Alfa 166 on mielestäni erittäin onnistuneesti muotoiltu auto. Olisin kiinnostunut ostaa sellaisen, mutten tiedä uskallanko, korkeiden huolto/korjauskustannusten takia. Itse auto ei maksa paljoa.
En oikeastaan ole mikään Alfa-fani, mutta nähtyäni 166:n liikenteessä tajusin että sellainen pitää saada!
Todellinen pettymys on sitten tuo 159-malli, joka näyttää aivan bemarilta, mihin on laitettu vann Alfan maski.
166
13
2534
Vastaukset
- jos on elänyt
renaultin kanssa niin ei silloin epäilytä alffankaan kustannukset...
- ex166
Itselläni oli kolmilitrainen automaatti parin vuoden ajan. huolto ja korjauskuluja tuli tuolle ajalle 4500e edestä (normaalit huollot ja jakopää, alustan korjailua, yksi iso moottoriremontti). Kahdessa vuodessa auton arvo laski n 10000e.
166 on upea auto niin ulkonäöltään, matkustusmukavuudeltaan kuin ajettavuudeltaan. aivan sama ajatko tällä autolla 80, 160km/h vai lujempaa, kyyti tuntuu tismalleen yhtä rentouttavalta. 166 ei ole urheilullisin Alfa mutta varmastikkin karismaattisimmasta päästä. Tuossa Clarksonin ajatuksia 166:sta
http://www.youtube.com/watch?v=jgG1wF7OZn4- sgsq
moottoriremontti? kahdessa vuodessa 10 tonnin hehe.. 156sen arvo menee tuon suunilleen 6 vuodessa...
- ex166
sgsq kirjoitti:
moottoriremontti? kahdessa vuodessa 10 tonnin hehe.. 156sen arvo menee tuon suunilleen 6 vuodessa...
Ajoitusvirhe ja toisen lohkon ventiilit uusiksi. Vielä 2006 sai hyvästä 166:sta sai maksaa lähemmäs 20000e.
- Renault-kuski
ex166 kirjoitti:
Ajoitusvirhe ja toisen lohkon ventiilit uusiksi. Vielä 2006 sai hyvästä 166:sta sai maksaa lähemmäs 20000e.
Mitä vikaa tuli alustaan? Paljonko autolla oli ajettu?
- ex166
Renault-kuski kirjoitti:
Mitä vikaa tuli alustaan? Paljonko autolla oli ajettu?
Kun hakin Alfan oli sillä ajettu 80000 ja myytäessä päälle 40tkm enemmän. Tukivarsia ja puslia joutuu ilmeisesti kaikissa nykyalfoissa aika-ajoin uusimaan.
- Höpsistäkeikkaa
ex166 kirjoitti:
Kun hakin Alfan oli sillä ajettu 80000 ja myytäessä päälle 40tkm enemmän. Tukivarsia ja puslia joutuu ilmeisesti kaikissa nykyalfoissa aika-ajoin uusimaan.
166:n alusta ei samanlainen tukivarsihässäkkä kuin 156:ssa, jossa siinäkin tukivarsien vaihtaminen riippuu pitkälti rengastuksesta ja ajotavasta. Itse olen ajanut 156:lla 140 000 ja yksi tukivarsi on vaihdettu. Tiedän kyllä, että moni on joutunut uusimaan useampia, mutta nekin 156:een, ei 166:een.
166:n etupää on perusratkaisultaan saman tyyppinen, mutta palikat ovat järeämmät ja eri asennossa. Takapäässä taas on multilink-tuenta ja se on ihan eri maata 156:n kanssa. Tähän asti uskoin tätä selittäjää. - ex166
Höpsistäkeikkaa kirjoitti:
166:n alusta ei samanlainen tukivarsihässäkkä kuin 156:ssa, jossa siinäkin tukivarsien vaihtaminen riippuu pitkälti rengastuksesta ja ajotavasta. Itse olen ajanut 156:lla 140 000 ja yksi tukivarsi on vaihdettu. Tiedän kyllä, että moni on joutunut uusimaan useampia, mutta nekin 156:een, ei 166:een.
