Älytön unelma

..............................

Mulla on ihan älytön unelma. Haluaisin nimittäin matkustaa maailman ympäri rahattomana. Miten se onnistuisi? Kun mulle kävisi mikä tahansa tapa päästä paikasta toiseen eikä haittaa vaikka siinä menisi aikaa. Olisiko mahdollista tehdä niin että ansaitsisin sen verran rahaa jollain pikkutyöllä että pääsisin sitten seuraavaan kohteeseen. Voisin jopa nukkua taivas-alla. Ihan mikä vaan käy. Mun unelma perustuukin juuri siihen etten matkusta rikkaana ensimmäisessä luokassa lentokoneella vaan vaellan maailmaa aina sen mukaan mihin milloinkin rahat riittää ja keksin aina jotakin jos ne loppuu.

51

23481

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RTW

      Täysin rahattomana tuskin onnistuu.Eli 0 €uroa lähtiessä on aika haastavaa.Mutta pienellä rahalla kyllä.Esim.fillarilla http://www.pyorallamaailmanympari.com/ tai liftaamalla.Ja pikkuduuneja matkalla niin onnistuu,kyseisiä travellaajia on maailmalla paljon.

      • RTW

        Ai niin,hostelleissa on useasti jotain hanttihommia tarjolla.Pienellä liksalla tottakai mutta saa majapaikan ja ehkä jotain syötävää.


      • Mutta tiukkaa tekee
        RTW kirjoitti:

        Ai niin,hostelleissa on useasti jotain hanttihommia tarjolla.Pienellä liksalla tottakai mutta saa majapaikan ja ehkä jotain syötävää.

        Ei tuossa paljon muita vaihtoehtoja ole kuin polkupyörällä ajo, juoksu, hiihto ja tälläiset omalla lihasvoimalla menevät pelit. Ruuathan löytyy metsästä ja pelloilta, itsekin olen pari kertaa fillarilomalla käynyt tonkimassa perunat saksalaisten mailta. Pienen budjetin matkoilla.
        Oma maailmanympärimatkani maksoi jotain 4000 euroa ja paikanpäällä tienasin jotain 8 tonnia. Eli ei sitä ihan nollabudjetilla voi lähteä. Itse menin kylläkin lentämällä..
        Mielenkiintoisia reissuja löytyy ja esimerkillistä budjettimatkailua osoitteesta http://www.laitapuolenkulkija.com


    • kesko

      Niin no jos ei maksa se on pummilla elämistä, silloin ei tarvii maksaa

    • Jetska

      Liityt hospitality clubiin ja yövyt tavallisilla taaveilla eri puolilla mualimaa ihan ilmaaseksi.

      Teet sopparin jonkun tv-yhtiön kanssa, jotta videoit dokumentin maailmanympärimatkastasi, jossa yövyt ihan tavallisten immeisten luona. Siitä saat hillot matkoihin :)

      Onnea siun yritykselle.

      • MUUTU MUSTAKSI

        Kaikkialle otetaan ja hyysätään. voit aloittaa helsingistä, tällä kertaa tarjolla vain 2 ilmaista hotellia mutta eiköhän se muutu.

        muista aina välillä heittää passi hevonk.....ja valehtele ikäsi aina.


    • ogkrnfo

      Itse jo vastasit kysymykseesi. Ei kun toteuttamaan.

    • Ilmainen majoitus

      www.hospitalityclub.org. Suosittelen. Jäsen.

      • reino

        Kävele ja ui. Jaa pärssiä arabeille. Syö käpyjä sekä kerää pulloja.tee kamelin paskasta ruokaa ja kuravettä päälle.


    • Tiedän henkilön joka otti pestin jonkin mukavuuslipun alla seilaavaan rahtilaivaan ja kaikenlaisilla timpurinhommilla sekä kerjäämällä matkusti amerikan mantereen poikki muutamassa vuodessa, jonka jälkeen kylläkin palasi lentäen suomeen. Pelkästään amerikan mantereen poikki matkustaminen ilman rahaa on jo aikamoinen suoritus, varsinkin kun sille matkalle lähtee yksin.

      • haaveita...

        Miten ELÄÄ ilman rahaa. Siinä haastetta riittävästi. Että vielä matkustelemaan.


      • pääsee Intiaan asti, ja pidemmälle. Mutta siinä tarvitsee kielitaitoa ja rahaa ainakin eri maiden viisumeihin.

        Itse olen nukkunut taivasalla Intiassa. Se oli hauskaa, mutta samalla pelottavaa. Köyhissä maissa ulkomaalainen on helposti ryöstön kohde. Joihinkin maihin en lähtisi matkustamaan naisena yksin.

