Aloit´taako dianet vai ei !

Heippa!
Kävin eilen lekurissa,kun kyllästyin 27 vuotiaaseen näppynaamaani.Olen kärsinyt finneistä enemmän ja vähemmän koko ikäni.Nykyään niitä on lähinnä leuan alueella.
Lääkäri antoi 3kk näytepakkauksen diane novia sekä reseptin niille ja clindoxyl geeliä.En tiiä todellakaan uskallanko aloittaa tuota pilleriä syömään.
Melianet on olleet käytössä jo 7 vuotta ja toimineet tehtävässään,eli ehkäisynä, loistavasti.Toki ajatus mahdollisesti kaunituvasta ihosta,jota ei ikinä ole ollut, houkuttaa.Ei kait sitä voi tietää,jos ei kokeile...
Mietin vielä tämän listan loppuun,uskallanko otta toiset pillerit käyttöön..
Millaisia kokemuksia teillä lienee?Varmasti ne ovat kullakin hyvin erilaiset...
5373
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

Lyhyesti ja ytimekkäästi: mulla eivät auttaneet.

Äänestä

samaa, jos Diane novat saisi rasvaisuudenkin kuriin. Eka Roa kuuri ei auttanut, joten toisestakaan ei varmaan kauheasti apua olisi. Mietin kylläkin, jos samalla aloittaisi Diane Novien syönnin ja söisi Roaa samalla ja jatkaisi sitten e-pillereiden kanssa, ettei akne palaisi ja ihokin parantuisi nopeammin. Se, mitä tapahtuu lopettamisen jälkeen on eri asia, mutta naaman kunto on taas sellanen, että jotain täytyy tehdä. Oon aikaisemminkin selittänyt, kuinka luulen mulla olevan PCOS. Se selittäisi paljon, mutta diagnoosia ei ole vielä tehty, kun en päässyt gynelle asti. Aika on kuitenkin varattu, joten sitä odotellessa.

Yasmineja tuli syötyä joku neljä vuotta sitten, mutta sivuvaikutukset oli aika järkyt. Ihoon ne ei kuitenkaan vaikuttanut millään lailla.

Äänestä

Mulla on PCOS joka on aiheuttanut mulle aikuisiän aknea, ja mä olen syönyt Diane Novia ja ne on ainakin mulla auttanut ihoon tosi hyvin. Myös Yasmin pillerit tehoavat yleensä hyvin akneen. Niitä olen syönyt nyt viimeiset vuodet.

Mun tapauksessahan joudun syömään e-pillereitä varmaan lopun elämääni, muistakin syistä kuin aknen takia..mutta tietenkin jos lopetan pillerit, niin aknehan tulee takaisin. Sille en voi mitään, tällainen hormonihirviö kun luonnostani olen.

Äänestä
  • sulla todettiin se?

    Äänestä

  • Uncut kirjoitti:

    sulla todettiin se?

    mulla oli aknea ja kuukautiset oli jääny pois, niin gyne teki ultraäänitutkimuksen ja oli kuulemma ihan tyypillinen PCOS vaikka ei ylipainoa ookaan.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


HelleKA81 kirjoitti:

Heippa!
Kävin eilen lekurissa,kun kyllästyin 27 vuotiaaseen näppynaamaani.Olen kärsinyt finneistä enemmän ja vähemmän koko ikäni.Nykyään niitä on lähinnä leuan alueella.
Lääkäri antoi 3kk näytepakkauksen diane novia sekä reseptin niille ja clindoxyl geeliä.En tiiä todellakaan uskallanko aloittaa tuota pilleriä syömään.
Melianet on olleet käytössä jo 7 vuotta ja toimineet tehtävässään,eli ehkäisynä, loistavasti.Toki ajatus mahdollisesti kaunituvasta ihosta,jota ei ikinä ole ollut, houkuttaa.Ei kait sitä voi tietää,jos ei kokeile...
Mietin vielä tämän listan loppuun,uskallanko otta toiset pillerit käyttöön..
Millaisia kokemuksia teillä lienee?Varmasti ne ovat kullakin hyvin erilaiset...

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu