Hyundai Trajet

kokemuksia?

Tarkoitus olisi ostaa tila-auto. Autolehtiä ja nettiautoa selataessa osui silmiin, että Trajettia saa kohtuullisen halvalla, 02-05 alle 100tkm ajettujen yksilöiden hinnat liikkuu 10000-20000te:n hintaluokassa. Hintaa näyttäisi olevan vähemmän kuin touraneilla/corolla versoilla, vaikka kyseessä on iso tila-auto. Käyttökulutkin lienevät melkoisesti halvemmat kuin bensakoneisissa jenkeissä?

Nyt kyselisinkin kokemuksia kyseisestä autosta. Itselläni kun ei ole koko merkistäkään juuri mitään kokemusta, paitsi vanhasta Sonatasta joka oli aivan hirveä. En pidä sitä kokemusta siltikään kovin relevanttina. Eli Trajetilla ajelijat, vinkkejä kehiin, millainen auto on kyseessä, mitkä ovat plussat, mitkä miinukset?

9

7433

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • takuusta

Jos '02-05 haeskelet niin tiedoksi että 5 vuoden takuut tuli voimaan 9/2004, eli voisi silmäillä semmoista yksilöä missä vielä takuut päällä.

Trajet ja muutkin 2000-luvun hyundait on ihan perus japsi/eurokotturoiden oloisia, eli perus hyviä, helppoja ja luotettavia. Jenkkitilaihmeet on aika sohvia, ja janoisia.

http://www.hyundaiclubfinland.com

• umpivintti

eihän nämä pikku kipot ole tila-autoja. itelläni dodge grand caravan, kaikkien tila-autojen äiti.Tollanen trajettihan mahtuu caravanin takakonttiin.Siis dodge sama kuin chrysler grand voyager,jos tutumpi...

• isompi

ja lisäksi vielä isompi autokin, nimittäin ford excursion, minkä takakonttiin tuo sinun dodgesi mahtuu heittämällä... ;-D

• mie_juu

Trajetti ulkomitoiltaan toki pienemp.. ja hinnas erot vielä isommat, grand vojaakkeri maksaa tuplat.

• Ketjun aloittaja

Jos aikoisin ostaa tuollaisen jenkkilahnan, olisin kysynyt sellaisesta. Mutta en tee mitään noin isolla, huonosti valmistetulla, ylihintaisella ja järjettömillä ylläpitokuluilla varustettua autolla.

Kysyin nimenomaan Hyundaista, en mistään muista, jolloin ei tarvitse kommentoida kuin ko.autoa.
        Muista vaihtoehdoista olen kysellyt tietoa niiden omilta palstoilta.

• 6 vuotta kokemusta
        Ketjun aloittaja kirjoitti:

Jos aikoisin ostaa tuollaisen jenkkilahnan, olisin kysynyt sellaisesta. Mutta en tee mitään noin isolla, huonosti valmistetulla, ylihintaisella ja järjettömillä ylläpitokuluilla varustettua autolla.

Kysyin nimenomaan Hyundaista, en mistään muista, jolloin ei tarvitse kommentoida kuin ko.autoa.
        Muista vaihtoehdoista olen kysellyt tietoa niiden omilta palstoilta.

2002 Trajet, ajettu 150 tkm. Kulutus matka-ajossa 8,5L, muuten noin 10-12L. Siis 2,0 koneella, manuaali, ei ilmastointia.

Ruma kuin mikä, ja jälleenmyyntiarvo kaiketi huono, mutta ihan käypä peli. Euroopassa (mm. Ruotsi ja Tanska) kovasti myyty peli. Voin suositelle, mutta ainahan nää tila-autot kalliita on. Sen verran keskustelua olen käynyt vojakkerien omistajien kanssa, että nämä pelit ovat ainakin käytettynä hinnakkaitta mitä tulee varaosiin ja huoltoihin.

• vm.06

Itse ostin o6 trajetin pari viikkoo sitten koe ajettuani myös voijaggerin 3.3 v6 bensan.Onhan se niin kuin karvalakki malli chraisleriin verrattuna, mutta jo koe ajo osoitti mm. kulutuksen kannalta trajetin PALJON edullisemmaksi.Tiloiltaan olen tyytyväinen trajeen ja mielestäni ajo ominaisuudet ovat hyvät ja penkit helposti irrotettavissa.Myös huollot pystyy itse tekemään(jos ei ole enää takuu.)Kyselin muutamalta ennen ostoa(omistaavat trajetin)mielipiteitä,niin ei ainakaan haukkuneet maan rakoon,päin vastoin.Kone 2.0l bensa ja luulin laiskemmaksikin,mut ihan verrattavissa suorituksissa henkilöautoon.

• 87tkm takana

Jep meillä on käytössä tollanen Trajetti ja empä voi moittia hirveemmin. Ostin tuon 30tkm ajettuna ja kattelin tossa n. 40tkm matkalle keskikulutusta niin se asettu 9,4l/100km sekalaista ajoa enimmäkseen n.15-18km työmatkaa joka on minusta tuon kokoselle autolle kohtuullinen samoin vakuutukset edullisemmat kuin esim vojassa. Seuraavana vikalista:Takalasinpyyhkijän motti ja sisävalo/kello paketti molemmat takuuseen.Kulutuksesta vielä käytiin tossa itsenäisyyspäivän aikoihin n.1000km lomareissu kyydissä 7h. ja matkatavarat kulutus 8,3l/100km matkanopeutena normaali talvirajoitukset.Eihän se mikään raketti ole 2,0l bensakoneella mutta kylläpä sillä normaali ajot pärjää, ja eihän se ole kilpa-auto tietääkseni.

• mummeli

Mulla on nyt ollut 2 vuottaTrajet -06 automaatti, ja tyytyväinen olen ollut. Mahtuu sekä ihmisiä että tavaraa kyytiin. Eikä tarvitse maassa istua, kun penkit ovat korkeita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      85
      4578
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      86
      4416
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      17
      3572
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2784
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2711
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2113
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1758
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      110
      1316
    Aihe