Lävistäjä

Kuvittelin joskus
ettei se tavoita minua enää
mutta huomasin heikkouteni
se on jälleen läsnä.

Viipyilee huulilla, kirvelee
kiirii iholla
pehmein
mutta silti niin purevin kynsin.

Intohimon esikuvana väikkyy
vallankumouksena
poissaolon sietämättömyytenä.

Jonkun mielestä varmaan groteskia
mutta minulle draamaa
vastaantulevan yön yksinäisyyttä
silmien arkuutta valvomisesta.

Sillä on näkymättömät
surullisen kyyneleiset kasvot
minun hauraalla ikävälläni

suutelemattomien huulieni ahavuudella.

20

495

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pups

      miten riipaiseva ikävän runo.
      Kyllä olet osannut hyvin kuvata ikäväsi olemuksen,
      runona herkkä ja kaunis, koskettava. Tunteena haikea, herkkä, alakuloinen ja koskettava.
      Toistan taas itseäni, mutte en voi muutakaan, kuin todeta vain, että todella hieno runo.

      • lindalinda1

        nicistäsi tulee väkisinkin mieleen jotain
        pehmeää, pehmeää tai makeaa tai vaikka olemmat =)

        Kyllä tässä on ollut mukana alakuloa, kaipa se
        välittyy väkisinkin lukijalle luulen.
        Eräs ystäväni sanoi tänään soittaessaan, että
        onpa erikoinen runo minulla tänään palstalla.
        Jaa-a, voihan tämä erikoinenkin olla. Mutta kyllä
        se ikävä on kuitenkin se joka lävistää.

        Pyrkimykseni on yleensäkin saada runoihini aina
        jokin mauste, jotain sellaista mitä en ole aiem-
        min käyttänyt. Joku on siitäkin vitsaillut
        täällä, että pyrin erikoisuuksiin. Mutta se ei
        ole ainakaan itse tarkoituksella tehtyä.

        Kiitos Sinulle kommentista, olen otettu.


      • pups
        lindalinda1 kirjoitti:

        nicistäsi tulee väkisinkin mieleen jotain
        pehmeää, pehmeää tai makeaa tai vaikka olemmat =)

        Kyllä tässä on ollut mukana alakuloa, kaipa se
        välittyy väkisinkin lukijalle luulen.
        Eräs ystäväni sanoi tänään soittaessaan, että
        onpa erikoinen runo minulla tänään palstalla.
        Jaa-a, voihan tämä erikoinenkin olla. Mutta kyllä
        se ikävä on kuitenkin se joka lävistää.

        Pyrkimykseni on yleensäkin saada runoihini aina
        jokin mauste, jotain sellaista mitä en ole aiem-
        min käyttänyt. Joku on siitäkin vitsaillut
        täällä, että pyrin erikoisuuksiin. Mutta se ei
        ole ainakaan itse tarkoituksella tehtyä.

        Kiitos Sinulle kommentista, olen otettu.

        tuo pups-pehmoinen...
        enpä itse ajatellut mielikuvia,
        tuntui vaan niin mukavalta sanoa pups...
        juu, pikkuisen pöljä pitää olla...:-))


      • lindalinda1
        pups kirjoitti:

        tuo pups-pehmoinen...
        enpä itse ajatellut mielikuvia,
        tuntui vaan niin mukavalta sanoa pups...
        juu, pikkuisen pöljä pitää olla...:-))

        pimpelipompeli jne.
        niin se tuli mieleeni nyt pehmeydestä =)

        Mutta katsoppas ystäväni,
        niin ne vaan nicit nostattaa mieleen
        kaikenmoista mielikuvaa.

        Höpöhöpö - mikään pöljä.
        Päinvastoin, mielestäni se kertoo nerokkuudesta.
        Itse en ainakaan olisi keksinyt noin ihanan ku-
        vaavaa nicciä.

        Vähän myöhässä kuljen nyt näine vastauksineni,
        mutta väliäkö tuolla kunhan tulee hoidettua.


    • Ollaan kuin ei olisi ollutkaan.
      Tuo uni.
      Hyvää yötä ja huomenta,,,,ystäväiseni siellä koskella

      • lindalinda1

        sylissä jonkinlainen lämmike, jos ei siinä rin-
        nalla ole ketään jota ottaa kaulasta ja halata.

        Nyt jo illassa mennä körötellään Margitta, ei ole
        ollut aikaa tänne ennen tätä tänään.

        Mutta mukavaa oli huomata teidän kaikkien tulleet
        kommentit tästä alakulostani.

        Kiitos !


    • runo64-1

      ...luulit täyttyneesi piripintaan asti
      siitä sydämesi kyllyyteen asti
      ja luulit ettei enempää tarvita...ikinä
      mutta rakkauden malja on vuotavainen
      ja täydennystä tarvii jatkuvaan
      muuten astuu iksinäisyys esiin ja tuo tuskat...

      kaunis runosi kuin huutaa rakkauden perään;
      "oi saavuthan"
      että alkaisit taas elämään,
      juopumaan siitä.

      kyllä on niin loistavaa tekstiä jälleen
      ja jota ei voi kuin ihailla,
      olet onnistunut yli äyräitten.
      hyvä upea linda!!!

      • lindalinda1

        niin hineoja runoja kuin kirjoitatkin, niin yhtä-
        lailla olet uskomaton tulkki toisten runoissa.
        Hämmästytät minua alinomaa kommenteillasi, niin
        syvälle osaat mennä aina runon sieluun.

        Saat lähes sanattomaksi minut nytkin !

        Kiitos ylitsevuotavasta palautteestasi Jouni,
        Sinulla on lämmin ja herkkä sydän ja sielu.


    • Liona

      mahtavaa tekstiä sinulta
      Linda, hieno kokonaisuus ja
      huipentui herkästi loppusäkeistöön
      (erityisesti pidin "jonkun mielestä
      groteskia....)

      • lindalinda1

        tuo kohta johon runossani viittaat, se oli se
        mauste jonka tähän laitoin ja ajattelin sen ole-
        van jotain sellaista mitä en ennen ainakaan ole
        käyttänyt.

        Kiitos Sinullekin uskollinen ystäväni.


    • ystäväsi

      Sitten kun kasvan aikuiseksi ja olen vastuussa teoistani ja tunteistani, pääni monimutkaisesta käytöstä, niin silloin minä haluaisin olla niin kuin sinä, enkä vain tällainen pöljä ihmisroska torilla tuulessa pyörimässä ihmisten jaloissa.

      • lindalinda1

        voi kunpa tietäisin kuka siellä kirjoittaa niin
        kovin koskettavaa tekstiä
        ' vain tällainen pöljä ihmisroska torilla tuules-
        sa, pyörimmässä ihmisten jaloissa '

        Herranen aika !
        Jokainen ihminen on laulun arvoinen, johan Lavi-
        kin sen aikoinaan lauluunsa puki.

        Ja minä kyllä uskon, että siellä on ihan aikuinen
        ihminen - mies tai nainen, yhtä kaikki. Eikä mi-
        nussa ole mitään, minkä vuoksi kaltaiseni kannat-
        taisi olla. Jokaisessa meissä on ihan varmasti
        jotain hyvää, Sinussa ja uskon että itsessänikin.

        Mitä luultavimmin olet siis ystäväni, mutta
        olisin mielusti tiennyt kuka siellä ' puhuu '
        Pöljäkään Sinä ET ole !

        Kiitos että kommentoit, ja pää pystyyn !


    • Kaunis on jälleen runosi, niin koskettava ja tunteellinen,
      kaipuun ja ikävän sekoitus.

      "Jonkun mielestä varmaan groteskia
      mutta minulle draamaa
      vastaantulevan yön yksinäisyyttä
      silmien arkuutta valvomisesta."

      Tämä säkeistä piti lukea toistamiseen,
      oli niin koskettava kuvaus kaipuusta ja yksinäisyydestä.

      • lindalinda1

        ' kaipuun ja ikävän sekoitus ' koska olet ihan
        oikeassa, juuri siitähän runossani on kysymys.

        Mielessä kyllä kävi, että tulikohan tästä taas
        kerran liian raskaskantoinen. Mutta ehkä ei sit-
        ten kuitenkaan, tai mistäpä minä tiedän miten lu-
        kija kokee sen.

        Tuohon nimenomaiseen säkeistöön kiinnitinkin eni-
        ten huommiota kirjoittaessani. Mukavaa että Sinä-
        kin koit sen kuten koit.

        Kiitos tuhannesti Diinuskainen.


    • tomppa2006

      ...jonka olet hienosti kuvannut rakkausrunoon...

      Voimakkaat sanavalinnat saavat runosi hehkumaan. Vahvaa runoutta. Minä pidin.

      • lindalinda1

        minun ' valttini ' jos niin voi sanoa, lienee se
        voimakkuus.

        Mutta Sinun kommentointisi lämmittää, usko pois.
        Varsinkin runotunnelman apatian jälkeen.

        Kiitos !


    • Mysteriet

      Tai siis mun ei ole ensinkään ikävä kirjoittaa... =)

      Vaan ikävä on kirjoittanut kauneuden runoksi!

      Tykkään

      • lindalinda1

        ' ikävä kirjoittaa '
        vaan enpä minä olisi mennyt tuohon halpaan, vaik-
        ka et olisikaan täsmentänyt sanomaasi.

        Ja minä tykkään tuollaiseen palautteeseen kuules
        vastata - kiitoskiitos !

        Sytän hyrisee.


    • Kukunor

      .. nautin! Tiesinhän.. ;-) Kukunor

      • lindalinda1

        ihanuus niccisi kanssa,
        se on yhtä manio oivallus kuin ' pups '

        Jos Sinä nautit,
        niin minun mielihyväni lienee yhtä suuri
        sanoistasi.

        Kiitos Kukunor.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1329
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1324
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1193
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1023
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      887
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      328
      820
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      629
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe