Voiko opiskella samanaikaisesti kaksi maisterintutkintoa Helsingin valtiotieteellisessä tiedekunnassa?
2 pääainetta Valtsikasta?
5
1191
Vastaukset
- , mutta ei järkeä.
Eli kummastakin saat valtiotieteitten maisterin pätevyyden. Jos teet 2 tutkintoa niin joudut tekemään 2x samat kieliopinnot jne.. Eli kaiken tuplana. Kannattavampaa on ottaa yksi pääaine ja lukea KAIKKI toisen aineen opinnot pitkänä sivuaineena. Muista, että jokaiseen maisterin tutkintoon kuuluu sivuaineita kandiin n. 60 op 15 op ja maisteriin 45op. Eli noin kahdenvuoden lisäopiskelut. Ota toinen pääaineeksi ja toinen sivuaineeksi. Työmarkkinoilla on väliä vain sillä mitä osaat eikä sillä kuinka moneen tutkintoosi olet osaamisesi jakanut.
- Kari-Tapsa
Kieliopinnot nimenomaan saa hyvitettyä sekä joitakin yleisopintoja.
Itse olen kyllä sitä mieltä, että jos aikoo tehdä oikein pitkän sivuaineen, niin kannattaa harkita toisen tutkinnon tekemistä. Siitä ei ole enää paljon vaivaa koota koko setti.
Kahden VTM:n samasta yliopistosta tekeminen sen sijaan on aika hassua. Vaikka ei useamman tutkinnon tekemisen perusteena tarvitse olla hyöty vaan mukavuus. Itse teen kahta tutkintoa samassa yliopistossa, mutta eri tiedekunnissa, joten tulee sentään eri tutkintonimikkeet. - valt. yo
Kari-Tapsa kirjoitti:
Itse olen kyllä sitä mieltä, että jos aikoo tehdä oikein pitkän sivuaineen, niin kannattaa harkita toisen tutkinnon tekemistä. Siitä ei ole enää paljon vaivaa koota koko setti.
Kahden VTM:n samasta yliopistosta tekeminen sen sijaan on aika hassua. Vaikka ei useamman tutkinnon tekemisen perusteena tarvitse olla hyöty vaan mukavuus. Itse teen kahta tutkintoa samassa yliopistossa, mutta eri tiedekunnissa, joten tulee sentään eri tutkintonimikkeet.Jos tälläisestä tulisikin tupla-VTM eli: WTM :)
- etkö sinäkin joudu
Kari-Tapsa kirjoitti:
Kahden VTM:n samasta yliopistosta tekeminen sen sijaan on aika hassua. Vaikka ei useamman tutkinnon tekemisen perusteena tarvitse olla hyöty vaan mukavuus. Itse teen kahta tutkintoa samassa yliopistossa, mutta eri tiedekunnissa, joten tulee sentään eri tutkintonimikkeet.Mutta, etkö sinäkin joudu tekemään toiseenkin tutkintoon pakolliset sivuaineopinnot eli n. 100 op/ riippuen tutkinnosta (kandi 60 maisteri 45).
- Kari-Tapsa
etkö sinäkin joudu kirjoitti:
Mutta, etkö sinäkin joudu tekemään toiseenkin tutkintoon pakolliset sivuaineopinnot eli n. 100 op/ riippuen tutkinnosta (kandi 60 maisteri 45).
Jos katsoo pelkkää kandia (jossa on paljon kaikkea ylimääräistä höpötystä):
Pääaine n. 70-90 op
Sivuaineet n. 50-60 op
Yleisopinnot n. 20-25 op
Muut opinnot n. 10-30 op
Pääainehan noista oli joka tapauksessa tarkoitus tehdä, ja yleisopinnot voi saada jopa kokonaan hyvitettyä. Eli ylimääräistä suoritettavaa uutta tutkintoa varten tulee n. 60-90 op. Joka ei minusta ole paljon siitä hyvästä, että saa toisen pahvin. Etenkin kun sivuaineiden perusopinnot ja random-kursseja muiksi opinnoiksi saa helposti kasaan. Nuo ylimääräiset opinnot ovat se vähiten työläs setti.
Omalla alallani maisterin tutkintoon ei sisälly lainkaan sivuaineopintoja, vaan 120 op pakollista koostuu pääaineen syventävistä. Siis - jossei halua välttää gradun tekemistä - ei ole syytä tehdä sivuaineena niitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3187504Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662166- 1761830
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161372- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91241Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551161Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019