2.5 turbo foreser auto vai manuaali?

Helppous vai teho

2.5 turbo,niin lienee jokapäiväisessä ajossa helpompi automaatti vaikka kiihtyvyys kärsii ?
Bensaakin menee kait hieman vähemmän automaatilla?

12

1599

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sccobydoo

      Riippuu aivan sinusta itsestäsi. Kumpaa arvostat enemmän. Oletko ajomiehiä vai riittääkö tyylikäs lipuminen paikasta toiseen. Itse ottaisin ehdottomasti manuaalin. Se tomaattiaski on käsittääkseni sitäpaitsi aivan surkea. 4-vaihdetta ja hidas vaihtamaan. Koeaja molemmat

      • scuupodyy

      • Subarussa on tarjolla kaksi eri automaattia.
        Kummallakaan et liene ajanut. Bensakoneelle
        4 vaihdetta on riittävästi, sillä sen koneen
        vääntökäyrä on suhteellisen laaja, paljon
        laajempi, kuin uusilla dieselel koneilla
        yleensä, jotka vääntävät vain vajaan 1000
        kierroksen alueella. Siksi uusissa dieseleissä
        tarvitaan niitä vaihteita 6-7 kpl.

        Esim. Mersun GLK 320, niin mukavan oloinen
        ja hyvä ajaa kun onkin, ei alle 1800 kierrosta
        tapahdu kutosella mitään. Seiskaa ei antanut
        edes käyttää pakko-ohjattuna matalilla kierrok-
        silla.

        Subarun 2010
        uusissa dieseleissä, 170 ja 200 hv, tulee ole-
        maan 5-vaihteiset automaatit. Ne esiteltäneen
        jenkeissä pääsiäisen 2009 tienoilla.

        Outbackiakin saanee 2010 2,5 litraisella
        turbolla.

        Käytän tässä viestissä ilmaisua, lienee, syystä,
        että tiedot on poimittu kansainvälisiltä Subaruja
        harrastavien ihmisten keskustelupalstoilta.
        Maahantuojaa lienee kielletty tietojen "vuotami-
        nen" ennen virallista julkistamista.


      • arvuuttelu
        Täpinä kirjoitti:

        Subarussa on tarjolla kaksi eri automaattia.
        Kummallakaan et liene ajanut. Bensakoneelle
        4 vaihdetta on riittävästi, sillä sen koneen
        vääntökäyrä on suhteellisen laaja, paljon
        laajempi, kuin uusilla dieselel koneilla
        yleensä, jotka vääntävät vain vajaan 1000
        kierroksen alueella. Siksi uusissa dieseleissä
        tarvitaan niitä vaihteita 6-7 kpl.

        Esim. Mersun GLK 320, niin mukavan oloinen
        ja hyvä ajaa kun onkin, ei alle 1800 kierrosta
        tapahdu kutosella mitään. Seiskaa ei antanut
        edes käyttää pakko-ohjattuna matalilla kierrok-
        silla.

        Subarun 2010
        uusissa dieseleissä, 170 ja 200 hv, tulee ole-
        maan 5-vaihteiset automaatit. Ne esiteltäneen
        jenkeissä pääsiäisen 2009 tienoilla.

        Outbackiakin saanee 2010 2,5 litraisella
        turbolla.

        Käytän tässä viestissä ilmaisua, lienee, syystä,
        että tiedot on poimittu kansainvälisiltä Subaruja
        harrastavien ihmisten keskustelupalstoilta.
        Maahantuojaa lienee kielletty tietojen "vuotami-
        nen" ennen virallista julkistamista.

        on tainnut alkaa elämään keskustelupalstoilla omaa elämäänsä. Kun samaa tarinaa kerrotaan ja toistetaan riittävän monta kertaa niin se alkaa muuttumaan "totuudeksi". Mielestäni Subarun tehdas ei ole kuitenkaan antanut tämän ratkaisun julkistamisesta mitään sellaista tietoa, joka varmistaisi että tuo automaatti yleensä tulisi ainakaan lähivuosina.


      • arvuuttelu kirjoitti:

        on tainnut alkaa elämään keskustelupalstoilla omaa elämäänsä. Kun samaa tarinaa kerrotaan ja toistetaan riittävän monta kertaa niin se alkaa muuttumaan "totuudeksi". Mielestäni Subarun tehdas ei ole kuitenkaan antanut tämän ratkaisun julkistamisesta mitään sellaista tietoa, joka varmistaisi että tuo automaatti yleensä tulisi ainakaan lähivuosina.

