MoccaMaster

termoskeitin sitten sanoi yhteistyönsä kanssamme irti. Ostimme sen 5 marraskuuta ja eilen ei enää suostunut keittämään päiväkahvia.
Otimme yhteyttä myyjäliikkeeseen ja maahantuojalle saadaksemme tilalle toimivan keittimen. Näin ei käynyt, vaan jouduimme kiikuttamaan sen korjaamolle.
Meistä taas on kohtuutonta että uusi keitin jossa takuu 5 vuotta joutuu alle kuukauden käytön jälkeen korjaamolle.
Mikä teidän mielestänne on kohtuullinen aika kaupan purkuun?

29

1753

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,,,,,,,,,,

Takuuehdoissa on mainittu, mitä vikoja takuu kattaa. Ellei ole sellainen vika, ei takuu korvaa.

Kaupasta on yli 2 vkoa, joten ei oikeutta kaupan purkuun, nähdäkseni.

Kuluttaja-asiamies tietää.

• jätti veden kuumentamisen. Virta tulee päälle jne.
        Keitin on ollut ostohetkestä lähtien samassa paikassa, ja kahvia keitetty päivässä kaksi kertaa.
        Katselemme mikä lausunto tulee huoltoliikkeeltä.

• ,,,,,,,,,
        umalehtinen kirjoitti:

jätti veden kuumentamisen. Virta tulee päälle jne.
        Keitin on ollut ostohetkestä lähtien samassa paikassa, ja kahvia keitetty päivässä kaksi kertaa.

Vastukset palaneet - vanhaan keittimeen tulee iän kanssa tuo vika.

• !!2!!!
        umalehtinen kirjoitti:

jätti veden kuumentamisen. Virta tulee päälle jne.

Oliskohan unohtunut vaikka muutamaksi yösi päälle

• ,,,,,,,,, kirjoitti:

Vastukset palaneet - vanhaan keittimeen tulee iän kanssa tuo vika.

Vajaan kuukauden käyttämisen jälkeen ei keittimeen pitäisi tulla vikaa.

• myyjällä on oikeus aika vapaasti päättää, yritetäänkö viallinen tuote korjata vai annetaanko asiakkaalle samantien uusi. Sitä en tiedä onko olemassa mitään "aikarajoitusta" kaupan purkuun kun on kyse vaikkapa kahvinkeittimen ostamisesta? Takuu kai tarkoittaa vain sitä, että jos tuote lakkaa toimimasta niin kuin pitää, niin asiakkaan kuuluu saada se joko korjattua myyjän laskuun tai sitten tilalle uusi.

No minulla oli vähän samanlainen juttu kännykän kanssa, joka ei kuukauden käytön jälkeen enää latautunut juuri lainkaan. Kuvittelin kyllä että saisin uuden tilalle samantien, mutta sepä pitikin lähettää korjattavaksi, ja sama klapi tuli takaisin korjattuna. :) Toisaalta tietysti hyvä että tässä nykyisessä kertakäyttömaailmassakin vielä jotain korjataankin, jopa kännyköitä. Vikahan siinä oli pienen pieni, eikä sen korjaamiselle ollut mitään estettä.

• siltikin minusta on kohtuutonta asiakasta kohtaan, että tuote ei toimi alle kuukauden tai kuukauden käytön jälkeen.
        Korjattu tuote on aina korjattu tuote.
        Kysäisin myös että pitääkö meidän varautua varakeittimellä, mikäli aina kolmen viikon käytön jälkeen joudutaan turvautumaan huoltoliikkeen apuun.

