Tervehdys, tässä asiantuntematon kyselee perustavaa laatua olevia ohjeita.
Haluaisin tallentaa moottoripyörään sijoitettavalla kameralla yhteensä n. 12 tunnin mittaisen ajorupeaman videolle. En kuitenkaan "reaaliaikaisena", vaan niin että kamera tallentaisi esim. noin yhden kuvan sekunnissa, jolloin 25 fps nopeudella esitettynä (eikös se sitä luokkaa normaalisti ole?) koko taltioinnin kestoksi tulisi n. puolisen tuntia. Kuvan laadun ei tarvitse olla DVD-tasoa, vaikka ei se toki mitään haittaisikaan.
Minkälaisella laitteella tämä onnistuisi? Riittääkö joku ihan tavallinen kansanmalli halpiskamera tällaiseen projektiin?
Myös kaikista asiaan löyhästikin liittyvistä vinkeistä olen kiitollinen! :o)
12 tuntia tiiviiseen pakettiin?
4
851
Vastaukset
- tai näin
Ite meinasin fillari reissuja kuvata mainitsemallas tavalla, kuva tietyin väliajoin ja yhdistää videoksi.
Nyt kuitenkin kuvasin kuusen koristelun alusta loppuun, en muista kauan se kesti, mutta nopeutin sen editointi ohjelmalla (pinnacle11) n.11 kertaiseksi. Lopputulos oli yllättävän hyvä.
Sama voisi toimi sinullakin, kuvaat pitkän ajomatkan kokonaan videolle ja nopeutat sen muokkausohjelmalla. Oma kamerani on kiintolevyllinen johon mahtuu n.8 tuntia kuvaa, tosin nykyinen akku riittää vain tunniksi.- Örkki
Kiitos vastauksesta, olin jo menettänyt toivoni että täältä saisin apua!
Normaalinopeudella kuvaaminen ja sitten editointivaiheessa nopeuttaminen olisi tietysti se ensimmäiseksi mieleen tuleva ja varmaan paras konsti, mutta minkäs verran noiden peruskameroiden muisteihin mahtuu elävää kuvaa? Muistikortteja voidaan tarvittaessa ottaa mukaan useampia kappaleita.
Eli mahdollisimman simppelillä kameralla olisi toivomus pärjätä. Mihinkään kovin tyyriisiin pro-vehkeisiin ei tässä tapauksessa ole mielekästä investoida. Akun riittävyys tuskin tulee ongelmaksi, sähköä on pyörästä saatavissa. - tai näin
Örkki kirjoitti:
Kiitos vastauksesta, olin jo menettänyt toivoni että täältä saisin apua!
Normaalinopeudella kuvaaminen ja sitten editointivaiheessa nopeuttaminen olisi tietysti se ensimmäiseksi mieleen tuleva ja varmaan paras konsti, mutta minkäs verran noiden peruskameroiden muisteihin mahtuu elävää kuvaa? Muistikortteja voidaan tarvittaessa ottaa mukaan useampia kappaleita.
Eli mahdollisimman simppelillä kameralla olisi toivomus pärjätä. Mihinkään kovin tyyriisiin pro-vehkeisiin ei tässä tapauksessa ole mielekästä investoida. Akun riittävyys tuskin tulee ongelmaksi, sähköä on pyörästä saatavissa.oma kamerani maksoi 349€, mutta nykyään saa jo halvemmalla. Mulla on se parhaalla tallennuslaadulla ja näyttää 8 tunnin tallennus aikaa. Heikoimmalla laadulla 24 tuntia ja väli vaihtoehtona 16 tuntia. En ole kokeillut noita heikompia laatuja.
Kamera on Panasonic sdr-h40, 40gigan kiintolevy ja 42x optinen zoomi.
Siinä on jonkun asteinen tärinän suodatin tai miksi sitä sanotaan, mutta moottoripyörä reissua kuvatessa jos tulee jonkinlaista tärinää niin senkin pystyy varmaan korjaamaan editointi ohjelmalla, pinnaclessa ainakin on sellainen toiminto. - Örkki
tai näin kirjoitti:
oma kamerani maksoi 349€, mutta nykyään saa jo halvemmalla. Mulla on se parhaalla tallennuslaadulla ja näyttää 8 tunnin tallennus aikaa. Heikoimmalla laadulla 24 tuntia ja väli vaihtoehtona 16 tuntia. En ole kokeillut noita heikompia laatuja.
Kamera on Panasonic sdr-h40, 40gigan kiintolevy ja 42x optinen zoomi.
Siinä on jonkun asteinen tärinän suodatin tai miksi sitä sanotaan, mutta moottoripyörä reissua kuvatessa jos tulee jonkinlaista tärinää niin senkin pystyy varmaan korjaamaan editointi ohjelmalla, pinnaclessa ainakin on sellainen toiminto.Loistavaa! Pitääpä ruveta ajattelemaan asiaa tuolta pohjalta. Kiitos näistä tiedoista!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.865467- 1643622
- 533189
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2032126- 351931
- 331864
- 461823
- 571714
- 191683
- 191627