        Liftaamisessa on aina turvallisuusriskinsä, niinkuin rahattomana matkustamisessakin. Silloin on aina muiden armoilla, ja on tuurista kiinni millaisia ihmisiä nuo muut ovat.


      • peukalo pystyyn
        lontoon_tyylit kirjoitti:

        pääsee Intiaan asti, ja pidemmälle. Mutta siinä tarvitsee kielitaitoa ja rahaa ainakin eri maiden viisumeihin.

        Itse olen nukkunut taivasalla Intiassa. Se oli hauskaa, mutta samalla pelottavaa. Köyhissä maissa ulkomaalainen on helposti ryöstön kohde. Joihinkin maihin en lähtisi matkustamaan naisena yksin.

        Liftaamisessa on aina turvallisuusriskinsä, niinkuin rahattomana matkustamisessakin. Silloin on aina muiden armoilla, ja on tuurista kiinni millaisia ihmisiä nuo muut ovat.

        Tuo kielitaito on tärkeämpi kuin raha. Mitäs ryöstettävää rahattomalla matkailijalla sitten olisi? No naisena yksin en lähtisi. Onneksi olen mies, jos jonain päivänä korvien välissä niin pahasti kilahtisi että lähtisin. Ota miut mukkaan.


    • ei muuten

      Luonnosta löytää syötävää.Kalaa ,sieniä, marjoja.

      Pitää vain tietää mitä syö.

      • useinkin

        usein jotain muuta kuin meillä. Ensiksikin jokamiehen oikeus puuttuu, maa-alue on siinä mielessä epävapaa. Englantilaisen tv-sarjan symppis resupekko sanoi satunnaiselle kulkijalle: "You are in my propriety", ja tämä lähti heti. Pyssy olisi ollut seuraava käskuväline, etenkin kerjääjälle.


    • mene laivan peruna teatteriin

      mene laivaan ja pestaudu ilmais töihin, näinhän ne tekee sarjakuvissakin. Pääset peruna teatteriin ja ilmaiseksi kohteeseen minne haluat.

      No ei tämä taida nykypäivänä toimia, mutta kannattaa aina yrittää.

      Voithan vaikka ryöstää pankin jotta saat rahaa. Tai mennä mielikuvitusmatkalle maailmanympäri. Keinoja löytyy kun vaan keksii. Millä sitten maailman ympäri pääsee.

      • että ilman rahaa

        Ei suomen maassa saa käydä edes paskahuusissa, puhumattakaan maailman ympäri matkasta.


    • Virya

      Auringon ympäri ihan ilmaiseksi? Eikä tarvitse edes itse matkustaa, pitää kustantaa vain oma ylläpito.

    • jussi 0

      neuvoa johanna tukiaiselta hän tietää kun on matkustellut ympäri maailmaa mitättömillä tuloilla.

      • dollari

        Lukaise kirja NELJÄN DOLLARIN PÄIVÄ: ekomatka Aasiaan ja Australiaan (Marketta Horn). Sieltä voit saada hyviä vinkkejä tulevaan matkaasi.


    • sohvalla

      Googlen karttaohjelmalla pääset edullisesti maailman ympäri. Katsot kuvista, miltä näyttää, niin ei tarvitse itse lähteä paikanpäälle Eiffelin tornia ihmettelemään.

      Ja jos rupeat matkaoppaaksi, sulle maksetaan siitä, että matkustat pitkin maailmaa!

    • mukaan

      haluaisin samanlaiseen reissuun mukaan...jätä yhteystietosi niin otan yhteyttä sinuun...

    • Niinpä niin...

      Itse olen ollut lomautettuna 2kk ja viimeksi olen saanut rahaa 2kk sitten, nyt odotellen liitonrahoja. Voinpahan vaan sanoa että tämä 2kk on ollut jo sellainen seikkailu että en oikein usko tuohon että ruan lisäksi rahattomana saa hankittua matkatkin...

      Pitkä reissu tiedossa sinulla....

    • Madventures
      Kansainvälisen seikkailijan opas.

    • EgyptiPop
    • Nimetön

      ...kävelle,juoste ja uide...

    • asut

      tule mun kyytiin jos et hesassa asu niin pummaillaan sitten ja keksitään lisää, kyl 2päätä on aina parempi kun 1

    • ...-----....-----....

      ...sellanen osote ku www.couchsurfing.com saat sieltä ainakin ilmasen majotuksen vaikkakin sohvalla mut parempi kai seki. itekki oon liittynyt!

