kummittelu unessa

Okrapokra

Onko monella esiintynyt unissa todentuntuista kummittelua? Se on nimittäin todella pelottavaa, koska on sen verran aidon tuntuista. Mulla nimittäin on ollut usein tämä sama uni (toivottavasti se on kuitenkin unta). Siinä on makuuhuoneeni ja sitten siitä johtaa ovi ns. olohuoneeseen. Usein tämä ovi avautuu itsestään tai sitten siitä joku\jokin on tulossa. Joskus siihen myös hakataan tai ovenkahvaa rämpytetään voimakkaasti. Sitten normaalisti kun se ovi lentää auki, säikähdän ja herään siihen. Sitten katson heti tuota ovea ja sehän on kiinni kuten pitääkin. Myöskin utuisia hahmoja unissa näkyy. Alkaa ottamaan vaan päähän nämä painajaiset kun aina ne päättyy siihen, että herään hiestä märkänä ja peloissani vaikka oikeasti ei kai mitään ole tapahtunutkaan. Pelottavia silti! Onko muilla samankaltaisia kokemuksia?

8

5042

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • unihalvaukseen

      Löydät netistä tietoa unihalvauksesta. Itselläni ollut lapsesta asti eli jo kymmeniä vuosia. Tilanne helpotti kun sain tietää, mistä näiden "painajaisten" kanssa on kyse.
      - Ei pelota enää.

    • Tapsa-vaan

      Tamara Maunosen unikirjasta selitys:

      "Kummittelu on hyvä enne varsinkin vaikeuksissa oleville.
      Jos näet kummituksen ihmishahmossa, voit akaa odottaa kauan sitten tapaamasi henkilön yhteydenottoa.
      Kummitus valkoisessa kaavussa symboloi juopumusta. Unesi voi myös enteillä riehakasta iloa. Jos kummituksella sen sijaan on musta puku, varo vihamielisyyttä. Jos sillä on punainen kaapu, suutut kun sinua epäillään valehtelijaksi.
      Virkapuvussa oleva kummitus viestittää sinulle: olet menettänyt luottamuksesi pienen vilpin vuoksi.
      Jos kummituksella ei ole päätä, uni kehottaa sinua tarkkaan harkintaan ennen päätöksentekoa.
      Jos näet kummituksen kulkevan kalmistossa, voit odottaa häitä.
      Pienikokoinen kummitus taas ennustaa, että tulet viettämään illan hauskassa seurassa."

    • aavepuhuja

      Minulla esiintyi viime yönä. Näin kotitaloni parkkipaikalta usvaisen mutta selvästi erottuvan aaveen liukuvan lunta viistäen ohi se näytti ihmiseltä jolla olisi ollut jonkun sortin kaapu ja se ei kyllä ollut pelottavaa vaan päinvastoin rauhoittavaa ja olen aika varma merkityksestä suunnilleen ainakin koska ennen sitä eilen illalla olin pimeellä pellolla metsän laidassa kommunikoimassa parin hengen kanssa radion avulla ja aion mennä tänä iltana tai lähiaikoina uudestaan

    • Anonyymi

      Moi. Olen jakonen ja pelkään kummituksia. Setan bileissa aina piereee ikkunasta ja se pevottaa 🥺

      • Anonyymi

        Ihanaa.. Mun fissura supistelee ihastuksesta tussijjj


    • Olen useinkin nähnyt unta, jossa olen samassa huoneessa missä nukun. Kaikki vaikuttaa aluksi aivan normaalilta, mutta huoneessa alkaa pian tapahtua mitä mielikuvituksellisimpia asioita, unesta uneen aina vaihdellen. Joskus tapahtumat ovat pelottavia alusta lähtien, mutta yleensä unen edetessä ne vähitellen muuttuvat sellaisiksi. Milloin seinät liikkuvat itsekseen, milloin ulkona tapahtuu outoja valoilmiöitä, kummittelua jne.

      En pitäisi kokemuksiani unihalvauksina, koska olen selkeästi unessa tapahtumien aikana, ja joskus jopa tiedostan sen ja ravistelen itseni hereille. Olen kussakin unessa aina liikkellä huoneessa, en makaa sängylläni vain todistaen outoja asioita ympärilläni, mikä olisi unihalvaukselle tyypillistä.

