RIP Pekka Pohjola

suomen paras basisti on poissa

Ikävää. Olit aito, nerokas ja herkkä ihminen.
t. VV

19

5533

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suomen ehkä paras muusikko/säveltäjä on poissa,itku tuli.

    • jkjhklk

      Ikävä uutinen, kun asiasta luin. Mihin Pekka mahtoi kuolla?

      Oivallettu matkalyhty on ollut vuosia puhelimeni herätyskellon äänenä.

      • -----------------

        Pekka kirjassaan Bassokenraali kuvaili pariin otteeseen suhdettaan alkoholiin. Mutta ei puhuta pahaa kuolleista, eihän?


      • on poissa

        Eihän se Pekan ystäville ja kavereille ollut mikään salaisuus että alkoholi oli hänelle ongelma. Saattaa liittyä kuolemaan mutta varmaa se ei ole. Ehkä välillisesti..

        Näistä asioista yleensä ollaan hiljaa, ja osittain syystäkin - kohteliaisuudesta omaisia ja läheisiä kohtaan. Alkoholi on hyvä renki mutta huono isäntä.

        Itse olen reilu 30-vuotias, mutta olen menettänyt jo muutamia kavereitani alkoholille tai huumeille ja aina se tuntuu yhtä karmealta. Asiaa ei auta että siitä ollaan hiljaa ja katsotaa vierestä kun ihminen kuihtuu fyysisesti ja henkisesti.


      • Realismin kannattaja
        on poissa kirjoitti:

        Eihän se Pekan ystäville ja kavereille ollut mikään salaisuus että alkoholi oli hänelle ongelma. Saattaa liittyä kuolemaan mutta varmaa se ei ole. Ehkä välillisesti..

        Näistä asioista yleensä ollaan hiljaa, ja osittain syystäkin - kohteliaisuudesta omaisia ja läheisiä kohtaan. Alkoholi on hyvä renki mutta huono isäntä.

        Itse olen reilu 30-vuotias, mutta olen menettänyt jo muutamia kavereitani alkoholille tai huumeille ja aina se tuntuu yhtä karmealta. Asiaa ei auta että siitä ollaan hiljaa ja katsotaa vierestä kun ihminen kuihtuu fyysisesti ja henkisesti.

        Never heard.....


      • --------------
        Realismin kannattaja kirjoitti:

        Never heard.....

        Älä sitten kirjoita näihin ketjuihin. Älä jatkossakaan koske isin vinyyleihin. Keskity sen 50 Centin kuunteluun.


      • Realismin kannattaja
        -------------- kirjoitti:

        Älä sitten kirjoita näihin ketjuihin. Älä jatkossakaan koske isin vinyyleihin. Keskity sen 50 Centin kuunteluun.

        Ei kuulu minun musiikkimakuun. Eikä oo vinyyleitä, kun cd:kin on jo formaattina niin museokamaa....


      • paras bändi
        Realismin kannattaja kirjoitti:

        Ei kuulu minun musiikkimakuun. Eikä oo vinyyleitä, kun cd:kin on jo formaattina niin museokamaa....

        Et varmaan ole Wigwamistakaan kuullut?


      • ------------
        Realismin kannattaja kirjoitti:

        Ei kuulu minun musiikkimakuun. Eikä oo vinyyleitä, kun cd:kin on jo formaattina niin museokamaa....

        Kyllä kunnollinen vinyyli kaikkinen dynaamisine muuttujineen voittaa aina elottomaksi kompressoidut nykyäänitykset.
        Mutta en ihmettele jos Pekka Pohjola tai Wigwam eivät ole tuttuja. Pekan kaltaista virtuoosia kun on vaikeampi mahduttaa johonkin kaupalliseen lokeroon. Siksi Sunrise Avenuet ja muu paskahousuporukka muodostaa sen näkyvän osan.


      • -----------------
        Realismin kannattaja kirjoitti:

        Ei kuulu minun musiikkimakuun. Eikä oo vinyyleitä, kun cd:kin on jo formaattina niin museokamaa....

        Etsipä jostain käsiksi Wigwamin live -tallenne Music From The Twilight Zone ja kuuntele Pekan bassottelut läpi ja mietipä miten se sen tekee. Se on hieman eri juttu kuin näillä nykyisillä soittimia polvissa roikuttajilla.


    • R.I.P...

      Kuinka vanha Pohjola oli kuollessaan? Sillä oli tosi hyvää musaa.Ai niin,löytyykö vielä levykaupoista Pohjolaa?Voisin nostalgisoida parin levyn verran.Pohjola oli mun teinix musaa.

      • ---------------

        Löytyyhän sitä. Tuotoksista taitaa suurin piirtein kaikki olla jo CD-muodossa. Ei yleensä ihan Anttilasta löydy mutta nettikaupoissa on yleensä ihan hyvin ollut saatavilla.

        PS: Syntynyt -52 eli 56 oli. Saman ikäinen kuin Juice ja Kirka.


    • Ensimmäinen aamu
    • huipulla

      Tämän päivän musiikkibisneksessä vain keskinkertaisuuden pääsevät pinnalle ja todelliset huiput jäävät pimentoon. Jos Wigwam perustettaisiin tänä vuonna, se tuskin saisi edes levytyssopimusta ja kohtalona olisi toimia hämyisten klubien taustamusiikkiorkesterina.

    • Gamgee

      Muistan kun joskus 70/80 -lukujen vaihteessa pahimpina teinivuosinani olin mukamas niin kovaa punk-hemmoa..... illalla kuitenkin kuuntelin Pekan Visitation-levyä ja luin Tarua Sormusten Herrasta. Jotenkin ne tuntuivat kuuluvan yhteen.

      Ehkä PP:kin oli niitä ihmisiä, jotka syntyvät vääränä aikana väärään maailmaan. Kontu olisi ollut parempi paikka hänellekin...

      Tuopin tarjoan, jos joskus Vihreään Lohikäärmeeseen yhtäaikaa eksytään.

      • soitti myös

        Mike Oldfieldin bändissä, ainakin jonkin aikaa.Mahtaakohan löytyä tallennetta tältä ajalta.


      • eeeeee
        soitti myös kirjoitti:

        Mike Oldfieldin bändissä, ainakin jonkin aikaa.Mahtaakohan löytyä tallennetta tältä ajalta.

        Oldfieldin kiertueesta on olemassa DVD nimeltä Exposed. Wigwam sivustolla on pari kaappausta, tässä yksi http://wigwam.stc.cx/pictures/exposed1.jpg


      • Lepa
        soitti myös kirjoitti:

        Mike Oldfieldin bändissä, ainakin jonkin aikaa.Mahtaakohan löytyä tallennetta tältä ajalta.

        Pohjolasta puhutaan Suomen "parhaasta basistista" mitä hän myös ehkä olikin (muitakin basisteja unohtamatta) "Joka mieshän bassoo soittaa" ;) mutta kuka tekee sellasia sävellyksiä kun Pohjola teki. Eli vähän siihen tyyliin että joka mieshän rumpuja hakkaa mutta kuka niitä soittaa. Säveltäjänä ja monipuolisen musiikin tekijänä Pohjola edelleen soi niin cd: llä kuin vinyylillä, Tolosen kanssa kilpaa, mulla kotona niinkuin on tehnyt jo muutaman vuosikymmenen. RIP.


    • Anonyymi

      Nostan Herran korkealle vaikka oli 4v wigwamissa 1970-1974

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6729
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4360
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2783
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1643
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1437
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1141
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1114
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe