Sekaoppiset suuntaukset:

Teen tässä lyhyesti arvioinnin ns. puhdasoppisista kirkoista. Näitä yleisesti puhuttaessa on pienet luterilaiset tunnustukselliset kirkot maassamme,

Näillä kaikilla on opissa sekaoppia. Se ilmenee parhaiten "kirkko-opissa". Nämä kaikki (niinkuin yleensä muutkin), opettavat esim. että uudestikastajien joukossa olisi Jumalan lapsia. Näin he vievät oman kirkkonsa sekaoppiin ja sen toiminnalta pohjan.

Sensijaan uskovaiset ovat ihan Raamatun opetuksen mukaisesti opettaneet, että Raamatussa on vain yksi oikea usko ja opetus. Niinpä Pyhä Henki opettaa vain yhdellä tavalla tänäänkin! Pyhä Henki on rakkauden Henki ja johtaa omansa aina yhteen.

Väärähengellisten joukossa ei siis ole jumalan lapsia:

Joh.10:5. "Mutta ei he muukalaista seuraa, vaan pakenevat häntä; sillä ei he tunne muukalaisten ääntä".

weha: "tämän kohdan mukaan, vääriä ei Jumalan lapset seuraa, eikä halua kuulla".

1.Joh.4:6. "Me olemme Jumalasta: ja joka Jumalan tuntee, hän kuulee meitä; joka ei Jumalasta ole, ei hän kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen".

weha: "väärät eivät myös halua kuulla meitä"

Room.16:17. "Kehotan teitä, veljet, varomaan niitä, jotka saavat aikaan eripuraisuutta ja houkuttelevat teitä luopumaan niistä opetuksista, jotka olette saaneet. Pysykää heistä erossa.
18. Sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta vaan omaa vatsaansa, ja kauniilla ja vakuuttavilla puheillaan he pettävät vilpittömien sydämet".

weha: "Väärät yrittävät myös saada uskovaisia luopumaan seurakunnan opetuksista"

49

1013

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • avakas

      Minä mielestäsi kuulun...
      Houkutteleviin vai vatsaansa täyttäviin...

    • Liikkeen tarkkaaja

      "Veeällät" kuulutte samaan puljuun eli puhdasoppiseen luterilaiseen kirkkoon!
      Miksi??
      Kun kerran kirjoitat:
      "weha: "tämän kohdan mukaan, vääriä ei Jumalan lapset seuraa, eikä halua kuulla..Pysykää heistä erossa. ."

      Miksi pidätte yhtä vääräoppisten , sekaseuraisten kanssa?

      • tekee selvän

        eron kirkoon ja sen oppiin vain vl-pappien palkka-rahat saa tulla rajan yli.


      • Me emme seuraa vääriä! Pakenemisen ymmärrän toki, ennenmuuta hengellisenä pakenemisena.

        Esim. Jeesuskin saarnasi synagogissa, vaikka siellä oli publikaaneja ja fariseuksia, siis epäuskoisia. Samoin toimivat apostolit, jos saivat siihen luvan. Näin uskovaiset papitkin voivat saarnata ja opettaa kirkossa oikein. Siellä tavoitetaan paljon ihmisiä ja ollaan ikäänkuin "esivallan" suojassa. Tämä on osoittautunut oikeaksi tieksi.


      • tekee selvän kirjoitti:

        eron kirkoon ja sen oppiin vain vl-pappien palkka-rahat saa tulla rajan yli.

        siitä myös kirkko hyödy...


      • on "uloskutsuttujen"
        weha kirjoitti:

        Me emme seuraa vääriä! Pakenemisen ymmärrän toki, ennenmuuta hengellisenä pakenemisena.

        Esim. Jeesuskin saarnasi synagogissa, vaikka siellä oli publikaaneja ja fariseuksia, siis epäuskoisia. Samoin toimivat apostolit, jos saivat siihen luvan. Näin uskovaiset papitkin voivat saarnata ja opettaa kirkossa oikein. Siellä tavoitetaan paljon ihmisiä ja ollaan ikäänkuin "esivallan" suojassa. Tämä on osoittautunut oikeaksi tieksi.

        joukko. Eli sana seurakunta kreikan kielellä. He eivät pidä mitään yhteistä uskottomien kanssa. Siitähän Raamattu varoittaa. He lähtivät ulkopuolelle leirin Hänen (Jeesuksen) pilkkaa kärsimään.

        Sitten vielä varoillanne kannatatte tätä luterilaista täysin maallistunutta organisaatiota... miten se on mahdollista.
        Yhdytte piispojen ja arkkipiispan näkemyksiin homoliitoissa ja niiden siunauksiassa sekä kannatatte varoillanne ja tuellanne mm.sukupuolen vaihdosta.

        Koetelkaa itseänne oletteko uskossa; tutkikaa itseänne 2Kor. 13:5


      • on "uloskutsuttujen" kirjoitti:

        joukko. Eli sana seurakunta kreikan kielellä. He eivät pidä mitään yhteistä uskottomien kanssa. Siitähän Raamattu varoittaa. He lähtivät ulkopuolelle leirin Hänen (Jeesuksen) pilkkaa kärsimään.

        Sitten vielä varoillanne kannatatte tätä luterilaista täysin maallistunutta organisaatiota... miten se on mahdollista.
        Yhdytte piispojen ja arkkipiispan näkemyksiin homoliitoissa ja niiden siunauksiassa sekä kannatatte varoillanne ja tuellanne mm.sukupuolen vaihdosta.

        Koetelkaa itseänne oletteko uskossa; tutkikaa itseänne 2Kor. 13:5

        me uloskutsuttujen lauma. Tämä on tietysti hengellinen asia, eikä missä ollaan paperilla, ja keisarille tulee antaa, mikä keisarin on, eikä uskovaiset papit ole tokikaan samaa mieltä mitä on piispat ja arkkipiispat, eikä niin opeta.

        Raamattu puhuukin siitä, kuinka eriseurat ovat keskuudessamme: 1.kor.11:19. "Sillä teidän seassanne pitää myös eriseurat oleman, että ne, jotka koetellut ovat, teidän seassanne ilmoitettaisiin".


