Mites tuo kofeiiniton kahvi, onko sekin kiellettyä refluksitaudissa?
Kahviahan pitäisi välttää refluksitaudissa mutta onko siis kofeiiniton kahvi yhtä paha kuin normaali kahvi?
Refluksi ja kahvi?
11
1892
Vastaukset
- eihän se vahvista....
Edellisellä sivulla on otsikolla "kahvista" 8 kirjoitusta, mukana myös tämä minun,joten katsohan sieltäkin:
Ei se ole kahvin kofeiini vaan parkkihapot tai sitten kahvi kokonaisuudessaan,joka vaivat aiheuttaa.
Ei se ole kahvi pelkästään vaan kaikki muukin liika happoja irroitteleva,sitrukset,sipuli ym.
Riippuu siitä, millaista jälkeä vaivat ovat jo jättäneet ruokatorveen,vatsanporttiin, mahalaukun limakalvoille, pohjukaisuoleen.
Olisi liian helppoa yht´äkkiä saada vaivoja pelkästä kahvista.
Voit kokeilla lääkärille menoa tai jatkaa kahvi-teemaa. Voi olla vain helicobakteeri tai vatsahaava. Apteekista saatavia happosalpaajia voi kokeilla, jos ne auttavat, mene lääkäriin, niin saat "oikeat" lääkkeet.
Juo kahvisi maidon kera jos tähän asti joit mustana. Älä juo tyhjään vatsaan kahvia, syö vaikka kaurapuuro ensin. Osta Idee-kahvia (terveyskaupoista tai Hesan Stockalta),siinä on kofeiini,muttei parkkihappoja.- jaazaa
Onkos noita parkkihappoja teessäkin kun tee on monella vielä pahempi kuin kahvi. En puhu omasta itsestäni, siitä minulla ei ole kokemusta.
- kysellyt
jaazaa kirjoitti:
Onkos noita parkkihappoja teessäkin kun tee on monella vielä pahempi kuin kahvi. En puhu omasta itsestäni, siitä minulla ei ole kokemusta.
siitä aikasemmin täällä? Ymmärsin
että joit silloin vielä teetä ja sulla
tuli siitä oireita ... - R.potilas
"Älä juo tyhjään vatsaan kahvia."
Minä juon vain aamuisin kahvia tyhjään vatsaan ja lisäksi syön pari leipää. Ei oireile tuosta määrästä minun massuni.
Jos juon iltapäivällä kahvia, niin tuntuu että kahvi tulee ylös, joten vain aamuisin. ;)
Lääkeet olen jättänyt, joskus otan tarvittaeassa Nexium 40, taitaavat jo pikku hiljaa vanheta nuo lääkkeet. ;D
Ruokavalio on ainut joka auttaa, syön vähän ja usein päivässä, en kuitenkaan yötä vasten, koska sillon joudun herämään ja todella rykimään kun hapot ovat menneet henkeen.
- Laryngo
kiellettyjen/vältettävien listalla.
Lisää myös 70% suolahaponmuodostusta :-(...
Jos olet addiktoitunut pahasti, kokeile
vieroitusta vähitellen ?? - jaazaa
mulle gastropuolen erikoislääkäri ehdotti kun kerroin etten pääse kahvista eroon. Eipä silti eipä kahvista ole mitään vaivoja tullutkaan, mutta vatsaportille voi se kukaties tehdä jotain tai sitten ei, eivät nämä kovin tehokkaasti tutkittuja asioita ole, ja esimerkiksi ylärefluksi-tapauksissa luin lontoon kielisen artikkelin pari viikkoa sitten jonka mukaan perinteisellä refluksin ruokavaliolla ei saada ylärefluksissa kovinkaan merkittävää apua.
Kofeiinipitoinen kahvi jokatapauksessa aiheuttaa myös muita vaivoja, jos juo paljon kahvia, eli minusta tuo kofeiiniton kahvi on pienempi pahe, jos pitää kahvia pahana refluksitaudin hoidossa. "Litratolkulla" kahvia ei kannata muodossa eikä toisessa juoda päivää kohti.- tämä tutkimus
tutkimus niitä, jossa yleisesti sanotaan
että ruoka-aineiden poisto ei hirveästi tuo
helpotusta refluksiin (taudin ollessajo päällä)vai jotain uutta - kirjoitatko
tutkimuksen nimen/linkin niin päästään muutkin
lukemaan se? - jaazaa
tämä tutkimus kirjoitti:
tutkimus niitä, jossa yleisesti sanotaan
että ruoka-aineiden poisto ei hirveästi tuo
helpotusta refluksiin (taudin ollessajo päällä)vai jotain uutta - kirjoitatko
tutkimuksen nimen/linkin niin päästään muutkin
lukemaan se?muista enää linkkiä, mutta siellä se oli niiden muiden englanninkielisten laryngo-sivustojen joukossa, asiaa käsiteltiin paljon laajemmin kun meillä Suomessa näillä satunaisilla sivustoilla.
Laryngo-hakusanalla pääsin googlen kautta kyseiseen "artikkeliin" käsiksi. - on refl.
jaazaa kirjoitti:
muista enää linkkiä, mutta siellä se oli niiden muiden englanninkielisten laryngo-sivustojen joukossa, asiaa käsiteltiin paljon laajemmin kun meillä Suomessa näillä satunaisilla sivustoilla.
Laryngo-hakusanalla pääsin googlen kautta kyseiseen "artikkeliin" käsiksi.refluksiin liittyen niin paljon - yli 10v ajalta -senpä takia juuri kysyin tarkempaa linkkiä ettei niitä
tarvi kahlata lävitse. - jaazaa
on refl. kirjoitti:
refluksiin liittyen niin paljon - yli 10v ajalta -senpä takia juuri kysyin tarkempaa linkkiä ettei niitä
tarvi kahlata lävitse.tutkimus, josta tosin minulle vatsakirurgini jo aiemmin vihjaili eli että refluksitautia välttävillä ruoka-aineilla ei todennäköisesti saa helpotusta ylärefluksin vaivoihin. Tuo pätee ainakin minulla.
- ottaen
jaazaa kirjoitti:
tutkimus, josta tosin minulle vatsakirurgini jo aiemmin vihjaili eli että refluksitautia välttävillä ruoka-aineilla ei todennäköisesti saa helpotusta ylärefluksin vaivoihin. Tuo pätee ainakin minulla.
tutkimukset lupaa sen ruokavalion helpottavan
eniten oireista refluksia sairastavia ja
"lieviä" (ehkä ei vielä tautia sairastavaksi luokiteltavia). Myös tupakoimisen kanssa sama juttu eli ei siis mitään suurempaa näyttöä
lopettamisen puolesta (refluksiin liittyen).
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645582Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204167Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172896- 1512159
- 171886
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1231689- 951367
- 711148
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o72945