Suomen ajokoiran kuivamuonat

lynxlynx

Minulla on semmonen ihmis läheinen ja arvonsa tunteva 7 kk Suomen ajokoira. Kysyisinkin metsämiehiltä että mikä olisi hyvä kuivamuona ajurille? Koira syö kuin hevonen ja käytän sitä metsälläkin. Sillä tuntuu olevan loputon nälkä.
Koira on hoikassa kunnossa enkä aioi lihottaa sitä joulu porsaaksi vaikka joulu kolkuttaa ovella.
Olen kuullut että sellanen muona kuin: jahti&vahti olisi hyvä.
Kertokaapa mitä itse syötätte ajurille?

4

1260

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • royal canin

Meillä ajokoira syö Royal Caninin ruokaa, aamulla & illalla. Turkki pysyny kiiltävänä.

• harmaa parta

Jahti ja Vahti on pääruoka, lisäksi keitetty kananmuna ja raakaa jauhelihaa sekä rypsiöljyä 1 - 3 rkl.

Kuivamuonia sekoittelen usein keskenään. Annoksen punnitsen keittiövaa'alla gramman tarkuudella. Tärkeää on se, ettei koira ole liian laiha tai lihava. Aamulla pelkkää koiranmuonaa ja illalla isompi annos kaikkine lisukkeineen.

Metsästysaikana ajokoira tarvitsee rasvaisempaa ruokaa. Ruokinta muutokset pitää tehdä pikkuhiljaa eikä yhtäkkiä.

• kokeilla

että koiran ruoka annos olisi mahdollisimman energia
      pitoinen näin jahtikauden aikana.Annos ei olisi iso vaan energinen ja parhaiten taitaa saada energiaa kuivapavuista ja lihasta.Koirasi kuluttaa kumminkin vielä kasvamiseen ja sitten vielä maastossa toisen mokoman. Näin takasiit sille perusravinnon tarpeen kasvuvaiheessa. Useampi energinen ateria päivässä.

• MariaH

Meillä koira syö Bento Kronen Performancea näin jahtikautena. Lisäksi rasvaista jauhelihaa ja ympäri vuoden lohiöljyä 2 rkl / annos. "Loma-aikana" vaihdetaan Benton Regulariin, eli vähempienergiseen ruokaan. Hyvin jaksaa ja hyvältä näyttää ja tekee hyvän p-kan :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      152
      2155
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      336
      1358
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      94
      1315
    4. 157
      1198
    5. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      68
      1021
    6. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      958
    7. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      909
    8. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      878
    9. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      26
      832
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      46
      819
    Aihe