Nyt on sitten ensimmäiset 25 km takana uudella -08 Foresterilla. 2 litranen automaatilla.
Koska en edes koe-ajanut ko. autoa ennen ostoa, niin täytyy todeta, että ensimmäiset kilometrit tuntuivat nautittavilta.
Ainakin kehää painellessa automaatti toimii aivan mainiosti ja on RIITTÄVÄ ns. normaali liikenteeseen. Revittelyynhän sitä ei edes hankita, vaan herrasmiesmäiseen lipumiseen maantiellä.
Katsotaan miten ensimmäinen japski autoni vastaa pitemmällä aikavälillä tarpeitani, joudunko pettymään vai olenko pitempäänkin tyytyväinen.
No niin
22
2234
Vastaukset
Forester on sellainen, että siihen muodostuu
riippuvaisuus. Minullakin on menossa jo kolmas.
Ei edes kolmen viikon vieroitus auttanut
viimeksi kun autoa vaihdoin. Tuo Turbo on
"pahinta laatua" tässä tapauksessa, siitä
on vaikea luopua.- sebe
7000 km takana 2.0 automaatti 08:lla. Ja paluu vanhaan ei käy edes mielessä. Eli riippuvuus on ilmeinen.
- tuntuu
sebe kirjoitti:
7000 km takana 2.0 automaatti 08:lla. Ja paluu vanhaan ei käy edes mielessä. Eli riippuvuus on ilmeinen.
käytännön ajossa ? Joka mediassa sitä ainakin parjataan.
- for Ester
tuntuu kirjoitti:
käytännön ajossa ? Joka mediassa sitä ainakin parjataan.
Itsellä Forester vasta alle 1.000 ajettuna, mutta täytyy sanoa, että Subarun automaatti toimii paremmin kuin mediassa väitetään.
Vaihtaminen on pehmeää - enemmän mukavuuspainotteinen.
Subarullakin on Sport asetus, jolloin vaihtaminen tapahtuu suuremmilla kierroksilla, joten kyllä tälläkin kerkiää suomessa. Ovatkohan toimittajat edes löytäneet koko S-asentoa?
Oma vertailukohta on VW:n 6-loviseen DSG:hen ja VW:n Tiptronic vaihteistoon.
Tiptroniciin verrattuna Subarun automaatti toimii ihan samalla tavalla, lukuun ottamatta vaihteiden määrää. Samat ominaisuudet muuten.
DSG:hen on sitten isompi ero, DSG ei hukkaa tehoja ja kiihtyy ainakin TSI moottorin kanssa todella hyvin. Subarulla momenttimuunnin hukkaa tunnetusti osan tehoista ja kiihtyvyydestä, mutta kun tämän tiedostaa, ei ongelmia tule.
Subarun automaatissa en ole vielä todennut sitä DSG:ssä olevaa harmittavaa "ominaisuutta" - nimittäin välillä DSG miettii ikuisuudelta tuntuvan ajan ennen kuin mitään tapahtuu! DSG vaihteisto myös "rullaa" päälle mieluiten mahdollisimman suuren vaihteen, joka joissakin tilanteissa ei ole ajajan kannalta paras ratkaisu.
Esimerkkinä nopeus n. 45 - 50 km/t, 6-vaihde silmässä ja pitäisi kiihdyttää hieman ripeämmin - ei onnistu ihan heti. Tietokoneet miettivät 2-3 sekunttia mitä tehdään ja sitten joko mennään renkaat vinkuen tai moottorista kuuluu böööööö, kun hukkaportti päästää turbopaineet taivaan tuuliin.
Normaalissa ajossa Subarun automaatti toimii siis varsin mallikkaasti ja huomaamattomasti, en ole itse vielä löytänyt pahemmin moitittavaa - aika näyttää mikä on lopullinen tuomioni, mutta ainakin näin aluksi tuntuu paremmalta kuin luulin median kommenteihin perustuen. - sebe
tuntuu kirjoitti:
käytännön ajossa ? Joka mediassa sitä ainakin parjataan.
Ihan passeli se on normaaliin leppoisaan ajoon. Vaihtaa pehmeästi ja ohituksiinkin löytyy riittävästi potkua. Tietysti vain 4 portainen joten polkaistessa tykymmin hakee 2sta jopa yli 90ssä. Ei se revittelyyn sovi vaikka sport asento ja käsivalinta parantaa tilannetta.
Mut näillä keleillä tosi kiva! - forre
for Ester kirjoitti:
Itsellä Forester vasta alle 1.000 ajettuna, mutta täytyy sanoa, että Subarun automaatti toimii paremmin kuin mediassa väitetään.
Vaihtaminen on pehmeää - enemmän mukavuuspainotteinen.
Subarullakin on Sport asetus, jolloin vaihtaminen tapahtuu suuremmilla kierroksilla, joten kyllä tälläkin kerkiää suomessa. Ovatkohan toimittajat edes löytäneet koko S-asentoa?
Oma vertailukohta on VW:n 6-loviseen DSG:hen ja VW:n Tiptronic vaihteistoon.
Tiptroniciin verrattuna Subarun automaatti toimii ihan samalla tavalla, lukuun ottamatta vaihteiden määrää. Samat ominaisuudet muuten.
DSG:hen on sitten isompi ero, DSG ei hukkaa tehoja ja kiihtyy ainakin TSI moottorin kanssa todella hyvin. Subarulla momenttimuunnin hukkaa tunnetusti osan tehoista ja kiihtyvyydestä, mutta kun tämän tiedostaa, ei ongelmia tule.
Subarun automaatissa en ole vielä todennut sitä DSG:ssä olevaa harmittavaa "ominaisuutta" - nimittäin välillä DSG miettii ikuisuudelta tuntuvan ajan ennen kuin mitään tapahtuu! DSG vaihteisto myös "rullaa" päälle mieluiten mahdollisimman suuren vaihteen, joka joissakin tilanteissa ei ole ajajan kannalta paras ratkaisu.
Esimerkkinä nopeus n. 45 - 50 km/t, 6-vaihde silmässä ja pitäisi kiihdyttää hieman ripeämmin - ei onnistu ihan heti. Tietokoneet miettivät 2-3 sekunttia mitä tehdään ja sitten joko mennään renkaat vinkuen tai moottorista kuuluu böööööö, kun hukkaportti päästää turbopaineet taivaan tuuliin.
Normaalissa ajossa Subarun automaatti toimii siis varsin mallikkaasti ja huomaamattomasti, en ole itse vielä löytänyt pahemmin moitittavaa - aika näyttää mikä on lopullinen tuomioni, mutta ainakin näin aluksi tuntuu paremmalta kuin luulin median kommenteihin perustuen.sori vaan että sekaannun teidän keskusteluun... mutta tuollaisen koeajettuani, en tiennyt nauraa vai itkeä, käytös on kaupungissa mukavaa, ja pehmeää, tietysti kun osa koneen tehosta hukataan, mutta sitten kun yrität ajaa risteyksiä ja mutkia vähän vauhdikkaammin, niin tuntuu aika nololta kun vaihteisto arpoo ykkösen tai kakkosen, ja kone huutaa, vaikka isommallakin menisi, ja paljon nätimmin, ei mulle kiitos.
- makukusymys?
forre kirjoitti:
sori vaan että sekaannun teidän keskusteluun... mutta tuollaisen koeajettuani, en tiennyt nauraa vai itkeä, käytös on kaupungissa mukavaa, ja pehmeää, tietysti kun osa koneen tehosta hukataan, mutta sitten kun yrität ajaa risteyksiä ja mutkia vähän vauhdikkaammin, niin tuntuu aika nololta kun vaihteisto arpoo ykkösen tai kakkosen, ja kone huutaa, vaikka isommallakin menisi, ja paljon nätimmin, ei mulle kiitos.
"risteyksiä ja mutkia vähän vauhdikkaammin, niin tuntuu aika nololta kun vaihteisto arpoo ykkösen tai kakkosen, ja kone huutaa,..."
Kukin tapojen mukaan, minä jo hieman iäkkäämpänä herrasmiehenä (?) haluan mielummin kruisailla kaupunkialueella kuin tykitellä renkaat tai moottori ulvoen. Siihen tykittelyyn tuo edellinen TSI DSG kyllä sopii... - ja kruisaamisesta
makukusymys? kirjoitti:
"risteyksiä ja mutkia vähän vauhdikkaammin, niin tuntuu aika nololta kun vaihteisto arpoo ykkösen tai kakkosen, ja kone huutaa,..."
