VP 280 potkurin irroitus

Alokron

Volvo Penta 280 vetolaitteessani on potkurin edessä kartio, jonka läpi menee reikä. Räjäytyskuvissa kartion päässä pitäisi olla pultti. Muttei vain minulla ole.

Kuuluuko tuo kartio vain vääntää irti ja onko tuossa ihan peruskierteet?

9

3594

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pihalle

Joo, pultti ensin pois,sitten kartio, kartiossa reikä johon vahva ruuvimeisseli läpi, potkurista hanttiin ja kartio kieretään pois.

• ippaQ

on kartiomutterin alla aluslevy, jossa on yksi tai useampi sakara käännetty mutterissa oleviin koloihin. Mutterissa on "normaali" oikeakätinen kierre, helposti aukeaa kun laittaa pattingin pätkän potkurin siiven ja kavitaatiolevyn väliin ja ruuvarilla tms vääntää kartion auki (kunhan mahdollisen aluslevyn lukitussakarat on oiotto).
      Vanhemmissa/lyhytnapaisissa vetolaitteissa taisi olla kuvatunlainen potkurin kiinnitys ilman lukituspulttia.

• Alokron

Lukituspulttia ei tosiaan ole ollenkaan. Mutta kartion alta näkyy tosiaan ilmeisesti lukituslevy. Pitääpä kokeilla huomenna irroitusta uudelleen.

• alan asiantuntija

Kuulostaa vahvasti siltä, että et erota potkuria peräsimestä joten soitapa suosiolla jollekin edulliselle huoltomiehelle.

• Alokron

Mutta on se hienoa että täältä löytyy avuliaitakin ihmisiä.

Kiitos heille!

• skuupi
        Alokron kirjoitti:

Mutta on se hienoa että täältä löytyy avuliaitakin ihmisiä.

Kiitos heille!

Paitsi että takanahan se potkuri on.
        Oma potkuri sen verran ruma, että meinasin puhalluttaa ja maalata.
        40 euroa ottaa ammattimies hiekkapuhalluksesta ja kahdesta kerroksesta polyuretaanimaalia. Ei taida paljon kannattaa itse lähteä sörssimään.
        Tämä siis vinkiksi, jos vaikka sulla sama homma mielessä...

• uusi omistaja
        skuupi kirjoitti:

Paitsi että takanahan se potkuri on.
        Oma potkuri sen verran ruma, että meinasin puhalluttaa ja maalata.
        40 euroa ottaa ammattimies hiekkapuhalluksesta ja kahdesta kerroksesta polyuretaanimaalia. Ei taida paljon kannattaa itse lähteä sörssimään.
        Tämä siis vinkiksi, jos vaikka sulla sama homma mielessä...

Minulla on ongelmia dp vetolaitteen potkurin irroituksessa.Lukkoruuvi ei aukea. Mihin suuntaan sen kierteet on. Voiko käyttää pitkää jatkovartta lisäväännön aikaansaamiseksi.

• pöyhkeä
        uusi omistaja kirjoitti:

Minulla on ongelmia dp vetolaitteen potkurin irroituksessa.Lukkoruuvi ei aukea. Mihin suuntaan sen kierteet on. Voiko käyttää pitkää jatkovartta lisäväännön aikaansaamiseksi.

ihan peruskierteet siinä on, eli aukee kun kääntää päinvastoin kun kellon viisarit pyörii.

• PentaPaisti
        pöyhkeä kirjoitti:

ihan peruskierteet siinä on, eli aukee kun kääntää päinvastoin kun kellon viisarit pyörii.

Moro, mulla elämän eka volvo penta sisäperämoottori jossa kai DP290 eli kaksi propellia peräkkäin.

Akselin mutteri aukesi ja eka potkuri helpolla ulos, sitten joku prikka mikä on jumissa, liikkui huonosti ruuvarilla ja vasaralla hakkaamalla auki vastapäivään, pitääkö se vetää ulosvetäjällä pois vai hakata vaan vastapäivään lisää?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      4936
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3506
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2953
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2935
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      8
      2757
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      55
      2280
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      39
      1778
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1700
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1691
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16