Mitä tehdä jos..?

raitis

Joku tulee tarjoamaan huumeita esim. kadulla.

Olin kerran tilaisuudessa jossa puhuttiin huumeista. Paikalla oli virkavalta ja lääkärikin.
Sain sieltä ohjeita em. tilanteen varalle ja haluan kertoa niistä myös täällä.

Tilanteessa, jossa tarjoaja on tuntematon henkilö
kannattaa ilmoittaa asiasta poliisille. Kyseistä henkilöä voi tapahtuman jälkeen varjostaa tilanteen mukaan matkan päästä ja kertoa poliisille henkilön tuntomerkit, sijainti.

Itse aion ainakin toimia tuolla tavalla, jos joudus ko tilanteeseen. Jos kaikki muutkin toimisivat samalla tavalla niin huumeiden välittäjät pajastuisivat nopeammin.

14

1085

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "heh"

paitsi, tuskin kukaan tulee sinulle tarjoamaan huumeita kadulla. Tuokin on eräänlainen urbaanilegenda. Ei sitä kukaan juokse perässäsi huudellen "osta huumeita". Jos huumeita haluaa, niin ne pitää omalla aktiivisella etsimisellä löytää.

• ufo

Tuskin sun tarvii pelätä että niitä huumeita sulle joku tulee tyrkyttään kadulla..ja ainahan voit sanoa että ei kiitos=)...ei kait se sen kummempaa ole kieltäytyä nyt sitten vaikka tupakasta jos joku tarjoo sulle KADULLA....et sellasta..=)..tsemppiä=)

• Selväpäinen
        ufo kirjoitti:

Tuskin sun tarvii pelätä että niitä huumeita sulle joku tulee tyrkyttään kadulla..ja ainahan voit sanoa että ei kiitos=)...ei kait se sen kummempaa ole kieltäytyä nyt sitten vaikka tupakasta jos joku tarjoo sulle KADULLA....et sellasta..=)..tsemppiä=)

Kyllä, voihan sitä vain sanoa ei kiitos ja jatkaa matkaa, mutta vastuullinen ihminen kyllä tekee asialle jotakin, eikä jää miettimään, että onko se 15 v teini yhtä fiksu kuin minä, vai saako tämä diileri aikaiseksi huumehelvetin tälle tyhmälle, mutta viattomalle lapselle. He kun eivät ymmärrä mitä huumeet ihmiselle tekee.

Itse ainakin selvittäisin ihmisen henkilöllisyyden ja tekisin poliisille ilmoituksen.

• MJK
        Selväpäinen kirjoitti:

Kyllä, voihan sitä vain sanoa ei kiitos ja jatkaa matkaa, mutta vastuullinen ihminen kyllä tekee asialle jotakin, eikä jää miettimään, että onko se 15 v teini yhtä fiksu kuin minä, vai saako tämä diileri aikaiseksi huumehelvetin tälle tyhmälle, mutta viattomalle lapselle. He kun eivät ymmärrä mitä huumeet ihmiselle tekee.

Itse ainakin selvittäisin ihmisen henkilöllisyyden ja tekisin poliisille ilmoituksen.

"Kyllä, voihan sitä vain sanoa ei kiitos ja jatkaa matkaa, mutta vastuullinen ihminen kyllä tekee asialle jotakin, eikä jää miettimään, että onko se 15 v teini yhtä fiksu kuin minä, vai saako tämä diileri aikaiseksi huumehelvetin tälle tyhmälle, mutta viattomalle lapselle. He kun eivät ymmärrä mitä huumeet ihmiselle tekee. "

Näitä katudiilereitä ei ole olemassa!

• sair.hoit

Johan oli järjen riumuvoitto-ohjeet, vaikka läsnä on ollut jopa virkavaltaa.Olen itse tehnyt työtä päihdeongelmaisten kanssa, niin että tässä faktaa, kun joku tulee sinulle huumeita tarjoamaan-LÄHDE TILANTEESTA ja jätä tuntomerkkien yms.sellaisten otot,nimittäin jos tämä narkomaani on ns.huonoissa oloissa ja paranoidinen niin se voi olla sinun terveydellisi hyvin vaarallista ja jos tarjoaja vielä huomaa sinun jotenkin tutkailevan häntä.Jätä hommat ammattilaisille,äläkä aiheuta turhaa työtä ilmoituksillasi eli kun soittaisit poliisille, näin juuri pitkätukkaisen miehen jolla oli jne.niin, mitä iloa poliisille on noista ilmoituksista,eihän ne sais koskaan kiinni ns.yläporrasta jos ne vaan ettis näitä käyttäjiä,jotka yleensä ovat hyvin pohjalla hierarkiassa,koska ei kovin usein tulla myymään tuntemattomille ainakaan kadulla.Pidä mielessä HULLU SAA OLLA MUTTEI TYHMÄ!

• Raitis

Minulla on sellainen käsitys että huumekauppiaat eivät yleensä ole ns. narkomaaneja ja aineiden varsinaisia käyttäjiä.
        En tarkoittanut että niitä narkkareita pitäisi vartavasten ilmiantaa.
        Esittämäni toimintaohje oli muuten poliisin kertoma.

• sair.hoit
        Raitis kirjoitti:

Minulla on sellainen käsitys että huumekauppiaat eivät yleensä ole ns. narkomaaneja ja aineiden varsinaisia käyttäjiä.

Yleensä aina osa käyttäjistä rahoittaa oman käyttönsä myymällä huumeita.Ne,jotka myyvät ja eivät käytä niitä me emme koskaan näe kadulla myymässä,siinä on niin monta porrasta etteivät poliisitkaan tahdo saada kiinni näitä ns.alkulähteitä,koska he saattavat korkeissa ammateissa olevia yms.tai ulkomailla asuvia.Mitä h... virkamiehiä olet tavannut jos eivät edes tuota tiedä,suosittelisin lämpimästä,poliisi Torsti Koskisen luentoa asiasta,tosin hän taitaa olla jo eläkkeellä.Olen todella yllättynyt,että nyky-suomessa on näin tietämätöntä porukkaa,ilmankos täällä huumeiden käyttö lisääntyy jos kerran ns.virkamiehetkin ovat noin huonoilla eväillä liikkeellä-raivostuttaa,kun nähnyt liian monen nuoren elämän kaatunee huumeisiin.

• MJK
        Raitis kirjoitti:

"Minulla on sellainen käsitys että huumekauppiaat eivät yleensä ole ns. narkomaaneja ja aineiden varsinaisia käyttäjiä. "

Sinulla on todellakin väärä käsitys! Jos joku sinulle kadulla tyrkyttää niin se on joku epätoivoinen narkkari. Kenekään "kunnon" diilerin ei todellakaan ole tarvis mennä koulun nurkalle tms. tyrkyttämään.

• Narc
        Raitis kirjoitti:

Katudiileri on kaveri joka rahoittaa omaa käyttöään. Niitä ei Suomessa juurikaan näe ja hyvä niin. Joudutaan menemään pitkälle tukkuportaan yli ennenkuin alkaa tulla vastaan kauppiaita jotka eivät käytä.

Alkuperäiseen kysymykseen:

Olen hoitsun kanssa samma mieli, jossain määrin. Jos ei katudiileri huomaa kyttäämistäsi itse, se lähellä oleva kyttiä väijyvä kaveri huomaa varmasti - sen takia se (ne) siellä on. Suoraan sanoen, hölmön hommaa lähteä seurailemaan. Tuntomerkit voit tietenkin painaa mieleen ja soittaa poliisit kun olet tilanteesta ulkona, mutta kannattaa muistaa että diileri osaa useimmiten laskea 1 1... "tolle tarjosin ja kytät tuli". Lopputulos ei välttämättä sovellu peruskoulun matikankirjaan.

Ja sitten toiselta kantilta...

Kadulta ei KOSKAAN pidä ostaa mitään.

• sair.hoit

Uskallatko kertoa,missä tilaisuudessa ja keneltä sait nämä pökiötoimintaohjeet,olisi ihan mukava olla sinnepäin yhteydessä.

• Donna99

Yleensä kaduilla diilataan aika pienimuotosesti eikä huumeita tulla yleisesti tarjoomaan jollekki tuntemattomalle, ne pidetään omassa pivossa tai annetaan ehkä vähän tutulle kaverille. Tuntemattomien kans ei ruveta sähläämään. Isommat kaupat tehdään asunnoissa.

Ai että pienimuotosen myyntitapahtuman jälkeen ruvettas oikeen seuraamaan ko.henkilöä kaukoputkella? Mitä hyötyy siit ois, hah hah hah.

• heehe

ainoo vaan et tästä voi päätellä et kuka vitun kreisi tulis tarjoilee huumeita sun näköselle...=) Vai onko sulle ikinä tarjottu kamaa? Niinpä.

• Pauli Juhana

kyllä jakkkupuku ihmiset käyttävät huumeita. ei ole olemassa mitään pukukoodia erikseen nisteille vai onko ?

• Anonyymi

Jos joku tarjoaa huumeita, sano kyllä kiitos. Ne ovat kallita..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      85
      6284
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3783
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3130
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      369
      1696
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1388
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1320
    7. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      946
    8. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      939
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      870
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      849
    Aihe