      • tuo raamatunkohta
        weha kirjoitti:

        me uloskutsuttujen lauma. Tämä on tietysti hengellinen asia, eikä missä ollaan paperilla, ja keisarille tulee antaa, mikä keisarin on, eikä uskovaiset papit ole tokikaan samaa mieltä mitä on piispat ja arkkipiispat, eikä niin opeta.

        Raamattu puhuukin siitä, kuinka eriseurat ovat keskuudessamme: 1.kor.11:19. "Sillä teidän seassanne pitää myös eriseurat oleman, että ne, jotka koetellut ovat, teidän seassanne ilmoitettaisiin".

        kirjoitettiin Korinton seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat (ulos-) kutsutut ja pyhät.

        Näinhän Paavali kirjeensä alussa toteaa ja sittenkehoittaa heitä olemaan yksimielisiä keskenään.
        Hän tiesi että heillä oli "eriseuraisuutta", mutta se ei vienyt heiltä pelastusta..he vain olivat vielä lihallisia..pieniä lapsia Kristuksessa (3;1) eli kasvamattomia. He kaikki tunnustivat Jeesuksen Herrakseen ja olivat astuneet uloskutsuttujen joukkoon.

        He eivät siis olleet yhtä tämän maailman uskomattomien vaikkakin uskonnollisten ihmisten kanssa!

        Miksi te pidätte yhtä?


      • tuo raamatunkohta kirjoitti:

        kirjoitettiin Korinton seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat (ulos-) kutsutut ja pyhät.

        Näinhän Paavali kirjeensä alussa toteaa ja sittenkehoittaa heitä olemaan yksimielisiä keskenään.
        Hän tiesi että heillä oli "eriseuraisuutta", mutta se ei vienyt heiltä pelastusta..he vain olivat vielä lihallisia..pieniä lapsia Kristuksessa (3;1) eli kasvamattomia. He kaikki tunnustivat Jeesuksen Herrakseen ja olivat astuneet uloskutsuttujen joukkoon.

        He eivät siis olleet yhtä tämän maailman uskomattomien vaikkakin uskonnollisten ihmisten kanssa!

        Miksi te pidätte yhtä?

        Ei ole hengellistä yhteyttä ja se on sanottu!!!

        "On Siionissani uskovaisilla täysi yksimielisyys, myös "opissa ja elämässä".

        Ei se ole mikään uskon mittari, vaikka sanoisi Herra, Herra.

        Matt.7:21. "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.
        22. Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
        23. Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'


      • porukassannehan
        weha kirjoitti:

        Ei ole hengellistä yhteyttä ja se on sanottu!!!

        "On Siionissani uskovaisilla täysi yksimielisyys, myös "opissa ja elämässä".

        Ei se ole mikään uskon mittari, vaikka sanoisi Herra, Herra.

        Matt.7:21. "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.
        22. Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
        23. Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'

        tunnetusti ei ole yksimielisyys. Sen jo liikkeen historia kertoo..ja historia toistaa itseään uudelleen ja uudelleen tänäkin päivänä..eriseurat ovat keskellänne..totisesti!

        Lisäksi te vainoatte veljiänne ja ajatte heitä mm. itsemurhiin...tästä on tietoa.


      • porukassannehan kirjoitti:

        tunnetusti ei ole yksimielisyys. Sen jo liikkeen historia kertoo..ja historia toistaa itseään uudelleen ja uudelleen tänäkin päivänä..eriseurat ovat keskellänne..totisesti!

        Lisäksi te vainoatte veljiänne ja ajatte heitä mm. itsemurhiin...tästä on tietoa.

        ja eriseurojen poislähtö, on tietysti nimenomaan tuonut yksimielisyyden seurakuntaan. Noita eriseurojen hajaanuksia uskovaisista, oli jo Raamatussa.

        On eriasia, kun eriseuroja on keskuudessa, kun eriseurat olisivat saarnanvirassa. Kait sentään tämän käsität!


      • kyllä vl-puhujien
        weha kirjoitti:

        ja eriseurojen poislähtö, on tietysti nimenomaan tuonut yksimielisyyden seurakuntaan. Noita eriseurojen hajaanuksia uskovaisista, oli jo Raamatussa.

        On eriasia, kun eriseuroja on keskuudessa, kun eriseurat olisivat saarnanvirassa. Kait sentään tämän käsität!

        puheita on aivan laidasta toiseen.

        Ainoastaan fraasit ovat yhteiset, mutta opilliset käsitykset aaltoilee.

        Vähemmän on kuitenkin sellaista kehotusta uskomaan syntisenä. Jää vaikutelma, että uskomisen ehto on elämän parannus.

        Raamattu kuitenkin opettaa toisinpäin, että usko Kristukseen tulee ensin ja Häneltä tulee voima elämän parannukseen ja rauhantekijän askelille.

        Enemmän puhe kulkee niin, etä me uskovaiset ahkeroimme ja kilvoittelemme sitä ja tätä... ja kun olemme kilvoitelleet, niin sitten saamme uskoa armosta ....

        Elävässä uskossa kuitenkin lähdetään siitä, että puhutaan siitä, mitä ihmisen turmelus on tuottanut. Näytetään lempeästi sitä, millaisia me olemme Jumalan Sanan valossa. Se on ikäänkuin peili, joka näyttää meidät joka kerran syntisiksi. Itsemme syntisiksi tuntevina me juuri olemme otollisia Jumalalle.

        Vl-puhetta kuunnellessa tulee tunne, että vasta onnistuneesti kilvoitelleena olisimme Jumalalle kelpaavia. (Tässä juuri näkyy omanvanhurskauden vaikutus opissanne). Tämän asian voimakkuus vaihtelee. Toisilla puhujilla puhe on pelkkää omaa vanhurskautta.


    • Tornaado1

      opettavat toisin kuin Raamattu opettaa. Siis Jumalan Sana on kaiken mitta. Eikö niin ?

      Sillä perusteella mitattuna uskallan väittää, että kaikissa suunnissa on jossakin Raamatusta poikkeavaa opetusta.

