Eli katselin pikku firstejä 30 - 33 jalkaa ja yksi mielenkiintoinen olisi ranskan rivieralla. Ulkokautta en lähde "uutta" venettä tuomaan mutta jokia pitkin voisi vaikka ajatella. On vain hirvittävän vaikea arvioida miten pitkään tuollaista matkaan menee aikaa? Lähempääkin vastaavia veneitä löytyy mutta matka olisi sinäänsä kiinnostava? Eli jos jollain olisi käytännön kokemusta, miten pitkään menee?
Tarkoitus siis tulla niin että ehtii jossain välissä maissakin käymään.
Kauanko menee
20
4327
Vastaukset
- matka kiinnostaa
käytä siihen niin paljon aikaa kuin sinulla on. Minimiaika yhtäjaksoisesti posottamalla 2-3 viikkoa.
- voisi mennä?
Eli itsellä mahdollisesti 6vko kesäloma voisi siis onnistua? Perhana kun työt häiritsee harrastuksia. Olis kiva kruisalla kesä välimerellä ja sitten tulla syksyksi kotiin...
- huomioon
Minulla ei ole asiasta kokemusta, mutta muistan lukeneeni, että maksimisyväys kanavamatkalle Euroopan halki on 1,5-1,8m. First 31.7:n syväys taitaa olla yleensä 1,9m.
- Najad 441:n syväys
oli 2.0 m. Meni kanavia pitkin Välimerelle v.2002.
- matkakertomusta kanavilta
http://www.eilean.se/
http://www.degeroyachts.fi/jommin_blogi/?page_id=2
Aloita ruotsalaisen sivuilta. Siellä on kartat ja löytyy satamat sekä toteutuneet aikataulut Välimereltä kanavia pitkin kotiinpäin.- Ranskan riviera - Hki
Luen iltasella läpi. Nämä "lokikirjat" antavat hyvin osviittaa mitä tulemaan pitää.
- Sivut...
Toinen on omituisella murteella, ja toinen on tehty päin mäntyjä.
Kuka nyt haluaa lukea toisten reissua takaperin?
Ei kai se ole niin vaikea tehdä niistä sivuista kronologiset oikein päin? - Ranskan riv...
Sivut... kirjoitti:
Toinen on omituisella murteella, ja toinen on tehty päin mäntyjä.
Kuka nyt haluaa lukea toisten reissua takaperin?
Ei kai se ole niin vaikea tehdä niistä sivuista kronologiset oikein päin?Kieltämättä vähän heikonlaisesti tehty mutta kyllä noista selvän saa, varsinkin kun tuo murre on aika tuttua. Tietysti jos joku tietää vastaavanlaisia sivuja niin pistäkää tänne ihmeessä.
- Kurkkaas nuo
Ranskan riv... kirjoitti:
Kieltämättä vähän heikonlaisesti tehty mutta kyllä noista selvän saa, varsinkin kun tuo murre on aika tuttua. Tietysti jos joku tietää vastaavanlaisia sivuja niin pistäkää tänne ihmeessä.
http://www.setbb.com/spf/viewtopic.php?t=80&mforum=spf
Tuolta löytyy linkkejä...
Kanavia pitkin matkaan Suomeen saakka menee 2...4vko
riippuen miten matkaa tekee ja maisemia sekä paikkoja ihailee.
Kirjoitapa yhteystietosi jos haluat tarkempia tietoja matkasta kesältä 2007.- Ranskan riv...
Jos löytyy niin olsin kiitollinen. Pistä maililla
muk102 at hotmail.com - Ranskan riv...
Ranskan riv... kirjoitti:
Jos löytyy niin olsin kiitollinen. Pistä maililla
muk102 at hotmail.commuki01 at hotmail.com
- tietää...
miten pirussa onnistuu Ranskan Rivieralta Suomeen purjeveneellä (siis vedessä liikkuen, ei lavetilla) 2-4 viikossa. Jotenkin vielä 4 viikkoa voisi, jos yötäpäivää tehdään matkaa. Vilpittömästi kiinnostunut. Eikö matkaa tule ainakin 2000 Nm.
- koko kesäloma + enemmän?
tietää... kirjoitti:
miten pirussa onnistuu Ranskan Rivieralta Suomeen purjeveneellä (siis vedessä liikkuen, ei lavetilla) 2-4 viikossa. Jotenkin vielä 4 viikkoa voisi, jos yötäpäivää tehdään matkaa. Vilpittömästi kiinnostunut. Eikö matkaa tule ainakin 2000 Nm.
En ole reissua tehnyt, mutta eiköhän kanavaretki ole aina hidas. Meneehän Götan kanavaankin viikko, vaikka tekee pelkät pakolliset pysähdykset. Tuossa sentään on kyseessä koko Keski-Eurooppa sulkuineen ja kommelluksineen. Pikkuveneellä menee yksi viikko loppumatkaankin eli Kielin kanavaan ja Itämeren ylitykseen. Hyvä, jos normaali kesäloma riittää koko reissuun.
Luulisin, että Nauticat-sivujen jutussa mainittu 6 viikon minimi on lähempänä totuutta kuin tuo mainittu 2-4 viikkoa. Ruotsalaisveneen retki taisi viedä monta kuukautta, kun ei ollut kiireitä. Samoin oli Jonni Öunapin reissu Degerö 28:lla.
http://www.nauticat-club.com/matkakertomukset/ladyvalimerelle/loki/loki/kanavapaketti/kanavapaketti.htm - tietää...
koko kesäloma + enemmän? kirjoitti:
En ole reissua tehnyt, mutta eiköhän kanavaretki ole aina hidas. Meneehän Götan kanavaankin viikko, vaikka tekee pelkät pakolliset pysähdykset. Tuossa sentään on kyseessä koko Keski-Eurooppa sulkuineen ja kommelluksineen. Pikkuveneellä menee yksi viikko loppumatkaankin eli Kielin kanavaan ja Itämeren ylitykseen. Hyvä, jos normaali kesäloma riittää koko reissuun.
