Käykö kukaan Hämeenlinnasta Helsingissä töissä, tai päinvastoin? Millä kuljette, ja kuinka paljon aikaa kuluu työmatkoihin?
Olen harkitsemassa työpaikan vaihtoa, ja työpaikkani siirtyisi Hämeenlinnasta Helsingin keskustaan. Nyt pitäisi vaan pohtia, kuinka kypsäksi tuohon työmatka ravaamiseen tulee.
Töissä HML-HKI
13
3697
Vastaukset
- HKI keskustaan
Jos HKI keskustaan olet menossa niin automatkailun saa unohtaa. Juna-aikatauluja tutkimalla selviää paljonko aikaa menee, suunnilleen 3 tuntia päivässä odotteluineen. Junathan on aina myöhässä, eli on kypsää hommaa. Jos harrastat lukemista, musan kuuntelua, pelaamista tms. niin sitähän voi tehdä työmatkalla.
- danfnfn
En usko että kukaan käy...
- häme.... .
danfnfn kirjoitti:
En usko että kukaan käy...
Seuraava kysymys, mihis täältä sitten pitäis muuttaa jos matkat rasittaa? :D Hyvinkää ehkä liian kaukana...Riksu ei oo vaihtoehto.
Nurmijärvi, Klaukkala..
...sitte mennäänkin jo persereiän tuntumaan jos kehäkolmosen sisäpuolelle pitää pysyvästi jäädä.
Häme on siitä mukava paikka, että luontoa ja pientä kaupunkia on kivasti yhdistelty. Nyt jos muutto etelämpään koittaa, on vaikea löytää yhtä upeaa paikkaa kuin tämä. Nyt varmaan moni kirjottelee kuinka surkea paikka Hämeenlinna on, mutta mielipiteitähän nämä. - ja Klaukkala
häme.... . kirjoitti:
Seuraava kysymys, mihis täältä sitten pitäis muuttaa jos matkat rasittaa? :D Hyvinkää ehkä liian kaukana...Riksu ei oo vaihtoehto.
Nurmijärvi, Klaukkala..
...sitte mennäänkin jo persereiän tuntumaan jos kehäkolmosen sisäpuolelle pitää pysyvästi jäädä.
Häme on siitä mukava paikka, että luontoa ja pientä kaupunkia on kivasti yhdistelty. Nyt jos muutto etelämpään koittaa, on vaikea löytää yhtä upeaa paikkaa kuin tämä. Nyt varmaan moni kirjottelee kuinka surkea paikka Hämeenlinna on, mutta mielipiteitähän nämä.Ruuhkat alkavat Nurmijärveltä ja Klaukkalassa liikenne seisoo jos sataa esim. vettä, eli mentävä toisen pikatien varren nukkumalähiöön tai sitten sillä junalla, mikä on aikuisten oikeesti aina myöhässä vähän ja liian usein todella paljon myöhässä.
Matka-aikaan vaikuttaa paljon miten ja kuinka nopeasti kulkee r.aseman ja asunnon/duunin välin. - Jerppu
kuljen joka päivä Helsinkiin junalla eikä homma ole pahalta tuntunut. Olen siirtänyt harrastustoiminnan junaan kun on aika sama hommailenko tietokoneella junassa vai kotona... netti yhteys on tietty aika surkea (siis mobiililaajakaista) ja tuo lisäkustannusta. Paljon porukkaa kulkee ja rassaa välillä kun vaunut on täys, mutta senkin takia pyrin kulkemaan mahdollisimman aikaisella junalla (rytminmuutosta toki vaati).
Autoilua en pysty käsittämään ollenkaan. Junassa jos ei muut hommat kiinosta (elokuvien katselu, musiikin kuuntelu, lukeminen, piirtely jne.) niin jää vielä nukkuminen vaihtoehdoksi. - kertaakaan..
Jerppu kirjoitti:
kuljen joka päivä Helsinkiin junalla eikä homma ole pahalta tuntunut. Olen siirtänyt harrastustoiminnan junaan kun on aika sama hommailenko tietokoneella junassa vai kotona... netti yhteys on tietty aika surkea (siis mobiililaajakaista) ja tuo lisäkustannusta. Paljon porukkaa kulkee ja rassaa välillä kun vaunut on täys, mutta senkin takia pyrin kulkemaan mahdollisimman aikaisella junalla (rytminmuutosta toki vaati).
Autoilua en pysty käsittämään ollenkaan. Junassa jos ei muut hommat kiinosta (elokuvien katselu, musiikin kuuntelu, lukeminen, piirtely jne.) niin jää vielä nukkuminen vaihtoehdoksi.Jep, olinkin kysymässä että teetkö töitä matkalla vai käytätkö se omana aikanasi kuten suositeltavaa :) Mutta ymmärsin, että harrastustoimintaanhan tuo matkustusaikasi menee.
Kuinka monta vuotta touhua on jatkunut, ja harmittaako ikinä aika joka matkustamiseen päivittäin menee. Sehän on tavallaan pois vaikkapa perheen yhteisistä iltapäivähetkistä yms. - Jerppu
kertaakaan.. kirjoitti:
Jep, olinkin kysymässä että teetkö töitä matkalla vai käytätkö se omana aikanasi kuten suositeltavaa :) Mutta ymmärsin, että harrastustoimintaanhan tuo matkustusaikasi menee.
Kuinka monta vuotta touhua on jatkunut, ja harmittaako ikinä aika joka matkustamiseen päivittäin menee. Sehän on tavallaan pois vaikkapa perheen yhteisistä iltapäivähetkistä yms.Kyllä niitä hetkiä tulee, että niin sanotusti vituttaa... esim. Helsingin päässä kun myöhästyy junasta ja seuraava juna lähtee tunnin päästä, mut meikä on aika rauhallinen mies.
Silleen tuo muutos entiseen, että nykyään taidan olla keskimäärin aikaisemmin kotona kuin aiemmin pohjois helsingissä asuessa. Aika on lähtenyt tuosta illan valvomisista kun koko muu talo nukkuu... nyt tulee mentyä vaimon kanssa samaan aikaan (pienempi unentarve kaippa).
Taitaa tulla kolme vuotta kulkemista täyteen kohtpuoleen.
Onhan se helvetin tyhmää kulkea (noin ilmaston kannalta ja muutenkin)... niinku hirveetä energian tuhlausta ja monille se varmaan on raskasta, mutta en ole ajatellut alaa vaihtaa sen takia että löytyisi Hämeenlinnasta hommia kun mulla se on sujunut aika hyvin.
jos pitäis viedä lapset hoitoon aamulla, niin homma ois aika mahdotonta kun sitten olisi kotona vasta iltamyöhään.
Taitaa olla aika yksilöllistä... Kyllä sitä kuulee tyypeistä jotka inhoaa sitä kulkemista yli kaiken. - matkamaiju
Jerppu kirjoitti:
Kyllä niitä hetkiä tulee, että niin sanotusti vituttaa... esim. Helsingin päässä kun myöhästyy junasta ja seuraava juna lähtee tunnin päästä, mut meikä on aika rauhallinen mies.
Silleen tuo muutos entiseen, että nykyään taidan olla keskimäärin aikaisemmin kotona kuin aiemmin pohjois helsingissä asuessa. Aika on lähtenyt tuosta illan valvomisista kun koko muu talo nukkuu... nyt tulee mentyä vaimon kanssa samaan aikaan (pienempi unentarve kaippa).
Taitaa tulla kolme vuotta kulkemista täyteen kohtpuoleen.
Onhan se helvetin tyhmää kulkea (noin ilmaston kannalta ja muutenkin)... niinku hirveetä energian tuhlausta ja monille se varmaan on raskasta, mutta en ole ajatellut alaa vaihtaa sen takia että löytyisi Hämeenlinnasta hommia kun mulla se on sujunut aika hyvin.
jos pitäis viedä lapset hoitoon aamulla, niin homma ois aika mahdotonta kun sitten olisi kotona vasta iltamyöhään.
Taitaa olla aika yksilöllistä... Kyllä sitä kuulee tyypeistä jotka inhoaa sitä kulkemista yli kaiken.Olen kulkenut nelisen vuotta hml-hki-hml junalla päivittäin. Junavuorot sopivat hienosti työaikoihini. Junan myöhästyminen viitisen minuuttia on aika yleistä, mutta suuremmilta viivytyksiltä olen välttynyt yleensä. Ehkä kerran- pari vuoteen isommasti myöhässä, mutta sen on työnantaja kyllä ymmärtänyt. Lapset ei enää ole pieniä, joten minulla ei ole hirveä kiire kotiin aina, voin aivan hyvin matkustaa. Yleensä torkun junassa tai selailen lehtiä. Se on omaa aikaani, jolloin kukaan ei häiritse. Otan rentoutuksen kannalta. Omalla autolla en lähtisi matkaa taittamaan.
- on.,.
matkamaiju kirjoitti:
Olen kulkenut nelisen vuotta hml-hki-hml junalla päivittäin. Junavuorot sopivat hienosti työaikoihini. Junan myöhästyminen viitisen minuuttia on aika yleistä, mutta suuremmilta viivytyksiltä olen välttynyt yleensä. Ehkä kerran- pari vuoteen isommasti myöhässä, mutta sen on työnantaja kyllä ymmärtänyt. Lapset ei enää ole pieniä, joten minulla ei ole hirveä kiire kotiin aina, voin aivan hyvin matkustaa. Yleensä torkun junassa tai selailen lehtiä. Se on omaa aikaani, jolloin kukaan ei häiritse. Otan rentoutuksen kannalta. Omalla autolla en lähtisi matkaa taittamaan.
Kiva kuulla, että on matkat maistuneet. Niinhän se on, että oma asenne kovastikin ratkaisee. Hyvillä mielin kun hyppää aikaisessa aamussa junaan, niin ei se kovinkaan paha rästi ole. Luonto ja kaupunki samassa, se täällä Hämeenlinnassa pitää. Työ sitten riepottelee milloin mitenkin.
- Kulkuvälineen vaihto
Onko Hämeenlinnan rautatieaseman läheisyydessä maksuton P-paikka? Joutuisin jättämään auton Hämeenlinnaan jopa muutamaksi vuorokaudeksi. Olen kiitollinen vastauksesta.
- mutta usein
Kulkuvälineen vaihto kirjoitti:
Onko Hämeenlinnan rautatieaseman läheisyydessä maksuton P-paikka? Joutuisin jättämään auton Hämeenlinnaan jopa muutamaksi vuorokaudeksi. Olen kiitollinen vastauksesta.
Jos aamulla aikaisin menet, niin tilaa on.
9:n junalle jos menee, niin paikat "kortilla".
- autolla
Ajelen ite hml-espoo välin päivittäin omalla autolla. Tottakai tuo ottaa välillä järjettömästi nuppiin mutta suhteellisen hyvin tuohon on tottunut.
Välillä tulee mentyä myös juna/bussi yhdistelmällä mutta koska en mene säännöllisesti normaaliin toimistoaikaan niin tämä ei sovi jatkuvaksi matkustusmuodoksi. Juna/bussi yhdistelmällä menee enemmän aikaa kulkemiseen, vaihtamiset venyttää ja uskomatonta kyllä myös enemmän rahaa kuin omalla autolla.
Jos olisin keskutassa töissä niin menisin ilomielen päivittäin junalla, tuon ajan pystyy kuitenkin käyttämään hyödyksi eikä mielestäni juurikaan rassaa.
Jos/kun päädyt reissaamaan junalla niin et todellakaan ole ainoa joka tätä tekee, käy vaikka joku aamu kurkkaamassa kuinka paljon väkeä on laiturilla odottamassa 06:47 lähtevää junaa :)- ...menee???
No miten on matkat vielä maistuneet? :) Täällä ainakin pyyhkii ihan hyvin. Yllättävän täyttä on junissa tupannut olemaan, mutta kun ihmiset vaan ymmärtävät täyttää ikkunapaikat ensin niin kaikille tilaa riittää. Tai no, jos se oma laukku istuu siinä toisella penkillä niin eihän sitä silloin tohdi toista häiritä. Muutaman kerran jouduin menemään Riihimäeltä-Helsinkiin, joten hyppäsin lähijunaan. Olen todella tyytyväinen, että minun ei tarvitse istua lähijunassa joka päivä..sen verran kaamean tuntuista sakkia vaunuissa oli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856294
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303783törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283140Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691696- 331388
- 271330
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46949Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11946Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11870- 42849