Mikä minulla on?

joku

En nyt tiiä mikä mulla on, mutta luulen, että se voisi olla BED.
Mä olen jo monta vuotta, ihan murrosiästä asti ahtanut melko säännöllisesti sisääni mielettömiä määriä ruokaa.
Välillä tulee jaksoja, jolloin pystyn lopettamaan ahmimisen vähäksi aikaa, mutta aina parin päivän päästä sorrun taas.
Ja jos jätän ahmimatta niin huomaan hyvin pian kuinka saatanan paha olo mulla on ja sitten ei mitään muuta olekaan kuin itkua, mikä loppuu vasta sitten kun alan ahtaa ruokaa sisälleni.
Mulla on ollut tosi rankkoja juttuja ja ahmiminen on kait se mun tapani "käsitellä" niitä.
En ole koskaan alkanut laihduttaa, mikä taas johtuu siitä, että paino on vielä normaali. Tosin se on hitaasti, mutta sitäkin varmemmin alkanut kohota...
Onko tämä bediä ja jos on mitä teen sille?

3

780

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

varmaan bed, saman tyylistä kun mulla, tunteet pystyn käsittelemään vaan ahmimalla.. kävin lääkärissä juttelemassa ja pääsen nyt puhumaan siitä psykologille ja sain lääkettä joka auttaa ruokahalun hallintaan. suosittelen lääkärillä käyntiä tai voi käydä niin kuin minulla että kun odottaa liian kauan niin huomaa että painoa alkaa tulemaan :s tsemppiä :)

• joku

innostaisi kovin paljoa mennä lääkärille, jollain tavalla koko juttu hävettää liikaa.... Kaitpa mä olen aina tottunut vaikenemaan sen kuoliaaksi. Aina kun joku on kysynyt, esim. äiti tai veli, mä olen valehdellut että kaikki on ihan kunnossa, vaikka mä tiedostankin ettei kaikki ole hyvin. ja kavereille mä olen aina tottunut väittämään samaa, jos joku on vaikka ihmetelly niitä karkkivuoria mitä mä olen ostanut niin "pikkusisaruksillehan" osa on....
        Kyllä mä tiedän, ettei kaikki ole kunnossa, mutta en mä myöskään haluaisi lekurillekaan mennä, tai siis enhän mä kehtaa kertoa siitä perheellenikään joten ventovieraalle lääkärille kertominen....

• uusi täällä

olen alkanut epäilemään itsellänikin BED-oireyhtymää.Mitä lääkettä sait ahmimiseen ja millaista terapiaa sinulle suositeltiin?Kunhan saisin näihin vastauksen, niin uskaltautuisin ja rohkastuisin itsekin hakeutumaan lääkärille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      245
      4402
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      123
      2859
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2612
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      86
      1585
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      116
      1508
    6. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      49
      1229
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      85
      1164
    8. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      192
      1030
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      996
    10. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59