    • Atte Ateisti

      Liftaa, tee matkalla duunia (työ on säilöön laitettua aikaa ja rahaa), liiku hitaasti. Varaa aikaa.

      Katso kansainvälisten työleirien paikkoja.

      Itse vietin puoli vuotta Israelissa kibbutzilla - ilmainen ylöspito. Tosin samana aikana Suomessa duunissa olisi tienannut varmaan sen maailmanympärimatkan hinnan.

    • x-x-x-x-x-x-x

      Miksi muuten nimenomaan "maailman ympäri"? Eikö tuo ole päähänpiittymä? Kai siinä matkalla joku erityinen paikka tai kohde sinua kiinnostaa, ja jos kiinnostaa, eikä siellä voisi viettää aikaa pitempäänkin?

      Onko ihan sama matkustatko päiväntasaajaa pitkin vai Siperian halki? Matkusta Pohjoisnavalle ja kierrä kävellen sen ympäri? Kai sinulla nyt jotain reittivaatimuksia on?

    • Black Sheep

      voisit yrittää pyytää apua syömisessää paikallisilta ravintoloilta mutta ehdottaisin että ottaisit rahaa nukkumispaikkoihin. matkustustapoja olsi liftaaminen, kävely, pummaaminen...järkevämmät keinot vievät kyllä rahaa...

    • 1000. mulkun maija

      nou ongelma,perseellä tienaa ja rahaa saa !!

    • vinkkinä

      Mikäli myyt itseäsi matkalla, saat kätevästi matkarahaa!

      Itse teen niin matkustellessani.

      Saat samalla nauttia paikallisia..

      t.Marika 33v.

      • vinkki!

        Sopii varsinkin suomalaiselle naiselle, teidän tunnettu anteliaisuus on tullut jo äidinmaidosta!!


      • nimimerekki

        jos käyttää huumetta nii voi matkustaa ilman että ees liikkuu.
        kysy paikalliselta sekopäältä mitkä kotitalouskemikaalit menevät parhaiten päähän.


      • tuliaisena

        kuppa ja kuus kaveria. hyvää loppuelämää med hiv änd hyppytippuri satiaisilla


      • MarikaTku
        tuliaisena kirjoitti:

        kuppa ja kuus kaveria. hyvää loppuelämää med hiv änd hyppytippuri satiaisilla

        Kondomi on keksitty. Itse en ole koskaan saanut matkoilla tauteja.


      • kyllä ehkä

        ainoa realistinen vaihtoehto.


    • ehdotusta..

      tuotatuota, jos osaat harrastaa jotakin urheilua, pääsisit johonkin hyvään joukkueeseen ja vierasotteluissa voisit päästä vaikkapa amerikkaan tai johonkin, ja vielä hyvässä luokassa, ja samalla tienaisit rahaa jos pelaisit hyvin.

    • rahtilaivalle

      vaikka siivojaksi,näin pääset ilmaiseksi.Valitse joku panamanlipun alla seilaava purtilo,siellä ei paljoa katsota koulutusta.Sillä seilaat etelä-ameriikkaan ja kierrät siellä paikallisten viljelijöiden kyydissä eteenpäin ja sitten taas sieltä purtiloon pesti ja lähi-itään.Näin pääset lähes ilmaiseksi ympäri maapallon.

    • Venäjälle

      pääset aika helposti jonkun rekkakuskin kyydissä.Moni ottaa mielellään juttukaveriksi ja pitämään hereillä.

    • terapialle?

      "Haluaisin nimittäin matkustaa maailman ympäri rahattomana."

      Mäkin haluaisin ostaa asunnon ja auton ilman rahaa olisko ideoita?

      "Olisiko mahdollista tehdä niin että ansaitsisin sen verran rahaa jollain pikkutyöllä että pääsisin sitten seuraavaan kohteeseen."

      Mitä vi**n pikkutöitä? Justhan sun piti matkustaa rahattomana. Päätä nyt ensin teetkö töitä rahan eteen vai matkustat ilman rahaa.

    • aiot

      jakaa. Se lienee yleismaailmallinen tapa tienata.

    • Lapuankin rahoja on kai viela jakamatta,tuu tanne thailandiin ja pyyda vahan zunami rahastosta papua,siellakin on jakamattomia summia,tapasin tuolla Kambotseassa pari kaveria ne oli kaynyt tekemassa Keniassa keinun koulun pihaan,eli keksit vaan mahdollisimman typeran idean ja pistat anomuksen jollekin jarjestolle,vaikkapa sotaveteraanien jakamattomia rahoja voisit hyvalla tekosyylla kayttaa,kun niita ei veteraaneille kuitenkaan jaeta

    • helpottavaa

      ajatusta:
      Jos meinaat venäjän läpi niin kielitaito on välttämätön. Mutta rekkojen kyytiin liftaamaan.

