Tekee mieli juoda :(

Juoppo...

Olen ollut kolme kk juomatta ja nyt tuntuu, että homma leviää käsiin. Himo on raastava henkisesti. Neuvoja kiitos (ei AA)

41

6884

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korpikyynel.

      Rupee keittää pontikkaa, onhan se juotava jos kerran janottaa.

      • Juoppo...

        Mutta en nyt halunnut kannustusta juomaan vaan siitä eroon pysymiseen.

        Ilmeisesti väärä palsta...


    • niin mitä sitten?

      Jos sua janottaa, etkä halua ottaa mahdollisuutta raitistumiseen AA:n kautta vastaan, niin JUO!!!

      Se on ihan tasan ikioma asiasi...

      • Juoppo...

        se AA kävin siellä muutamaan otteeseen.

        Onko jotain muuta keinoa, kun kärvistely.


      • Taas lähtökuopissa
        Juoppo... kirjoitti:

        se AA kävin siellä muutamaan otteeseen.

        Onko jotain muuta keinoa, kun kärvistely.

        Minä olin kolme kuukautta selvänä,hienoa aikaa mitä en ole vuosiin kokenut.
        Viime tiistaina ratkesin ja join kaksi päivää,morkkis on sanoinkuvaamaton.
        Sain kahden päivän aikana sekoiltua ja asiat ihan sekasin,en mennyt töihin en ilmoittanut mitään.
        Perjantaina kirjallinen varoitus ja seuraavasta potkut perseelle,joten kysyn kannattiko moinen hulluus...
        En ole vielä ikinä jättänyt töihin menoa väliin,olen hakenut raukkamaista saikkua,mut parempi sekin.
        Ei tullut mulle mieleen et moni oli musta huolissaan,ei kun viinaa koneeseen.
        Olin tuhlannut koko tilin,ajallut taksilla ympäri kylää,pilannut ihmissuhteeni uhkailemalla tyyttöystävääni jne..
        Nyt olen yksin työpaikka just vielä mut ei kauan sekään.
        Se oli se yksi olut.. älä sinä ota.


      • 110100101
        Taas lähtökuopissa kirjoitti:

        Minä olin kolme kuukautta selvänä,hienoa aikaa mitä en ole vuosiin kokenut.
        Viime tiistaina ratkesin ja join kaksi päivää,morkkis on sanoinkuvaamaton.
        Sain kahden päivän aikana sekoiltua ja asiat ihan sekasin,en mennyt töihin en ilmoittanut mitään.
        Perjantaina kirjallinen varoitus ja seuraavasta potkut perseelle,joten kysyn kannattiko moinen hulluus...
        En ole vielä ikinä jättänyt töihin menoa väliin,olen hakenut raukkamaista saikkua,mut parempi sekin.
        Ei tullut mulle mieleen et moni oli musta huolissaan,ei kun viinaa koneeseen.
        Olin tuhlannut koko tilin,ajallut taksilla ympäri kylää,pilannut ihmissuhteeni uhkailemalla tyyttöystävääni jne..
        Nyt olen yksin työpaikka just vielä mut ei kauan sekään.
        Se oli se yksi olut.. älä sinä ota.

        kauan joit yhtäolutta jos 2 päivää kesti.


      • vain kovatahtoisille
        Juoppo... kirjoitti:

        se AA kävin siellä muutamaan otteeseen.

        Onko jotain muuta keinoa, kun kärvistely.

        ja selkärankaisille tyypeille.
        AA on voimattomille.


      • ex juoppo

        Alkoholi riippuvuuteen saa TASAN apua muualtakin kun jostain AA kerhosta


      • Pössäyttelijä
        Juoppo... kirjoitti:

        se AA kävin siellä muutamaan otteeseen.

        Onko jotain muuta keinoa, kun kärvistely.

        Keksi aina joku projekti mikä laittaa ajatukset muualle. Muista aina silloin tällöin miltä olo maistui aamuisin kun juopottelun. Ota silloin tällöin maria ja kuuntele musiikkia.


