12 tuntia tiiviiseen pakettiin?

Örkki

Tervehdys, tässä asiantuntematon kyselee perustavaa laatua olevia ohjeita.

Haluaisin tallentaa moottoripyörään sijoitettavalla kameralla yhteensä n. 12 tunnin mittaisen ajorupeaman videolle. En kuitenkaan "reaaliaikaisena", vaan niin että kamera tallentaisi esim. noin yhden kuvan sekunnissa, jolloin 25 fps nopeudella esitettynä (eikös se sitä luokkaa normaalisti ole?) koko taltioinnin kestoksi tulisi n. puolisen tuntia. Kuvan laadun ei tarvitse olla DVD-tasoa, vaikka ei se toki mitään haittaisikaan.

Minkälaisella laitteella tämä onnistuisi? Riittääkö joku ihan tavallinen kansanmalli halpiskamera tällaiseen projektiin?

Myös kaikista asiaan löyhästikin liittyvistä vinkeistä olen kiitollinen! :o)

4

887

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tai näin

Ite meinasin fillari reissuja kuvata mainitsemallas tavalla, kuva tietyin väliajoin ja yhdistää videoksi.
      Nyt kuitenkin kuvasin kuusen koristelun alusta loppuun, en muista kauan se kesti, mutta nopeutin sen editointi ohjelmalla (pinnacle11) n.11 kertaiseksi. Lopputulos oli yllättävän hyvä.
      Sama voisi toimi sinullakin, kuvaat pitkän ajomatkan kokonaan videolle ja nopeutat sen muokkausohjelmalla. Oma kamerani on kiintolevyllinen johon mahtuu n.8 tuntia kuvaa, tosin nykyinen akku riittää vain tunniksi.

• Örkki

Kiitos vastauksesta, olin jo menettänyt toivoni että täältä saisin apua!

Normaalinopeudella kuvaaminen ja sitten editointivaiheessa nopeuttaminen olisi tietysti se ensimmäiseksi mieleen tuleva ja varmaan paras konsti, mutta minkäs verran noiden peruskameroiden muisteihin mahtuu elävää kuvaa? Muistikortteja voidaan tarvittaessa ottaa mukaan useampia kappaleita.

Eli mahdollisimman simppelillä kameralla olisi toivomus pärjätä. Mihinkään kovin tyyriisiin pro-vehkeisiin ei tässä tapauksessa ole mielekästä investoida. Akun riittävyys tuskin tulee ongelmaksi, sähköä on pyörästä saatavissa.

• tai näin
        Örkki kirjoitti:

Kiitos vastauksesta, olin jo menettänyt toivoni että täältä saisin apua!

Normaalinopeudella kuvaaminen ja sitten editointivaiheessa nopeuttaminen olisi tietysti se ensimmäiseksi mieleen tuleva ja varmaan paras konsti, mutta minkäs verran noiden peruskameroiden muisteihin mahtuu elävää kuvaa? Muistikortteja voidaan tarvittaessa ottaa mukaan useampia kappaleita.

Eli mahdollisimman simppelillä kameralla olisi toivomus pärjätä. Mihinkään kovin tyyriisiin pro-vehkeisiin ei tässä tapauksessa ole mielekästä investoida. Akun riittävyys tuskin tulee ongelmaksi, sähköä on pyörästä saatavissa.

oma kamerani maksoi 349€, mutta nykyään saa jo halvemmalla. Mulla on se parhaalla tallennuslaadulla ja näyttää 8 tunnin tallennus aikaa. Heikoimmalla laadulla 24 tuntia ja väli vaihtoehtona 16 tuntia. En ole kokeillut noita heikompia laatuja.
        Kamera on Panasonic sdr-h40, 40gigan kiintolevy ja 42x optinen zoomi.
        Siinä on jonkun asteinen tärinän suodatin tai miksi sitä sanotaan, mutta moottoripyörä reissua kuvatessa jos tulee jonkinlaista tärinää niin senkin pystyy varmaan korjaamaan editointi ohjelmalla, pinnaclessa ainakin on sellainen toiminto.

• Örkki
        tai näin kirjoitti:

oma kamerani maksoi 349€, mutta nykyään saa jo halvemmalla. Mulla on se parhaalla tallennuslaadulla ja näyttää 8 tunnin tallennus aikaa. Heikoimmalla laadulla 24 tuntia ja väli vaihtoehtona 16 tuntia. En ole kokeillut noita heikompia laatuja.
        Kamera on Panasonic sdr-h40, 40gigan kiintolevy ja 42x optinen zoomi.
        Siinä on jonkun asteinen tärinän suodatin tai miksi sitä sanotaan, mutta moottoripyörä reissua kuvatessa jos tulee jonkinlaista tärinää niin senkin pystyy varmaan korjaamaan editointi ohjelmalla, pinnaclessa ainakin on sellainen toiminto.

Loistavaa! Pitääpä ruveta ajattelemaan asiaa tuolta pohjalta. Kiitos näistä tiedoista!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      219
      1490
    2. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1296
    3. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      6
      1157
    4. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      17
      1156
    5. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      9
      958
    6. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      86
      930
    7. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      66
      895
    8. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      32
      870
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      41
      828
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      813
    Aihe