      Toinen keino on merimiehenä. Tosin nykyään ei voi enää pestautua laivoille siten että kävelee satamaan ja astuu laivaan. Tarvitset kansimiehen pätevyyden ja merimies passin.

    • Onnea sinulle!!!

      apaattisia ihmisiä täällä! Onneksi sentään keskustelun aloittanut on palauttanut uskoni siihen että tälläkin sivustolla on reppuilijoita olemassa. Itse on kohta 20v ja päätin juuri heittää hiiteen pääsykoekirjat ja pakata repun kesällä; maailma on koettava nyt kun keho vielä toimii ja tottelee eikä sitten "kultaisina eläkevuosina" missään kanarialla tai thaimaan turistirysissä.

      Suosittelen seuraavia kirjoja(omasta hyllystä löytyy);
      Vagabonding; An Uncommon Guide to the Art of Long-Term World Travel - Rolf Potts
      Madventures: Kansainvälisen seikkailijan opas - Riku Rantala ja Tuomas Milonof
      The 4-hour Workweek - Timothy Ferriss (poimi tästä oppaasta itselle parhaat kohdat, eteenkin sieltä loppupäästä, kaikki ei koske travellausta)
      The Masked Rider; Cycling in West Africa - Neil Peart (varsinkin jos on afrikkaan päin menossa)

      Seuraavat sivustot ehdottomia apuvälineitä:
      http://www.workaway.info/ (enimmäkseen manuaalista työtä, mutta 5t/vrk sis ylläpito)
      http://www.couchsurfing.org/index.html (mahtava sivusto, suosittelen!)
      http://www.hobotraveler.com/ (yleistä infoa matkustukseen)
      http://hitchwiki.org/ (aika ehdoton jos meinaa peukalokyyditse reissata)

      Tuosta pääsee alkuun. Madventuresin nettisivuja suosittelen myös (http://www.madventures.tv/fi/), siellä on lisää matskua aiheeseen ja keskustelu palsta, jossa saa osakseen vähemmän v****lua ja näsäviisaita kommentteja.

      Paljon tervettä järkeä ja rohkeutta sekä se kultainen ensimmäinen askel, joka merkkaa tässä lajissa niin paljon. Onnea matkaan!

      • Reissuhiiri

        Pitkään sai skrollata ennekuin joku laittoi asialliseen kysymykseen asiallisen vastauksen. Ihan karseaa ryhmää tällä sivustolla, piipahdin ensimmäisen ja viimeisen kerran. Itse aion lähteä kohtapuoliin johonkin Workawayn kohteeseen. ( valinta eettisin perustein, eli en aio lähteä mihinkä tahansa normihotelliin orjaksi)
        Yleensä mesta tarjoaa majoituksen ja 1 - 3 ateriaa, n. 4-5 tunnin työtä vastaan. Matkat toki pulitetaan itse.
        Onnea Älyttömälle Unelmalle ja turvallista matkaa!


    • Hyvä tapa toimeen...

      Tiedän keinon, millä halutessasi voit tehdä matkaa tuolla tavalla. Se onnistunee, jos teet sen tavalla, joka silti on rehellistä ansaintaa. Jos olet joutunut työttömäksi, voit saada uuden keinon samalla tulla toimeen, jopa matkusteluhaluisena. Kaikki riippuu vain sinusta ja haaveistasi sekä kyvyistäsi.
      Itse olen sitä työtä tehnyt, ja kokemukseni ovat ainakin minulla pelkästään hyvät.
      Saat asiasta lisätietoja kirjoittamalla osoitteeseeni [email protected]

    • Jessiiiina
    • Voi jumaliste, ihan ilman hilloo on vähän vaikeeta. Siinä on pakko kerjätä, et sä koko ajan töitäkään saa, kun pitää eteenpäin mennä. Tuskin sitä perseelläkään rahaa saa, maailma on täynnä" vanhinta ammattia harrastavia".

    • lauraw-

      onnea sinulle!// Oletko yksin lähdössä reissuun? Kiinnostaisiko seura, mahdollisesti edes jossain vaiheessa reissua? Itse suunnittelen lähtöä vuoden mittaiselle maailmanympärysmatkalle, luultavasti yritän töitä tehdä ainakin elokuun tai syyskuun loppuun saakka ja sitten pakata rinkan. Samanhenkinen seura ainakin jossain vaiheessa reissua voisi piristää :) Itse olen syksyllä 19-vuotias nuori nainen.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      59
      2020
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1941
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe