Oletko yhden alan ihminen vai oletko uskaltanut kokeilla eri ammatteja. Kävin ammattikoulun, mutta silti sen jälkeen piti kokeilla mitä ihmeellisimpiä aloja.
Itse olin kodin/lastenhoitajasta metallimies/nainen ja siihen väliin mahtuu vaikka mitä muita aloja.
Ammattisi
37
1886
Vastaukset
- hetulaaz
Kaiken maailman aloja.
Iltaa vaan pohojanmaalta.
Parihan nuata hommaa on täs pyöriny ja niiren pariis oon ollu ja pyöriny. Ihan hyviä ja mieleesiä molemmat.
Autoolija ja seppä. Mitäs niitä ny vaihtelemahan ja ny ku ikääki on jo kertyny niin paree soon vaan suutarin pysyä lestissään.
Eihän se ny mitään vaivatoonta vilijaa oo ollu, mutta kenelle se ny leipä ihan viheltelemällä lähtöö. Ainakaan ny meikäläästen koulupohojalla.
Sen kahareeksan vuotta vielä jos jaksaas, niin sitten sitä sais ottaa vaikka onkivehkehet olokapäälle ja alakaa paapan päiville.
terv. koko tyytyväänen seppä ja pieni Tiitu kulta.seppäpohojanmaalta kirjoitti:
Parihan nuata hommaa on täs pyöriny ja niiren pariis oon ollu ja pyöriny. Ihan hyviä ja mieleesiä molemmat.
Autoolija ja seppä. Mitäs niitä ny vaihtelemahan ja ny ku ikääki on jo kertyny niin paree soon vaan suutarin pysyä lestissään.
Eihän se ny mitään vaivatoonta vilijaa oo ollu, mutta kenelle se ny leipä ihan viheltelemällä lähtöö. Ainakaan ny meikäläästen koulupohojalla.
Sen kahareeksan vuotta vielä jos jaksaas, niin sitten sitä sais ottaa vaikka onkivehkehet olokapäälle ja alakaa paapan päiville.
terv. koko tyytyväänen seppä ja pieni Tiitu kulta.eikö se ole aika raskas ammatti noin niinku muutenkin ja kuuma. Vaikka en ole kyllä nykyaikaista seppää työssään koskaan nähny.
Nittaminax kirjoitti:
eikö se ole aika raskas ammatti noin niinku muutenkin ja kuuma. Vaikka en ole kyllä nykyaikaista seppää työssään koskaan nähny.
No joo jos oikeeta sepäntöitä teköö. Minulla on tua seppä sana ja sanana vaikka kuinka pitkiis kantimis.
Isooisäni isooisä oli jo seppä ja se on sieltä periytyny. Isältä pojalle niinkuun sanotahan.
Itte korijaalen kuorma-autoja työkseni ja sitten minulla on oma rekkaki liikentees.
Tuasta ku puhun sepänammatista niin siinä on yhtäläästä mun työhöni vaan se nimi. Ittelleni ku on tua seppä mieluusampi sana suuhun ku autonasentaja.
terv. seppä ja Tiitu pohojanmaalta.seppäpohojanmaalta kirjoitti:
No joo jos oikeeta sepäntöitä teköö. Minulla on tua seppä sana ja sanana vaikka kuinka pitkiis kantimis.
Isooisäni isooisä oli jo seppä ja se on sieltä periytyny. Isältä pojalle niinkuun sanotahan.
Itte korijaalen kuorma-autoja työkseni ja sitten minulla on oma rekkaki liikentees.
