Forester 2006 automaatti momentinmuuntimella ja
keskellä on sähköisesti ohjattu monilevykytkin.
Manuaalin mukaan jatkuva neliveto 60/40, etu/
taka.
Kysymys kuuluu, voiko tuon helposti muuttaa
sähköisellä päivityksellä 40% eteen ja 60%
taakse? Vanha manuaali turbo veti 50/50, ja
oli "takavetoisemman" tuntuinen.
Autoinsinöörit, miten on?
4
1093
Vastaukset
- Auto-Antero©
Herää kysymys että miksi?
Olen omistanut muutaman nelivetoisen, ja yksi niitä oli sellainen joka antoi voimaa pitävimmälle renkaalle.
En sillä(kään) koskaan kokenut mitään 'etuvetotunnelmia', sen(kin) sai takapyöräluistoon kaasulla.
Jos veto on kiinteä, ja 60 eteen ja 40 taakse niin se menee varmaankin aika hyvin akselimassojen suhteessa ja on todennäköisesti paras mahdollinen henkilöautokäytössä.
Ole huoleti, kaasulla autosi käyttäytyy kuin takavetoinen!
Ja jos pidät luistolla kikkailemisesta niin miksi ihmeessä ajat automaatilla?Mutta kun sen eron huomaa. Tuli sentään
12 vuotta ajeltua noilla 50/50 ja nyt
kolmas talvi 60/40.
Subarulta kun löytyy sellainenkin vetojär-
jestelmä jossa tuota suhdetta voi säätää.
Automaatti taas on itsestään selvyys Foresterin
tyyppisessä autossa, jos sitä käytetään veto-
hommiin ja 30 cm:n hangessa kahlaamiseen,
niin kiun menneenä maanantaina.
Kysellä kun voi ihan mielenkiinnostakin- henry
Täpinä kirjoitti:
Mutta kun sen eron huomaa. Tuli sentään
12 vuotta ajeltua noilla 50/50 ja nyt
kolmas talvi 60/40.
Subarulta kun löytyy sellainenkin vetojär-
jestelmä jossa tuota suhdetta voi säätää.
Automaatti taas on itsestään selvyys Foresterin
tyyppisessä autossa, jos sitä käytetään veto-
hommiin ja 30 cm:n hangessa kahlaamiseen,
niin kiun menneenä maanantaina.
Kysellä kun voi ihan mielenkiinnostakinMulla on tällähetkellä Legacy manuaalilla.
Autonvaihto kun tulee joskus ajankohtaiseksi niin oiskohan bensa Foresteri automaatilla pätevä kun sillointällöin joutuu hevostraileria vetämään? Piisaako voima?
Vaimon Rav-4 ainakin tuntuu hieman alitehoiselta ja manuaali kun on niin kytkintä joutuu liiraamaan ahtaissa paikoissa. henry kirjoitti:
Mulla on tällähetkellä Legacy manuaalilla.
Autonvaihto kun tulee joskus ajankohtaiseksi niin oiskohan bensa Foresteri automaatilla pätevä kun sillointällöin joutuu hevostraileria vetämään? Piisaako voima?
Vaimon Rav-4 ainakin tuntuu hieman alitehoiselta ja manuaali kun on niin kytkintä joutuu liiraamaan ahtaissa paikoissa.Ensimmäisessä nelivetoisessa oli alennusvaihde,
toisessa oli manuaali 170 hv ilman alennusvaih-
detta ja tässä viimeisessä on automaatti.
Tällä automaatilla olen vedellyt noin 800 kg:n
kuormaa ja se ainakin tulee lähes "huomaamatto-
masti" salittuja nopeuksia mutkaisilla ja pieni-
mäkisillä teillä. Tehoja on 158 hp. Turbo onkin
sitten aivan oma lukunsa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot533532Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe292944- 282594
- 762494
- 182221
- 522202
- 561901
- 581696
KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!
Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola111593- 171515