• umalehtinen kirjoitti:

siltikin minusta on kohtuutonta asiakasta kohtaan, että tuote ei toimi alle kuukauden tai kuukauden käytön jälkeen.
        Korjattu tuote on aina korjattu tuote.
        Kysäisin myös että pitääkö meidän varautua varakeittimellä, mikäli aina kolmen viikon käytön jälkeen joudutaan turvautumaan huoltoliikkeen apuun.

jos tosiaan on kyse jostain "heikosta linkistä" siinä tuotteessa, eli että vika toistuu taas, niin kyllä sitten minä ainakin saattaisin keskustella aika vilkkaasti myyjän ja tarvittaessa maahantuojan kanssa. :D

Siinä tilanteessa hyvä myyjä olisi jo täysin asiakkaan puolellan, sillähän hänen liikkeensä pysyy pystyssä että asiakkaalle välitetty tavara toimii odotusten mukaisesti. Ja hajoaminen kolmen viikon välein ei ole "odotusten mukaista" toimista.

• odottanut.

Toimivaa keitintä tilalle. Mokkikset on premiumkamaa ja yleensä sellaisissa tuotteissa maineesta halutaan pitää kiinni. Siitähän ihmiset maksavatkin.
      Joku laatikkomarketin kahvivispilä hajoaa äkkiä tai ei toimi ollenkaan mutta mokkikselta odottaisi parempaa palvelua.

• ex_sakuli

tehdään jokainen kappale käsityönä ja jos valmistusvirhe keittimessä on luonnollista, että takuuhuolto haluaa tutkia mikä vika laitteessa on!
        Runkotakuu laitteella on 5 vuotta mutta ei koske väärinkäytöksiä!

Itselläni on ollut Moccamaster vuodesta 2006 ja hyvin on toiminut!

• sellainen kuva, voi tietysti olla ihan väärä, että juuri kalliimpia laatutuotteen nimellä myytäviä tavaroita pyrittäisiin herkemmin korjaamaan silloin kun niissä jokin vika ilmenee. Ja minun mielestä (huom, vain minun mielipide) se jollakin tavalla osoittaa enemmän halua pyrkiä pitämään laatu hyvänä ja myös sitä että tuotteiden virheet otetaan vakavasti, kuin jos haetaan hyllystä uusi ja sanotaan että oho, harmi kun ei toiminut, kokeile tätä.

Mutta, niin kuin jo tuolla kirjoitinkin, jos se tuote on kerran ollut korjattavana lyhyen käytön jälkeen, niin sen jälkeen sen on korkea aika osoittaa, että viat ja virheet ovat kyseisessä tuotteessa erittäin harvinaisia! Jotkut liikkeet ovat hyviä puhumaan "maanantaikappaleista", jos on joku laite jossa sama vika toistuu usein, mutta ei hyvässä merkissä oikeasti saisi olla mitään maanantaikappaleita.

• Ursa kirjoitti:

sellainen kuva, voi tietysti olla ihan väärä, että juuri kalliimpia laatutuotteen nimellä myytäviä tavaroita pyrittäisiin herkemmin korjaamaan silloin kun niissä jokin vika ilmenee. Ja minun mielestä (huom, vain minun mielipide) se jollakin tavalla osoittaa enemmän halua pyrkiä pitämään laatu hyvänä ja myös sitä että tuotteiden virheet otetaan vakavasti, kuin jos haetaan hyllystä uusi ja sanotaan että oho, harmi kun ei toiminut, kokeile tätä.

Mutta, niin kuin jo tuolla kirjoitinkin, jos se tuote on kerran ollut korjattavana lyhyen käytön jälkeen, niin sen jälkeen sen on korkea aika osoittaa, että viat ja virheet ovat kyseisessä tuotteessa erittäin harvinaisia! Jotkut liikkeet ovat hyviä puhumaan "maanantaikappaleista", jos on joku laite jossa sama vika toistuu usein, mutta ei hyvässä merkissä oikeasti saisi olla mitään maanantaikappaleita.

Ajattelin jo että minun viestikiintiö olikin yhtäkkiä täynnä. :D

• totuuteen
        umalehtinen kirjoitti:

Harmittaa kyllä tuo asia. Ymmärrän maanantaikappaleita, mutta ei liene kivaa itse saada sellainen.
        Sammutimme välittömästi keittimen kun kahvi oli valunut termokseen ja termokseen korkki päälle.
        Tässä kuva keittimestämme
        http://www.moccamaster.fi/tuote?kategoria=40500&id=1161736

SIIS tuohan ei ole kuva TEIDÄN keittimestänne, vaan jostain muusta, samanlaisesta keittimestä.

