Excelin makrossa on tällainen koodin pätkä:
Range("B:B,C:C,D:D,E:E,F:F,H:H,J:J,K:K,L:L").Select
Eli tämä valitsee BCDEFHJKL sarakkeet. Minkä takia VB koodi ei ymmärrä tätä valintaa vaan alkaa heti bugittamaan? Haittana siis se, että ei voi käyttää ohjausobjektien nappeja vaan ne täytyy tehdä lomake työkalurivin napeilla. Ärsyttävää. Vai onko VB:n koodiin olemassa yhtä yksinkertaista valintakoodia?
Makrojen ja VB koodin ristiriidat?
4
464
Vastaukset
kyllä toi toimii ihan ok, jos excelissä VBA koodia väsäät-jos VB:llä niin sitten eri juttu.
Private Sub CommandButton1_Click()
Range("B:B,C:C,D:D,E:E,F:F,H:H,J:J,K:K,L:L").Select
End Sub
voit kokeilla lisätä koodiin taulukon aktivoinnin niin silloin ainakin toimii...
esim.
Private Sub CommandButton1_Click()
Worksheets("Sheet1").Activate
Range("B:B,C:C,D:D,E:E,F:F,H:H,J:J,K:K,L:L").Select
End Sub- outo
Aina tyssää koodi tuohon
Range("B:B,C:C,D:D,E:E,F:F,H:H,J:J,K:K,L:L").Select
kohtaan. Mikäli sitä yrittää ohjausobjekteissa käyttää. - outoa
Eli tuohan toimii jos nappi on samalla välilehdellä, mutta jos haluaa esim. vaihtaa välilehteä ja sieltä tehdä valinnan niin se herkeää toimimasta.
Private Sub CommandButton1_Click()
Sheets("taul2").Select
Range("A:A,B:B").Select
End Sub
Tuo koodin pätkä ei toimi, mutta jos ottaa Sheets("taul2").select rivin pois niin kyllä se sitten valitse taulukosta A ja B sarakkeen. - ....
outoa kirjoitti:
Eli tuohan toimii jos nappi on samalla välilehdellä, mutta jos haluaa esim. vaihtaa välilehteä ja sieltä tehdä valinnan niin se herkeää toimimasta.
Private Sub CommandButton1_Click()
Sheets("taul2").Select
Range("A:A,B:B").Select
End Sub
Tuo koodin pätkä ei toimi, mutta jos ottaa Sheets("taul2").select rivin pois niin kyllä se sitten valitse taulukosta A ja B sarakkeen.ActiveSheet.Range("A:A,B:B").Select
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101104
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82824Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18659Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat271631- 77598
- 104574
- 54547
- 26522
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49513Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet88438