Jokaisella piti olla coca-cola jojo.
Kaverini osasivat temppuja jos minkälaisia, hyrrä, virveli, vesiputous jne.
Itse taisin oppia juuri sen ylösalas- liikkeen...
Entäs vielä vanhemman "koulupelin" kassan?
Vanhasta kouluvihkosta taitettiin sivut sisäänpäin, joten muodostui tasku, jossa pidettiin purukumipakkauksista saatuja kuvia.
Kassaa pidettiin käsien välissä, ja kaveri työnsi oman kuvansa johonkin väliin.
Kun avattaessa luki pakkokassa, piti kaverin antaa oma kuvansa, kun tuli vaihto, vaihdettiin.
Otto, sanalla piti luovuttaa lokerossa oleva esim. Beatles- kuva, toiselle.
Tämä ennen internettiä...
Muistatteko jojo- villityksen 60- luvulla?
32
1515
Vastaukset
- hetulaaz
Opiskelin "fiksussa" koulussa.
Kansakoulukavereista monet joutuivat, kuvaamaasi, oppilaitokseen.- hande
Kyllä Joensuun Lyseo on arvostettu vieläkin. Suomen toiseksi vanhin lyseo.
- *reps*
Kyllä sä olet huvittava tyyppi :)
- Fillarit jätettiin
hande kirjoitti:
Kyllä Joensuun Lyseo on arvostettu vieläkin. Suomen toiseksi vanhin lyseo.
illalla Lyskan nurkalle kun mentiin Siniseen Salunaan tai Siltavoutiin!
Ollaankohan tavattu! - hande
Fillarit jätettiin kirjoitti:
Ollaankohan tavattu!Jos ollaan samaa ikkäluokkaa. Itse olen -55 syntynyt. Ainakin kartsalla on nähty, korttelia kiertämässä...
- hande
Fillarit jätettiin kirjoitti:
Ollaankohan tavattu!Koulukadun yli tuijoteltiin. Me pojat yritettiin, lehmusten alla, kävellä aitaa pitkin.
Välitunneilla käytiin ostamassa Monosen kaupasta suklaamunkkeja...
Olin muuten konvia juontamassa, joskus 70-luvun vaihteessa Tipulassa. Neulatansseissa.
Sieltä oli monet tyttöystävät. Mehän oltiin molemmissa kouluissa kaupungin aatelia.
Yhteiskoulut ei ollu mittään... - ja Monosesta munkkeja
hande kirjoitti:
Koulukadun yli tuijoteltiin. Me pojat yritettiin, lehmusten alla, kävellä aitaa pitkin.
Välitunneilla käytiin ostamassa Monosen kaupasta suklaamunkkeja...
Olin muuten konvia juontamassa, joskus 70-luvun vaihteessa Tipulassa. Neulatansseissa.
Sieltä oli monet tyttöystävät. Mehän oltiin molemmissa kouluissa kaupungin aatelia.
Yhteiskoulut ei ollu mittään...kylläkyllä!
Muistatko sen romanssin teiltä poika, meiltä tyttö...ja NIILLE SYNTY SE LAPS! Kaamea skandaali siihen aikaan!!
Kuljitkos Lehtosen liikenteellä? - hande
ja Monosesta munkkeja kirjoitti:
kylläkyllä!
Muistatko sen romanssin teiltä poika, meiltä tyttö...ja NIILLE SYNTY SE LAPS! Kaamea skandaali siihen aikaan!!
Kuljitkos Lehtosen liikenteellä?Lehtosella, tottakai. Asuin silloin Siilaisilla, nyk. Noljakka.
Pyörällähän sitä silloin ajettiin, syksyt/talvet enimmäkseen.
Vielä kolmannella luokalla tulin hiihtämällä kouluun. Sitten kaverit alkoivat kuittailemaan... - hande
kylläkyllä!
Kuljitkos Lehtosen liikenteellä?Oli silloin minulla. Päältä siili, niskasta hartioille. Haniksi kutsuivat, tai Bowieksi.
Sellainen pitkä ( 187), hontelo poika. - Samalla suunnalla, parhaat
hande kirjoitti:
Lehtosella, tottakai. Asuin silloin Siilaisilla, nyk. Noljakka.
Pyörällähän sitä silloin ajettiin, syksyt/talvet enimmäkseen.
Vielä kolmannella luokalla tulin hiihtämällä kouluun. Sitten kaverit alkoivat kuittailemaan...kaverit asui Noljakassa ja siinä, mie vähän eteenpäin, rajavartioston lähellä!!!
Taatusti meillä on samoja tuttuja!
Ja luulen nyt tietäväni jopa kuka oot! - hande
Samalla suunnalla, parhaat kirjoitti:
kaverit asui Noljakassa ja siinä, mie vähän eteenpäin, rajavartioston lähellä!!!
Ja luulen nyt tietäväni jopa kuka oot!Siilaisen Tappo- Hanski.
Pekka Ropponen, ylilääkäri nyttemmin, tai Vainikaisen Kari, Aluejohtaja. Sen minulle määräsi.
Vedin Noljakassa 15v , tai nuorempana seurakunnan kerhoa. S. Makkonen piti kauppaa siinä naapurissa.
Kaikki kylän kollit sain mukaan rukoilemaan, koska se ohjelma sitä edellytti.
Kuirin aseman vastapäätä. - hande
hande kirjoitti:
Oli silloin minulla. Päältä siili, niskasta hartioille. Haniksi kutsuivat, tai Bowieksi.
Sellainen pitkä ( 187), hontelo poika.Tämä keskustelu.
Hän tunnisti minut... - hande
hande kirjoitti:
Siilaisen Tappo- Hanski.
Pekka Ropponen, ylilääkäri nyttemmin, tai Vainikaisen Kari, Aluejohtaja. Sen minulle määräsi.
Vedin Noljakassa 15v , tai nuorempana seurakunnan kerhoa. S. Makkonen piti kauppaa siinä naapurissa.
Kuirin aseman vastapäätä.Maalattiin jopa Teren takin selkään.
Punainen kuvio, jossa sormi sojotti. - hande
Samalla suunnalla, parhaat kirjoitti:
kaverit asui Noljakassa ja siinä, mie vähän eteenpäin, rajavartioston lähellä!!!
Ja luulen nyt tietäväni jopa kuka oot!Jaskan sisko? Hyvin cool nainen, johon rakastuin kai loppuiäkseni. Blondi, hyvin hienostunut nainen (tyttö). Vaalea nainen, jonka katseen ymmärrän vasta nyt.
Nyt muistan, Kovanen se oli. - hande
kylläkyllä!
Kuljitkos Lehtosen liikenteellä?Olit se vilkas tyttö, jota ohimennen pusersin rinnasta jonossa.
Kaikilla meillä oli samettitakit, minulla nahkatakki. Pidempi.
Siinä oli halkio, mikä levisi istuen.
Siihen piirrettiin karvoja takaa aivan riittävästi... - Kuirin prkleen kans
hande kirjoitti:
Siilaisen Tappo- Hanski.
Kuirin aseman vastapäätä.ja Makkosen sinisen kaupan luota aina lähettiin kartsalle pyörimään pompan napilla sitten myöhemmin! Törmällä joskus käytiin, mutta se oli enempi poikkeus,discoondiscoon...kaupunkiin...
Joo...aika aikaansa kutakin, koulut vei muihin maisemiin...
Sinne ne muut jäivät...
jyrkijyrki älä tyrki...
- Taika-Nainen
jo-jon ja sen etten oikein koskaan oppinut kunnon temppuja sillä tekemään, ja sekös harmitti. Tuo kassa-juttu ei ole tuttu, sensijaan purkkakeräyskuvat muistan. Niissä oli musikkialan tähtiä, laulunsanoineen. Ja ne purkat muuten maistuivat tosi hyvälle :)
- hande
Noihin hetulan juttuihin ei paljon viiti vastata.
On sellaista 50v nuorempaa kuin hänen fyysinen ikänsä....
Mutta jojosta. Minustakin se oli tosi vaikeaa hallita. Motoriikkavikaa lie..
- Hula-hula-
vannetta pyöritettiin, ja muisteja, kiiltokuvia, tyttöporukassa vaihdeltiin, joskus kuvaamasi kaltaisesta vihkosta.
- Poti
...ja potuttaa, kun en koskaan oppinut sitä käsittelemään kunnolla.
- hande
Joka ei ole dementoitunut...
- jojo
rantautui maahamme, minä vuonna?
- Lupauskin
Ovat kasvaneet jossain peräkylissä, tai he muistavat mitä haluavat :))
- peräkylä!
Ite oot.
- hande
peräkylä! kirjoitti:
Ite oot.
Mistään suomen koulusta ei ole valmistunut niin monta Kenraalia, kuin Joensuun Lyseon yhdeltä luokaltakin.
Onko tuttu Vaisala kellekään?
Kolme veljestä on samasta koulusta. Akateemikkoja.
13v näin vielä ylimmän luokan kemian luokassa, kuinka Yrjö Väisälä päätteli piin lukuarvon päättymistä lyjykynällä ikkuna-aukossa.
En aikana, mutta lyijykynän jälkenä.
Ehkä olen väärässä. Luultavasti
Ehkä Hattsa tietää tästäkin paremmin.
Hänhä on parempia kouluja käynyt..,?
- Otto-Vaan
Mutta jojo kuminkin.Oli useampikin.
Vieläkin löytyy yksi, painikaverit on opetelleet.- hande
Oli kai sellainen status.
Itsekin heijasin jotain mummon kehruurullaa...
- helisevä
ja vieläkin kotoa semmoinen löytyy sekä muovisena että puisena.
Monet temput vielä Jojolla sujuu, sillä on ne niin hyvin opittu, joskin aluksi tulee muutama eiku ; )- hande
Jolla on vielä muisto?
Minusta tuntuu että kehräävän rukin ääntä kulee enää rukki itse. Kunhan sitä oikein poljetaan..
- Heikunkeikku
Coca-cola jojon muistan, kivaa, kun muistutit :)
Olin siinä aika huono, en tainnut harjoitella tarpeeksi.
Se semmonen vihko, jonka sivut taitettiin "silleen", oli kiva. Siihen tytöt laittoi muisteja. Semmosen vihon nimi oli Pikkausvihko. Pikattiin eli valittiin vihosta mieleinen "väli", josta sitten saattoi saada muistin tai jos se kohta oli tyhjä, niin sitten siihen piti omistaan laittaa oma muisti.
Tvist-nauha oli kiva. Minulla oli piiiiiitkä kuminauha, tavallista leveämpi JA Tradaa-aa se oli MUSTA. Kaikilla muilla oli lyhyempi ja ohuempi ja tavallisen valkoinen kuminauha.
Se tiesi sitä, että sain Valikoida, kuka SAA tulla välitunnilla tvistaamaan mun tvistnarulla.
Voi voi ja vielä kerran voi, että nyt naurattaa :)) Oli kivaa aikaa.
Kiitti, kun muistutit! Joskus on kiva palata jonnekin menneisyyteen. Hetkeksi :) - mimmimus
Jojot olivat ihan must, jos saa tätä nykykieltä lainata tuonne menneeseen. Opin ainakin muutaman tempun ton ylösalas - tempun lisäksi.. muista nyt niiden nimiä ja kaverit osas paremmin oikeastaan isommat.
Meidän kouluvihoista tehtiin kiiltsikkataskut, mutta ihan samoilla säännöillä kuin teidänkin.
Yksi hittijuttu oli minkä elävästi muistan. Ässäpurkkaa ostettiin joka päivä sen ihanan maun takia ja olihan siinä kylkiäisenä rivi muovisia s-kirjaimia.;)
Mitäs muuten niistä tehtiin? - Harduredanredanredan
Tulin huvikseni etsimään tietoa muistikuvia milloin jojot olivat muotia koska Hesarissa puhutaan että jojo-vilitys oli vuonna 1991. Selvisihän se vain otsikosta että jojoja oli jo 60-luvulla. Ja varmasti myös 70-luvun puolella. Ihan vinkkinä että kannattaa viestitellä somessa jos haluaa keskustella keskenään muista asioista jonkun otsikon alla.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2574590Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1312993Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412762Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?751749Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061594Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281493- 551334
- 931245
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2081116- 471109