      Olen ymmärtänyt, että Raamatun punainen lanka on Jumalan valmistama sovitustyö Kristuksessa. VT:ssä se on ennustettu jo alkulehdiltä lähtien lupauksen Sanana ja UT:ssä todistetaan sen toteutumista.

      Raamatun punainen lanka on että yksin Usko Kristukseen pelastaa ilman minkäänlaista ihmissotkua siihen väliin. Pyhälle Jumalalle kelpaa vain Hänen oma työnsä. Kaikki ihmistyö on kuin saastainen vaate, joka saastuttaa sen.

      Lisäksi Jeesus antoi seuraajilleen käskyn mennä kaikkeen maailmaan julistamaan evankeliumia ja käski kastaa uskoon tulleet Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Kristuksen oikeat seuraajat noudattavat tuota käskyä. Jeesus sanoi, että kun evankeliumi on viety kaikkeen maailmaan tulee loppu. Koska loppua ei ole vielä tullut, sitä työtä kaikessa maailmassa uskovaiset tekevät.

      Jo tämän käskyn laiminlyöminen vie pohjan pois vl-opin oikeellisuudesta, koska vl:t lähinnä pilkkaavat niitä, jotka ovat uskollisia Kristuksen evankeliumin viejille.

      • Oikea Raamatunmukainen opetus, on myös elävän uskon hedelmää. Jeesushan itse sanoo näin:

        20. Ja opettakaat heitä pitämään kaikki, mitä minä olen teille käskenyt. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä, maailman loppuun asti. Amen!
        P. Matteuksen Evankeliumin loppu.

        Evankeliumi ja elävä usko on kantautunut tänne suomeenkin ja täällä on mielestäni paljon uskovaisia ja elävää sanaa pidetään kiitettävästi mielestäni esillä- erikoisesti itse haluan itse kiittää opistoja ja rippikoulutyötä.


      • Tornaado1
        weha kirjoitti:

        Oikea Raamatunmukainen opetus, on myös elävän uskon hedelmää. Jeesushan itse sanoo näin:

        20. Ja opettakaat heitä pitämään kaikki, mitä minä olen teille käskenyt. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä, maailman loppuun asti. Amen!
        P. Matteuksen Evankeliumin loppu.

        Evankeliumi ja elävä usko on kantautunut tänne suomeenkin ja täällä on mielestäni paljon uskovaisia ja elävää sanaa pidetään kiitettävästi mielestäni esillä- erikoisesti itse haluan itse kiittää opistoja ja rippikoulutyötä.

        >Lisäksi Jeesus antoi seuraajilleen käskyn mennä kaikkeen maailmaan julistamaan evankeliumia ja käski kastaa uskoon tulleet Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Kristuksen oikeat seuraajat noudattavat tuota käskyä. Jeesus sanoi, että kun evankeliumi on viety kaikkeen maailmaan tulee loppu. Koska loppua ei ole vielä tullut, sitä työtä kaikessa maailmassa uskovaiset tekevät.

        Jo tämän käskyn laiminlyöminen vie pohjan pois vl-opin oikeellisuudesta, koska vl:t lähinnä pilkkaavat niitä, jotka ovat uskollisia Kristuksen evankeliumin viejille. <

        Arvaa onko Kristuksen omia ne, jotka pilkkaavat Jeesuksen käskyn mukaan toimivia ?


      • Tornaado1 kirjoitti:

        >Lisäksi Jeesus antoi seuraajilleen käskyn mennä kaikkeen maailmaan julistamaan evankeliumia ja käski kastaa uskoon tulleet Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Kristuksen oikeat seuraajat noudattavat tuota käskyä. Jeesus sanoi, että kun evankeliumi on viety kaikkeen maailmaan tulee loppu. Koska loppua ei ole vielä tullut, sitä työtä kaikessa maailmassa uskovaiset tekevät.

        Jo tämän käskyn laiminlyöminen vie pohjan pois vl-opin oikeellisuudesta, koska vl:t lähinnä pilkkaavat niitä, jotka ovat uskollisia Kristuksen evankeliumin viejille. <

        Arvaa onko Kristuksen omia ne, jotka pilkkaavat Jeesuksen käskyn mukaan toimivia ?

        viedään, mihin Jumala ovia avaa, ei väkisin minnekään....onhan Raamatussakin se kohta, joka sanoo vapaasti muistellen: "jos teitä ei oteta vastaan, kopistakaa kantapäänne".


      • Tornaado1
        weha kirjoitti:

        viedään, mihin Jumala ovia avaa, ei väkisin minnekään....onhan Raamatussakin se kohta, joka sanoo vapaasti muistellen: "jos teitä ei oteta vastaan, kopistakaa kantapäänne".

        Matt. 28:19
        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen [Mark. 13:10 | 2. Kor. 13:13; 1. Piet. 1:2]

        Ei siinä sanota, että ootelkaa, että joku pyytää teitä tulemaan. Aimo Hautamäki sanoi viime suviseurojen aikana, että he menevät harkinnan jälkeen kun heitä pyydetään tulemaan seurojen pitoon.

        Täysin päinvastoin kuin Jeesus käski.

        Ehkä Jumala ei haluakaan väärää oppia levitettämän.


      • hohoijkkaa
        weha kirjoitti:

        viedään, mihin Jumala ovia avaa, ei väkisin minnekään....onhan Raamatussakin se kohta, joka sanoo vapaasti muistellen: "jos teitä ei oteta vastaan, kopistakaa kantapäänne".

        viedään, mihin Jumala ovia avaa, ei väkisin minnekään....

        Että se siitä lähetystyöstä.


      • Tornaado1 kirjoitti:

        Matt. 28:19
        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen [Mark. 13:10 | 2. Kor. 13:13; 1. Piet. 1:2]

        Ei siinä sanota, että ootelkaa, että joku pyytää teitä tulemaan. Aimo Hautamäki sanoi viime suviseurojen aikana, että he menevät harkinnan jälkeen kun heitä pyydetään tulemaan seurojen pitoon.

        Täysin päinvastoin kuin Jeesus käski.

        Ehkä Jumala ei haluakaan väärää oppia levitettämän.

        väkisin pyydetä minnekkään menemään.

        Niin se oli Raamatussakin, että mennään minne Jumalan Henki johtaa.


      • hohoijkkaa kirjoitti:

        viedään, mihin Jumala ovia avaa, ei väkisin minnekään....

        Että se siitä lähetystyöstä.

        Vastustajat nyt tietysti aina on vastaan.


      • Tornaado1
        weha kirjoitti:

        väkisin pyydetä minnekkään menemään.

        Niin se oli Raamatussakin, että mennään minne Jumalan Henki johtaa.

        Kristuksen seuraajia menemään;

        Matt. 28:19
        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen [Mark. 13:10 | 2. Kor. 13:13; 1. Piet. 1:2]

        Ei siinä tosiaan käsketä Raamatun vääristelijöitä (vl-opetus) menemään.


      • Tornaado1 kirjoitti:

        Kristuksen seuraajia menemään;

        Matt. 28:19
        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen [Mark. 13:10 | 2. Kor. 13:13; 1. Piet. 1:2]

        Ei siinä tosiaan käsketä Raamatun vääristelijöitä (vl-opetus) menemään.

        fundamentalisti oot:)


      • Tornaado1
        weha kirjoitti:

        fundamentalisti oot:)

        Ei ole minulle annettu oikeutta toimia Jumalan Sanaa vastaan (vaikka syntiin minäkin lankean niinkuin kaikki muutkin).

        Olen sitten vaikka fundamentalisti.


      • Tornaado1 kirjoitti:

        Ei ole minulle annettu oikeutta toimia Jumalan Sanaa vastaan (vaikka syntiin minäkin lankean niinkuin kaikki muutkin).

        Olen sitten vaikka fundamentalisti.

        1.Tes.1:6. "Ja te olette meitä ja Herra seuraamaan ruvenneet ja olette sanan monessa vaivassa, ilolla Pyhässä Hengessä, ottaneet vastaan"

        Matt.10: 14. "Jos teitä jossakin talossa tai kaupungissa ei oteta vastaan eikä teidän sanojanne kuunnella, lähtekää sieltä ja pudistakaa pöly jaloistanne.
        15. Totisesti: Sodoman ja Gomorran maa pääsee tuomiopäivänä vähemmällä kuin se kaupunki".


      • Tornaado1
        weha kirjoitti:

        1.Tes.1:6. "Ja te olette meitä ja Herra seuraamaan ruvenneet ja olette sanan monessa vaivassa, ilolla Pyhässä Hengessä, ottaneet vastaan"

        Matt.10: 14. "Jos teitä jossakin talossa tai kaupungissa ei oteta vastaan eikä teidän sanojanne kuunnella, lähtekää sieltä ja pudistakaa pöly jaloistanne.
        15. Totisesti: Sodoman ja Gomorran maa pääsee tuomiopäivänä vähemmällä kuin se kaupunki".

        lähetyskäskystä vaaria, vaan pilkkaatte niitä, jotka ovat sille uskollisia.

        Matt. 28:19
        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen [Mark. 13:10 | 2. Kor. 13:13; 1. Piet. 1:2]

        Ette ole Kristuksen seuraajia. Niistä Jeesus varoitteli.


      • Tornaado1 kirjoitti:

        lähetyskäskystä vaaria, vaan pilkkaatte niitä, jotka ovat sille uskollisia.

        Matt. 28:19
        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen [Mark. 13:10 | 2. Kor. 13:13; 1. Piet. 1:2]

        Ette ole Kristuksen seuraajia. Niistä Jeesus varoitteli.

        itsehän olet alannut lähetystyöstä puhumaan ja morkkaamaan meikäläisiä.
        Ensiksikin kun evankeliumia elävässä uskossa mennään tekemään, tulee olla opissa yksimielisyys. Jumala ei ole sekaseuran Jumala.

        1.kor.14:33. "Sillä ei Jumala ole sekaseuraisuuden, vaan rauhan Jumala, niinkuin kaikissa pyhäin seurakunnissa".

        Mutta, myös Pyhän Hengen virka tulee olla. Pelkkä sanan virka ei synnytä elävää uskoa.

        http://www.srk.fi/index.php?p=seurat_ulkomailla


      • Tornaado1
        weha kirjoitti:

        itsehän olet alannut lähetystyöstä puhumaan ja morkkaamaan meikäläisiä.
        Ensiksikin kun evankeliumia elävässä uskossa mennään tekemään, tulee olla opissa yksimielisyys. Jumala ei ole sekaseuran Jumala.

        1.kor.14:33. "Sillä ei Jumala ole sekaseuraisuuden, vaan rauhan Jumala, niinkuin kaikissa pyhäin seurakunnissa".

        Mutta, myös Pyhän Hengen virka tulee olla. Pelkkä sanan virka ei synnytä elävää uskoa.

        http://www.srk.fi/index.php?p=seurat_ulkomailla

        usein pilkkaatte niitä, jotka ovat uskollisia lähetyskäskylle.

        Kerron vaan mitä sinä ja monet puhujat olette sanoneet.

        Matt. 28:19
        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen [Mark. 13:10 | 2. Kor. 13:13; 1. Piet. 1:2]

        Ei Kristuksen omat Isäntänsä käskyä pilkkaa. Kristuksen omat pyrkivät tekemään niinkuin Isäntänsä käskee.

        Teihin sopii hyvin nämä Jeesuksen sanat:

        Matt. 7:21
        "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon. [7:21-23: Luuk. 6:46, 13:25-27 : Hoos. 8:2; Matt. 25:11]

        Vielä on aika tehdä weha Raamatullinen parannus.


      • Tornaado1 kirjoitti:

        usein pilkkaatte niitä, jotka ovat uskollisia lähetyskäskylle.

        Kerron vaan mitä sinä ja monet puhujat olette sanoneet.

        Matt. 28:19
        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen [Mark. 13:10 | 2. Kor. 13:13; 1. Piet. 1:2]

        Ei Kristuksen omat Isäntänsä käskyä pilkkaa. Kristuksen omat pyrkivät tekemään niinkuin Isäntänsä käskee.

        Teihin sopii hyvin nämä Jeesuksen sanat:

        Matt. 7:21
        "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon. [7:21-23: Luuk. 6:46, 13:25-27 : Hoos. 8:2; Matt. 25:11]

        Vielä on aika tehdä weha Raamatullinen parannus.

        Kuitenkin ensin tulee ymmärtää mitä se tarkoittaa ja siihen ei ole apu sekaoppiset suuntaukset, vaan Pyhä Henki.

        Kirjoitat: Matt. 7:21
        "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.

        Tornaado 1, Luehan jatkokin: 19. Jokainen puu, joka ei kasva hyvää hedelmää, hakataan pois, ja tuleen heitetään.
        20. Sentähden tuntekaat heitä hedelmistänsä.
        21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: Herra, Herra! pidä tuleman taivaan valtakuntaan; mutta joka tekee minun isäni tahdon, joka on taivaissa.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra! emmekö me sinun nimes kautta ennustaneet, ja sinun nimelläs ajaneet ulos perkeleitä, ja ole sinun nimes kautta monta väkevää työtä tehneet?
        23. Ja silloin minä tunnustan, en minä teitä ikänä tuntenut: menkäät pois minun tyköäni, te väärintekiät.


      • Peksujeff
        weha kirjoitti:

        itsehän olet alannut lähetystyöstä puhumaan ja morkkaamaan meikäläisiä.
        Ensiksikin kun evankeliumia elävässä uskossa mennään tekemään, tulee olla opissa yksimielisyys. Jumala ei ole sekaseuran Jumala.

        1.kor.14:33. "Sillä ei Jumala ole sekaseuraisuuden, vaan rauhan Jumala, niinkuin kaikissa pyhäin seurakunnissa".

        Mutta, myös Pyhän Hengen virka tulee olla. Pelkkä sanan virka ei synnytä elävää uskoa.

        http://www.srk.fi/index.php?p=seurat_ulkomailla

        Ap. t. 17:11
        Juutalaiset olivat täällä avarakatseisempia kuin Tessalonikassa. He ottivat sanan halukkaasti vastaan ja tutkivat päivittäin kirjoituksista, pitikö kaikki paikkansa. [Joh. 5:39]

        Niin tekee SRK (tapaus Espoo).

        Ei ole Jeesuksen jalanjäljissä SRK.


      • Tornaado1
        weha kirjoitti:

        Kuitenkin ensin tulee ymmärtää mitä se tarkoittaa ja siihen ei ole apu sekaoppiset suuntaukset, vaan Pyhä Henki.

        Kirjoitat: Matt. 7:21
        "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.

        Tornaado 1, Luehan jatkokin: 19. Jokainen puu, joka ei kasva hyvää hedelmää, hakataan pois, ja tuleen heitetään.
        20. Sentähden tuntekaat heitä hedelmistänsä.
        21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: Herra, Herra! pidä tuleman taivaan valtakuntaan; mutta joka tekee minun isäni tahdon, joka on taivaissa.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra! emmekö me sinun nimes kautta ennustaneet, ja sinun nimelläs ajaneet ulos perkeleitä, ja ole sinun nimes kautta monta väkevää työtä tehneet?
        23. Ja silloin minä tunnustan, en minä teitä ikänä tuntenut: menkäät pois minun tyköäni, te väärintekiät.

        niitä, jotka ovat uskollisia Jeesuksen lähetyskäskylle.

        Se on joku aivan muu henki.

        Pyhä Henki ei myöskään kiellä lukemasta Jumalan Sanaa, kuten SRK tekee.


      • Peksujeff kirjoitti:

        Ap. t. 17:11
        Juutalaiset olivat täällä avarakatseisempia kuin Tessalonikassa. He ottivat sanan halukkaasti vastaan ja tutkivat päivittäin kirjoituksista, pitikö kaikki paikkansa. [Joh. 5:39]

        Niin tekee SRK (tapaus Espoo).

        Ei ole Jeesuksen jalanjäljissä SRK.

        Kuinka usein ovat puhujaveljen sanoneet, esim ihan nuorillekkin: että "lukekaan kotonanne Raamattua", esim. "virikkeenä esim, jostakin aiheesta".

        Ei kuitenkaan siten, että aletaan pitämään eriseuroja ja ettei seurakunta ole se joka synnyttäisi ja ruokkisi lapsiaan.


      • Tornaado1 kirjoitti:

        niitä, jotka ovat uskollisia Jeesuksen lähetyskäskylle.

        Se on joku aivan muu henki.

        Pyhä Henki ei myöskään kiellä lukemasta Jumalan Sanaa, kuten SRK tekee.

        pajon mäkin olen tänään lukenut Raamattua, eikä sitä seurakunta kiellä. Tuohan on ihan tahallista haukkumista ja mollaamista.


    • Millä perusteella luet itsesi kuuluvaksi meihin?

      weha: "Väärät yrittävät myös saada uskovaisia luopumaan seurakunnan opetuksista"

      Niin eiköhän tämä ole ihan aiheellista siinä mielessä että seurakunta joka ei pysy Jumalan sanassa ei ole seurakunta ensinkään.

      Näytääkö sinusta todella siltä että seurakuntalaiset kuulee "meitä". Minusta päin vastoin näytää siltä että vl liike on maallistumassa kovaa vauhtia siksi että sen opetus kohdentuu lähes yksitään elämäntapasääntöjen ei Jumalan sanan ympärille.

      Väärähengellisten joukossa Jumalan lapset ovat aina vaeltaneet sinä vain et halua nähdä sitä ettei ole olemassakaan puhdasoppisten jokkoa jota eriseurat eivät vaivaisi.

      • elävässä uskossa, ei opeteta, eikä hyväksytä monia opetuksia rinnakkain.

        Juuri monet väärät opettavat, jopa oman "porukkansa" parissa monenlaisia opetuksia.

        Minusta vain Siionissani on opetteu, niinkuin kerroin Raamatusta.


      • weha kirjoitti:

        elävässä uskossa, ei opeteta, eikä hyväksytä monia opetuksia rinnakkain.

        Juuri monet väärät opettavat, jopa oman "porukkansa" parissa monenlaisia opetuksia.

        Minusta vain Siionissani on opetteu, niinkuin kerroin Raamatusta.

        tuosta joukosta löytyy niin montaa opetusta että pitää todella ihmetellä.

        Jopa tuosta seurakuntaopista ja ihmisen suhteesta seurakuntaan...

        Te hyävksytten sujuvasti opetukset seurakuntajumalasta ja siinä sivussa Kristus on näytelevinään jonkin laista osaa.

        Jumalan seurakunta neuvoo miten Kirsuksen pitää hoitaa...

        Joka ikisestä päivämiehestä löytyy jos jonkinlaista opetusta...


      • hyshys kirjoitti:

        tuosta joukosta löytyy niin montaa opetusta että pitää todella ihmetellä.

        Jopa tuosta seurakuntaopista ja ihmisen suhteesta seurakuntaan...

        Te hyävksytten sujuvasti opetukset seurakuntajumalasta ja siinä sivussa Kristus on näytelevinään jonkin laista osaa.

        Jumalan seurakunta neuvoo miten Kirsuksen pitää hoitaa...

        Joka ikisestä päivämiehestä löytyy jos jonkinlaista opetusta...

        Ef.5:29. "Eihän kukaan vihaa omaa ruumistaan, vaan jokainen ravitsee ja vaalii sitä. Juuri niin hoitaa Kristuskin seurakuntaansa,
        30. omaa ruumistaan, jonka jäseniä me olemme.
        31. "Siksi mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että nämä kaksi tulevat yhdeksi lihaksi."
        32. Tämä on suuri salaisuus; minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa".


      • weha kirjoitti:

        Ef.5:29. "Eihän kukaan vihaa omaa ruumistaan, vaan jokainen ravitsee ja vaalii sitä. Juuri niin hoitaa Kristuskin seurakuntaansa,
        30. omaa ruumistaan, jonka jäseniä me olemme.
        31. "Siksi mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että nämä kaksi tulevat yhdeksi lihaksi."
        32. Tämä on suuri salaisuus; minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa".

        Ei kukaan joka on terve vihaakaan rumistaan mutta se joka ei ole terve Kristuksessa voi todella käytäytyä hyvin itstuhoisesti ja kidutaa ruumistaan jos vaikka millä ...

        Joten kyllä tuon edellytys on se että ihmisen tulee olla terve Kristuksessa.


    • sekaopiksi?

      Sekoilet pahasti. Sateessa kannattaa avostaa uudelleenkastujia.

      • ole väkivaltaisia, eikä levitä uskoaan väkivalloin ja kunnioittavat esivaltaa. Islam, on jotain aivan muuta...


    • Sectori

      En väsy sinua nuhtelemasta Raamatun vääristelystä tämän kohdan suhteen.

      1.Joh.4:6. "Me olemme Jumalasta: ja joka Jumalan tuntee, hän kuulee meitä; joka ei Jumalasta ole, ei hän kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen".

      Jos otat tuon kohdan, otat myös tämän:

      1.Joh4:2. "Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta"

      Ota tämä asia vakavasti, niin et eksy farisealaisuuteen. Nettiketistä vielä sen verran liittyen uusimpaan avaukseesi. Jos omassa avauksessa on vastauksia yhdeksän ja niistä kuusi omia, saattaa joku ajatella, ettet ole kovin herkillä korvilla kuuntelemassa, mitä muilla on sinulle sanottavaa. Itsekin olen sen kyllä todennut.

      • Kohta tulee ymmärtää laajemmin...koska, sekahedelmäkeitot, ei halua meitä kuulla, ovat he Raamatun mukaan vääriä. Niinhän kohta sanoo!!!


      • Sectori
        weha kirjoitti:

        Kohta tulee ymmärtää laajemmin...koska, sekahedelmäkeitot, ei halua meitä kuulla, ovat he Raamatun mukaan vääriä. Niinhän kohta sanoo!!!

        Olisit vain ottanut opiksi. Se olisi riittänyt. Saattavat muuten publikaanit olla ennen kuulemassa Jeeusta kuin fariseukset.


      • Sectori kirjoitti:

        Olisit vain ottanut opiksi. Se olisi riittänyt. Saattavat muuten publikaanit olla ennen kuulemassa Jeeusta kuin fariseukset.

        kohtaa ja sitäpaitsi puollat sekaoppia. Ei Raamatun mukaan, Jeesuksen lihaan tulemisen tunnustaminen, ole ainut "kriteeri" kadottavasta harhasta.

        Yksinkertaisesti, joka toisin opettaa, on jo väärä: Room.16:17. Kehotan teitä, veljet, varomaan niitä, jotka saavat aikaan eripuraisuutta ja houkuttelevat teitä luopumaan niistä opetuksista, jotka olette saaneet. Pysykää heistä erossa.
        18. Sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta vaan omaa vatsaansa, ja kauniilla ja vakuuttavilla puheillaan he pettävät vilpittömien sydämet.

        weha: koetat vain tulkita Raamattua omaan korvasyyhyysi.


      • Sectori
        weha kirjoitti:

        kohtaa ja sitäpaitsi puollat sekaoppia. Ei Raamatun mukaan, Jeesuksen lihaan tulemisen tunnustaminen, ole ainut "kriteeri" kadottavasta harhasta.

        Yksinkertaisesti, joka toisin opettaa, on jo väärä: Room.16:17. Kehotan teitä, veljet, varomaan niitä, jotka saavat aikaan eripuraisuutta ja houkuttelevat teitä luopumaan niistä opetuksista, jotka olette saaneet. Pysykää heistä erossa.
        18. Sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta vaan omaa vatsaansa, ja kauniilla ja vakuuttavilla puheillaan he pettävät vilpittömien sydämet.

        weha: koetat vain tulkita Raamattua omaan korvasyyhyysi.

        ..sanaa sekaoppi. Mutta tämä sieltä löytyy:

        Luuk 15.

        1. Ja kaikki publikaanit ja syntiset tulivat hänen tykönsä kuulemaan häntä.
        2. Mutta fariseukset ja kirjanoppineet nurisivat ja sanoivat: "Tämä ottaa vastaan syntisiä ja syö heidän kanssaan".

