Puutarha talvella

Malinn

Onko puutarhanne talvellakin kaunis vai jääkö se unohduksiin harmaan näköiseksi? Laitatteko jotain kaunistusta talveksi? Entä millaiset kasvit ovat kauniita pihassanne talvella?

Itse pidän paljon pihlajista talvella. Alkutalvesta marjat ovat vielä punaisia ja kauniita katsella lumisessa puussa. Keräävät myös lintuja puutarhaan talveksikin. Myös monet siemenkodat jätän pihalle talventörröttäjiksi (unikot, neidonkukat). Hieman saa myös olla vihreää talvella puutarhassa (tuijat tai kuuset) vaikka paljaatkin oksat ovat kauniita. Erityisesti kanukkapensaat, joiden oksat ovat punaiset. Olen haaveillut myös peikonpähkinästä, sillä sen oksien kirmurainen muoto on kyllä todella hauskannäköinen. Myös köynnökset ovat hauskoja seinustoilla ihan talviteloillaankin. Niihin kertyy kauniisti lunta ja linnut pitävät niitä piilopaikkoinaan.

2

1589

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tintintöyhöke

Eka talvi tässä talossa ja pihapiirissä. Tykkään kans pihlajasta,mutta jostakin syystä (oliko ankara alkupakkanen) se pudotti jo syksyllä marjansa.
      Tykkään myös kuusista, niiden oksat,havut ovat kauniita kun ne kuuraantuu. No, oikeastaan kaikki on kaunista lumisena, kuuraisena, huuruisena ;:)

Ja erityisesti talvella pidän suuresta lintulautahökötyksestä jossa on lyhteitä ja automaatteja ja PALJON vierailijoita. Aivan ihan seurata niitä :)

• Oolusta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1279
    2. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      202
      1068
    3. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      61
      1040
    4. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      979
    5. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      160
      966
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      953
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      856
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      119
      781
    9. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      715
    10. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      121
      714
    Aihe