    • Spriten voimalla

      Muistelen, että tuossa 3 kk:n kohdalla tuli muutaman päivän mittainen kausi, jossa kaikenlaiset ajatukset pyörivät mielessä. Onnistuin pääsemään irti jumiutuneista ajatuksistani paneutumalla töihin. Jos et ole ansiotyössä niin kyllä kotonakin on aina jotakin raastamista.

      Minua helpotti se, että aina kun houkutus iski niin ryhdyin tekemään jotakin ja keskitin ajatukseni siihen mitä tein. Näin etenin "kohtauksesta" toiseen ja sitten se jo taas hellitti. Onnellinen oli olo jälkeenpäin, kun huomasin, että olin onnistunut.

    • ja tee kova lenkki

      Saatat olla juuri niissä kulminaatiopisteissä. Mene ulos, pukeudu sään mukaan ja vedä kova lenkki. Niin kova, että tosiaan tuntuu. Jos mahdollista, päälle sauna ilman sitä olutta. Muuta en osaa neuvoa. Ulkoilma ja fyysinen kova rasitus. Sen jälkeen vaikka kirja käteen.

      • pulison

        Noita A-klinikan tädin ohjeita täällä aina joku jakaa.
        Kunnon juoppohan palkitsee aina itsensä.
        Kun on oltu kuukausi kuivilla, otetaan kunnon putki ja kun on tehty pitkä lenkki, käteen otetaan kirjan sijasta olut.
        Näin alkoholismi toimii ihmisessä.


      • ratkaisu!
        pulison kirjoitti:

        Noita A-klinikan tädin ohjeita täällä aina joku jakaa.
        Kunnon juoppohan palkitsee aina itsensä.
        Kun on oltu kuukausi kuivilla, otetaan kunnon putki ja kun on tehty pitkä lenkki, käteen otetaan kirjan sijasta olut.
        Näin alkoholismi toimii ihmisessä.

        En tunne tilannettasi tarkemmin. Voisit tehdä arvokkaan päätöksen ja mennä kunnon hoitolaitokseen esim. myllyhoitoon. Oletko ajatellut. A-klinikoilla ei ole mitään tekemistä sinun raitistumisesi kanssa. Jos todella haluat raitistua, tee se myllyhoidossa tai AA-kerhoissa. Yksin se on mahdotonta!


    • sanoa että

      tussa tilanteessa ei auta mikään ei edes AA.
      Ymmärrät varmaan ,että tämä himo on omissa aivoissasi ja nyt sinun pitäisi taistella sitä vastaan .Mites tälläsen taistelun voi voittaa pidemmän päälle.Ja minkä arvoista sellainen elämä on missä koko ajan päässä takoo ajatus otanko vai en .ei vittu nyt mä lähen.ei en lähe.
      mitä tekis.jos nyt kuitenkin .ei.

      Itse kyllä pääsin tosta veivaamisesta ,mutta siitä et halunnut kuulla.

    • Juoppo...

      En mennyt lenkille, en. En myöskään saunaan tai AA:han.

      Kai se on tästä puskettava vaan yksin läpi. Kukaan ei kyllä aidosti tue sen olen huomannut...

      • sAAmari

        Millaista tukea kaipaat? Sinulle on ehdotettu asioita (lenkkeily, sauna, AA) mutta mikään ei kelvannut, epäilen ettei omakaan ehdotukseni kelpaa: mene ihmisten pariin; kyläilemään, hanki jokin yhteisöllinen harrastus, etsi jokin innostuksen tai suoranaisen intohimon kohde johon uppoudut töiden jälkeen täysillä. Juo vettä, limua, vichyä, mitä tahansa mikä vie janon. Syö. Tyydytä mielihyvän tarpeesi ruualla.

        Muuta tukea on aika vaikea antaa kuin vinkkejä.


      • Juoppo...
        sAAmari kirjoitti:

        Millaista tukea kaipaat? Sinulle on ehdotettu asioita (lenkkeily, sauna, AA) mutta mikään ei kelvannut, epäilen ettei omakaan ehdotukseni kelpaa: mene ihmisten pariin; kyläilemään, hanki jokin yhteisöllinen harrastus, etsi jokin innostuksen tai suoranaisen intohimon kohde johon uppoudut töiden jälkeen täysillä. Juo vettä, limua, vichyä, mitä tahansa mikä vie janon. Syö. Tyydytä mielihyvän tarpeesi ruualla.