Teidän keittimen kuva olisi ollut itse otettu kuva keittimestänne.

• vaan pikakahvia. vedenkeitin keittää veden nopeasti ja sit kuppiin pikakahvia ja kahvi on valmis ;-)))))
      mutta luulisi tosiaankin liikkeen vaihtavan uuteen. laittakoon sitten keittimen sinne takaisin mistä ovat itse ostaneet. kuinkahan kauan kestää korjaus? ärsyttävää.
      olen joutunut tietokoneen viemään takaisin kaksi kertaa (eri kone) ja on kestänyt pari kuukautta saada kone takaisin.
      eka kerralla sain ihan uuden ja toisen sain korjattuna takaisin.
      mutta eka kerralla oli pakko ostaa uusi kun tarvitsen konetta. mutta törkeää että joutuu odottamaan niin kauan. (no nyt on varakone).

• Mieheni vie sen edellisen Siemens Porche kahvinkeittimen huoltoliikkeeseen, jos katsoisivat saako siitä vielä kalua ja ei maksaisi maltaita. Se toimi kiitettävästi tosi kauan ja keitti hyvää kahvia. On sitten ainakin ns. varakeitin olemassa.
        Mikäli tuon MoccaMasterin "korjaus" kestää kauan,,vaadin ehdottomasti kaupan purkua,,tai toista vastaavaa keitintä tilalle.

• Pukeli 1

Niiden kuitenkin olisi pitänyt antaa teille joku keitin siksi aikaa, kun laitteenne on korjattavana.
      Itse ostin vesikeittimen joka maksoi n. 45 eur.
      Parin kuukauden jälkeen huomasin, että sisällä joku rapisi ja sainkin kurkattua, että pohjalevyn välissä oli irronnut ruuvi. Kiikutin keittimen myymälään ja ilostuin, kun myyjä siitä hetipaikalla haki hyllystä uuden samanlaisen ja kirjoitti uuden takuulapun vuodeksi.
      Sanoi vielä, edustaja tuleekin viikon kuluttua ja vanha laitteeni lähtee hänen mukaan.
      En tiedä onko vaikutusta sillä, että ostan kaikki sähkövempaimet juuri tästä samasta liikkeestä, mutta kyllä minun mielestä sinunkin olisi kuulunut saada uusi keitin etenkin, kun on 5 vuotta takuuaika.

• vaan totuus oli aivan toinen. Katsotaas nyt mitä tuleman pitää.
        Teidän tapauksessanne toimittiin esimerkillisen hienosti. Meidän ei.
        Olemme yleensä ostaneet yhdestä ja samasta paikasta, nyt emme ja se harmittaa.

• on aivan
      • Me olimme ilmeisesti joutuneet mainoksen uhreiksi,,ja itsepäisyyteni. Joko uusi Siemens Porsche tai MoccaMaster termoskeitin.

• ja terveiset
        umalehtinen kirjoitti:

Me olimme ilmeisesti joutuneet mainoksen uhreiksi,,ja itsepäisyyteni. Joko uusi Siemens Porsche tai MoccaMaster termoskeitin.

Palsta Artistilta! =) ;)

• deLumiSade

Hajosipa täälä kerran kahvinkeitin.Sama paska ostettiin 2X vuodessa.Ei ollu ihan "halpanen keitin".Mutta sökö mikä sökö.Rahat saatiin takaisin.