Tuasta ku puhun sepänammatista niin siinä on yhtäläästä mun työhöni vaan se nimi. Ittelleni ku on tua seppä mieluusampi sana suuhun ku autonasentaja.
terv. seppä ja Tiitu pohojanmaalta.kiitos kun selvensit. Hyvinhän se tuntuu sinuun seppä sana sopivan :)
- Kultapiiskunen
seppäpohojanmaalta kirjoitti:
terv. koko tyytyväänen seppä ja pieni Tiitu kulta.ajoin rekkakortin tuossa joku aika sitten, vaan eivät näytä haluavan naisia kuljettajaks kun ei töitä tunnu löytyvän. Entiseltä ammatiltani olen myyjä/yksityisyrittäjä/panostaja/tarjoilija/autonkuljettaja ja mitä muita niitä nyt olikaan. Ei ihan tuossa järjestyksessä kylläkään.
Taidan lähteä siis ongelle minäkin. :)
- Meriläinen
ei ole just mihinkään mutta työssä oon ollut vahusten hoitajasta alkaen alle kolmen nuoriin ihmisten keskellä. puutarhatöissä hesan keskustassa ja kasvihuoneilla, taimen nostossa ja istutuksessa, siivoojana ja vaikka mitä.
Levottomana sieluna kun olen vaellellut on myös työpaikkoja pilvin pimein.
Nyt kun sais olla tässä asunnossa ja työssä pitkään olisin onnellinen.ammattiin oppiminen on mielekkäämpää kuin koulunpenkillä istuminen, mutta harmi että joskus sinnekkin on mentävä. Riippuu tosin ammatista.
- kusi sukasta
Nittaminax kirjoitti:
ammattiin oppiminen on mielekkäämpää kuin koulunpenkillä istuminen, mutta harmi että joskus sinnekkin on mentävä. Riippuu tosin ammatista.
kun yrittää koulia nykyajan kersojen lapsia...huh!
Se on kuulkaa raakaa puuhaa nykyisin! Ei enää sipsutella somasti pitkin käytäviä korot napsuen helmet heiluen, näkisitte vaan!
- Mohel
No, 18 vuotiaana menin tehtaaseen töihin ja viihdyin siellä melkein kolme vuotta. Siihen aikaan kun sai vielä töitä ilman koulutustakin. Sitten kävin piiitkän koulutuksen ja olen nyt 26 vuotta ollut samassa ammatissa.
- T-muna
Siksi en viitsi kertoa. Yhdellä alalla juoksupojasta ....
- tankavaara
minä uskon.
- Heikunkeikku
..viitsisi, viitsit nyt, ekkö, jooko, joohan...
Mä uskon. Niinku Tankavaarakin. vastaan. Monihan on juoksupojasta voinut yletä vaikka kuinka suureksi pampuksi. Jatka pois vaan jos haluat.
- päasia jos töitä piisaa.
Onhan noita ollut.
Rakennusapumies, viimmeistelyhioja, mainosmies, työnjohtaja, seripainaja, työnjohtaja, graafikko, tiedottaja, tuotantopäällikkö, kuvankäsittelijä, painopinnan valmistaja, www-suunnittelija, joskus jopa kotimies. Jotain muutakin, tullut oltua renkinä potunnostossa ja muutakin satunnaista risusavottatyyppistän niin ja melko konta traktoria tullut heinäpellolla ojaan ajettua....
Noista graafikon ja tiedottajan pesteistä olen eniten tykännyt. Kiirettä kyllä, mutta omalla tavallaan antoisaa.
Kaikenlaisia kouluja käyty, jokunen tutkintokin. Keväällä markkinointi-instituuttiin istuskelemaan joksikin aikaa. Pidän opiskelusta, toki voi oppia uuttakin, mutta kun on tuota kiinnostusta kaikenlaiseen. Joskus pitää vielä käydä jokin ruumisarkunteko kurssi, siitä olisi ehkä hyötyä perikunnalle ja saisi joksikin aikaa säilytyspaikan suksille ja kalastusvehkeille.
Nyt on hyvä ammattinimike, visuaalinen suunnittelija. Voi tehdä melkein mitä tahansa. Olen kutsumusammatissani, olisiko jollain muuten mitään töitä tarjolla.....
Tiedetään, tiedetään, nyt joku alkaa veetuilemaa tyyliin, mikä kuvittelet olevasi.
Niin, olen luullakseni jonkinlainen renessanssi-ihminen. Työ voi joskus olla noin tekemisenä ajateltuna joskus tylsääkin. Mutta oudot tilanteet ja uusiutuvat haasteet, sekä kiinnostavat ihmiset pitävät kummasti mielenkiintoa yllä.
Olen ollut kiitollinen, että vaimolla on vakaa virka, se pitää meidän talouttamme yllä edes jotenkuten. Minun tienestini nätisti sanottuna ovat kovin vaihtelevia. Kukapa sitä töitä rahan takia tekisi.
Nyt on mietinnän alla ensivuodeksi yksi mainosrynnäkkö. Teema on selvillä, sloganit ja graffat mietittynä, laskelmia tehty ja presentaatiotakin jo alettu valmistelemaan.
Huono puoli, asia selviää kuunvaiheessa, silloin pitää tehdä ensi vuoden soppari allekirjoitettuna, jos sellaisen aikoo saada. Ennen soppista, en varsinaisesti voi oikein kaupitella konseptiani, koska muuten poka voi teettää sen jollain muulla. Idean varastaminen kun ei ole rikos. Vähän kummallista neuvottelua siis.
Taidan kahlata sestoon hakemaan kaljaa, pitäisi miettiä vielä yks taustamusajuttu, en oikein tajua asiasta mitään.... onneksi deadline on vasta muutaman kuun päässä. Mutta kun pitäisi saada rytmi, että saa kuvan tahdistettua. No jaa, keksin kyllä jotain, jos en itse osaa, pyydän jostain apua.
=DW=- tankavaara
Minun ex alaiseni tulevat sanomaan, että koska ryhdyt taas esimieheksi? (hetken hyvilläni) ja
vastaan "en koskaan".
Miksi?
Esimiestehtävät ovat vain "välivaihe" isoon päällikkyyteen ja siksi varsin "puukkomainen" paikka. Elämäntehtävää siitä ei "ihmisen" kannata tehdä.
- BadMyntton
erityisopetusta ja ohjausta ja neuropsykiatrista valmennusta. Oikeestaan koko työssäoloajan erityisen hienojen nuorten ja aikuisten parissa, enkä vaiha:)
Neuropsykiatri tekee? Neurologin tiedän mutta...
Anteeksi tietämättömyyteni, mutta en jaksa kahlata kirjahyllyäni läpi taikka kooklettaa:- BadMyntton
Nittaminax kirjoitti:
Neuropsykiatri tekee? Neurologin tiedän mutta...
Anteeksi tietämättömyyteni, mutta en jaksa kahlata kirjahyllyäni läpi taikka kooklettaa:toimitaan neurologisista erityisvaikeuksista kärsivien ihmisten kanssa ja etsitään yhdessä toimintamalleja arkeen/työhön/opiskeluun liittyvissä vaikeuksissa. Siis en ole psykiatri vaan olen erikoistunut kyseisen ihmisryhmän kanssa toimimiseen.
- tankavaara
laskin, että tienasin Ruotsissa teollisuussiivoojan
tuplapalkan indeksiin verrattuna mitä sain "isona päällikkönä" N:llä. Nyt tienaan todella vähän, mutta
onneksi tiedän hieman mitä tarvitsen ja ja haluan.- Lisbet*
Minäkin vuosina menneinä olin Norjassa kalatehtaassa, ja siihen aikaan se palkka oli huima verrattuna Suomen palkkatasoon.
Hoiturina saisin puolet enempi tänäkin päivänä, nyt vaan jo ikä estää lähtemisen.
Enpä minäkään enää ihmeitä tarvi, mulla on se mitä tarvin.
- hande
Tai sen tapainen. 20v. pomo, tai pomojen pomo.
Kunnes pudottivat omalle paikalleen, työttömäksi.
Nyt ymmärrän sen. Se oli minulle oikein. - Heikunkeikku
...en tee mitään työtä :(
Voin sanoa, että ainakin kerran vuodessa ja viimeksi noin kuukausi sitten, oppilaani (9v) kysyi minulta: " Hei mitä sä teet työksesi?"
