mikä on maailman suurin karhu laji?
suurin karhu?
22
9400
Vastaukset
Jääkarhu.
- höpö...
Kodiakinkarhu on suurempi.
- joolupukki
höpö... kirjoitti:
nimittäin ursus maritimus on suurin maalla elävä peto, ja tämä on tosi.
- mitä puhun
joolupukki kirjoitti:
nimittäin ursus maritimus on suurin maalla elävä peto, ja tämä on tosi.
- 6reu7
mitä puhun kirjoitti:
susi karhu ahma ilves supikoira kettu ja tietenkin painavin on sonni hirvi painaa jopa 1200 kiloa...
- korpikuus
mitä puhun kirjoitti:
http://www.nalle.fi/suomi/karhut/index.html
Jääkarhu lienee keskimäärin suurin, mutta lähes yhtä painavia lajeja on muitakin. - erdffd
höpö... kirjoitti:
maailman suurin karhu on pedobear
- myha
jääkarhu suurin maalla elävä lihansyöjä
- Anonyymi
Se on meri nisäkäs
- maurituks
Keskimäärin jääkarhu. Isoimmat tavatut yksilöt Kodiakinkarhuja.
- palaeo
Tylppäkuonokarhu (Arctodus Simus) on kaikkien aikojen kingi.
- :DD
taitaa olla tuo akakabuto maailman suurin :DD
- Kysymys
no onks isopanda niitäkin isompi??
- rekisteröitymätön***
Suurin punnittu kodiakinkarhu (vankeudessa) on painanut hieman vajaa 800 kg , suurin jääkarhu (luonnossa) hintsusti yli tuhat kiloa (epätyypillisen iso yksilö, normaalisti urosten paino jää hieman alle 700 kilon, mutta useita yli 800 kiloisia yksilöitä on pyydetty).
Koska luonnossa karhut eivät tyypillisesti pysty kasvattamaan massaa niin tehokkaasti kuin vankeudessa, kodiakinkarhun oikeaksi ennätykseksi pitäisi laittaa suurin tavattu villi yksilö: 670 kg. Yli tuhatkiloisista joskus lukee, mutta mitään todistetta niille ei ole ollut.
Jääkarhuissa on siis selvästi isoimmat yksilöt. Kuitenkin, koska jääkarhunaaraat ovat huomattavasti (noin puolet) pienempiä kuin urokset ja kodiakin karhuilla sukupuolten kokoeroa ei ole kuin pari-kolmekymmentä prosenttia, kodiakinkarhut ovat keskimäärin painavampia.- fairbanks go
Kyllä kodiakinkarhuja on mitattu reilusti yli tuhatkiloisia. Itse olen nähnyt täytettynä tilastoissa numero 100 (ammuttuna mitattu) joka painoi yli 850kg.
- rekisteröitymätön**
fairbanks go kirjoitti:
Kyllä kodiakinkarhuja on mitattu reilusti yli tuhatkiloisia. Itse olen nähnyt täytettynä tilastoissa numero 100 (ammuttuna mitattu) joka painoi yli 850kg.
Etsitkö lähteen/viitteen tuolle ylit tuhatkiloiselle kodiakille? Tosiaan, noita väitteitä on pilvin pimein, todistettuja punnistustuloksia vaan ei löydy. Karhut ovat kuin haukia - koko kasvaa joka kertomalla...
- karhuman
Suurin karhu laji on spellkarhu. Suurin yksilö on ollut 5-10m painaa 4000-5000kg.se karhu tappoi ihmisiä huvikseen mutta kuolikun sen pää lävistettiin kiväärillä. Sen nimi oli akakabuto xD :D
- palaeo
Ennen oli kaikki paremmin, niin myös karhujen osalta. Tässä kunnonkokoisia jo pois menneitä nalleja:
http://prehistoric-fauna.com/arctotherium-angustidens- Rale102
Jaakarhu
- Ruskeakarhu
- cracy
Jaakarhu
- Anonyymi
Suurin karhu on tietysti se persiiseen ammuttu karhu joka pääsi karkuun.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921423Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 82971
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66895Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v74879Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841