166:n etupää on perusratkaisultaan saman tyyppinen, mutta palikat ovat järeämmät ja eri asennossa. Takapäässä taas on multilink-tuenta ja se on ihan eri maata 156:n kanssa. Tähän asti uskoin tätä selittäjää.Jahas asiantuntemus näemmä puhuu.Tuota noin ei 166 poikkea siinä mitenkään muista autoista etteikö siinä tulisi ennen pitkää puslia vaihdettavaksi. Itse asiassa 166 alustaan liittyen takana kallistuksenvaimentimen puslat ovat useissa 166:ssa näillä kilometreilla kuluneet, ei haittaa varsinaisesti paljoa, mutta jos kolinan haluaa pois niin vakain menee vaihtoon. Toinen hankalampi asia on takana pyörien napojen tuenta mitä joutuu yleensä jossain vaiheessa rakentelemaan uudestaan jos haluaa että ajettavuus pysyy kunnossa. Ei silti alusta mikään erityinen rahareikä tässä autossa ole vaan kalliit huollot ja se että jos moottoriin tulee jotain isompaa on korjaaminen aikaaviepää.
- sgss
Höpsistäkeikkaa kirjoitti:
166:n alusta ei samanlainen tukivarsihässäkkä kuin 156:ssa, jossa siinäkin tukivarsien vaihtaminen riippuu pitkälti rengastuksesta ja ajotavasta. Itse olen ajanut 156:lla 140 000 ja yksi tukivarsi on vaihdettu. Tiedän kyllä, että moni on joutunut uusimaan useampia, mutta nekin 156:een, ei 166:een.
166:n etupää on perusratkaisultaan saman tyyppinen, mutta palikat ovat järeämmät ja eri asennossa. Takapäässä taas on multilink-tuenta ja se on ihan eri maata 156:n kanssa. Tähän asti uskoin tätä selittäjää.on se multilink 156sessaki takana...
- on yksi kauneimpia autoja
Et ole Alfa-fani - vielä. Sinusta tulee sellaisen kun ostat tuon 166:en :)
Minäkään en ollut fani ennen 156 hankintaani. Nyt olen.
Eli anna mennä vaan. Kerran se Alfa vaan ostetaan. Ja sitten toisen... ja kolmannen...- alfa-eki
Ollut tässä 5 Alfaa. 75:n ts harrasteautona ja ensirakkautena, sitten 2 156ta, gt ja 166 2.o ts. Alfat ovat aivan upeita pelejä. Vaativat vain hyvän pidon ja osat kannattaa vaihtaa ajallaan. Mulla ei yhdessäkään Alfassa ole ollut vikoja. Normaali kuluminen on eri asia. Pari coupé bemaria oli, mutta hyviähän nekin, vikoja oli vain usein. Alfa kaarteissa on ylittämätön. Jaggessa on paljon samaa kuin Alfassa, vaikka onkin aivan eri lähtökohdallaan. Nyt huristelen S-typellä, 4.2lla.
- on varaa
ostaa kät. niin miksi ei. Aivan mukava menopeli ja eipä joka päivä vastaan tule...
- Alfailija
...et tunnustaudu Alfa -ihmiseksi.
Jos on tottunut tasalaatuisiin käyttöautoihin ja ylläpitokustannukset arveluttavat, on Alfan hankinta pelkältä ulkonäköpohjalta varsin riskialtista touhua.
Miksikö varoittelen? No siksi, että mikäli hankit ko. merkin kuvitellen saavasi muiden merkkien laatua italialaisella tyylillä kuorrutettuna, petyt pahasti ja jälleen saamme tältä palstalta lukea, kuinka huono auto Alfa on!
Vuosien kokemuksesta voin kertoa, ettei Alfa ole sinänsä sen laaduttomampi auto, kuin moni muukaan mutta se on italialaiseen tapaan rakennettu ja siksi sitä pitää ymmärtäen ylläpitää.
Ylläpitokustannukset ovat tunnetusti hieman keskiverto -perehevankkuria korkeammat, mutta niihin Alfan omistajan täytyy luonnostaan tottua.
Olen samaa mieltä, että 166 on erittäin tyylikäs kiila, niin kuin 156:nenkin hieman siitä kutistetussa mitassa. Molempia yhdistää se seikka, että ne ovat tyylikkäitä joka suunnasta katsottuna.
Alfa 159 muistuttaa kenties etäisesti jotain nyky-bemaria, mutta eroja löytyy kun ajat ne rinnakkain ja alat vertailemaan...... ja viimeistään silloin, kun lähdet ajamaan sillä vaikka BMWkin on kaikin puolin hieno auto, ei siihen saa italialaista fiilistä tekemälläkään.....!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1472589
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541659Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1331633Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1491358- 661338
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut131180Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall2821165- 156976
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek22924Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht58889