Ilven uunit ja liedet

Ilve

Kaipailen kokemuksia Ilven liesistä. Itselläni kiikarissa 90cm malli, jossa alla 60 ja 30 cm uunit sekä päällä kaksi kahden kaasua ja yksi sähkö tai vaihtoehtoisesti parila. Mitä mieltä olette? Kaikki kommentit Ilvesta erittäin tervetulleita.

16

2040

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • axu40

      Mä itse ostin vuosi sitten ilven lieden kahdella sähkömonitoimiuunilla (60 40). Aivan taivaallinen kapine!!! Eihän se halpa ollut mutta ei ole tarvinnut harmitella kertaakaan. Markkinoilla näytti olevan samoissa kokoluokissa laitteita mutta ei ne laadullisesti kyllä yllä samalle tasolle.

      Ainut mikä minua harmittaa niin tulin ottaneeksi 6 vaihtoehdosta sen missä oli keskellä sähkökeraaminen taso kaasupolttimoiden kanssa - ei tule paljoakaan käytettyä sitä sähkökeraamista puolta. KERAAMINEN MY ARSE!

      Oma moka!

      Itse keraaminenhan toimii kuin pitääkin mutta se on hankala puhdistaa ja tehoton. (sanoo kuka mitä tahansa niin se on turha keksintö)

      En huolis keraamistatasoa enään mistään hinnasta, kaasua sen olla pitää!

      MERKKI ON HYVÄ JA LAITE MYÖS!!!

      • Ilve

        Eli ensinnäkin kaasun kulutuksesta. Itselläni oli tarkoitus hankkia juuri mainitsemasi setti sisältäen kahden keraamisen. Lähinnä sen takia, että olen pullokaasun varassa. Näin hätätilanteessa saisi jotain keitettyä:) Mutta mieluummin ottaisin sen vaihtoehdon jossa on neljä normaalia kaasua ja yksi Coup Feu tai paistotaso. Miten arvioit oman kaasunkulutuksesi ja onko sinulla pullokaasu vai kuulutko esim. kaupungin kaasuverkkoon? Nämä vinkit olisivat kullanarvoisia.

        Toinen koskee sitten päätöksentekoa tuo 90 ja 100 sentin välillä. Itse olen vielä kahden vaiheilla. Olin jo päätymässä 90 senttiseen. Mitkä olivat perusteluita sinulla kun valitsit tuon 100 cm. Kumpikin sopii itselleni.

        Kiitos kommenteistasi.


      • ILVE THE GREAT
        Ilve kirjoitti:

        Eli ensinnäkin kaasun kulutuksesta. Itselläni oli tarkoitus hankkia juuri mainitsemasi setti sisältäen kahden keraamisen. Lähinnä sen takia, että olen pullokaasun varassa. Näin hätätilanteessa saisi jotain keitettyä:) Mutta mieluummin ottaisin sen vaihtoehdon jossa on neljä normaalia kaasua ja yksi Coup Feu tai paistotaso. Miten arvioit oman kaasunkulutuksesi ja onko sinulla pullokaasu vai kuulutko esim. kaupungin kaasuverkkoon? Nämä vinkit olisivat kullanarvoisia.

        Toinen koskee sitten päätöksentekoa tuo 90 ja 100 sentin välillä. Itse olen vielä kahden vaiheilla. Olin jo päätymässä 90 senttiseen. Mitkä olivat perusteluita sinulla kun valitsit tuon 100 cm. Kumpikin sopii itselleni.

        Kiitos kommenteistasi.

        Metrisen laitteen kohdalla ja Coup Feu:n ollessa kyseessä uskoisin, että pärjäät 11 kg:n pullolla 1/2-1 vuoteen - tietysti riippuu miten paljon kokkailet. Katselin, että noissa liitäntätehoissa ei ollut loppupelissä kovinkaan suuria eroja Fry top:n ja Coup Feu:n välillä. Muistaakseni molemmat olivat 2,9 kW, ellen muista ihan väärin.

        Yleensä ottaen laite vie paljon vähemmän kaasua kuin olin ajatellut. Säästyy vastaavaan sähkölevyyn nähden rahaa energiassa.

        Jos haluat lisää tietoa tuosta Coup Feu:sta niin voin kysästä serkultani koskapa hän sellasen hommasi Ilveltä.

        Metrinen on kansainvälisesti standardimitta liedelle ja ainahan tila on tarpeen, suositan metristä valinnaksi. Siinä on myös suurempi pieni 30/40 cm uuni!!


      • Ilve
        ILVE THE GREAT kirjoitti:

        Metrisen laitteen kohdalla ja Coup Feu:n ollessa kyseessä uskoisin, että pärjäät 11 kg:n pullolla 1/2-1 vuoteen - tietysti riippuu miten paljon kokkailet. Katselin, että noissa liitäntätehoissa ei ollut loppupelissä kovinkaan suuria eroja Fry top:n ja Coup Feu:n välillä. Muistaakseni molemmat olivat 2,9 kW, ellen muista ihan väärin.

        Yleensä ottaen laite vie paljon vähemmän kaasua kuin olin ajatellut. Säästyy vastaavaan sähkölevyyn nähden rahaa energiassa.

        Jos haluat lisää tietoa tuosta Coup Feu:sta niin voin kysästä serkultani koskapa hän sellasen hommasi Ilveltä.

        Metrinen on kansainvälisesti standardimitta liedelle ja ainahan tila on tarpeen, suositan metristä valinnaksi. Siinä on myös suurempi pieni 30/40 cm uuni!!

        Olisi todella hienoa, jos voisit kysyä serkultasi hänen kokemuksiaan Coup Feusta. Kaikki tieto vain helpottaa päätöksentekoa.

        Tuon suuremman uunin vuoksi olen kyllä vakavasti alkanut harkita metriluokkaa 90 sentin sijaan. Hintaero ei ole mitenkään merkittävä tekijä tuossa (vain noin 200 egee).


      • ILVE THE GREAT
        Ilve kirjoitti:

        Olisi todella hienoa, jos voisit kysyä serkultasi hänen kokemuksiaan Coup Feusta. Kaikki tieto vain helpottaa päätöksentekoa.

        Tuon suuremman uunin vuoksi olen kyllä vakavasti alkanut harkita metriluokkaa 90 sentin sijaan. Hintaero ei ole mitenkään merkittävä tekijä tuossa (vain noin 200 egee).

        Jutelin serkun kanssa ja hän sanoi saaneensa samaan lieteen puu-, sähkö ja kaasulieden. Tyytyväiselle tuntui! Tuo Coup Feu on kuin puuliedellä keittelis. Huonona puolena manittiin, että lämpöö se tuottaa hiukan huoneeseen. Ei kuitenkaan ole heitä häirinnyt, ovat tyytyväisi olleet.


      • ILVE THE GREAT
        Ilve kirjoitti:

        Olisi todella hienoa, jos voisit kysyä serkultasi hänen kokemuksiaan Coup Feusta. Kaikki tieto vain helpottaa päätöksentekoa.

        Tuon suuremman uunin vuoksi olen kyllä vakavasti alkanut harkita metriluokkaa 90 sentin sijaan. Hintaero ei ole mitenkään merkittävä tekijä tuossa (vain noin 200 egee).

        Juttelin serkkuni kanssa ja mainitsi ohimennen, että joulukuun puoleen väliin mennessä kun tilaa niin tuolla Hesakaasulla oli luvannu joku Romppanen antaa metrisen 90:sen hinnalla..kannattaa kokeilla onneaan jos on on hankinta ajankohtainen.


      • Ilve
        ILVE THE GREAT kirjoitti:

        Juttelin serkkuni kanssa ja mainitsi ohimennen, että joulukuun puoleen väliin mennessä kun tilaa niin tuolla Hesakaasulla oli luvannu joku Romppanen antaa metrisen 90:sen hinnalla..kannattaa kokeilla onneaan jos on on hankinta ajankohtainen.

        Kiitos paljon kummastakin viimeisestä kommentista. Lisälämpö erityisesti talvella ei ole pahitteeksi, joten tuo ei ole ongelma.


      • ostitko jo ILVEN?
        Ilve kirjoitti:

        Kiitos paljon kummastakin viimeisestä kommentista. Lisälämpö erityisesti talvella ei ole pahitteeksi, joten tuo ei ole ongelma.

        Kiinnostas tietää millanen laite oli?!


    • kokkipekka

      Harvinaista, että joku kysyy noinkin laadukkaasta laitteesta - täällä yleensä ihmiset menevät ja ostavat halvinta mitä löytyy ja perinteisiä merkkejä ,-(( Perinteiset ovat hyviä mutta ei ne tälläsia herkkupelejä osaa tehdä.

      Ota poika tuo laite mutta ota ihmeessä se sillä parilalla.

      Mulla oli entisessä työpaikassa Ilven liesi ja se oli kyllä hyvä ja varmatoiminen. Parila oli tosi kiva ja sit ku heitettiin se pesuun niin me laitettiin ritilä sen tilalle. Kätevä peli.

      Pekka

      • Anarkiaa!

        Ei koske köyhiä tuo, ei.


      • Ilve

        Pekka kommenteista. Hauska kuulla, että myös ravintolat käyttävät niitä. Kovasti kun on tottunut näkemään siinä maailmassa Metosta. Se siis kertoneekin jotain laadusta.


    • Kiitollinen tiedosta.

      Mistä olet ostamassa kyseistä merkkiä?

      Keittiömyyjäni ei tiennyt, että kuka tuo sitä maahan ja myy?

      Tarjosi Smeggiä mutta en huoli koska minulla oli Lontoossa ILVE ja kaverillani ed. merkki joten kokemukset puhukoon puolestaan.

      Odotan tiedosta kiitollisena!

      • Ilve

        Katso vaikka netistä osoite www.liesikauppa.com. Itse olen asioinut Helsinki Kaasun kanssa, joka löytyy samasta osoitteesta. Onnea metsästykselle.


    • Otso

      Kiitän ja kumarran kyseistä merkkiä. Itselläni on kylläkin merkiltä sähklkeraaminen liesitaso ja sähkökiertoilmauuni.

    • Anonyymi

      Ihana Liesi, mutta jos ongelmia tulee, niin huolto ei toimi niinkuin toivoisi. Ennen joulua oireillut uunin korjattiin vasta, maaliskuussa, osat kulkevat rekkojen mukana viikkotolkulla. "Korjauksen" jälkeen lieteni ei toimi enää ollenkaan, nyt jännää nähdä kauanko tässä korjauksessa menee?!

    • Anonyymi

      Sama kokemus täällä kuin edellisellä kirjoittajalla. Upea liesi, neljä kaasupoltinta ja kahden alueen induktio, kaksi uunia 60/30. Uunin lämpö on niin tasaista, että vihdoinkin leipomukset onnistuu. Kaasupullo (10kg) kestää puolisen vuotta (taloudessa ammattikokki). Pyrolyysipuhdistusta ei ole, joten uunin pesemiseen täytyy asennoitua. Induktiotaso on ollut rikki ja sitä korjausta odotettiin kauan. Nyt on rikki tuuletin ja jälleen odotetaan korjausta. Tällä hetkellä ei toimi induktiotaso eivätkä uunit. No, kun ne on korjattu niin josko sen jälkeen toimisi moitteetta. Huolto on ollut ystävällistä, mutta hidasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6539
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4223
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2627
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1056
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe