Silloin tällöin täällä näkee kerrottavan, että joku tekee jotakin/ oli jossakin "miesystävän" kanssa. Naisystävistähän (nimenomaan miesten) täällä juurikaan ei puhuta; tuskin siis sellaisen omistavia miehiä on.
Mitä vaaditaan siihen, että joku on miesystävä? Riittääkö siihen, että asutaan erillään ja tavataan ehkä kerran viikossa? Pitääkö miesystävä-suhteeseen sisältyä jotakin intiimiäkin yhteydenpitoa?
(Itsellä ei ole, mutta kiinnostaisi, mitä muiden mielestä sisältyy miesystävä-käsitteeseen.)
kuka miesystävä
17
1121
Vastaukset
- alkaa olla
miehistä (hyväkuntoisista) alkaa olla puute tässä ikäluokassa,
se on elintason merkki, kun on miesystävä,
aivan kuten -50 luvulla oli auto.- tuote!
Kyllä hivelee itsetuntoa!
Kiinteä, kauan jatkunut parisuhde himmentänee hohtoa vaimon silmissä? - niin voi
tuote! kirjoitti:
Kyllä hivelee itsetuntoa!
Kiinteä, kauan jatkunut parisuhde himmentänee hohtoa vaimon silmissä?"himmentänee hohtoa vaimon silmissä?"
jos himmenee, voikohan olla harmaakaihi,
ainakaan minun vaimolla ei ole hohto himmentynyt, eikä olla mitään muuta ylellisyystavaraa keksitty kuin pitkä rakkaus.
- 1943
maininnut miesystävän täällä. Jokainen tekee omat rajansa, minulla raja kulkee siinä, että ystäviä voi halata. Miesystävän kanssa mennään pidemmälle, suudellaan, nukutaan saman peiton alla jne. Tavataan melko säännöllisesti, käydään yhdessä riennoissa jne. Itse en pysyvästi halua muuttaa saman katon alle, mutta jokainen ratkaisee tämän asian tavallaan. Minulla on miespuolisia ystäviä, joiden kanssa pidän yhteyttä sähköpostin tai puhelimen välityksellä satunnaisesti. Käymme lounaalla, kahvilla jne tavatessamme. Tässä iässä on hyvä olla ihan ikiomaa elämääkin, emme vahdi toistemme menoja miesystäväni kanssa. Hauskaa on kun tapaamme pari kertaa kuukaudessa.
- eri juttu
Mielestäni miesystävä on sellainen jonka kanssa on suhde, eli sisältää muutakin kuin ystävyyttä. Aivan sama asuuko saman katon alla vai ei.
Ystävä on ainakin minulle ihminen jonka kanssa olen kaveri, josta pidän ja hyväksyn sellaisena kuin on, siihen ei liity seksiä.
Ystäviä minulla on sekä nais-, että miespuolisia. Eivätkä ne miehet ole minun miesystäviä. Miesystävää en enää edes haluaa, alkavat heti pompottamaan ja määräilemään elämästäni.- pikkumummukka
Minulla on ollut erottinen miesystävä. Hän on kaukana toisella paikkakunnalla. Tapailimme 7-vuotta. Suhde lopahti kun hakeuduin avosuhteeseen toisen miehen kanssa. Halusin olla vain yhdelle uskollinen. Emme soitellet kolmen vuoden aikana ollenkaan.
Nyt kun tuo epäonnistunut suhde on päättynyt mietin otanko yhteyttä ystävääni. Aivan hiljan puhelin soi ja ystäväni halusi kuulla miten eloni sujuu. Ilostuin todella. Oli mukavaa vaihtaa kuulumisia. Yhteys oli säilynyt. Hän haluaisi tavata taas. Katsotaan nyt miten ystävyys jatkuu.
En halua enää mitään kiinteää parisuhdetta joka sitoo ja on omistava. Erottinen ystävyys on ihastuttavaa. Ei yhteisiä taloudellisia huolia. Vai sunnuntai eloa. Vaatii kyllä vahvan luonteen.
- Ilo´
Tai jotain sen suuntaista.
- enm
- Ajattelen tämän asian että naisystävä on sellainen jonka kanssa on intiimi suhde...
Ystävänainen on taas tuttu jonka kanssa jutellaan ja käydään jossain...
Eikä nämä saisi sulkea toisiaan pois.- beessisloggi
no pystytkös jakamaan aikasi tasapuolisesti ja oikeudenmukaisesti? Kuka on etusijalla esim. kun on joku riento, johon naisystävät ja ystävänaiset haluaisivat juuri sinun kanssasi?
- 1943
ystävilläni on omat naisystävänsä. Itse osaan pitää rajat hyvin enkä tunkeudu toisen reviirille. Mutta luulen etteivät nämä ystäväni kerro naisystävilleen, että on viestitelty tai tavattu. En minäkään kerro miesystävälleni, koska kaikkea ei tosiaankaan tarvitse tietää. Olen asunut etäavioliitossa emmekä silloinkaan tehneet tiliä toisillemme kaikesta. Nyt olemme miesystäväni kanssa muodollisesti vapaita ja tämä suhde voi olla loppu ykskaks. Niinhän tässä maailmassa silloin tällöin käy, mutta pitää elää tätä hetkeä.
- enm
beessisloggi kirjoitti:
no pystytkös jakamaan aikasi tasapuolisesti ja oikeudenmukaisesti? Kuka on etusijalla esim. kun on joku riento, johon naisystävät ja ystävänaiset haluaisivat juuri sinun kanssasi?
Kaikki eivät tosiaan ole pystyneet sulattamaan sitä että mulla on pari ystävänaista joista en kyllä hevillä luovu...
Eihän me kyllä päivittäin tai viikottainkaan edes viestitellä... Ja jos mulla on menossa joku "suhde" niin keskityn kyllä siihen.
- maija-inkeri
Olen kanssasi samaa mieltä. Olen havainnut että meidän ikäiset naiset, (vapaat), hyvin herkästi kehuvat että asuvat yksin mutta että heillä on miesystävä. Kuitenkaan tämä miesystävä ei ole ollut mukana tilaisuudessa (matka, tanssiravintola, kurssi yms). Hyvät naiset, jos liikutte yksin tilaisuuksissa en usko pätkääkään että teillä on miesystävä. Teillä on joko tuttavia, ystäviä tai rakastajia. Käsitteellä miesystävä, eli yksi ja ainoa kulta, tarkoittaa minun mielestäni samaa kuin nuorena kun oli poikaystävä. Se edellyttää uskollisuutta ja parisuhteen tapaista suhdetta jossa liikutaan yhdessä eri tilaisuuksissa. Ei tarvitse asua yhdessä. Olenko ihan höpö kun ajattelen näin? Terveisin, Maija-Inkeri
- Ei-yksinäinen
Minusta on pääasia että on ystäviä. Ja en nyt rupea tässä erittelemään ja jaottelemaan ystäviäni ja mitäpä se teille kuuluu. Mutta ystävät ovat ihania olemassa!
- 1943
se mitään kehumista ole, ihmisellä on erilaisia kausia, ihmiset ovat erilaisia. Kyllä me jo mieheni eläessä kuljimme paljon kumpikin omissa tilaisuuksissamme. Viime lauantaina olin yksin puurojuhlassa, en tiedä, missä miesystäväni oli. Ensi viikolla lähdemme yhdessä lomailemaan. Nyt on tällainen kausi, saas nähdä vuoden päästä. Tuntuu todella samanlaiselta kuin silloin nuorena, yhtä jännittävää on tavata.
- beessisloggi
asian ihan samalla tavalla kuin sinä.
Minulle miesystävä tarkoittaa ihmistä, joka haluaa, ja jonka kanssa minä haluan viettää mahdollisimman paljon yhteistä aikaa. Olen jopa niin hupsu, että puhun tässä yhteydessä rakkaudesta. Oletuksena siis ilman muuta yhteiset perhejuhlat, juhlapyhät, lomat jne., tietysti aina tilanteen mukaan. Mutta siis lähtökohtaisesti näin ja sen pitäisi olla molemmille itsestään selvää.
Sanat varmasti merkitsevät eri ihmisille eri asioita, mutta näin minä ymmärrän miesystävän. Sulhanen sana tässä iässä tai nykyään yleensäkään ei oikein sovi, avomiehen kanssa asutaan yhdessä, miesystävä on se ainoa oma kulta, niin minäkin sen ajattelen.
- luulis sinulla
olevan jonkinmoinen ystävä, ei mies ystävä ole sen kummempi kuin joku muukin ystävä, ystävyys suhteisiin ei kuulu seksi, jos mies ystävän kanssa harrastaa seksiä se onkin rakkaus - suhde, joka välttämättä ei johda avioliittoon vaan toimii ystävyyden pohjalla.
- hilema-
Voi ainakin päätellä ettei tuolla kirjoittajalla ole tässä yhteydessä tarkoitettua miesystävää.
Ei ole tosin kovin kehuttavaa oikeinkirjoituksen taitoakaan, vaikka eihän noiden asioiden tarvitse olla toisistaan riippuviakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 475875
- 495361
- 513746
- 143695
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise1003441- 313146
- 592894
- 592766
- 552413
- 381864