Luulisin, että Nauticat-sivujen jutussa mainittu 6 viikon minimi on lähempänä totuutta kuin tuo mainittu 2-4 viikkoa. Ruotsalaisveneen retki taisi viedä monta kuukautta, kun ei ollut kiireitä. Samoin oli Jonni Öunapin reissu Degerö 28:lla.
http://www.nauticat-club.com/matkakertomukset/ladyvalimerelle/loki/loki/kanavapaketti/kanavapaketti.htmvarmaan nopein reitti on Canal du Midin kautta. Pohjoisemmas tulevat kanavat ovat pitkiä. Itse en kyllä lähtis alle 8 viikon lomalla ja silloinkin varautuisin tarvittaessa jättämään veneen jonnekkin matkanvarrelle odottamaan seuraavaaa pidempää vapaata. Lisäksi jos laskee todella tiukan aikataulun, eli ei varaa aikaa pysähdyksiin, niin mitä järkeä on lähteä ajamaan venettä? Miksi ei tuo vaikka Keski-Euroopan läpi Saksaan lavetilla ja purjehdi sieltä kotiin???
- tuntuma
tietää... kirjoitti:
varmaan nopein reitti on Canal du Midin kautta. Pohjoisemmas tulevat kanavat ovat pitkiä. Itse en kyllä lähtis alle 8 viikon lomalla ja silloinkin varautuisin tarvittaessa jättämään veneen jonnekkin matkanvarrelle odottamaan seuraavaaa pidempää vapaata. Lisäksi jos laskee todella tiukan aikataulun, eli ei varaa aikaa pysähdyksiin, niin mitä järkeä on lähteä ajamaan venettä? Miksi ei tuo vaikka Keski-Euroopan läpi Saksaan lavetilla ja purjehdi sieltä kotiin???
ettei 2 viikkoa riitä. Itse toin veneen Euroopan halki lavetilla ja aikaa kului kummassakin päässä askarrellessa yhteensä pari viikkoa. Kuljetus (1400 km) kesti lisäksi 3 päivää.
- Ranskan riv...
tietää... kirjoitti:
miten pirussa onnistuu Ranskan Rivieralta Suomeen purjeveneellä (siis vedessä liikkuen, ei lavetilla) 2-4 viikossa. Jotenkin vielä 4 viikkoa voisi, jos yötäpäivää tehdään matkaa. Vilpittömästi kiinnostunut. Eikö matkaa tule ainakin 2000 Nm.
Ylsisesti siirtopurjehdus nopeudeksi lasketaan 100nm/vrk eli 2000nm olisi näin 20vrk eli noin 3viikkoa. Yöllä käsittääkseni ei saa liikkua kanavissa ja sulutukset kestää eikä siellä varmaan pysty ajamaan 4 solmun keskivauhtia 24/7.
Mietin onko 6vko realistinen? Ja mukavaahan se olisi cruisailla välimerellä hetki. Itse arvioin että 8vko olis aika hyvä eka viikko menis venettä laittaessa kauppaa tehdessä ja muutaman päivän purjehdus välimeressä. Sitten jäisi se 3vko euroopan läpi ja reilu viikko kiel, itämeri osuudelle. Varalle viellä viikko jos vaikka ilmat ei salli mukavaa purjehdusta. - on hidasta
Ranskan riv... kirjoitti:
Ylsisesti siirtopurjehdus nopeudeksi lasketaan 100nm/vrk eli 2000nm olisi näin 20vrk eli noin 3viikkoa. Yöllä käsittääkseni ei saa liikkua kanavissa ja sulutukset kestää eikä siellä varmaan pysty ajamaan 4 solmun keskivauhtia 24/7.
Mietin onko 6vko realistinen? Ja mukavaahan se olisi cruisailla välimerellä hetki. Itse arvioin että 8vko olis aika hyvä eka viikko menis venettä laittaessa kauppaa tehdessä ja muutaman päivän purjehdus välimeressä. Sitten jäisi se 3vko euroopan läpi ja reilu viikko kiel, itämeri osuudelle. Varalle viellä viikko jos vaikka ilmat ei salli mukavaa purjehdusta.kanavilla ajelleena voin todeta että eteneminen on paljon hitaampaa kuin merellä. Sulutukset kestää helposti puoli päivää, yöllä ei aina saa ajaa, ja jos matkan mittaa linnuntietä jää usein huomaamatta että kanavat ja joet mutkittelevat ja näin ajettu matka saattaa jopa lähes kaksinkertaistua. Osa matkaa voi olla vastavirtaan joka taas hidastaa vauhtia.
- kukkija
Katsopas tämä linkki. On jotakin tietoa ja kuvia mukana sekä yhteystiedot matkan tehneeseen.
http://kotisivu.dnainternet.net/jannevii/siirtopurjehdus/- tässä linkissä
Samaan aikaan näytti Necesse, Avance 36, olleen liikkeellä. Heiltä meni kanaviin 35 vrk.
http://www.ruotsalainen.net/Necesse/necesse home.htm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä732142- 1331432
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1331410- 1431102
- 105967
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten365896Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55704Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673