pahkura

pelokaspoika

Minulla on ollut jo kauan patti tuossa henkitorven vieressä, noin 3cm aataminomenan yläpuolella (vasemmalla). Olen löytänyt sen noin 3,5kk sitten ja se ei mielestäni ole kasvanut, minulla tuntuu myös nivusissa imusolmukkeet mutta varmaan normaalia näin hoikalle? (pituus: 178cm, paino: 63kg). Muita oireita ei ole ollut.. Tämä patti varmaankin on imusolmuke? Vai? Ja miksiköhän se ei sitten kasva eikä pienene?
vuorokauden ajan mukaan patin koko saattaa vaihdella, joskus aamulla on iso, joskus pieni. joskus illalla iso ja joskus pieni. Mitä tämä on?

7

1919

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja niin, patti muljuu ainakin yhteen suuntaan kun sitä tökkää, on pyöreä mutta ei kovin paksu.. ehkä 1cm x 1,5cm tjsp. Tuntuu pyöreältä ennemmin kuin soikealta. Tämä hyvä vai huono? nivusissa isoin on ehkä hernettäkin pieni litteä ja hieman soikea, muut ovat litteitä ja soikeita

• josluettämän...

Samoissa kohdissa kuin kuvailit molemminpuolin symmetrisesti kaksi tollaista henkitorven ihan vieressä, ei edes kaulalla, mutta ovat soikeita...välillä suurenee ja taas pienenee ja sitä rataa se menee.

• josluettämän... kirjoitti:

Samoissa kohdissa kuin kuvailit molemminpuolin symmetrisesti kaksi tollaista henkitorven ihan vieressä, ei edes kaulalla, mutta ovat soikeita...välillä suurenee ja taas pienenee ja sitä rataa se menee.

on pyöreä vasemmalla puolen, voisikohan olla struumaa? onko sinulla muita "oireita" ollut? ja siis se on soikea eikä yhtään pyöreä? Erittäin inhottavaa kun ei tiedä miksi se siellä on, voisikohan syynä olla kun ei oo pariin vuoteen tullu käytyä hammaslääkärillä? =D

• josluettämän...
        pelokaspoika kirjoitti:

on pyöreä vasemmalla puolen, voisikohan olla struumaa? onko sinulla muita "oireita" ollut? ja siis se on soikea eikä yhtään pyöreä? Erittäin inhottavaa kun ei tiedä miksi se siellä on, voisikohan syynä olla kun ei oo pariin vuoteen tullu käytyä hammaslääkärillä? =D

sellaisia pitkulaisia ne mulla on ainakin...leuankärjessä on yksi tosi pieni ja ne kaksi siinä vähän alempana symmetrisesti.Eikä näidenkään mitta ole kuin muutamia millejä.Ehkä 6 noi symmetrisesti olevat.

Kenties sulla on rasvapatti? :o

Meikällä on krooninen tulehdus nielussa, refluksitaudin takia.Happoa pukkaa ylös ja nielu tulehtunut ja limaa 24/7 ja välillä muita tunteumuksia.

• josluettämän... kirjoitti:

sellaisia pitkulaisia ne mulla on ainakin...leuankärjessä on yksi tosi pieni ja ne kaksi siinä vähän alempana symmetrisesti.Eikä näidenkään mitta ole kuin muutamia millejä.Ehkä 6 noi symmetrisesti olevat.

Kenties sulla on rasvapatti? :o

Meikällä on krooninen tulehdus nielussa, refluksitaudin takia.Happoa pukkaa ylös ja nielu tulehtunut ja limaa 24/7 ja välillä muita tunteumuksia.

Itselläni oli angiina kuukausi sitten, ja nielurisat yleensä melko isot ja kerää proppuja kun ovat sellaset kuoppaiset :s inhottava vaiva, mutta kyllä sen kanssa elää, mutta tuo kova patti erityisesti häiritsee tossa kaulalla.. tunnen kyllä pari pitkulaistakin tossa kaulan oikealla puolella mutta varmaan aika normaalia että tuntuu hoikalla ihmisellä ne (nivusissakin tuntuu pieniä).

Tiedätkö muuten mitkä patit voisi olla tuossa ihan korvien alapuolella/takana nielurisojen yläpuolella. Aristaa kun painaa ja ovat kovat ja liikkumattomat, kuin kohoumat.. Pienenä oli paljon korvatulehduksia, voisiko siitä olla? :p

• mie vaan
        pelokaspoika kirjoitti:

Itselläni oli angiina kuukausi sitten, ja nielurisat yleensä melko isot ja kerää proppuja kun ovat sellaset kuoppaiset :s inhottava vaiva, mutta kyllä sen kanssa elää, mutta tuo kova patti erityisesti häiritsee tossa kaulalla.. tunnen kyllä pari pitkulaistakin tossa kaulan oikealla puolella mutta varmaan aika normaalia että tuntuu hoikalla ihmisellä ne (nivusissakin tuntuu pieniä).

Tiedätkö muuten mitkä patit voisi olla tuossa ihan korvien alapuolella/takana nielurisojen yläpuolella. Aristaa kun painaa ja ovat kovat ja liikkumattomat, kuin kohoumat.. Pienenä oli paljon korvatulehduksia, voisiko siitä olla? :p

mä löysin tuossa 15vuotiaana tuommoisen saman laisen pahkuran kaulasta mitä oletta kuvaillu ja olen nyt 28v ja tuo pahkura välillä kasvaa aika suureksi ja sen erottaa myös ulkoa päin ja se on myös välillä kipeäkin ja toisinaan sitä ei edes tunne vaikka kuinka hakis. yhen kerran kävin lääkärissä ja ne sano et se on normaalia ja sen jälkeen en sen kummemmin siihen kiinnittäny huomiota paitsi nyt ku on alkanu tulemaan nielemis vaikeuksia ja hengitys alkanu vinkuun et mikähän tää nyt oikeen olis???

• jebbjeb

^^ itelläni aivan sama ! lääkäriin varmaan pitäisi tutkimuksiin mennä. vaivannut tässä jo jonkin verran. nieleminen ja hengitys sattuu. mikähän olisi kyseessä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3402
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3222
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      2860
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      46
      2579
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1973
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1331
    Aihe