uudet hinnat julkaistu

....

Aivan pöyristyttäviä korotuksia. Subarun markkinaosuuden kasvu pysähtyy kuin seinään. Ei tässä maailmantalouden tilassa ihmiset hyväksy useiden tonnien kertakorotuksia. He äänestävät jaloillaan ! Valitettavasti....

25

3214

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • d forester?

      Diesel nousee paljonko ja milloin?

      • ...

        eli 1.12. ja 2100 euroa.


    • forre

      Niin kävi, vaikka en tuota suostunut uskomaan silloin kun joku siitä kirjoitti ekan kerran. Korotukset ei taatusti helpota markkinaosuuden kasvua, vaikka en pidä subarua vielläkään kalliina autona, päinvastoin, pitäähän esimerkiksi 2,0 legacyn olla selvästi kalliimpi kuin esim. tojon avensis vastaavan tehoisella koneella. Subarun hinnoitteluun on jo aiemminkin kuulunut hintojen muuttumiset johonkin suuntaan, esim vuoden 2004 alussa maksoi 2,0 forester 35000€, joten nykyiset hinnat näyttävät taas siihennähden todella edullisilta. Mutta onneksi jokaisella on mahdollisuus valita minkä ostaa tai jättää ostamatta.

    • niin..

      Korotukset eivät olleet pöyristyttäviä, hinta/laatu-suhde on edelleen edullinen.
      Markkinaosuuden kasvu ei pysähdy kuin seinään.
      Ja jos pysähtyisi, mitä se haittaisi?
      Tässä maailmantalouden tilassa ihmiset vähentävät joka tapauksessa kaiken kaman ostamista.
      En ymmärrä happamuuttasi, ellet sitten ole piirimyyjä.

      • kari a

        Olipa hyvä kun ehdin hankkia,pari tonniakin on rahaa.


    • jeputtaja

      Kumma temppu tosiaan.
      Kaikki muut pudottavat hintoja, niin Subaru nostaa niitä.
      Pitää olla melkoisen fanaattinen merkin suhteen, että viitsii maksaa noita pyyntejä.

      • aattelit?

        Minkä vastaavan uuden auton ajattelit nyt ostaa halvemmalla, kun Subaru hinnoitteli itsensä ulos?


      • tässä...
        aattelit? kirjoitti:

        Minkä vastaavan uuden auton ajattelit nyt ostaa halvemmalla, kun Subaru hinnoitteli itsensä ulos?

        tilanteessa, YT-neuvottelujen Suomessa, autot kokonaan ostamatta.


      • forre
        tässä... kirjoitti:

        tilanteessa, YT-neuvottelujen Suomessa, autot kokonaan ostamatta.

        yt-neuvotteluja on käyty aina, ja tullaan aina käymään, mitään suurtyöttömyyttä ei ole tulossa, kuten 90-luvun alussa. Joten autoja tullaan myymään edelleen. Kuten viimeisistä tilastoista näkee, on subarun myynti kovassa kasvussa. Subarujen hinnat on edellen erittäin kilpailukykyiset auton tarjoamaan laatuun nähden, eikä "köyhän" kannata ostaa huonoa, siksi minunkin valintani on subaru.


      • osta uutta
        forre kirjoitti:

        yt-neuvotteluja on käyty aina, ja tullaan aina käymään, mitään suurtyöttömyyttä ei ole tulossa, kuten 90-luvun alussa. Joten autoja tullaan myymään edelleen. Kuten viimeisistä tilastoista näkee, on subarun myynti kovassa kasvussa. Subarujen hinnat on edellen erittäin kilpailukykyiset auton tarjoamaan laatuun nähden, eikä "köyhän" kannata ostaa huonoa, siksi minunkin valintani on subaru.

        No myös Subarun omistajana täytyy todeta, että ainakaan vielä en onneksi ole ostanut ko. merkkiä uutena, arvon pysyminen ei ole ihan parasta a-luokkaa, mitään muuta vikaa merkistä ei sitten löydäkään.

        Mutta pari-kolme vuotta käytettynä hinta on kohdallaan.


      • forre
        osta uutta kirjoitti:

        No myös Subarun omistajana täytyy todeta, että ainakaan vielä en onneksi ole ostanut ko. merkkiä uutena, arvon pysyminen ei ole ihan parasta a-luokkaa, mitään muuta vikaa merkistä ei sitten löydäkään.

        Mutta pari-kolme vuotta käytettynä hinta on kohdallaan.

        kerran olen uutena ostamani subaruni vaihtanut uuteen subaruun kahden vuoden vanhana, eikä arvo ollut laskenut paljoa mitään, sitä paljonko sain "vanhasta" ja missä, en viitsi laittaa näin yleiseen tiedotukseen, mutta jos joku sattuu kasvokkain kysymään niin voin näyttää kauppakirjan... :-D


      • Legasy

        Kyllä vielä on eroa hinnalla Hondan crv verrattuna.Jenistä tämä on kiinni kyllä japsit
        joutuu tarkisteleen kaikki hintojaan.


    • retret

      Vaikka hinta olisi edelleen edullinen niin kysymys on psykologiasta. Auton olisi saanut hetki sitten pari tonnia halvemmalla kuin nyt joten jääkööt ostamatta.

      • forre

        niin, mikset sitten ostanut? Toisaalta kukaan ei muista korotusta kolmen kuukauden kuluttua, kuten poliitikkojen lupauksia mitä annettiin ennen vaaleja...


      • kun....

        laskevien raaka-ainehintojen maailmassa sama ämpärimuovi maksaa yhtäkkiä 2100 euroa enemmän kuin edellisenä päivänä. Ruotsi-Suomi maahantuontiorganisaatioiden ahneuttahan tämä on- ei mitään muuta.


      • sitten ostaa?

        Minkä siis ostat, kun Subarun hinta nousi pari tonnia?
        Vai vaikuttiko Subarun hinnannosto niin lamauttavasti, että jää auto kokonaan vaihtamatta?Ja olihan se hinnannousu tiedossa pitkään, mikset ostanut, kun hinta oli kohdallaan?


      • kaikki...
        kun.... kirjoitti:

        laskevien raaka-ainehintojen maailmassa sama ämpärimuovi maksaa yhtäkkiä 2100 euroa enemmän kuin edellisenä päivänä. Ruotsi-Suomi maahantuontiorganisaatioiden ahneuttahan tämä on- ei mitään muuta.

        Ahneutta? Totta kai, sitähän se kaupankäynti meillä länsimaissa on. Ajattelitko, että hyvää hyvyyttään valmistavat ja myyvät meille loistavia autoja?
        Oletko tietoinen, että vanha hinta oli naurettavan alhainen siksi, että nimenomaan diesel-Subaruita piti saada kaupaksi ja liikenteeseen? Ja se keino toimi!
        Entä oletko tietoinen valuttakursseista; kruunujen ja jenien arvosta verrattuna taalaan?


      • ertet
        sitten ostaa? kirjoitti:

        Minkä siis ostat, kun Subarun hinta nousi pari tonnia?
        Vai vaikuttiko Subarun hinnannosto niin lamauttavasti, että jää auto kokonaan vaihtamatta?Ja olihan se hinnannousu tiedossa pitkään, mikset ostanut, kun hinta oli kohdallaan?

        Ei voida olettaa, että tavallinen matti meikäläinen tietäisi tulevista hinnankorotuksesta. Ja jos ostopäätöstä tehdessä edelleenkään ei tiedä olevansa pari tonnin edestä myöhässä niin kaikkihan on silloin myyjän ja ostajan kannalta hyvin.
        Itse en tällä hetkellä ole ostamassa mitään autoa. Olen katsellut Foresteria sillä silmällä, mutta hinnankorotuksen jälkeen minun psykologinen silmäni siirsi katseensa 3 vuotta vanhaan nykyiseen autooni neliveto Skoda Octavia Combiin ja kuiskutti korvaani:" Älä ala maksamaan mitään parin tonnin hinnankorotuksia.Ajele nykyisellä. Sinulla on hieno vähäkulutuksinen auto jossa ei ole tähän päivään mennessä ollut mitään vikaa".
        Ajan siis nykyisellä tästä edeskin ja odotan jotain joka saisi kuumeen nousemaan.


      • tietoinen...
        kaikki... kirjoitti:

        Ahneutta? Totta kai, sitähän se kaupankäynti meillä länsimaissa on. Ajattelitko, että hyvää hyvyyttään valmistavat ja myyvät meille loistavia autoja?
        Oletko tietoinen, että vanha hinta oli naurettavan alhainen siksi, että nimenomaan diesel-Subaruita piti saada kaupaksi ja liikenteeseen? Ja se keino toimi!
        Entä oletko tietoinen valuttakursseista; kruunujen ja jenien arvosta verrattuna taalaan?

        että öljyn hinta ei ole paljon mitään ja teräs ei mene kaupaksi yhtään ? Öljystä valmistetaan muovit. Tämä valuuttakurssijuttu on kestoselitys jota en osta. Yksi erittäin arvostettu pankkiiriliike jenkeissä ennusti kesällä että öljytynnyrin pitäisi maksaa nyt 200 dollaria. Teki itsensä naurunalaiseksi. Saahan täällä uskoa mihin haluaa. Minä olen kiinnostunut vain totuudesta enkä siitä mitä joku sanoo. Kaiken lisäksi kirjoituksesi antaa ymmärtää, että ompa hyvä että hinnat nousee. Mitähän hyvää siinä on kuluttajan kannalta ? Ihan sama mitä ostan niin pyrin aina tinkaamaan hinnan niin optimiksi kuin saan ja autojen ollessa kyseessä olen maksamassa vain autosta, enkä mistään jonkun maahantuontipomon hirsilinnasta hiihtokeskuksessa.


      • haaveilua...
        ertet kirjoitti:

        Ei voida olettaa, että tavallinen matti meikäläinen tietäisi tulevista hinnankorotuksesta. Ja jos ostopäätöstä tehdessä edelleenkään ei tiedä olevansa pari tonnin edestä myöhässä niin kaikkihan on silloin myyjän ja ostajan kannalta hyvin.
        Itse en tällä hetkellä ole ostamassa mitään autoa. Olen katsellut Foresteria sillä silmällä, mutta hinnankorotuksen jälkeen minun psykologinen silmäni siirsi katseensa 3 vuotta vanhaan nykyiseen autooni neliveto Skoda Octavia Combiin ja kuiskutti korvaani:" Älä ala maksamaan mitään parin tonnin hinnankorotuksia.Ajele nykyisellä. Sinulla on hieno vähäkulutuksinen auto jossa ei ole tähän päivään mennessä ollut mitään vikaa".
        Ajan siis nykyisellä tästä edeskin ja odotan jotain joka saisi kuumeen nousemaan.

        Haaveilulta tuo kuullostaa ja siksi päivittelysi hintojen noususta oli minusta turhaa. Sitä paitsi saat edelleen uudenkankeita esittelyautoja vanhalla hinnalla.
        Ja hintojen nousuhan oli tiedossa kuitenkin kuukauden, jos tätä palstaa saattui vilkuilemaan oikeissa ostoaikeissa.