        Muuta tukea on aika vaikea antaa kuin vinkkejä.

        Vaan näitä jo vaan sitten tyyppisiä vastauksia.

        Olo on ihan peestä ja ei paljoa tee mieli lenkkipolulle mennä.

        Ennen "palkitsin" itseni nimenomaan oluella siivouksen yms päätteeksi.

        Olen ujo ja en uskalla mennä ryhmiin yms.

        Auttaako joku keskusteluapu ja miten sellaista saa


      • Juoppo...
        Juoppo... kirjoitti:

        Vaan näitä jo vaan sitten tyyppisiä vastauksia.

        Olo on ihan peestä ja ei paljoa tee mieli lenkkipolulle mennä.

        Ennen "palkitsin" itseni nimenomaan oluella siivouksen yms päätteeksi.

        Olen ujo ja en uskalla mennä ryhmiin yms.

        Auttaako joku keskusteluapu ja miten sellaista saa

        Piti kirjoittaa
        "Vaan näitä jUo vaan sitten tyyppisiä vastauksia..."


      • sAAmari
        Juoppo... kirjoitti:

        Vaan näitä jo vaan sitten tyyppisiä vastauksia.

        Olo on ihan peestä ja ei paljoa tee mieli lenkkipolulle mennä.

        Ennen "palkitsin" itseni nimenomaan oluella siivouksen yms päätteeksi.

        Olen ujo ja en uskalla mennä ryhmiin yms.

        Auttaako joku keskusteluapu ja miten sellaista saa

        on mahdollista käydä keskustelemassa kahden kesken sosiaaliterapeutin kanssa (= sairaanhoitaja, erityissairaanhoitaja tai sosiaalityöntekijä, joka on suorittanut A-klinikkasäätiön päihdeopinnot). Tosin jonot ovat paikkakuntakohtaisesti muutamasta päivästä muutamaan viikkoon, eli välitöntä apua sieltä ei saa. Mutta jos haluat ammattiapua niin se on yksi vaihtoehto, eikä silloin tarvitse puhua ryhmässä eikä välittää ujoudesta koska ammattilainen osaa kyllä suhtautua siihen oikein.

        Vaikka tyrmäsit totaalisesti AA:n niin kerron kuitenkin, että on myös sellainen mahdollisuus keskusteluun, että soitat AA:n vastauspalveluun 040 8484000 ja pääset juttelemaan toisen samaa sukupuolta olevan alkoholistin kanssa. Se ei velvoita sinua lähtemään palaveriin mutta saat puhua asiastasi ilman ajanvarauksia. Huono tai hyvä puoli, tilanteesta riippuen, on se että vastaaja ei ole ammattilainen vaan ihan tavallinen matti meikäläinen.

        Ajatusten saaminen pois alkoholista olisi juuri se juttu, mikä pitäisi tehdä, mutta kuten kirjoitit niin tuossa vaiheessa on vaikea enää kiinnostua mistään tai saada kiskottua itseään minnekään. Kannattaa kuitenkin yrittää!


      • 68426

        On vaikea tietää mikä asia kellekin sopii tai auttaa mutta kyllä se raittius kuitenkin lähtee omasta aivotyöstä. Työ, sauna ja lenkki toimii sen hetken kun niitä suorittaa mutta kuitenkin tulee hetki eteen kun olet yksin ajatustesi kanssa, joten rohkeasti niitä päin. Ensin varaat ajan A-klinikalta ja jos sen olet turhaksi kokenut yritä uudestaan sillä niissä terapeuteissakin on isoja eroja. Kokemusta on. Sitten lisäksi itseopiskelua ja mars kirjastoon ja lainaat vaikka Raimo O. Kojon Eroon viinasta opuksen. Siinä on tietoa siinä muodossa että sen juoppokin ymmärtää. Itse olen harkinnut myös AA kerhoa koska yksinäistä puurtamistahan tämä raittius ainakin täällä maaseudulla on. Viikonloppuisin kävelylenkillä vain kuuluu älymöly melkein joka torpasta. Tuntuu ettei ole tervetullut mihinkään, ei raittiisiin ei juoppoihin koteihin. Kuitenkin tämä on sitä elämää johon kannattaa pyrkiä kaikesta huolimatta. Olet ajatuksissani.