• Älä vaan sano että sullakin oli moccamaster.
        Mieleni tekisi kaupanpurkua. Kotuttaa ihan oikeasti, sillä päätimme ostaa kerralla hyvän, joka kestää;))
        Vaan kuinkas sitten kävikään.
        Mites sulla, oletko voinut hyvin.
        Kiireinen aika,,perjantaina on tuhat ja sata asiaa, sekä vielä joulujuhlat. Lauantaina pitäisi lähteä Hesaan,,olisi erittäin tärkeä meno, mutta kun täältä Turusta ei tilaisuuteen ole muita lähtijöitä, eikä juna ja bussi oikein huvittaisi.

• deLumiSade
        umalehtinen kirjoitti:

Älä vaan sano että sullakin oli moccamaster.
        Mieleni tekisi kaupanpurkua. Kotuttaa ihan oikeasti, sillä päätimme ostaa kerralla hyvän, joka kestää;))
        Vaan kuinkas sitten kävikään.
        Mites sulla, oletko voinut hyvin.
        Kiireinen aika,,perjantaina on tuhat ja sata asiaa, sekä vielä joulujuhlat. Lauantaina pitäisi lähteä Hesaan,,olisi erittäin tärkeä meno, mutta kun täältä Turusta ei tilaisuuteen ole muita lähtijöitä, eikä juna ja bussi oikein huvittaisi.

Pikkujouluja tääläkin vaikka myytäväksi asti!Kun ei kerkee mitenkään kaikkeen mukaan:(Mieluummin olen pojantyttären kanssa kotosalla ja nautin!Painelkoot nuoret menolleen!Mie ja Piiku nautitaan rauhasta:)

• deLumiSade kirjoitti:

Pikkujouluja tääläkin vaikka myytäväksi asti!Kun ei kerkee mitenkään kaikkeen mukaan:(Mieluummin olen pojantyttären kanssa kotosalla ja nautin!Painelkoot nuoret menolleen!Mie ja Piiku nautitaan rauhasta:)

pikkujoulut lisääntyneen kummasti. Olemme miettineet mistä johtuukaan. Ellei ole meillä menossa sitten uutta "nuoruutta" ryppyisissä kuoseissa. Tiedä häntä.
        Tuntuu taas että ei nuoret mene vaan me vanhat.
        Toisaalta kivaakin, vaikka kieltämättä nyt on ollut liikaa tapahtumia lokakuusta lähtien.
        En oikein saa aikaiseksikaan mitään vaikka olin suunnitellut kaikki tarkkaan. Uusi koulutuskin vielä enne joulua laivaseminaarin merkeissä.

• de LumiSade
        umalehtinen kirjoitti:

pikkujoulut lisääntyneen kummasti. Olemme miettineet mistä johtuukaan. Ellei ole meillä menossa sitten uutta "nuoruutta" ryppyisissä kuoseissa. Tiedä häntä.
        Tuntuu taas että ei nuoret mene vaan me vanhat.
        Toisaalta kivaakin, vaikka kieltämättä nyt on ollut liikaa tapahtumia lokakuusta lähtien.
        En oikein saa aikaiseksikaan mitään vaikka olin suunnitellut kaikki tarkkaan. Uusi koulutuskin vielä enne joulua laivaseminaarin merkeissä.

Kas saattaahan se olla juuri niin:Ryppykuosisten pikkujoulut!Kah jos semmosii o tarjolla,ni täällä olis yks osanotaja!:)

• umalehtinen
        de LumiSade kirjoitti:

Kas saattaahan se olla juuri niin:Ryppykuosisten pikkujoulut!Kah jos semmosii o tarjolla,ni täällä olis yks osanotaja!:)

lähde messiin perjantaina;))

• MoccaMaster kotiutuu tänään. Mieheni lähti asioille ja tuo sen tullessaan kotiin. Oli kuulemma jokin pieni liitin ollut irti,,nyt pitäisi vehkeen pelata.
      Jää nähtäväksi.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      261
      1917
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      42
      1761
    3. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      100
      1669
    4. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      63
      1409
    5. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      79
      1284
    6. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1264
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1233
    8. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      214
      1093
    9. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      55
      1087
    10. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      161
      955
    Aihe