Kukin tapojen mukaan, minä jo hieman iäkkäämpänä herrasmiehenä (?) haluan mielummin kruisailla kaupunkialueella kuin tykitellä renkaat tai moottori ulvoen. Siihen tykittelyyn tuo edellinen TSI DSG kyllä sopii...Nopeallakin autolla voi toki kruisailla herrasmiesmäisesti ja tarvittaessa, esimerkiksi ohituksessa, lähteä kuin tykin suusta. Hitaalla ei voi tehdä tuota valintaa.
- forre
makukusymys? kirjoitti:
"risteyksiä ja mutkia vähän vauhdikkaammin, niin tuntuu aika nololta kun vaihteisto arpoo ykkösen tai kakkosen, ja kone huutaa,..."
Kukin tapojen mukaan, minä jo hieman iäkkäämpänä herrasmiehenä (?) haluan mielummin kruisailla kaupunkialueella kuin tykitellä renkaat tai moottori ulvoen. Siihen tykittelyyn tuo edellinen TSI DSG kyllä sopii...ei se ole mitään tykitystä jos ajelee vähän reippaammin ja nautiskellen samalla subarun hyvistä ajo-ominaisuuksista, eikä siinä renkaat vingu! Manuaalilla menee aina siististi kohtuu kierroksilla, mutta tuo automaatti on :o(
forre kirjoitti:
sori vaan että sekaannun teidän keskusteluun... mutta tuollaisen koeajettuani, en tiennyt nauraa vai itkeä, käytös on kaupungissa mukavaa, ja pehmeää, tietysti kun osa koneen tehosta hukataan, mutta sitten kun yrität ajaa risteyksiä ja mutkia vähän vauhdikkaammin, niin tuntuu aika nololta kun vaihteisto arpoo ykkösen tai kakkosen, ja kone huutaa, vaikka isommallakin menisi, ja paljon nätimmin, ei mulle kiitos.
Foresterin automaatin luonne pitää tuntea.
Kiihdytyksissä ei pidä survoa kaasua heti
pohjaan. Kohtuullisella kaasun käytöllä ei
esiinny mainitsemaasi ilmiötä.
Se powerasento antaa sitten juuri ohituksissa
vedättää kulloinkin ko. vaihteela pitempään.
Lisäksi power kytkee esim. jäähdytyskompuran
pois käytöstä. Mutta oleellisin vaikutus on se,
että power vaihtaa porrasta tai kahta pienem-
mälle kaasun ollessa pohjassa kuin muuten.
Toimittajat ja koeajajatkaan eivät aina osaa
käyttää vaihteistoa oikein ja tulevat huomaa-
mattaan päästelemään niitä sammakoita.
Kolmaskin asento siinä on normaalin ja "sportin"
lisäksi erittäin liukkaita kelejä varten.
Onhan sillä madhollista revitellä vaihatamalla
ykköseltä kakkoselle ja kolmoselle käsinkin.
Ei kyllä ole mitään tarvetta käyttää käsivalintaa
kuin ykkösellä vaikeilla, liukkailla metsäteillä
hyvän moottorijarrutuksen aikaansaamiseksi.
Automaatistahan en luovu, kirjoitelkoot toimit-
tajat mitä hyvänsä.- forre
Täpinä kirjoitti:
Foresterin automaatin luonne pitää tuntea.
Kiihdytyksissä ei pidä survoa kaasua heti
pohjaan. Kohtuullisella kaasun käytöllä ei
esiinny mainitsemaasi ilmiötä.
Se powerasento antaa sitten juuri ohituksissa
vedättää kulloinkin ko. vaihteela pitempään.
Lisäksi power kytkee esim. jäähdytyskompuran
pois käytöstä. Mutta oleellisin vaikutus on se,
että power vaihtaa porrasta tai kahta pienem-
mälle kaasun ollessa pohjassa kuin muuten.
Toimittajat ja koeajajatkaan eivät aina osaa
käyttää vaihteistoa oikein ja tulevat huomaa-
mattaan päästelemään niitä sammakoita.
Kolmaskin asento siinä on normaalin ja "sportin"
lisäksi erittäin liukkaita kelejä varten.
Onhan sillä madhollista revitellä vaihatamalla
ykköseltä kakkoselle ja kolmoselle käsinkin.
Ei kyllä ole mitään tarvetta käyttää käsivalintaa
kuin ykkösellä vaikeilla, liukkailla metsäteillä
hyvän moottorijarrutuksen aikaansaamiseksi.
Automaatistahan en luovu, kirjoitelkoot toimit-
tajat mitä hyvänsä.Kun käynnistää, ja lähtee liikkeelle automaattivaihteisella, onko laatikko aina ns. vakioasetuksella, vai onko edellisen koeajajan mahdollisesti laittama "power" päällä? Itse en ko. nappulaan koskenut, kun en muistanut sen olemassaoloa.
forre kirjoitti:
Kun käynnistää, ja lähtee liikkeelle automaattivaihteisella, onko laatikko aina ns. vakioasetuksella, vai onko edellisen koeajajan mahdollisesti laittama "power" päällä? Itse en ko. nappulaan koskenut, kun en muistanut sen olemassaoloa.
Toiminto valitaan vaihteenvalitsijan vieressä
olevalla keinukytkimellä ja muuttuu vain kyt-
kimen asentoa muuttamalla.
Se Hold-asento, lumihiutaleen kuvalla varustetu,
on "jännä" asento. Sillä ajellessa ei varmasti
kone ryntää vaikka kaasun survaisee pohjaan,
vaan pitää sen vaihteen pitempään päällä vaihta-
matta pienemmälle. Tunne on sama kuin "revitteli-
sit" sillä kakkosella käsivälitteisen tapaan laa-
tikon puuttumatta ajamiseen. Kokonaiskiihttyvyys
ei tietenkään silloin ole sama kuin normaali tai
power-asennolla. Hold aloittaa D-asennolla aina
kakkosella.- äkstee
Täpinä kirjoitti:
Foresterin automaatin luonne pitää tuntea.
Kiihdytyksissä ei pidä survoa kaasua heti
pohjaan. Kohtuullisella kaasun käytöllä ei
esiinny mainitsemaasi ilmiötä.
Se powerasento antaa sitten juuri ohituksissa
vedättää kulloinkin ko. vaihteela pitempään.
Lisäksi power kytkee esim. jäähdytyskompuran
pois käytöstä. Mutta oleellisin vaikutus on se,
että power vaihtaa porrasta tai kahta pienem-
mälle kaasun ollessa pohjassa kuin muuten.
Toimittajat ja koeajajatkaan eivät aina osaa
käyttää vaihteistoa oikein ja tulevat huomaa-
mattaan päästelemään niitä sammakoita.
Kolmaskin asento siinä on normaalin ja "sportin"
lisäksi erittäin liukkaita kelejä varten.
Onhan sillä madhollista revitellä vaihatamalla
ykköseltä kakkoselle ja kolmoselle käsinkin.
Ei kyllä ole mitään tarvetta käyttää käsivalintaa
kuin ykkösellä vaikeilla, liukkailla metsäteillä
hyvän moottorijarrutuksen aikaansaamiseksi.
Automaatistahan en luovu, kirjoitelkoot toimit-
tajat mitä hyvänsä."Kiihdytyksissä ei pidä survoa kaasua heti
pohjaan"
Miksi ei?
Minä tykkään tehdä juuri noin, en tietystikään aina, mutta usein.
Nyt on ollut niin luikkaita kelejä, että olen vähän hillinnyt, kun en tykkää smirglata nastoilla jäätä.
2 litrasen automaatista ei kokemusta, mutta tuohon turboon se sopii minusta oikein hyvin. - sunnuntaiautoilija........
äkstee kirjoitti:
"Kiihdytyksissä ei pidä survoa kaasua heti
pohjaan"
Miksi ei?
Minä tykkään tehdä juuri noin, en tietystikään aina, mutta usein.
Nyt on ollut niin luikkaita kelejä, että olen vähän hillinnyt, kun en tykkää smirglata nastoilla jäätä.
2 litrasen automaatista ei kokemusta, mutta tuohon turboon se sopii minusta oikein hyvin."Kiihdytyksissä ei pidä survoa kaasua heti
pohjaan"
Miksi ei?
Rattimies tietää miksei, lippispäiset pojankoltiaiset eivät tiedä! forre kirjoitti:
Kun käynnistää, ja lähtee liikkeelle automaattivaihteisella, onko laatikko aina ns. vakioasetuksella, vai onko edellisen koeajajan mahdollisesti laittama "power" päällä? Itse en ko. nappulaan koskenut, kun en muistanut sen olemassaoloa.
Minä olen koko ajan puhunut 2006 vaihtuneesta
mallista. Uudessa 2009:ssä on erilainen auto-
maattilaatikko ns. Sportshift ja lienekö siinä
ollenkaan tuota power-kytkintä.
Joku tuossa ihmetteli, miksi ei survaista heti
kaasua pohjaan? Voihan senkin tehdä jos haluaa,
että auto "hyppää" ja huutaa suurilla kierrok-
silla ja etenee maksimi kiihtyvyydellä.
Kysyn vaan, mihin on sellainen hiton kiire?
Jos tykkää kiusata esim bemaraita, niin siihen
lajiin Subarulla oma työkalu, Turbo 5,9 s
0-100 manuaalilaatikolla. Edellinen Foresterini
oli turbo ja pitää myöntää, että vieroitus siitä
kesti pitkään.- for Ester
Täpinä kirjoitti:
Minä olen koko ajan puhunut 2006 vaihtuneesta
mallista. Uudessa 2009:ssä on erilainen auto-
maattilaatikko ns. Sportshift ja lienekö siinä
ollenkaan tuota power-kytkintä.
Joku tuossa ihmetteli, miksi ei survaista heti
kaasua pohjaan? Voihan senkin tehdä jos haluaa,
että auto "hyppää" ja huutaa suurilla kierrok-
silla ja etenee maksimi kiihtyvyydellä.
Kysyn vaan, mihin on sellainen hiton kiire?
Jos tykkää kiusata esim bemaraita, niin siihen
lajiin Subarulla oma työkalu, Turbo 5,9 s
0-100 manuaalilaatikolla. Edellinen Foresterini
oli turbo ja pitää myöntää, että vieroitus siitä
kesti pitkään.Tässä uudenmallisessa Foresterissa, jossa on S-shifti ei ole "power" kytkintä ainakaan 2.0 litraisen bensiini moottorin yhteydessä.
Kilometrien karttuessa, käsitykseni ko. automaatista on vain vahvistunut, se toimii aivan mainiosti perinteiseksi automaatiksi. DSG:ssä on hyvät ja huonot puolensa, niin on tässäkin, mutta puolella ollaan ainakin toistaiseksi. - äkstee
Täpinä kirjoitti:
Minä olen koko ajan puhunut 2006 vaihtuneesta
mallista. Uudessa 2009:ssä on erilainen auto-
maattilaatikko ns. Sportshift ja lienekö siinä
ollenkaan tuota power-kytkintä.
Joku tuossa ihmetteli, miksi ei survaista heti
kaasua pohjaan? Voihan senkin tehdä jos haluaa,
että auto "hyppää" ja huutaa suurilla kierrok-
silla ja etenee maksimi kiihtyvyydellä.
Kysyn vaan, mihin on sellainen hiton kiire?
Jos tykkää kiusata esim bemaraita, niin siihen
lajiin Subarulla oma työkalu, Turbo 5,9 s
0-100 manuaalilaatikolla. Edellinen Foresterini
oli turbo ja pitää myöntää, että vieroitus siitä
kesti pitkään.Minä tykkään usein survaista pohjaan, vaikkei kiusattavia olisi mailla halmeilla.
Siksihän olen äksteen hommannut.
Ja automaatin siksi kun se on niin mukava, ei tarvi keskittyä vaihtamisiin, vain kaasuun ja ohjaukseen, ja tietysti liikenteeseen. - power kytkin on
for Ester kirjoitti:
Tässä uudenmallisessa Foresterissa, jossa on S-shifti ei ole "power" kytkintä ainakaan 2.0 litraisen bensiini moottorin yhteydessä.
Kilometrien karttuessa, käsitykseni ko. automaatista on vain vahvistunut, se toimii aivan mainiosti perinteiseksi automaatiksi. DSG:ssä on hyvät ja huonot puolensa, niin on tässäkin, mutta puolella ollaan ainakin toistaiseksi.Siis,
S-siftin power kytkin on vaihteenvalitsimessa. Vedettäessä valitsin D-asennosta vasemmalle, löytyy Poweri. Vasta kun siirtää keppiä eteen taakse suunnassa vaihteenvalinta on manuaalista.
Olen samaa mieltä kanssasi automaatin ajettavuudesta, erinomainen kunhan sen sielunelämän sisäistää. Eikä ole ollut ongelmia edes ripeissä kiihdytyksissä kun on oppinut auton ominaisuuksiin.
Jotenkin välillä tuntuu että kaikki eivät sisäistä asiaa että on erilaisia autoja sekä kuljettajia ja kaikkia näitä on edes turha yrittää sovittaa yhteen. Toki onhan helpompaa valittaa kun katsoa peiliin ja yrittääkään malttaa oppia erilaisia ajo-ominaisuuksia tai ajokäyttäytymistä.
Hyviä kilometrejä sinulle edelleenkin, toivottaa: samanlaisella kuljeskeleva. - forre
power kytkin on kirjoitti:
Siis,
S-siftin power kytkin on vaihteenvalitsimessa. Vedettäessä valitsin D-asennosta vasemmalle, löytyy Poweri. Vasta kun siirtää keppiä eteen taakse suunnassa vaihteenvalinta on manuaalista.
Olen samaa mieltä kanssasi automaatin ajettavuudesta, erinomainen kunhan sen sielunelämän sisäistää. Eikä ole ollut ongelmia edes ripeissä kiihdytyksissä kun on oppinut auton ominaisuuksiin.
Jotenkin välillä tuntuu että kaikki eivät sisäistä asiaa että on erilaisia autoja sekä kuljettajia ja kaikkia näitä on edes turha yrittää sovittaa yhteen. Toki onhan helpompaa valittaa kun katsoa peiliin ja yrittääkään malttaa oppia erilaisia ajo-ominaisuuksia tai ajokäyttäytymistä.
Hyviä kilometrejä sinulle edelleenkin, toivottaa: samanlaisella kuljeskeleva.voi olla että olen väärä henkilö subarun automaatin pikkoihin, mutta kuitenkin tiedän jotakin siitä kuinka hyvän automaatin tulisi toimia, aikoinaan tullut ajettua paljonkin perinteisillä automateilla, mutta koneetkin oli vähän isompia ja paremmin vääntäviä kuin subarun 2,0. Nyt alla 5 vaihteinen manuaali 165 hp. lega, enkä mistään hinnasta vaihtaisi vastaavaan automaattiin, mutta makuasia, sano koira kun omaa paskaansa söi... ;o)
- mitäkin
forre kirjoitti:
voi olla että olen väärä henkilö subarun automaatin pikkoihin, mutta kuitenkin tiedän jotakin siitä kuinka hyvän automaatin tulisi toimia, aikoinaan tullut ajettua paljonkin perinteisillä automateilla, mutta koneetkin oli vähän isompia ja paremmin vääntäviä kuin subarun 2,0. Nyt alla 5 vaihteinen manuaali 165 hp. lega, enkä mistään hinnasta vaihtaisi vastaavaan automaattiin, mutta makuasia, sano koira kun omaa paskaansa söi... ;o)
ja mihin ovat mieltymykset. Ei toi vastaus ollutkaan mitenkään tarkoitettu arvosteluksi kenenkään mieltymyksiin tai kokemukseen (eikä varsinkaan Forrelle). Palstoilla vaan eräät arvostelevat autojen ajettavuutta ja ominaisuuksia hieman erikoisilla perusteilla. Onhan tosiasia että erilaisiin konstruktioihin totuttelu vaatii aikansa ja kaikki eivät niihin koskaan totu saati sitten halua tottua. Mielestäni ei kuitenkaan voi mollata täysin jotain kulkinetta vain siksi että jokin ominaisuus ei miellytä tai sovi itselle (lue; ajotapaan, -mieltymykseen tai arvostukseen).
Kyllähän se on täyttä totta että nykyään alkaa suurimmassa osassa automaatteja olla enemmän vaihteita, ei siitä mihinkään pääse mutta kyllä tämänkin kans ihan nautittavasti voi ajella. Toki tämäkin on siis mielipide, mieltymys ja totuttelukysymys ja siis oman ajotavan sekä vaatimusten arvottamista ja taas tyytymistä omien arvojen puitteisiin.
Joku voi sanoa pysy pois palstalta jos ei miellytä, kysymys ei olekaan siitä vaan oikeastaan siitä että jos haluamme löytää jotain huonoa asioista sitä aina löydetään. Huomioitavaa myös on että negatiivisista asioista pidetään herkemmin ääntä kuin niistä positiivisista. Vielä nämä positiivisen asian esiin tuojat saavat puolustaa kantaansa kynsin hampain kun taas negatiivisistä asioista tulee useasti totuuksia.
No joo, tämä tästä purkauksesta, ajellaan me Forre vaan Subbeillamme, on ne sitten kummalla askilla vaan, ja ollaan tyytyväisiä kulkineisiimme, vai kuinka? Eteenpäin sano mummo lumessa.... o) - forre
mitäkin kirjoitti:
ja mihin ovat mieltymykset. Ei toi vastaus ollutkaan mitenkään tarkoitettu arvosteluksi kenenkään mieltymyksiin tai kokemukseen (eikä varsinkaan Forrelle). Palstoilla vaan eräät arvostelevat autojen ajettavuutta ja ominaisuuksia hieman erikoisilla perusteilla. Onhan tosiasia että erilaisiin konstruktioihin totuttelu vaatii aikansa ja kaikki eivät niihin koskaan totu saati sitten halua tottua. Mielestäni ei kuitenkaan voi mollata täysin jotain kulkinetta vain siksi että jokin ominaisuus ei miellytä tai sovi itselle (lue; ajotapaan, -mieltymykseen tai arvostukseen).
Kyllähän se on täyttä totta että nykyään alkaa suurimmassa osassa automaatteja olla enemmän vaihteita, ei siitä mihinkään pääse mutta kyllä tämänkin kans ihan nautittavasti voi ajella. Toki tämäkin on siis mielipide, mieltymys ja totuttelukysymys ja siis oman ajotavan sekä vaatimusten arvottamista ja taas tyytymistä omien arvojen puitteisiin.
Joku voi sanoa pysy pois palstalta jos ei miellytä, kysymys ei olekaan siitä vaan oikeastaan siitä että jos haluamme löytää jotain huonoa asioista sitä aina löydetään. Huomioitavaa myös on että negatiivisista asioista pidetään herkemmin ääntä kuin niistä positiivisista. Vielä nämä positiivisen asian esiin tuojat saavat puolustaa kantaansa kynsin hampain kun taas negatiivisistä asioista tulee useasti totuuksia.
No joo, tämä tästä purkauksesta, ajellaan me Forre vaan Subbeillamme, on ne sitten kummalla askilla vaan, ja ollaan tyytyväisiä kulkineisiimme, vai kuinka? Eteenpäin sano mummo lumessa.... o)sais tulla, lunta meinaan...;o)
- for Ester
power kytkin on kirjoitti:
Siis,
S-siftin power kytkin on vaihteenvalitsimessa. Vedettäessä valitsin D-asennosta vasemmalle, löytyy Poweri. Vasta kun siirtää keppiä eteen taakse suunnassa vaihteenvalinta on manuaalista.
Olen samaa mieltä kanssasi automaatin ajettavuudesta, erinomainen kunhan sen sielunelämän sisäistää. Eikä ole ollut ongelmia edes ripeissä kiihdytyksissä kun on oppinut auton ominaisuuksiin.
Jotenkin välillä tuntuu että kaikki eivät sisäistä asiaa että on erilaisia autoja sekä kuljettajia ja kaikkia näitä on edes turha yrittää sovittaa yhteen. Toki onhan helpompaa valittaa kun katsoa peiliin ja yrittääkään malttaa oppia erilaisia ajo-ominaisuuksia tai ajokäyttäytymistä.
Hyviä kilometrejä sinulle edelleenkin, toivottaa: samanlaisella kuljeskeleva.Se mikä löytyy vaihteenvalitsinta vasemmalle vesettäessä on nykyisin "sport"-asento - ainakin kojelautaan sytty sport-valo. Mutta samasta asiasta puhutaan.
Nyt kun kilomertejä on kertynyt himpun yli 1,5 tuhatta, niin täytyy todeta tuo Forester aivan kelpo kulkineeksi. Lämpöä on riittänyt sisälle saakka ihan riittävästi ja kulku on mukavan pehmeää, tähän liittyy vaihteeston mukava toiminta, joka sopii kuin nenä päähän minun ajotottumuksiini.
Ainoa asia johon en ole vielä täysin tyytyväinen on kuskin penkin säädöt, eivät vielä oikein istu, tai sitten on syynä ne Volkkarin ratissa vietetyt 8-9 vuotta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624282Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1541812Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141513Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351278Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681063- 56914
- 78904
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.167829Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811- 39781