      Mikä sitten voisi saada tällaisia unia aikaiseksi? Olen niitä omalla kohdallani pohtinut jonkin verran ja uskoisin niiden liittyvän kohdallani muuhun levottomaan nukkumiseen, jollaista koen ajoittain. Yleisesti ottaen stressaavat tilanteet elämässä kenties, mutta luulisin, että syynä on pikemminkin liiallinen (aivo-) aktiviteetti ennen nukkumaan menoa kuin mikään varsinainen hereillä pitävä ongelma.

      Kun mieli on ikäänkuin hereillä, vaikka nukkuukin, yrittänee se elää normaalia elämää normaalissa ympäristössä siihen asti, kunnes unitilan todellisuus alkaa lyödä päälle mielikuvituksen luomilla elementeillä. Nämä luonnollisesti vaikuttavat epätodellisilta mielelle, joka luulee olevansa hereillä ja fyysisen maailman lakien alaisena.

      Hyvänä esimerkkinä tästä mielen hereilläolosta unen aikana on armeijakokemukseni, jolloin suoritin vartiopalvelusta yöllä jossakin pikkukopissa metsän keskellä. Kaikki muut kopissaolijat nukkuivat ja minä istuin yksinäni, hiljaa ja tuijotin pienen lampun valossa omaa kuvajaistani, mikä heijastui ikkunasta. Jossain vaiheessa siinä istuessani nukahdin ja aloin vähitellen nähdä ihmislaumojen kulkevan ikkunan editse oudosti valaistussa ympäristössä. Nousin välillä ylös, katselin ihmisjoukon kulkemista ja heillä oli myös lehmiä ja muita eläimiä mukanaan. Mieleeni tuli ajatus, että evakot ovat jostain syystä kulkemassa tämän varikon halki. En tehnyt hälytystä, en mennyt ulos estämään heidän kulkuaan, istahdin vain takaisin tuoliini katsomaan omaa kuvajaistani. Hetken katseltuani, alkoi vähitellen taakseni muodostua mustaan kaapuun verhoutunut kasvoton hahmo, mikä ojensi kätensä olkapäälleni. Irrotin katseeni kuvajaisesta ja katsoin omaa olkapäätäni, hahmon käsi ei ollut siinä, mutta kun katsoin jälleen ikkunaan, josta kuvajaiseni heijastui, oli käsi edelleen olkapäälläni.

      Tässä vaiheessa heräsin, eikä ulkona ollut evakkoja sen enempää kuin kummituksia kopin sisälläkään.

      Olen tapausta pohtiessani tullut vähitellen tulokseen, että mieleni teki nukahtamisesta huolimatta edelleen tehtävää, johon se oli asetettu, Mielikuvitukseni vain alkoi lisäillä siihen omiaan, ja pystyn jokseenkin arvioimaan, että mihin ajatuksiin ja muistoihin esiin nousseet mielikuvitukselliset elementit liittyivät.

      Sanoisin, että muissakin unissa, joissa olen ikäänkuin siinä huoneessa jossa nukun oikeasti, että mieleni tekee, taikka yrittää tehdä, jotain tehtävää jonka parissa olen ollut ennen nukahtamista.

      Kiitokset erikoisen unesi jakamisesta.

      • Anonyymi

        kummitukset unessa, voi merkitä, että olet "haalinut" liikaa esimerkiksi -ihmissuhde sotkuja tai töitä, ETTET anna itsellesi vapaa-aikaa. katso unen selitys (googlaa) huoneille ja ovi. hyvää jatkoa kaikille !


      • Anonyymi kirjoitti:

        kummitukset unessa, voi merkitä, että olet "haalinut" liikaa esimerkiksi -ihmissuhde sotkuja tai töitä, ETTET anna itsellesi vapaa-aikaa. katso unen selitys (googlaa) huoneille ja ovi. hyvää jatkoa kaikille !

        Unille ei ole kaavamaisia selityksiä.

        Unet johtuvat kunkin yksilön kokemuksista, toiveista, haluista ja peloista unen näkemisen aikana.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8751
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2623
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2361
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1989
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1736
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1487
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe