Ovatko sähköyhtiöt käytännössä veloittaneet mittarinluvusta, kun olisin jälleen vaihtamassa sähköntoimittajaa?
Kuinka paljon veloittavat? Edellisestä sähköntoimittajan vaihdosta aikaa 4 kuukautta. Nostivat hintaa melkein heti vaihdon jälkeen ja muualta saisi paremmin ehdoin
Sähköyhtiön vaihto vuoden sisällä...
16
2760
Vastaukset
- lukemaan
mittarin itse? Se ei selvinnyt tarkalleen viestistäsi. Mikäli pystyt, niin eivät voi tietenkään veloittaa. Käsittääkseni liki kaikilla pitäisi olla mahdollisuus lukea mittari itse. Ainakin meillä kahdessa edellisessä kt-asunnossa ennen ok-taloon muuttoa oli mahdollisuus lukea oma mittari, kun haki hallituksen pj:ltä mittarikaapin avaimen. Itse olen vaihtanut viimeisen vuoden sisällä energianmyyjää kahdesti. Ihan mukava harrastus ja kaiken voi tehdä netissä.
- Lakia on muutettava
Hinnaston mukainen hinta.
Olen täysin varma että hinnasto löytyy netistä.
Mielestäni lakia tulee muuttaa niin että yhtiön tekemän hinnankokorotus mahdollistaa aina vaihdon ilman kustannuksia.- hyvä idea!
Ilo havaita, että kaikki Suoli24:n kirjoittajat eivät ole tolloja.
- viranomaisille
hyvä idea! kirjoitti:
Ilo havaita, että kaikki Suoli24:n kirjoittajat eivät ole tolloja.
Olen puhunut tämän puolesta jo pitkään. Tietysti verkkoyhtiön pitää saada korvaus, jos mittareita luetaan normaalia tiheämpään, mutta maksajan tulee olla sähkön hintaa korottaneen energiayhtiö, eikä kuluttaja.
- korottavan
viranomaisille kirjoitti:
Olen puhunut tämän puolesta jo pitkään. Tietysti verkkoyhtiön pitää saada korvaus, jos mittareita luetaan normaalia tiheämpään, mutta maksajan tulee olla sähkön hintaa korottaneen energiayhtiö, eikä kuluttaja.
pitäisi maksaa ylimääräisen mittarinluvun aiheuttamat kustannukset verkkoyhtiölle - johan vitsin murjaisit !
- Minusta se on kohtuullista
korottavan kirjoitti:
pitäisi maksaa ylimääräisen mittarinluvun aiheuttamat kustannukset verkkoyhtiölle - johan vitsin murjaisit !
Ehkä se rajoittaisi sähkön hinnan korotukset yhteen kertaan vuodessa.
- inssi'
Minusta se on kohtuullista kirjoitti:
Ehkä se rajoittaisi sähkön hinnan korotukset yhteen kertaan vuodessa.
Verkkoyhtiöhän se vastaa mittarista ja sen luvusta. Kyllä sillä varmaan on intressissä laskuttaa siitä sinua, jos otatkin sähkösi Ala-Tölviön pato ja pannu Oy:ltä.
Joku tuolla aiemmin neuvoi lukemaan mittarin itse. Ihmettelen, jos joku verkkoyhtiö tuon hyväksyy. - Tietopankki
inssi' kirjoitti:
Verkkoyhtiöhän se vastaa mittarista ja sen luvusta. Kyllä sillä varmaan on intressissä laskuttaa siitä sinua, jos otatkin sähkösi Ala-Tölviön pato ja pannu Oy:ltä.
Joku tuolla aiemmin neuvoi lukemaan mittarin itse. Ihmettelen, jos joku verkkoyhtiö tuon hyväksyy.Verkkoyhtiöt, jotka ovat siirtyneet etäluettaviin mittareihin eivät yleensä veloita maksua.
Taas verkkoyhtiöt, joilla mittarit ovat vielä "vanhanaikaisia" ottavat veloituksen hinnaston mukaisesti.
Syy on se, että he voivat käyttää palveluun ulkoistettua palvelua, jotka veloittavat heiltä n. 50 € käynnistä ja vaikka mies olisinkin oman firman mies, kyllähän hänellekkin palkka maksetaan. - mittarit ei
Tietopankki kirjoitti:
Verkkoyhtiöt, jotka ovat siirtyneet etäluettaviin mittareihin eivät yleensä veloita maksua.
Taas verkkoyhtiöt, joilla mittarit ovat vielä "vanhanaikaisia" ottavat veloituksen hinnaston mukaisesti.
Syy on se, että he voivat käyttää palveluun ulkoistettua palvelua, jotka veloittavat heiltä n. 50 € käynnistä ja vaikka mies olisinkin oman firman mies, kyllähän hänellekkin palkka maksetaan.löydy omakotitaloista sellasia.
Otin keväällä liittymän ja kysyin että onko tää nyt sellanen mittari niin sanoivat että ei ole eikä ole mitään suunnitelmia alkaa asentaa niitä muualle kuin kerrostaloihin. - Toinen inssi
inssi' kirjoitti:
Joku tuolla aiemmin neuvoi lukemaan mittarin itse. Ihmettelen, jos joku verkkoyhtiö tuon hyväksyy.Lueppa ketju uudelleen niin ei tarvi ihmetellä.
Kysehän olikin siitä että jos ENERGIAyhtiö nostaa hintaa, niin on ihan kohtuullista että KULUTTAJALLA on silloin mahdollisuus valita uudelleen energian toimittajansa eikä siitä tule hänelle ylimäärisiä kuluja, vaan ENERGIAN myyjä velvoitettaisiin maksamaan VERKKOyhtiölle ylimääräisen mittarinluvun kulut.
Lailla on hyvä muuttaa intressejä.
Viranomaisten kanta on se että jos kuluttaja voi lukea mittarin itse tai se on etäluettava, niin ylimääräistä luentaa ei tarvita, eikä siitä silloin laskuteta. - inssi'
Toinen inssi kirjoitti:
Lueppa ketju uudelleen niin ei tarvi ihmetellä.
Kysehän olikin siitä että jos ENERGIAyhtiö nostaa hintaa, niin on ihan kohtuullista että KULUTTAJALLA on silloin mahdollisuus valita uudelleen energian toimittajansa eikä siitä tule hänelle ylimäärisiä kuluja, vaan ENERGIAN myyjä velvoitettaisiin maksamaan VERKKOyhtiölle ylimääräisen mittarinluvun kulut.
Lailla on hyvä muuttaa intressejä.
Viranomaisten kanta on se että jos kuluttaja voi lukea mittarin itse tai se on etäluettava, niin ylimääräistä luentaa ei tarvita, eikä siitä silloin laskuteta.Jos käyt, niin oletko noin yleisesti ottaen sitä mieltä, että tekemästäsi työstä ei kuulu maksaa palkkaa.
Minusta on kohtuullista, että kerran vuodessa saa vaihtaa ilmaiseksi energiantoimittajaa. Minun kohdallani on toiminut loistavasti. - auta vähän
inssi' kirjoitti:
Jos käyt, niin oletko noin yleisesti ottaen sitä mieltä, että tekemästäsi työstä ei kuulu maksaa palkkaa.
Minusta on kohtuullista, että kerran vuodessa saa vaihtaa ilmaiseksi energiantoimittajaa. Minun kohdallani on toiminut loistavasti.Jos energiayhtiö on velvollinen maksamaan hinnan korotuksensa aiheuttaman vaihdon, niin mitään työtä ei jää maksamatta, maksaja vain vaihtuu.
Mitä kohtaa et tässä ymmärrä?
Minusta olisi kohtuullista että sisäänvetotarjouksen jälkeen ei saisi puolen vuoden päästä korottaa hintoja, niin että kuluttaja kärsiin kusetuksen kustannukset. - korottavan
auta vähän kirjoitti:
Jos energiayhtiö on velvollinen maksamaan hinnan korotuksensa aiheuttaman vaihdon, niin mitään työtä ei jää maksamatta, maksaja vain vaihtuu.
Mitä kohtaa et tässä ymmärrä?
Minusta olisi kohtuullista että sisäänvetotarjouksen jälkeen ei saisi puolen vuoden päästä korottaa hintoja, niin että kuluttaja kärsiin kusetuksen kustannukset.Jos myyjän pitää varautua moiseen kustannuserään, niin sehän toki hinnoitellaan myyntihintaan, eikö?
Ihan omaa itteään siinä saa katella peilistä ellei ymmärrä. Mikäli tuota vastaan haluat suojautua, niin tee aina määräaikainen sopimus. Tuohan kuuluu toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen luonteeseen, että hinta voi muuttua 1 kk:n ilmoitusajalla. Sitäpaitsi kuulostaa ihan siltä että olisit haksahtanut Suomen Energiayhtiön sopimukseen kun tuollaista koko ajan itket ja puhut "sisäänheittotarjouksesta"..? - verkkoyhtiö
korottavan kirjoitti:
Syytönhän se verkkoyhtiö on siihen myyjäyhtiön hinnan korotukseen. Et sinä saa taksillakaan ajaa toiseen kauppaan ilmaiseksi jos mainoksen mukainen tarjoushinta olikin vo vanhentunut. Ymmärrätkö?
- poistumassa
korottavan kirjoitti:
Jos myyjän pitää varautua moiseen kustannuserään, niin sehän toki hinnoitellaan myyntihintaan, eikö?
Ihan omaa itteään siinä saa katella peilistä ellei ymmärrä. Mikäli tuota vastaan haluat suojautua, niin tee aina määräaikainen sopimus. Tuohan kuuluu toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen luonteeseen, että hinta voi muuttua 1 kk:n ilmoitusajalla. Sitäpaitsi kuulostaa ihan siltä että olisit haksahtanut Suomen Energiayhtiön sopimukseen kun tuollaista koko ajan itket ja puhut "sisäänheittotarjouksesta"..?Etäluettavat mittarit lopettaa tämän ongelman.
- yuba
Eipä ainakaan itseäni veloittanut. Luen mittarin itse ja ilmoitan lukemat verkkoyhtiölle. Ja tästä kertoi verkkoyhtiön edustaja heidän olevan vain tyytyväinen. Säästää heidän aikaansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483080Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272884- 1212316
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111296
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802