Riika,kesäkaupunki

Matkalta palannut

Olen käynyt menneenä kesänä sekä nyt viikonloppuna Riiassa ja voin sanoa,että Riika on mielestäni täysin kesäkaupunki. Olin pettynyt,kun joulutori oli vasta rakenteilla ja muutenkin joulun tunnelma yms.puuttui lähes kokonaan. Sää oli sateisen ankea ja joulutunnelmaa oli vaikea löytää. Kesällä matka oli täydellinen. Kukkaloisto oli huikea. Sää oli todella hieno. Heinä-elokuun vaihteen alennusmyynneistä sai todella edullisesti kaikenlaista. Suosittelen ehdottomasti Riian reissua tehtäväksi kesällä. Silloin saa matkasta kaiken irti.

6

798

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piikalikka

      Olen kanssasi täysin samaa mieltä.Tästä talvesta näyttää tulevan niin Latviassa kuin Suomessakin viime talven kaltainen.Riiassa tehdään esim.jouluvalojen kanssa todella iso työ,ne ovat aivan loistavat,mutta vesisateessa ne eivät pääse oikeuksiinsa.Voi vain kuvitella ,miltä ne näyttäisivät lumista maisemaa vasten.
      Mutta Riiassa naiset pukeutuvat upeisiin turkiksiinsa heti syksyn tultua,melkein kelillä kuin kelillä.Niitä upeita turkiksia sopii ihailla.(jos ei satu olemaan kettuhenkilö)

    • Riganieki

      Kyllähän täällä on kuraista ja pimeää. Eikä joulufiilistä vielä löydy. Tosin itse olen siihen asiaan äärees tyytyväinen ettei joulua tyrkytetä vielä joka tuutista. Kyllä sitä ehtii.

      Kesällä tänne on helpoin tulla ja nauttia kaikilla aisteilla. Tähän aikaan vuodestakin on paljon mielenkiintoista tekemistä. Se vaan vaatii melkolailla aktiivisuutta itseltä löytää kaikki tekemisen meininki. Tähän aikaan vuodesta kannattaa tulla enemmänkin aktiivilomalle kuin nauttimaan maisemista.

      • jouluaika alkaa?

        Olemme tulossa ensi viikolla... Joko silloin on kaupungissa joulufiilis? Haluaisin niin nauttia jouluvaloista ja -ostoksista!


      • Matkalta palannut
        jouluaika alkaa? kirjoitti:

        Olemme tulossa ensi viikolla... Joko silloin on kaupungissa joulufiilis? Haluaisin niin nauttia jouluvaloista ja -ostoksista!

        ...että joulufiilistä ei tuosta kaupungista saa, jos ei ole lunta. Toivotaan että sinne saadaan lunta pian.


      • minua
        Matkalta palannut kirjoitti:

        ...että joulufiilistä ei tuosta kaupungista saa, jos ei ole lunta. Toivotaan että sinne saadaan lunta pian.

        Kävin marraskuussa ja ihastuin kaupunkiin. Luminen joulu ois varmaan kiva siellä, mutta mulle kelpais uudelleen ihan harmaassa marraskuussakin.


      • Riganieki
        jouluaika alkaa? kirjoitti:

        Olemme tulossa ensi viikolla... Joko silloin on kaupungissa joulufiilis? Haluaisin niin nauttia jouluvaloista ja -ostoksista!

        Valoja on jo kyhäilty. Keskusrautatieasemalla on kuusen ympärillä luistinratakin ja luistinvuokraamo siinä kyljessä. Mustapäiden talon edessä on perinteisellä paikalla kuusi valoineen jne. Vielä kun joku heittäisi tänne lunta, niin se olisi kuin taikasauva fiiliksestä puhuttaessa.
        Täällä oli jotain joulusta myös:
        http://www.losave.net/minne.html


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1847
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1717
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1323
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1141
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      839
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      795
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      777
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      759
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      735
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      717
    Aihe