Minulla on semmonen ihmis läheinen ja arvonsa tunteva 7 kk Suomen ajokoira. Kysyisinkin metsämiehiltä että mikä olisi hyvä kuivamuona ajurille? Koira syö kuin hevonen ja käytän sitä metsälläkin. Sillä tuntuu olevan loputon nälkä.
Koira on hoikassa kunnossa enkä aioi lihottaa sitä joulu porsaaksi vaikka joulu kolkuttaa ovella.
Olen kuullut että sellanen muona kuin: jahti&vahti olisi hyvä.
Kertokaapa mitä itse syötätte ajurille?
Suomen ajokoiran kuivamuonat
4
1255
Vastaukset
- royal canin
Meillä ajokoira syö Royal Caninin ruokaa, aamulla & illalla. Turkki pysyny kiiltävänä.
- harmaa parta
Jahti ja Vahti on pääruoka, lisäksi keitetty kananmuna ja raakaa jauhelihaa sekä rypsiöljyä 1 - 3 rkl.
Kuivamuonia sekoittelen usein keskenään. Annoksen punnitsen keittiövaa'alla gramman tarkuudella. Tärkeää on se, ettei koira ole liian laiha tai lihava. Aamulla pelkkää koiranmuonaa ja illalla isompi annos kaikkine lisukkeineen.
Metsästysaikana ajokoira tarvitsee rasvaisempaa ruokaa. Ruokinta muutokset pitää tehdä pikkuhiljaa eikä yhtäkkiä. - kokeilla
että koiran ruoka annos olisi mahdollisimman energia
pitoinen näin jahtikauden aikana.Annos ei olisi iso vaan energinen ja parhaiten taitaa saada energiaa kuivapavuista ja lihasta.Koirasi kuluttaa kumminkin vielä kasvamiseen ja sitten vielä maastossa toisen mokoman. Näin takasiit sille perusravinnon tarpeen kasvuvaiheessa. Useampi energinen ateria päivässä. - MariaH
Meillä koira syö Bento Kronen Performancea näin jahtikautena. Lisäksi rasvaista jauhelihaa ja ympäri vuoden lohiöljyä 2 rkl / annos. "Loma-aikana" vaihdetaan Benton Regulariin, eli vähempienergiseen ruokaan. Hyvin jaksaa ja hyvältä näyttää ja tekee hyvän p-kan :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606174- 1003202
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252496- 212138
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3531779- 271656
- 251410
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2241394- 491342
- 291312