Ilokseni olen huomannut, että tälla palstalle sentään miehetkin kirjoittavat.
Yleensä eivät, mutta poikkeuksiakin on, onneksi.
Onko tällaisella ihan " tavallisella" mummonretaleelle mitään tekoa nykypäivän maailmassa kun kaiken pitää olla hienoa, kallista, menevää, pitää matkustella pitää kuulua sen seitesemään eläkeläiskerhoon yms?
Minä en pienen eläkkeeni takia voi matkustaa, oma asunto on kovan työn jälkeen saatu, minulla on ihanat lapset ja lapsenlapset, tavaroita en voi heille antaa - mutta aikaani voin. Ja annan.
He ovat niin suloisia, heidän kanssaan vietetty aika on parempaa kuin nitroa sydämelle - en tarvitse nitroa - mutta vertauskuvana.
Mitä te tavalliset miehet teette?
Kaikkiko kravatti kaulassa heti aamusta ja eikun menoksi?
Onko teissä paljon leskiä/ eronneita vai muuten yksin asuvia?
Jaksatteko tehdä " oikeata" ruokaa?
Minä en aina viitsisi - siis viitsisi, tuntuu niin typerältä kun kaikki kaupan ainekset on niin isoissa pakkauksissa.
Hyvää päivänjatkoa kaikille!
Ovatko kaikki meneviä, harrastavia???
2
221
Vastaukset
- Maalaismies*
On hyvä herätä aamuisin tunteeseen, että jotakin vielä aivoissa liikahtaa. Sitten pistäytyy katsomassa ennen lenkille lähtöä, mitä ikätoverit ovat saaneet aikaan.
Toisin kuin luullaan, me ikäihmiset olemme hyvin erilaisia, yksilöllisiä persoonia. Kyllä sen huomaa, jos vaivautuu lueskelemaan palstaa.
Nyt kun valtiovaltakin on havahtunut nettisivujen valvontaan, kannattaa täältäkin päin antaa täysipäinen kuva olemisestamme ja ajattelustamme. Tarkoitan ettei meitä ihan höperöinä pidettäisi.
Ei näillä palstoilla tarvitse hienostella. Itse kukin on mikä on.Erilaisiahan eläkeläiset ovat, kuten Maalaismies kirjoittikin. Yhteistä tällä palstalla lienee ikä ja sekin vain vuosissa.
Eihän eläkeläiset mikään "porotokka" ole, vaikka joskus tuntuu että niin merkataan. Ottaapa joku aina ainoaksi asiakseen puhua "kaikkien eläkeläisten" puolesta, kaikissa asioissa. Arveluttavaa. Eläkkeissä on kymmenkertaisia eroja. Esimerkiksi kotitalousvähennys tai verojen alentaminen ei auta pienellä eläkkeellä kituuttavia.
Mitä tuohon "kravattiväkeen" tulee, jotkut ovat, toiset ei. Eikä se johdu yksin rahasta. En ehdi joka vuosi ripustamaan krakaa kaulaan, siispä kurkkuni on ikäänkuin vieraantunut siitä. Siinä ei ole pahaa jos joku ravattia käyttää. Ei se kyllä mielestäni lisäarvoakaan anna.
Lasken pukeutumisessani kaiken rytkyjeni mukavuuteen. Lenkkarit, verkkarit, tuulipuvut käy hyvin, enkä välitä onko ne yhteen sopivia.
Joihinkin pusakoihin olen niin mieltynyt, että olen käyttänyt niitä nilelle asti. Muodin määrään itse, ei lenitat, eikä tyylitalot.
Minusta on aika viimeistään eläkkeellä itsenäistyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h373057- 1392533
- 512489
- 1582104
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue201838- 401469
- 481249
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa191127- 511057
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To241022