      • haittaakaan...
        tietoinen... kirjoitti:

        että öljyn hinta ei ole paljon mitään ja teräs ei mene kaupaksi yhtään ? Öljystä valmistetaan muovit. Tämä valuuttakurssijuttu on kestoselitys jota en osta. Yksi erittäin arvostettu pankkiiriliike jenkeissä ennusti kesällä että öljytynnyrin pitäisi maksaa nyt 200 dollaria. Teki itsensä naurunalaiseksi. Saahan täällä uskoa mihin haluaa. Minä olen kiinnostunut vain totuudesta enkä siitä mitä joku sanoo. Kaiken lisäksi kirjoituksesi antaa ymmärtää, että ompa hyvä että hinnat nousee. Mitähän hyvää siinä on kuluttajan kannalta ? Ihan sama mitä ostan niin pyrin aina tinkaamaan hinnan niin optimiksi kuin saan ja autojen ollessa kyseessä olen maksamassa vain autosta, enkä mistään jonkun maahantuontipomon hirsilinnasta hiihtokeskuksessa.

        jos Subarujen hinnat nousivat, kun olen ostanut juuri omani vanhalla hinnalla. Itse asiassa kuvittelen lapsellisesti, että hintojen nousu tekee hyvää vaununi jälleenmyyntiarvolle. :)

        Valuuttakurssien heilahtelut eivät ole uskon asia, olivatpa öljy ja teräs hetkellisesti kuinka halpoja tahansa. Ne ovat faktaa ja niiden varassa kansainvälistä kauppaa tehdään.

        Kummallisen katkera on kirjoituksesi sävy. Voisiko Subarun kohdalla olla niin, että vanhojen hintojen aikana "maahantuontipomojen" hirsilinnat jäivät rakentamatta? Ja ettei niillä nytkään "herrojen" ökyprojekteja aloitella?

        Minkä ominaisuuksiltaan vastaavan merkin myynti- tai maahantuontiorganisaatio muuten sinusta myy autoja Subarua pienemmällä katteella tai konsanaan ilman katetta ikään kuin kuluttajan hyväksi?


    • on aivan oleellinen asia jäänyt huomaamatta
      joko tarkoituksella tai muuten vaan.

      Esim. uutta huomattavasti isompaa Foresteria
      myytiin edellisen korimallin hinnalla. Ei
      tarvinnut olla moinenkaan ennustaja ymmär-
      tääkseen, että ennen pitkää hinta nousee
      uutuutta "vastaavalle" tasolle.

      • kohdillaan

        Keväällä tilatessani Outback dieselin totesin sen hinta-laatu -suhteen ylivoimaisuuden. Foresterin hinta näytti vielä alhaisemmalta, mutta en tarttunut syöttiin, koska olin juuri saanut omani enkä edes etsinyt katumaasturia.
        Olen ollut tyytyväinen ensimmäisen uuden auton ostooni sekä hinnan että ominaisuuksien osalta. Jos Subbe vielä kestää sen aikaa (> 5 v), että seuraava autoni voi olla hybridi tms., niin ostos on ollut täydellinen. Vasta aika näyttää lopullisen onnistumisen.
        Uudetkaan hinnat eivät ole pahat!


    • nousuajäiostamtta

      Subaru nosti taas hintoja?

    • Semmmosta

      Subaru tuo autojen takapajuinen fossiili jossa kamalat päästöt ja korkea kulutus. Ämpärimuovia ja halpaa kamaa sisusta pullollaan. Täytyy olla sokea jossei sitä huomaa kauppaa tehdessään. Eipä niitä paljoa myydä. Ehkä vähän enemmän kun jotain alfaa tai fiattia tms jaguaria. Pienet on tehot järjestäen ja hinta laatuun nähden kamala. Eräs vaihtoautomyyjä vuosi sitten mulle sano että eivät ota vaihdossa sti subaruita kun niissä on niin paljon konerikkoja...sekö kertoo laadusta? Sti subaru on ainoa joka jotenkin aikanaan kiinnosti mutta kun kilpailijalta saa tehokkaamman ja nopeamman halvemmalla ja se on sitäpaitsi laadukkaampi kaikinpuolin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2058
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1962
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      149
      1563
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1217
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1184
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe