Nimeä jouluherkkusi :)
torttu vai pipari?
28
1833
Vastaukset
- jouluherkku
on perunalaatikko. sitä vois syödä ihan pelkästään ilman kinkkuakin. tosin jouluruokaa ei jaksa syödä kuin ehkä sen kolme kertaa. siihenkin kyllästyy äkkiä.
- pipari!
Tykkään leipoa piparia muulloinkin kuin Jouluna,yleensä tekee mieli piparia viikottain.
- on hyviä.
kaupankin piparit on hyviä. ei tartte olla itse leivottuja. lasi kylmää maitoa ja siinä kastaa piparia. hyvää. toimii kyllä muihinkin kekseihin. kaakao ja dominokeksit on kans hyvä yhdistelmä. pehmeä ja suklaisa.
- .....
Tykkään sekä rapsakasta piparista että muhevasta tortusta, vaikea valita. Rakastan myös suklaakonvehteja, joita jouluna saa syödä kyllikseen, nami:P
- kahdesta
on tosi vaikea valita. tosi nälkään torttu. ja makeannälkään pipari. molemmat on nam myös hunajaan dipattuina.. siitä tulee suloinen sokerihumala;)
- pipari!
Piparit ovat todella herkullisia, kaupan sekä omat. Toisinaan huomaan kun leivoin pipareita, että taikina taisi tulla melkein syödyksi :D
- tortusta ja piparista
nimeän kinkun :)
- telkkarissa
jutun suomalaisesta sikatilasta ja ne olivat tän vuoden joulukinkkuja jotka siellä liian ahtaissa oloissa söivät toistensa saparoita.
Tämä ei syö tänä jouluna kinkkua!!!! - gila
telkkarissa kirjoitti:
jutun suomalaisesta sikatilasta ja ne olivat tän vuoden joulukinkkuja jotka siellä liian ahtaissa oloissa söivät toistensa saparoita.
Tämä ei syö tänä jouluna kinkkua!!!!... minäkin ja tuntuu kauhealta kuulla noista olosuhteista, joissa sikoja kasvatetaan! Jossain vaiheessa en syönyt sikaa lainkaan, mutta jotenkin olen lipsunut :(
Entäs broilerit ja munituskanat - ei ole herkkua niidenkään elämä...
- Dinjami
Pipari tietty. Torttu on pahaa
- Fairz
med mandel.
- MsPenelope
koska niitä syön vain joulun aikaan, pipareita ja juurikin Annas pepparkakoreita tulee syötyä jopa pitkin vuotta, ovat kyllä hyviä!
- Catsy_666
Tänä jouluna leivon piparia itse.
- Peppitossu
mä oon jo oikein ennätystehtaillut tälle joulu / pikkujoulukaudelle torttuja ..Rakastan Torttuja mutta ehdottomasti niiden pitää olle sellaisia kolmion mallisia että täytettä tulee joka haukkasulla!!!
Pipareista en niin välitä mutta leivoin kyllä muksujen kanssa niitä.
Ehdoton herkku jouluna on Lanttuloora.Sitä tulee vedettyä niin paljon että naapurit tekee adressin ;)- Torta
Pipariksi ei kannata pistää. Joulutorttu luumuhillolla on must. Missähän näitä Pepin torttuja saa maistella?
- Peppitossu
Torta kirjoitti:
Pipariksi ei kannata pistää. Joulutorttu luumuhillolla on must. Missähän näitä Pepin torttuja saa maistella?
niin mä perustan Peppitossun torttupajan ja lähetän sulle lämpimäisiä...
- Torta
Peppitossu kirjoitti:
niin mä perustan Peppitossun torttupajan ja lähetän sulle lämpimäisiä...
Korvatunturi 99999. Onks niissä nyt varppina sit luumuhilloa kans? Jään venttamaan vesi kielellä...
- joojajuu
Oli tääkin taas kysymys ;)!
- tietenkin!
Mitään sen parempaa ei ole... nam :)
- kinkusta viis
lanttulaatikko - joka on ihan helppo itsekin tehä - on paras jouluherkku, kinkusta viis... (kun niitä tuotetaankin niin epäinhimillisissä olosuhteissa)
- Rosebud74
Tännehän on tullut paljon vastauksia! Kiva lukea ja huomata että palstalla on paljon herkkusuita ;)
Oma jouluherkkuni on muheva torttu, mitä enemmän täytettä, sen parempi. Muutenkin tykkään vuodenaikaherkuista. Joulun jälkeen sitten tulevat runebergintortut ja laskiaispullat. Nami:P - gila
...on parasta! Mutta kyllä minulle tortutkin maistuvat.
- Kikiki
porkkis on namein:)
Lautaselle menee aattona kaikkia laatikoita(äidin itetekemiä)ja sit päälle pistän vähän kinkkukastiketta,tietenkin myös rosollia.Kinkkua en syö lainkaan,enkä sillejä,enkä varsinkaan lipeäkalaa.
Torttujakaan en syö.Mutta itse leivon himassa joulupullia,eli pullan päälle laitetaan tähtipipari,pulla ja pipari sopii yhteen hyvin. Niitä vien sitten joulukukan sijaan tutuille ja tietysti omalle kultatontulle.
- Delila
tietysti hedelmäkakku, jossa on kaikkia mahdollisia kuivattuja ja tuoreita hedelmiä ja kostutettu vähän viskillä tms. Leivontaan vain voita. Sen parempaa ei ole.
- taas...
Lanttu, porkkana, maksa, peruna, silakka ja aikuistenlelulaatikot on hyviä...Rosolli, kinkku ja varsinkin lipeäkäkala on kaikkeist best...
- on hyvin monia...
mut ehdoton on se KINKKU! itse tehty sinappi.
- MsPenelope
minunkin joulupöytään ja itse tehty sinappi. Se on siinä. Lisäksi lipeäkala valkokastikkeella ja mustapippurilla sekä erilaiset laatikot...nam nam.
- s-m-l
Tykkään eniten kinkusta. :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491526Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 201026
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 86946
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187886Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99825- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70759