        Ettei Subarun tehdas ole antanut mitään tietoa?
        Ei esim. Auto Motor Und Sport kirjoittele asiasta
        jos niillä ei olisi varmaa tietoa. Sinulle ja
        minulle ne tuskin sitä ensimmäisenä kertovat.

        Tuo automaatin muutos 4-vaihteisesta 5-vaihtei-
        seen on nyt niitä varmimpia "vuotaneita" tietoja.

        Subaru on niin pieni autojen valmistajana, Volvon
        luokkaa, ettei sen tekemisistä olla niin hirveän
        kiinnostuneita mailmalla.


      • muutos....
        Täpinä kirjoitti:

        Ettei Subarun tehdas ole antanut mitään tietoa?
        Ei esim. Auto Motor Und Sport kirjoittele asiasta
        jos niillä ei olisi varmaa tietoa. Sinulle ja
        minulle ne tuskin sitä ensimmäisenä kertovat.

        Tuo automaatin muutos 4-vaihteisesta 5-vaihtei-
        seen on nyt niitä varmimpia "vuotaneita" tietoja.

        Subaru on niin pieni autojen valmistajana, Volvon
        luokkaa, ettei sen tekemisistä olla niin hirveän
        kiinnostuneita mailmalla.

        4-vaihteisesta 5-vaihteiseksi voi tarkoittaa yhtä hyvin (vain?) bensiinimoottoreita. Jossain Amerikoissa 2.5 bensaturbo on varmasti se kiinnostavin malli.


      • muutos.... kirjoitti:

        4-vaihteisesta 5-vaihteiseksi voi tarkoittaa yhtä hyvin (vain?) bensiinimoottoreita. Jossain Amerikoissa 2.5 bensaturbo on varmasti se kiinnostavin malli.

        Keskustelukumppanini oli St Luisista, mutta
        en tullut kysyneeksi, mistä Hän oli tietonsa
        saanut.

        Oleellisin asia oli kuitenkin, että Outback
        varustetaan automaatilla 5EAT ja 4EAT:lle
        sanotaan hastala vista. Todennäköisesti 5-
        vaihteinen tulee kaikkiin Subaruihin.

        Tuo "tieto", että uudet dieselit tulevat
        olemaan 170 hv ja 200 hv, olisikin verraton
        asia. Autoverokin noiden markkinoille tullessa
        on poistunut.

        Lipsahti verokeskustelun puolelle, mutta on
        pakko muistuttaa, että 2006 syksyllä kirjoitin,
        että vero poistuu 2007. Sen verran meni vikaan,
        ettei kokonaan poistunut, sekin malli oli kyllä
        olemassa päättäjillä.


      • automaatti alkaa
        Täpinä kirjoitti:

        Keskustelukumppanini oli St Luisista, mutta
        en tullut kysyneeksi, mistä Hän oli tietonsa
        saanut.

        Oleellisin asia oli kuitenkin, että Outback
        varustetaan automaatilla 5EAT ja 4EAT:lle
        sanotaan hastala vista. Todennäköisesti 5-
        vaihteinen tulee kaikkiin Subaruihin.

        Tuo "tieto", että uudet dieselit tulevat
        olemaan 170 hv ja 200 hv, olisikin verraton
        asia. Autoverokin noiden markkinoille tullessa
        on poistunut.

        Lipsahti verokeskustelun puolelle, mutta on
        pakko muistuttaa, että 2006 syksyllä kirjoitin,
        että vero poistuu 2007. Sen verran meni vikaan,
        ettei kokonaan poistunut, sekin malli oli kyllä
        olemassa päättäjillä.

        olemaan vanhanaikaista tekniikkaa. Tulevaisuus lienee suorakytkentävaihteistojen. Olisi hienoa, jos suorituskyky ja kulutus eivät kärsisi automaatilla.


      • vanha sub
        automaatti alkaa kirjoitti:

        olemaan vanhanaikaista tekniikkaa. Tulevaisuus lienee suorakytkentävaihteistojen. Olisi hienoa, jos suorituskyky ja kulutus eivät kärsisi automaatilla.

        kelit on nyt mitä on,, vanhalla (vm.07) foresterilla
        on silti kiva ajella(230hp)kävin juuri kaupassa, kovin harva pysyy perässä kun lähdetään menemään.. oli vaihteita mitä tahansa. automaatilla mennään, itse tykkään, repii kyllä kun uskaltaa painaa. pitää osata käyttää resiinaa oikein!
        Lunta lisää ja liukkaita kelejä!


      • for Ester
        automaatti alkaa kirjoitti:

        olemaan vanhanaikaista tekniikkaa. Tulevaisuus lienee suorakytkentävaihteistojen. Olisi hienoa, jos suorituskyky ja kulutus eivät kärsisi automaatilla.

        Luovuin juuri VW TSI (140hv) ja DSG yhdistelmästä.

        No, onhan sillä omat hyvät puolensa, mutta ei se nyt NIIN erikoinen ole. Vaihteisto pelittää nopeissa paikalta lähdettävissä kiihdytyksissä erinomaisesti, mutta ruuhkaliikenteessä se ei sitten pelitäkkään, ellei käytä S-asentoa.

        DSG,n ongelma on siinä, että se rullaa mahdollisimman ison vaihteen päälle. Kun köröttelet 40 vauhtia 6-silmässä, niin yritä siinä kiihdytellä, muuten kuin lataamalla talla pohjaan - ei tule mitään.

        1.Joko kuuluu bööööööööööö ja mitään ei tapahdu.

        2.Tietokoneet miettii 3 sekunttia ja päättää laittaa tilanteeseen täysin sopimattoman vaihteen päälle ja nyrjäytät niskasi kun auto liikahtaa. Tämä tosin onnistuu vain kuivalla kelillä. Märällä ja talviliukkaalla etupyörät sutivat tyhjää.

        S-asennolla moottori huutaa n. 3000 rpm ja syö turhan paljon polttoainetta. Omalla ajolla pääsin noin 7,5 l/100 km keskikulutukseen, joten ei ne kulutuslukematkaan ole niin ihmeellisiä.

        Toistaiseksi olen ollut tyytyväinen Subarun vanhahtavaan pehmeästi vaihtavaan automaattiin, kun ohjekirjan avulla löysin tästäkin tuon S-asennon!


      • elli i
        vanha sub kirjoitti:

        kelit on nyt mitä on,, vanhalla (vm.07) foresterilla
        on silti kiva ajella(230hp)kävin juuri kaupassa, kovin harva pysyy perässä kun lähdetään menemään.. oli vaihteita mitä tahansa. automaatilla mennään, itse tykkään, repii kyllä kun uskaltaa painaa. pitää osata käyttää resiinaa oikein!
        Lunta lisää ja liukkaita kelejä!

        samoin, olen samaa mieltä! JÄTKIÄ V...ituttA. kun ajelee vanhoillla escorteilla jotka pitäis olla tosi kovia rautoja, ei niistä ole mihinkään,, hei te pikkku insinöörit!? menkää nukkuu1,, aamulla voi olla liukasta!
        vituttaa ku akat ajaa ohi,.,.,


      • äkstee
        vanha sub kirjoitti:

        kelit on nyt mitä on,, vanhalla (vm.07) foresterilla
        on silti kiva ajella(230hp)kävin juuri kaupassa, kovin harva pysyy perässä kun lähdetään menemään.. oli vaihteita mitä tahansa. automaatilla mennään, itse tykkään, repii kyllä kun uskaltaa painaa. pitää osata käyttää resiinaa oikein!
        Lunta lisää ja liukkaita kelejä!

        täysin samaa mieltä.
        Reilu vuosi takana FXT AT:lla ja 30tkm.
        4 pykälää eteen ja yksi taakse riittää mainiosti.
        On se niin hauska peli, ja kun tuo menovesikin taas halpuu...ei haittaa tulevat saasteverotkaan, on tässä niin monet verot jo maksettu, että eiköhän sekin kestetä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kunpa minä tietäisin

      Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      28
      2527
    2. paras asia kaivatussasi?

      ❤️‍🔥
      Ikävä
      114
      2116
    3. Syitä välttelyyn

      En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      97
      1803
    4. Vihaan sua todella paljon.

      Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      122
      1799
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

      Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1547
    6. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

      Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      138
      1128
    7. Miksi kaivattunne

      ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1085
    8. Pelottaa kohdata hänet

      En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      89
      1031
    9. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

      Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      20
      1002
    10. Olisin halunnu vaan tutustua

      Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      987
    Aihe