Moi!
Eli siis mopossa oli sellainen vika viime kesänä, että mopo ei kiertänyt kaasu pohjassakaan ollenkaan. Joskus se oli niin paha, että mopo ei liikahtanutkaan vaikka en istunut edes kyydissä, vika kuitenkin korjaantui itsestään ja toimi moitteettomasti.
Kuitenkin muutaman päivän päästä ensilumien tulon jälkeen vika uusiutui! en usko että vika johtuu kylmästä ilmasta, sillä aamulla se käynnistyy normaalisti ja kulkee normaalisti hetken, mutta sitten hyyttyy paikalleen. Kokeilin jääneston laittamista bensiinin sekaan, mutta ei tuloksia. Missä vika voisi olla? kaasarissa vettä? vai venttiilit palanu?
Kiitos avustanne!
Baotian Milan Sport -07, apuja!
8
1641
Vastaukset
- ScoOterguy
voi olla että ne venttiilinvälykset on ok kylmänä mut sitte ku ne lämpenee ni menee vääriks
- mopoMan
todellakin saattaa alkaa lämpimänä'kantamaan'. Melko outo oire...Kun tarkistaa bensansaannin ja kipinän niin ennää jää venavälykset!
- thherth
Jos laitoit sitä enemmän kuin korkillisen, lienee syytä uusia myös kalvo kaasarista. Venttillien säätö, tulpan vaihto, tulpanhatun vaihto ja bensaletkujen kunnon tarkistus on myös hyvä ottaa huomioon.
- mopoMan
'perushuolto' pitää sinut tiellä! Puolituntia lämpimässä tallissa ja ei sitä pariatuntia viimassa tienposkessa...Kun viitsiit tehdä varmasti myös osaa.
- wqoek
mopoMan kirjoitti:
'perushuolto' pitää sinut tiellä! Puolituntia lämpimässä tallissa ja ei sitä pariatuntia viimassa tienposkessa...Kun viitsiit tehdä varmasti myös osaa.
Juu oiski lämmitetty talli:D ja oon jo viettäny 10h tuon ruoskan kanssa siellä kylmässä tallissa ilman tuloksia, mutta rotisko on menossa huoltoon torstaina, mutta kiitos silti vastanneille.
- wäsäilijä
Skoottereissa ja joissakin moottoripyörissä on alipainetoiminen bensahana.Jos sen kalvo menee puhki,niin moottori saa liikaa bensaa imukurkkuun johtavan letkun kautta.Kokeile onko kyseisessä letkussa bensaa,jos on,niin kokeile tulpata sekä letku että imukaulan nippa.Jos toimii paremmin niin kovaa ajoa;rikkinäinen hana yleensa antaa bensaa kaasuttimelle.
- Hyfänen aika
Onhan kaasuttimessa koho ja sen päällä neulaventtiili. Kun yleisempi manuaalihana on auki ajon aikana, tilanne olisi sama. Jos neulaventtiili on kunnossa, mitään tulvimista ei tapahdu vaikka alipainehana vuotaisikin.
- skootteri mies
Joko olet saanut mopedisi kuntoon? Itselläni oli samanlainen ja se varastettiin ja palautettiin rikottuna takaisin. nyttemmin hommasin samanlaisen kaveriltani kun ei saanut sitä käymään ja jäi seisomaan ajosta, joten olen purkanut sen totaallisen osiksi ja suurin syy löytyi kaasarista josta oli mennyt yksi pakeliitti tiiviste, kuminen o-rengas sekä neulaventtiilistä pudonnut sokka joka aiheutti käyntiin saantia sekä pätkimistä yms... On kuulemma merkin vikoja. Onko sinulla säädettävä kaasari vai ei säädettävä? Uuusi maksaa noin 100-200 euroa. Jos sinulla on säädettävä malli pura neula venttiili ja katso onko neulasta tippunut sokka kaasariin, jos ei ole purettavissa niin silloin varaudu ostamaan uusi kaasutin. T:Timo
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713115
- 922885
- 512125
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51348Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131311- 191284
Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232