Suomen ajokoiran kuivamuonat

lynxlynx

Minulla on semmonen ihmis läheinen ja arvonsa tunteva 7 kk Suomen ajokoira. Kysyisinkin metsämiehiltä että mikä olisi hyvä kuivamuona ajurille? Koira syö kuin hevonen ja käytän sitä metsälläkin. Sillä tuntuu olevan loputon nälkä.
Koira on hoikassa kunnossa enkä aioi lihottaa sitä joulu porsaaksi vaikka joulu kolkuttaa ovella.
Olen kuullut että sellanen muona kuin: jahti&vahti olisi hyvä.
Kertokaapa mitä itse syötätte ajurille?

4

1234

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • royal canin

      Meillä ajokoira syö Royal Caninin ruokaa, aamulla & illalla. Turkki pysyny kiiltävänä.

    • harmaa parta

      Jahti ja Vahti on pääruoka, lisäksi keitetty kananmuna ja raakaa jauhelihaa sekä rypsiöljyä 1 - 3 rkl.

      Kuivamuonia sekoittelen usein keskenään. Annoksen punnitsen keittiövaa'alla gramman tarkuudella. Tärkeää on se, ettei koira ole liian laiha tai lihava. Aamulla pelkkää koiranmuonaa ja illalla isompi annos kaikkine lisukkeineen.

      Metsästysaikana ajokoira tarvitsee rasvaisempaa ruokaa. Ruokinta muutokset pitää tehdä pikkuhiljaa eikä yhtäkkiä.

    • kokeilla

      että koiran ruoka annos olisi mahdollisimman energia
      pitoinen näin jahtikauden aikana.Annos ei olisi iso vaan energinen ja parhaiten taitaa saada energiaa kuivapavuista ja lihasta.Koirasi kuluttaa kumminkin vielä kasvamiseen ja sitten vielä maastossa toisen mokoman. Näin takasiit sille perusravinnon tarpeen kasvuvaiheessa. Useampi energinen ateria päivässä.

    • MariaH

      Meillä koira syö Bento Kronen Performancea näin jahtikautena. Lisäksi rasvaista jauhelihaa ja ympäri vuoden lohiöljyä 2 rkl / annos. "Loma-aikana" vaihdetaan Benton Regulariin, eli vähempienergiseen ruokaan. Hyvin jaksaa ja hyvältä näyttää ja tekee hyvän p-kan :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1194
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1016
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      52
      716
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      700
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      36
      588
    Aihe