      • keskusteluun ajan

        yksityiseltä psykiatrilta. Ei se niin hirveitä maksa, etteikö syntyisi plussasaldoa kun raitistut eikä tarvitse kantaa rahoja kaljakauppaan tai Alkoon.


      • sAAmari
        keskusteluun ajan kirjoitti:

        yksityiseltä psykiatrilta. Ei se niin hirveitä maksa, etteikö syntyisi plussasaldoa kun raitistut eikä tarvitse kantaa rahoja kaljakauppaan tai Alkoon.

        vaan psykologilta tai mieluiten psykoterapeutilta. Psykiatrit ovat lääkäreitä, he ovat perehtyneitä asian lääketieteelliseen puoleen, ja vaikka hekin toki keskustelevat asiakkaiden kanssa niin psykososiaalisen tuen tarpeeseen auttavat paremmin psykologit ja psykoterapeutit.


      • Psykiatrilta
        sAAmari kirjoitti:

        vaan psykologilta tai mieluiten psykoterapeutilta. Psykiatrit ovat lääkäreitä, he ovat perehtyneitä asian lääketieteelliseen puoleen, ja vaikka hekin toki keskustelevat asiakkaiden kanssa niin psykososiaalisen tuen tarpeeseen auttavat paremmin psykologit ja psykoterapeutit.

        minäkin sain lähetteen terapeutille.


    • Kahvinkuluttaja

      Mie ihmettelen kans näitä päässä kiertäviä ajatuksia,että baariin ,juomaan... Oon ollu yli puoli vuotta ilman. Ja ilman tupakkaakin jo pari kuukautta. Nyt vaan koitan tehdä kaikkea,etten sorru:) Tsemppiä. Älkää ratkeko juomaan.

      • lökölöö

        Aivokemia on oppinut siihen, mitä alkoholi tekee ja kaipaa sitä.

        Tuon saman aivokemian voisi kenties saavuttaa toisinkin keinoin kuin käyttämällä alkoholia?


    • asdfh3341

      Kynttiläterapia lienee paras mahdollinen ratkaisu aloittajan tilanteessa. Kun juomishimon nostaessa päätään alkaa tunkea kynttilää aukkoon, yhtäkkiä alkaakin himoita ajan myötä kynttilää enemmän kuin pulloa.

      Terapian haittapuolena on, että aika ajoin pitää ostaa paksumpia ja paksumpia kynttilöitä, ja tämä syö taas noberahabudjettia.

      • Faktaa_vakioista

        Voisitko olla viittaamatta Kylmikseen omissa lapsellisissa trollauksissasi? Kylmis haluaa vain auttaa, jopa sinua. Kylmis ei ole juonut Nobelaneria enää vuosikausiin.


      • Asdfh4523
        Faktaa_vakioista kirjoitti:

        Voisitko olla viittaamatta Kylmikseen omissa lapsellisissa trollauksissasi? Kylmis haluaa vain auttaa, jopa sinua. Kylmis ei ole juonut Nobelaneria enää vuosikausiin.

        En edelleenkään väitä olevani kylmis, ja nobea varmaan ovat ostaneet tässä vuosien varrella muutkin kuin kylmis :)


    • RAL-
    • Asdfh3512

      Maanantain mahtilaukaukset taas kajahtaa kohti neukkukuution pönttöä

    • Itsekinraitistunut

      No oikeastaan ainut lääke viinanhimoon on juoda itsensä tarpeeksi pohjalle, niin tylyltä kuin se tuntuukin. Siis mene juomaan ja hankkimaan lisää kokemuksia juomisesta, kunnes mielesi alkaa pohtia raitistumista...

      • Karua_faktaa

        Jatkuvasti juodessa toleranssi kasvaa ja rahat vain yksinkertaisesti loppuu kesken, juuri kun olet jo fyysisesti riippuvainen alkoholista. Sitten kun olet juonut vuokra-ja sähkölaskuun tarkoitetut varatkin, on vaihtoehdot vähissä. Putkakierre ja korvikkeet. Sitten ne sijoittaa sinut johonkin parakkiin, jossa petejä vierivieressä. Siellä saa sitten ölistä kolleegojen kanssa loppuelämänsä. Ruoka on ala-arvoista. Kesä on spurgujen parasta aikaa, silloin öristään puistoissa.

        Kylmis paniikissa kovasti oli hakeutumassa katkaisuhoitoon rahapulassa, ei ole kuulunut eikä videoita näkynyt.


      • Alkoholi_on_kirous
        Karua_faktaa kirjoitti:

        Jatkuvasti juodessa toleranssi kasvaa ja rahat vain yksinkertaisesti loppuu kesken, juuri kun olet jo fyysisesti riippuvainen alkoholista. Sitten kun olet juonut vuokra-ja sähkölaskuun tarkoitetut varatkin, on vaihtoehdot vähissä. Putkakierre ja korvikkeet. Sitten ne sijoittaa sinut johonkin parakkiin, jossa petejä vierivieressä. Siellä saa sitten ölistä kolleegojen kanssa loppuelämänsä. Ruoka on ala-arvoista. Kesä on spurgujen parasta aikaa, silloin öristään puistoissa.

        Kylmis paniikissa kovasti oli hakeutumassa katkaisuhoitoon rahapulassa, ei ole kuulunut eikä videoita näkynyt.

        No se on todellakin kusessa. Sinnittelee jotenkin vielä ja hakee oikeaa ajankohtaa katkaisuun.


    • selvänä

      Ymmärrän täysin tuon, että viinaa tekee mieli. mutta olen itse loukannut humalassa itseni pahasti lopetin 8 vuotta sitten, olen kiitollinen että selvisin hengissä, viina käy silti aina mielessä , mutta siihen tottuu ja varmaan olisi mukavampi lopettaa ilman loukkaantumisia, päivä kerrallaan on hyvä. Itse luen paljon, lenkkeilen ja olo on kuitenkin mukavampi ilman ainaisia krapuloita ja törttöilyjä.

      • Kari_Makkara

        Jos menet päissään haastamaan riitaa isommalle kaverille, joka ei sääli sinua tippaakaan humalatilasi takia, niin siinä saattaa loukata itsensä tosi pahasti.

        Älkää siis uhotko päissänne.


    • turhaakärsimistä

      Hyvä, myös läheiset saa rauhan, usein juopot häiritsee yötä päivää ja pummaa rahaa. Minä jätin juopon, ei muuttunu vaikka lupas sata kertaa. Oli itsekäs ja ei minkäänlaisia käytöstapoja edes selvänä, sen kerran kun oli.

    • temppis

      8v sitten "raitistuin" aa:n avulla. Tuntui alussa vastenmieliseltä mutta sitten homma alkoi rokkaamaan. Olin tuossa puoli vuotta sitten varman maailman vahvimmin raitis kunnes Jouluna en sitten enään ollutkaan. Nyt on vaimo lähtenyt kotoa ja minä lähden huomenna aa: kokoukseen, en tiedä onnistuuko tällä kerralla.

      • Nuori.Lääkäri

        Voit huoleti juoda suositellut 17 annosta per päivä, suorituskykysi paranee! 👌


      • IloinenAA

        Näin teen, kiitos! Jaan tätä ohjetta myös muille huomenna aa paltsussa 👌


    • Anonyymi

      Kokeile pepsii siinä saa juoda eikä tuu kännii

    • Anonyymi

      Jos tekee mieli juoda ni sit pitää juoda.
      Älä tee siitä numeroa tollo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2814
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      522
      2645
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1845
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1777
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1723
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1669
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1272
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      87
      1106
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1082
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      55
      1077
    Aihe