Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

aivan pihalla ( (>(>

hgfadf

Karate ja ym tehokkaat, ja ns tappavat lajit jos oikein hallitsee

mikä sitten on kova laji ja mistä tulee kova taistelija kun jotain harrastaa, jos kuten nyt karatea, aikido jne

Ja mikä on järjestys kovimmista ei kovimpaan

esim

Karate
aikido
nyrkkeily
judo
jne.jne

Siis mikä on tehokkain puolustus laji ? entäs hyökkäys

Karate on puolustuslaji, kuten aikido, harvoin sitä hyökätään

Entäs nyrkkeilijät, onko ne mitään vertoja karate jäbille, tai aikido jäbille ?

Siis miten esim joku kovan luokan nyrkkeilijä mahtaa kaverille joka hallitsee nopeutta, väistämistä, tappavia iskuja jne. Eihän sitä tarvii ku tarrata nyrkistä ja vetää isku niskaa nii varmaa tipahtaa

Siis kertokaahan nyt vähän että mikä siis on kovaa ja mikä nyt ei niin kovaa, tai kovemmasta vähän kovempaa :D

9

1179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MarkiisiDeFuckingÅmÅl

      koviin ja vähemmän koviin. Harjoittelijastahan se on kiinni eikä lajista. Kaikki eivät edes treenaa tullakseen koviksi jätkiksi, vaan esim osatakseen puolustautua jos joku hyökkää kadulla kimppuun. Tällaista tilannetta ei välttämättä edes ikinä tule vastaan, joten jos haluaa "tapella" kannattaa valita joku urheilullinen kilpailulaji kuten nyrkkeily. Itsepuolustustilanteessa kannattaa myös harkita (jos ehtii), että kannattaako esim murtaa hyökkääjän niska vai vain nenä. Jos tappaa jonkun (vaikka itsepuolustukseksikin) niin voi hyvinkin joutua tiilenpäitä laskeskelemaan.

      Perinteisesti "koviin" lajeihin lasketaan kai fyysistä voimaa ja tekniikkaa painottavat lajit (nyrkkeily, kyokushin), "pehmeisiin" taas sisäistä voimaa (chi, ki) kehittämään pyrkivät lajit (chi kung, aikido). Monissa lajeissa on molempia piirteitä, esim karate voi olla tyylisuunnasta riippuen kovaa tai pehmeää tai siltä väliltä. Sanoisin vielä, että "pehmeä" laji ei tarkoita välttämättä tehotonta.

    • kova

      katso ensimmäiset ufc vapaa ottelu turnaukset, sieltä löytyy kait vastaus. Ainoastaan huippu nyrkkeilijät puuttuvat niistä, muuten on eri lajien huippuja laidasta laitaan

      • Siellä olijat ovat myös nyrkkeilyn taitajia vaikka eivät pelkästään nyrkkeilijöitä.


    • Harrastellut noita, no en juuri judoa mutta muita. Niin ja monia muitakin lajeja. En ala selvittämään vaan kehotan sinua hieman miettimään mihin tuota tietoa tarvitset. Vaikuttaa siltä kuin haluaisit joksikin kovan luokan katutappelijaksi.

      • gfas

        varmaan käsititte väärin

        en minä itse mitään tappelija ole, kerran olen joutunut käyttämään nopeaa liikettä, ja ei mennyt ku sekka ku kaveri oli maassa. enkä aikaisemmin ollut pahemmin tapellut

        tuli vaan mieleen näistä lajeista, leffosta, otteluista mitä joskus olen katsonut että mikä on niinkun tehokas laji

        siis tarkoitin kovalla lajilla sitä että se on tehokas vastustajaa kohtaan.

        Sen verran olen asiaa lukenut että voimalla ei ole merkitystä. enimmäkseen nopeus ja tatkiitta on se merkittävä tekijä.

        Vaikka kuinka kova fyysinen kunto on, ja jos kehoaan ei osaa oikein käyttää niin ei se kunto/lihaskunto paljon auta. vaaditaan sitä tehokkuuta, nopeutta ja taitoa

        Siis sitä asiaa ajan takaa että mikä taistelulaji on kaikista tehokkain.

        Mitenkä muka joku vapaa-painija voi laittaa kenttään jotain aikido mestaria, nehän on aivan älyttömän nopeita. entäs kovan luokan nyrkkeilijä, kuten klitchko. Sen laittas Seagalin kanssa kehään, miten siinä kävis ? uskosin että vaikka kuinka osaa nyrkkeillä niin ei se paljo hyövytä jos vastassa on kaveri joka on todella nopeaa ja osaa väistää,suojata ja antaa kovan iskun


      • kova
        gfas kirjoitti:

        varmaan käsititte väärin

        en minä itse mitään tappelija ole, kerran olen joutunut käyttämään nopeaa liikettä, ja ei mennyt ku sekka ku kaveri oli maassa. enkä aikaisemmin ollut pahemmin tapellut

        tuli vaan mieleen näistä lajeista, leffosta, otteluista mitä joskus olen katsonut että mikä on niinkun tehokas laji

        siis tarkoitin kovalla lajilla sitä että se on tehokas vastustajaa kohtaan.

        Sen verran olen asiaa lukenut että voimalla ei ole merkitystä. enimmäkseen nopeus ja tatkiitta on se merkittävä tekijä.

        Vaikka kuinka kova fyysinen kunto on, ja jos kehoaan ei osaa oikein käyttää niin ei se kunto/lihaskunto paljon auta. vaaditaan sitä tehokkuuta, nopeutta ja taitoa

        Siis sitä asiaa ajan takaa että mikä taistelulaji on kaikista tehokkain.

        Mitenkä muka joku vapaa-painija voi laittaa kenttään jotain aikido mestaria, nehän on aivan älyttömän nopeita. entäs kovan luokan nyrkkeilijä, kuten klitchko. Sen laittas Seagalin kanssa kehään, miten siinä kävis ? uskosin että vaikka kuinka osaa nyrkkeillä niin ei se paljo hyövytä jos vastassa on kaveri joka on todella nopeaa ja osaa väistää,suojata ja antaa kovan iskun

        jos ny on pakko laittaa lajeja tehokkuus järjestykseen niin mun mielestä jujutsu > paini > pystyotteluun keskittyneet lajit, joista paras mielestäni thaiboxing. Siinä ollaan samaa mieltä että tekniikka > voima. Olen itse aloittanut kamppailulaji harrastukseni nyrkkeilyllä ja nykyään treenailen vapaa ottelua johon on koottu parhaaksi havaitut tekniikat eri lajeista. Vanha sanonta kuuluu "jos et osaa painia et osaa tapella" jonka itse olen oppinut kantapään kautta, pelkillä pysty tekniikoilla on hyvin pieni mahdollisuus pärjätä taitavaa painijaa vastaan. Kunnioitan kaikkia kamppailulajeja ja kaikkia harrastajia mutta aikido ei mielestäni ole tehokkaimmasta päästä.


    • selville itsestäsi

      Paras vaihtoehto on nyrkkeily.Käy vaikka omiin nimiin hakaamasssa säkkiä jossain muualla kuin autotallissa.Siinä samalla opit kun näet muiden lyövän säkkiä.Tätä kun olet tehnyt 4-5kk 3-4kert.
      vko. tunti kerrallaan.Saat vastauksen kysymykseesi.Sitten jos innostusta riitää mene nyrkkeilyseuraan.Ja voit aloitaa ohjatun kehäharjoittelun.Tämä sitten toimii vedenjakajana.Lopetat harrastuksesi tai jatkat sitä, jos jatkat,et luultavasti ikinä joudu käyttämään sitä ketään vastaan.Kilpailuissa sitten ei sitten pärjääkkään ilman kovaa häikäilemätöntä asenetta.Ja jos omaat tämän "luonnevian "voit aloittaa suoraan kehästä ja aloitaa kilpailun melkein samantien.Suomessa taso sen verran heikko.Jos olet vielä lahjakas
      nouset nopeasti 2-3 vuodessa sarjasi huipulle.
      Jos näin käy voin taata ,että voitat kaikki oman ikä ja paino ryhmäsi katu ja muut tappelut joku
      painija kyllä saattaa kyllä voittaa sinut mutta ne on niin helvetin vahvoja treenaa joka päivä.
      Ja karate ei ole itsepuolustus laji vaan balettia
      niin kuin kung fu kin.Tosin joskus joku lahjakas
      kamppailuurheilija saataa aloittaa sillä mutta siirtyy nopeasti nyrkeilyn käsitekniikoihin.

      • joooo876876

        Sanotaan, että paini, nyrkkeily, thaiboxing ja judo( kickboxing) ovat kovia lajeja. Mma on kovin, tähän päälle vielä krav maga ym treeniä, niin paketti on valmis. Unohda satuhipat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2278
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1974
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      87
      1783
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1618
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1532
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1413
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1372
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      39
      1359
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1341
    Aihe