Blue 1 ja lähtöselvitys

kotimaassa

Blue 1 käyttää kotimaan lennoillakin määrättyjä istumapaikkoja. Mites jos menen lennolle suoraan portille käsimatkatavaran kanssa onko tämä istumapaikka sitten se mitä jäljellä on vai miten nämä jaetaan ? Voiko portilla enää esittää toiveita vrt. lähtöselvitystiskillä. Yhtiön ohjeiden mukaan joka tapauksessa riittää kunhan on portilla 20 minuuttia ennen.

11

3914

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helsingissä.

      Blue1:n nettisivulta:
      Mikäli otat mukaasi ainoastaan käsimatkatavaraa, voit suorittaa lähtöselvityksen portilla kotimaan kohteissa (poikkeuksena Helsinki).

      • mummonmökki

        jos ei ajan kanssa tilatessa mikään tällä firmalla hoidu miten se hoituisi ennen matkaa vaan menemällä paikalle 20 min aikaisemmin hah haa älkää nurattako....
        tilasin omat matkani 2vk aikaisemmin ja vielläkään ei ole asiat selvillä....


      • kokemusta on

        Tuo ohje on jotenkin hölmö. Ilmeisesti se on tuossa muodossa koska Helsingistä lähtee myös ulkomaanlentoja. Kotimaanlennoille olen ainakin itse tehnyt useita kertoja porttilähtöselvityksen myöa Helsingissä. Istumapaikkaa ei portilla ilmeisesti voi enää valita vaan kone "sylkäisee" sen paikkakuitin suoraan. Ainakin tällainen käsitys syntynyt, en tosin ole alkanut portilla pyytelemään tiettyä paikkaa...


      • whbe4rt
        mummonmökki kirjoitti:

        jos ei ajan kanssa tilatessa mikään tällä firmalla hoidu miten se hoituisi ennen matkaa vaan menemällä paikalle 20 min aikaisemmin hah haa älkää nurattako....
        tilasin omat matkani 2vk aikaisemmin ja vielläkään ei ole asiat selvillä....

        "os ei ajan kanssa tilatessa mikään tällä firmalla hoidu miten se hoituisi ennen matkaa vaan menemällä paikalle 20 min aikaisemmin hah haa älkää nurattako...."

        Et vain osaa. :)

        "tilasin omat matkani 2vk aikaisemmin ja vielläkään ei ole asiat selvillä...."

        Ehkä sinun on parempi jäädä kotiin...


    • Päivänkakkarat

      Lähtöselvitysautomaatilla voi itse tehdä lähtöselvityksen ja valita istumapaikan. Miksi et käytä sitä? Helppoa ja kätevää, varsinkin jos ei ole muuta kuin käsimatkatavarat. Helsinki-Vantaalla on kotimaanterminaalissa useita automaatteja.

      • hips

        onko näitä ulkomaanlennoillekkin tarjolla tällasia automaatteja?


      • älytön systeemi

        Miksi pitäisi käsimatkatavaran kanssa matkustaessa vaivautua käyttämään jotain automaattia? Mieluummin menen suoraan portille kuten olen aina ennenkin tehnyt. Ihan sama missä istuu lyhyen kotimaanlennon. Ja usein koneessa on tilaa valita, ei tartte orjallisesti noudattaa sitä saamaansa paikkanumeroa! Sinänsä täysin hölmöä jakaa istumapaikat kotimaanlennoille: kun näkee tuttavan portilla ei välttämättä voi mennä vierekkäin istumaan kun joku tulee siihen että hei tässä on minun paikka... Käytänkin onneksi yleensä Finnairia jossa tätä ongelmaa ei ole.


      • halavemmalla
        älytön systeemi kirjoitti:

        Miksi pitäisi käsimatkatavaran kanssa matkustaessa vaivautua käyttämään jotain automaattia? Mieluummin menen suoraan portille kuten olen aina ennenkin tehnyt. Ihan sama missä istuu lyhyen kotimaanlennon. Ja usein koneessa on tilaa valita, ei tartte orjallisesti noudattaa sitä saamaansa paikkanumeroa! Sinänsä täysin hölmöä jakaa istumapaikat kotimaanlennoille: kun näkee tuttavan portilla ei välttämättä voi mennä vierekkäin istumaan kun joku tulee siihen että hei tässä on minun paikka... Käytänkin onneksi yleensä Finnairia jossa tätä ongelmaa ei ole.

        Paikka numeron saa portilla mitä paikkoja jäljellä.
        Paikat tulee sen vuoksi että koneeseen nousu nopeutuu sekä cabicrew:n hommat myös. Sillä koneen tasapaino laskelmat tulevat istumapaikkojen mukaan eikä henkilökunnan enään tarvitse laskea paljonko matkustajia on milläkin sektorilla.
        Tietenkin tuo nopeus on siitä kiinni että matkustajat istuisivat omalle merkitylle paikalle heti eivätkä vaihtelisi kuten niin usein näkyy useita kertoja enenkuin se oikea paikka löytyy.
        Nyt Blue1 on myös economy extra luokka jonka paikat koneen etuosassa.


      • ...nettiin

        Useasti olen tehnyt kirjautumisen netissä, hyvin toimii ja paikankin voin valita itse. Helppoa kuin mikä illalla nettiin ja aamulla suoraan portille ;))


      • ei pysty tulostaan
        ...nettiin kirjoitti:

        Useasti olen tehnyt kirjautumisen netissä, hyvin toimii ja paikankin voin valita itse. Helppoa kuin mikä illalla nettiin ja aamulla suoraan portille ;))

        jos teen neitssä tuon paikkavarauksen edellisenä iltana, onko minulla oltava siitä paperituloste vai miten sen osoitan varautksi ???????????


      • xyz xyz
        ei pysty tulostaan kirjoitti:

        jos teen neitssä tuon paikkavarauksen edellisenä iltana, onko minulla oltava siitä paperituloste vai miten sen osoitan varautksi ???????????

        Kun teet check-inin netissä edellisenä iltana, kannattaa tulostaa boardingkortti saman tien, jos vain sinulla on tulostin. Jos ei ole, voit tulostaa boardingkortin lähtöselvitysautomaatilla lentokentällä. Niitä siis voi käyttää tähän tarkoitukseen vaikka lähtöselvitys olisi jo tehty.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1325
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1076
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      74
      869
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      797
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      715
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      708
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      691
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      678
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      43
      655
    Aihe