        Puhdasta seurakuntaa ei maan päältä löydy. vl-oppikin on oman etsikkoaikansa saanut, ja lyhyen olemassaolonsa aikana käyttänyt sen perin tyhmästi. Vieläkin on sovittamatta isien taitamattomat hoidot. Ja sinä vaahtoat jostakin puhtaasta opista.

        Usko sinäkin vain Kristuksen päälle, kuten Johannes sanoo, niin sinä pelastut.


      • Sectori kirjoitti:

        ..sanaa sekaoppi. Mutta tämä sieltä löytyy:

        Luuk 15.

        1. Ja kaikki publikaanit ja syntiset tulivat hänen tykönsä kuulemaan häntä.
        2. Mutta fariseukset ja kirjanoppineet nurisivat ja sanoivat: "Tämä ottaa vastaan syntisiä ja syö heidän kanssaan".

        Puhdasta seurakuntaa ei maan päältä löydy. vl-oppikin on oman etsikkoaikansa saanut, ja lyhyen olemassaolonsa aikana käyttänyt sen perin tyhmästi. Vieläkin on sovittamatta isien taitamattomat hoidot. Ja sinä vaahtoat jostakin puhtaasta opista.

        Usko sinäkin vain Kristuksen päälle, kuten Johannes sanoo, niin sinä pelastut.

        seurakuntaa, siis ihan toisin kun sinä neuvot:

        Matt.18:17. "Ellei hän kuuntele heitäkään, ilmoita seurakunnalle. Ja jos hän ei tottele seurakuntaakaan, suhtaudu häneen kuin pakanaan tai publikaaniin.
        18. Totisesti: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te vapautatte maan päällä, on myös taivaassa vapautettu".

        Kuka on koskaan puhunutkaan puhtaasta seurakunnasta? Saarnanvirassa, sensijaan opetetaan oikein, eikä "unionismia".

        1.kor.1:10. "Mutta minä neuvon teitä, rakkaat veljet, meidän Herran Jesuksen Kristuksen nimen kautta, että te kaikki yhdenkaltaisen puheen pitäisitte, ja ettei teidän seassanne eriseuroja olisi, vaan olkaat sovitetut yhdessä mielessä ja yhdessä neuvossa".

        Ei uskovainen halua mennä kuulemaan monenlaisia opetuksia. Tämä yhdenlainen opetus riittää. Sinulla on kyllä ihmellinen käsitys uskosta, enkä voi yhtyä siihen ja halveeraat vielä.
        Sectori: ...Vieläkin on sovittamatta isien taitamattomat hoidot. Ja sinä vaahtoat jostakin puhtaasta opista.

        tuo on "helppoheikkien" puhetta. Aiheetta enempään sananvaihtoon-


      • Sectori
        weha kirjoitti:

        seurakuntaa, siis ihan toisin kun sinä neuvot:

        Matt.18:17. "Ellei hän kuuntele heitäkään, ilmoita seurakunnalle. Ja jos hän ei tottele seurakuntaakaan, suhtaudu häneen kuin pakanaan tai publikaaniin.
        18. Totisesti: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te vapautatte maan päällä, on myös taivaassa vapautettu".

        Kuka on koskaan puhunutkaan puhtaasta seurakunnasta? Saarnanvirassa, sensijaan opetetaan oikein, eikä "unionismia".

        1.kor.1:10. "Mutta minä neuvon teitä, rakkaat veljet, meidän Herran Jesuksen Kristuksen nimen kautta, että te kaikki yhdenkaltaisen puheen pitäisitte, ja ettei teidän seassanne eriseuroja olisi, vaan olkaat sovitetut yhdessä mielessä ja yhdessä neuvossa".

        Ei uskovainen halua mennä kuulemaan monenlaisia opetuksia. Tämä yhdenlainen opetus riittää. Sinulla on kyllä ihmellinen käsitys uskosta, enkä voi yhtyä siihen ja halveeraat vielä.
        Sectori: ...Vieläkin on sovittamatta isien taitamattomat hoidot. Ja sinä vaahtoat jostakin puhtaasta opista.

        tuo on "helppoheikkien" puhetta. Aiheetta enempään sananvaihtoon-

        Mitä minä olen seurakunnasta neuvonut? Kerääpä minun kirjoituksistani sellaiset kohdat, jotka jollakin tavalla olen kirjoittanut Raamatun vastaisesti suhteessa seurakuntaan!

        Taisi tämä helppoheikki kirjoittaa kuitenkin jotakin sellaista, johon ei weha-paralla ole lisättävää. Sinä päivänä kun hoidot myönnetään viralliselta vl-taholta vääriksi, minäpä sinua siitä taidan muistuttaa. Silloin saattaa hävettää, että pitääkin kaikkea vääryyttä mennä puolustelemaan. huomioi, että sanoin k u n hoidot myönnetään vääriksi.

        Jos kuvittelet, että oikea oppi voidaan noin vain perustaa sontatunkioon vanhojen sovittamattomien asioiden päälle, unohtaen sen, minkä päälle on todellisuudessa rakennettu, voin kertoa sinulle, että se on kaukana Raamatun totuudesta. Seurakunta perustetaan ainoastaan sen kulmakiven päälle, jonka Raamattu ilmoittaa.

        Voin kuitenkin lohduttaa sinua, että minunkin ymmärrykseni mukaan vl-opetus sisältää sanoman Kristuksesta. Mutta kaukana se on täydellisen seurakunnan opetuksesta, mikäli katsotaan läpi koko paletti. Ihmisen kasvaminen uskossa tukahdutetaan niin voimallisesti, että se saattaa jopa kauhistaa sellaista, joka sitä vaatimusten kilvoittelua kauempaa joutuu seuraamaan. Uskonvapautta rukoilen tähän Jumalan lasten joukkoon kovin palavasti.


      • Sectori kirjoitti:

        Mitä minä olen seurakunnasta neuvonut? Kerääpä minun kirjoituksistani sellaiset kohdat, jotka jollakin tavalla olen kirjoittanut Raamatun vastaisesti suhteessa seurakuntaan!

