pelikassa

kertokaa nyt sitten

Pelikassa täytyy olla kunnossa, että kestää myös tappion hetket... Sitä on nyt toitotettu kohtuuttomasti, joten kertokaa nyt se logiikka, joka tämän väitteen takana on? Iso pelikassa tarkoittaa, että sinulla on varaa hävitä enemmän kuin jollain pienemmän pelikassan omaavalla, mutta mitä järkeä on pelata tonni pakkaselle jos olisit voinut todeta verkkopokerin tuuripeliksi jo satasen tai viidenkympin rollilla! Ymmärrän toki tappiolliset hetket pelissä, mutta miksi rahaa pitäisi riskeerata "tarpeeksi", jotta voisi katsoa mikäli voittaakin vielä enemmän.

Suuren pelikassan sijaan tulisi panostaa vielä pienempään kassaan ja pelata säästöliekillä. Ainoastaan kaikkein laadukkaimmat kädet. Korotukset kohtuullisina ja ainoastaan nutseilla kaikki sisään. AA häviää erittäin suurella todennäköisyydellä showdownissa, joten prefloppina ei mennä allin edes sillä! Ja sitten jos on pystynyt tuplaamaan alussa riskeeraamansa 50 euroa, niin rahat tilille ja viesti pelintarjoajalle, että sulkekaa vaan se tili. Jos nimittäin onnistut tuplaamaan edes 50 sijoituksen nettipokerissa, niin olet yksi harvoista ja valituista!!!

5

608

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole mitään merkitystä

      Vain ohivedoilla on merkitystä. Mitä enemmän saat niitä, sitä paremmin tienaat. Ja potti on aina iso silloin kun saat sen ohivedon.

      • xtomppa

        Minun "motto" on ihan päinvastainen. Pelaan suurilla panoksilla pelikassani nähden, vaikka järkevää ehkä olisi pelata pikkupeliä.. NIIN EMPÄHÄN VAAN PELAA!


    • The Rat

      Ei käsittääkseni missään sanota, että kassan pitäisi olla 1000 euroa. Tai mitään muutakaan tiettyä summaa, vaan kassan tulee olla suhteessa pelattavaan peliin.

      Eikä voida edes sanoa, että kassan tulisi olla jotain kertaa bini. Koska edelleen riippuu pelityylistä ja pelistä. On hieman eri asia pelata tiukkana fixua holdemia ja NL omppuhilloa aggressiivisesti... Molemmat voivat olla voittavia strategioita, mutta varianssi on jälkimmäisessä ihan pikkasen suurempi.

      Voidaan kuitenkin määritellä minimikassa, jolla pokeria kannattaa edes yrittää. Ja se määritys lähtee pienimmän varianssin pelistä pienimmillä panoksilla. Taitaisi olla jotain tyyliin fixed 5-card stud (arvaus).

      Itse pelailin pitkään fixua holdemia 30 euron kassalla ja minimipanoksilla. Ihan mukavaa ajankulua ja rahat riittivät hyvin. Vaihdoin NL:ään ja rahat eivät riittäneetkään. Hassua? Ei oikeastaan. En ensinnäkään hallinnut aluksi panostamista oikein yhtään ja tein vielä sen virheen, että pelasin pikkasen pörinöissä... :)

      Ja opetellaan pelaamaan:
      > AA häviää erittäin suurella todennäköisyydellä showdownissa,
      > joten prefloppina ei mennä allin edes sillä!

      AA nyt vain on yksi niistä ehkä kolmesta kädestä, joilla NL hold'emissa voi todellakin mennä kymmenen hengen pöydässä allit pf. Voihan sillä yrittää heruttaa lisää pelaajia mukaan flopin jälkeiseen peliin, mutta siinä nyt vaan varianssi suurenee.

      Ja ei. Koko pelikassaa ei oteta mukaan pöytään.

    • atlantin silli

      n. 20 x max buy-in-kassalla. Se on kai aikalailla ohjeellisen kassanhallinnan mukainen määrä. Nostan tasoa kun on 22-25 x max buy-in kasassa ylemmälle tasolle, lasken tasoa jos on enää 15 x max buy-in pelattavalle tasolle.

      Puolisen vuotta olen nyt pelaillut, kertaakaan ei ole vielä tarvinnut laskea tasoa. Pelailen 0.25/0.50 € blindien peliä tällä hetkellä melko satunnaisesti.

      • atlantin silli

        Itse aloitin tosiaan jollain satasen sijoituksella ihan pikkupöydistä ja nostin tasoja vasta sitten kuin voitin tarpeeksi että oli riittävä määrä pelikassaa isompiin peleihin tuon edellisessä viestissä olevan ohjeen verran.

        Jos häviää tonnin 2/4 centin blindipöytiin niin kannattaa vakavasti miettiä mitä tekee väärin ja onko harrastus itselle sopiva.

        Vinkkinä suomalaisille: älkää menkö hölmöilemään liian isoihin pöytiin liian pienellä pelikassalla. Siinä on sekin, että pelin taso nousee pikkuhiljaa mitä ylemmäs menee ja 72o:lla arpovien määrä vähenee.

        Tiedän tyyppejä jotka tienaavat pääosan tuloistaan pelaamalla monta pöytää .25/.50 € - 1/2 € tasoilla. Ei niitä vastaan kannata mennä arpomaan ennenkuin perusasiat on kunnossa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1778
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      171
      1206
    3. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1138
    4. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      27
      970
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      930
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      925
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      870
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      61
      784
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      779
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      741
    Aihe