Heikunkeikku: "Opetan pianonsoittoa"
Oppilas: " Joo, joo, mut mitä sä teet OIKEESTI"
Heikunkeikku: " Mä oon täälä teitä opettamassa, en tee mitään muuta."
Oppilas: "Eiks sulla oo mitään Oikeeta työtä, opetaks joka päivä?"
Heikunkeikku: "Joo, en tee muuta, kuin opetan."
Oppilas:" Onks kivaa?" *epäuskoinen ilme kasvoilla*
Vastaan siis, että joko a) en tee työtä tai b) opetan vaa, päivästä toiseen tai c) En osaa muutaku vähä sormiani heilutella ja laskea YKSI-kaksi-kolme. Tai Yy-hyk-sii-hi, kaa-hak-sii-hi. :(Hei Heikunkeikku, ei olla rookattu isohon aikahan.
Pitäähän sun ja mun ku soitetahan osata nelijähän asti laskia, paitti jos soon alla breve niin sitten ei trenkää ku kahtehen.
Ittelläni on nuata b vireesiä nua "pillit" tenorisaksi ja klanikka mutta eihän se laskemista muuta. Jos yhtehen Sun kans soitetahan niin joutuus siinä transponoomahan sitä soittoa.
Eilen ehtoolla puhaltelin klanikalla vanhaa virttä taalainmaan karjamajoolta. Nua virret on hyvää harijootusta ansatsihin ja muutoonki hengitykselle.
Hyviä opeetusintoja Sinulle ja hyvää alaku talavia muutoonkin.
terv. seppä ja Tiitu pikkuunen täältä kotoa.En minäkään tee työtä, kun kerran leikin, laulan ja askartelen päivät pitkät. Joskus kyllä ihan itsekin ihmettelen, että miten ihmeessä tällaisesta huvista maksetaan vielä palkkaakin....
- Pirre*
työkseni tässä kotona..:)
Hyvää huomenta sinne maalikyliin..:)Nittaminax kirjoitti:
huomenta. Heh...vai kotonakin voi vain työkseen istuskella. :)
tai ainakin soppakattilan hämmennyksen välilllä pitää istahtaa..:)
- keräät
palstakirjoittajien yksityisasioita.
- Ak:n lapio
Joutomies, täyspäiväinen vaan en täysipäinen "huru-ukko." Soitan bändissämme posetiivia, koska olen ainoa joukossa, joka tietää, mihin suuntaan kammesta on käännettävä.
- Hömppähulu Joulupukki
Mieki olen jääny joku vuosi sitten yhteiskunnan tyhyjänäkäyntirathaaksi, ja olen vielä pölijempi kö sie. Ko minun piti antaa apinalee se kammenkääntöhomma, ja alakaa ite kerijäämään siihen emalimukhiin niitä kolikoita.
Näin joulunaikoihin mie olen joulupukkina, ja muulloin yritän olla muuten pukkiki.
Naisetki on sanonu, että sinun kansa ko tanssii, tuntuu niinku tanssis sahapukin kansa. Mistähän net muuten tietää että mulla on sahaki. Ei se ainakhaan taskhuun sovi.
Vanhemmiten joistaki on tullu ihan kusipukkejaki.
Huoripukkivaihekki on kuulema olemasa. En tiiä onko se jääny taakse, just nyt, vai eesäpäin.
Sitä ei kuulema erota, jos se on synnynnäistä perua. Olen yrittäny ettiä, että oliskohan siihen jothain koulutusta, niin kyllä net sitte sishäänpääsykokkheisa sen huomaavat, onko koulutuksen tarpheesa.
En mie tämän tarkempaa cv:tä itestäni perusta antaa, alakavat pian anthmaan ylen, ja kattomaan ales.
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5371768Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18867- 84863
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101796Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49711- 63705
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki2697- 63666
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?66613- 65533