        Taisi tämä helppoheikki kirjoittaa kuitenkin jotakin sellaista, johon ei weha-paralla ole lisättävää. Sinä päivänä kun hoidot myönnetään viralliselta vl-taholta vääriksi, minäpä sinua siitä taidan muistuttaa. Silloin saattaa hävettää, että pitääkin kaikkea vääryyttä mennä puolustelemaan. huomioi, että sanoin k u n hoidot myönnetään vääriksi.

        Jos kuvittelet, että oikea oppi voidaan noin vain perustaa sontatunkioon vanhojen sovittamattomien asioiden päälle, unohtaen sen, minkä päälle on todellisuudessa rakennettu, voin kertoa sinulle, että se on kaukana Raamatun totuudesta. Seurakunta perustetaan ainoastaan sen kulmakiven päälle, jonka Raamattu ilmoittaa.

        Voin kuitenkin lohduttaa sinua, että minunkin ymmärrykseni mukaan vl-opetus sisältää sanoman Kristuksesta. Mutta kaukana se on täydellisen seurakunnan opetuksesta, mikäli katsotaan läpi koko paletti. Ihmisen kasvaminen uskossa tukahdutetaan niin voimallisesti, että se saattaa jopa kauhistaa sellaista, joka sitä vaatimusten kilvoittelua kauempaa joutuu seuraamaan. Uskonvapautta rukoilen tähän Jumalan lasten joukkoon kovin palavasti.

        ihan Raamatussa:
        Syntiä tekevä veli ja seurakunta
        Matt.18:15."Jos veljesi tekee syntiä, ota asia puheeksi kahden kesken. Jos hän kuulee sinua, olet voittanut hänet takaisin.
        16. Mutta ellei hän kuule sinua, ota mukaasi yksi tai kaksi muuta, sillä 'jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla'.
        17. Ellei hän kuuntele heitäkään, ilmoita seurakunnalle. Ja jos hän ei tottele seurakuntaakaan, suhtaudu häneen kuin pakanaan tai publikaaniin.
        18. Totisesti: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te vapautatte maan päällä, on myös taivaassa vapautettu.

        Jos lähtee kävelemään pois seurakunnasta, niin sehän on ihan oma ratkaisu...

        Sitten puhut uskonvapaudesta, syyttäen siinä meikäläisiä. Et ota jälleen huomioon, että kaikki muut suuntaukset opettavat, että uskovaisille kuuluu laki ja lain kolmas käyttö. Vl:ät opettavat, että laki ei kuulu uskovaiselle...vaikka se Pyhä Henki onkin paljon tarkempi, mutta se on Hengen tahto. Kristushan on lain loppu jokaiselle, joka uskoo...taas ratkaiseva opetusero!!!


      • Sectori
        weha kirjoitti:

        ihan Raamatussa:
        Syntiä tekevä veli ja seurakunta
        Matt.18:15."Jos veljesi tekee syntiä, ota asia puheeksi kahden kesken. Jos hän kuulee sinua, olet voittanut hänet takaisin.
        16. Mutta ellei hän kuule sinua, ota mukaasi yksi tai kaksi muuta, sillä 'jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla'.
        17. Ellei hän kuuntele heitäkään, ilmoita seurakunnalle. Ja jos hän ei tottele seurakuntaakaan, suhtaudu häneen kuin pakanaan tai publikaaniin.
        18. Totisesti: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te vapautatte maan päällä, on myös taivaassa vapautettu.

        Jos lähtee kävelemään pois seurakunnasta, niin sehän on ihan oma ratkaisu...

        Sitten puhut uskonvapaudesta, syyttäen siinä meikäläisiä. Et ota jälleen huomioon, että kaikki muut suuntaukset opettavat, että uskovaisille kuuluu laki ja lain kolmas käyttö. Vl:ät opettavat, että laki ei kuulu uskovaiselle...vaikka se Pyhä Henki onkin paljon tarkempi, mutta se on Hengen tahto. Kristushan on lain loppu jokaiselle, joka uskoo...taas ratkaiseva opetusero!!!

        Usko sinä hoitokokouksiin, jos niin haluat. Lienee syytä kysyä siinä tapauksessa, oletko koskaan lukenut Matt. 18. loppuun? Sinulle kun se alkuosa on niin rakas ja siten myös sitominen ihastuttaa sinun mieltäsi kovasti, niin mahdatko koskaan olla perehtynyt sen loppuosaan? Siinä Jeesus kertoo ensiksi Pietarille, millainen sydän tulee lähimmäistä kohtaan olla. Sen jälkeen Jeesus kertoo vertauksella, miten farisealainen paha palvelija kohtelee toista palvelijaa pikku velasta, vaikka itse on saanut kymmenentuhannen leiviskän velan anteeksi.

        Kymmenentuhannen leiviskän velan anteeksi saanut on esimerkkinä sellaisesta elävästä kristitystä, joka on tullut pöyhkeäksi oman uskonsa suhteen. Velat on pyyhitty pois, ja niinpä onkin mukava ryhtyä nyppimään kanssapalvelijoiden velkoja. Sokeus on kova, vaikka parannusta onkin tehty! Näinkin kurjasti ihmisellä voi olla.

        Kerropa minulle, minkälaisissa tilanteissa Raamatussa sidottiin ihmisiä syntiinsä? Olivatko he tehneet pikkupullasyntiä, kirkossakäyntisyntiä, vaiko peräti epäuskoistensukulaistenkanssakäyntisyntiä? Muistan itse vain yhden tapauksen, jossa synteihinsä sidottiin haureutta tehnyt mies (kor 5.). Sellaisiako nämä aikanaan hoitokokouksissa sidotut ihmiset olivat, koskapa heitä piti niin julmasti kohdella?

        Mutta kuten sanottu, puolusta sinä vain vääryyttä wehaseni, ja usko hoitokokouksiin.


    • Havaintojeni perusteella

      Kerro, missä kohden Raamatussa määritelään jatkuvasti hokemasi 'sekaoppi', 'eriseura' ja 'uudelleenkastaja'.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3279
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1783
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1315
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1273
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1171
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1168
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1103
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      984
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      916
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      854
    Aihe