Vesirokko aikuisella

JAMO

Olen 19-vuotias vesirokkoa sairastava nuori mies. Millaisia kokemuksia teillä on aikuisiän vesirokosta?

7

8420

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puoliso

Mieheni sai vesirokkotartunnan 6-vuotiaalta tytöltämme! Aikuisiässä sairaus on "vaikeampi ja runsaampi". Sair.lomaakin tuli kokonainen viikko, ensin oli jopa kuumeilua. Joka päivä isukki kävi suihkussa ja vaihtoi puhtaat alusvaatteet. Kutina oli kiusallsita, mitään niihin näppylöihin ei laitettu. Apteekissa on kyllä apua näihinkin vaivoihin.

• kärsinyt

Kylmät suihkut auttavat pahimpaan kutinaan - hetkeksi. Tosin kuumeisena ja voipuneena suihkuttelukin on ylivoimainen rasite. Kannattaa mennä lääkäriin viimeistään, jos rakkulat näyttävät tulehtuvan.

• Tantta

kun sairastin ko. taudin. Sain sen joltakin vyöruusua ja silmätulehdusta sairastaneelta mummolta.

Aika iisi tapaus. Vähän valo koski silmiin taudin alussa. En muista mitään hirveää kipua. En myöskään raapinut rupia, ja silti niiden lähteminen jätti ikuisia arpia sinnetänne. Terveydenhoitajan mukaan siksi kun olen vaalea.

Mitään huuliherpestä ei ole minulle ikinä tullut, vaikka sellainen mahdollisuus on, kun on kerran vesirokon sairastanut.

• Marjaana

...käydä ottamassa vesirokkorokote.

• r3232

rokotteesta. mistä sen älyää jos esim lapsi on jo tartuttanut muhun ennekö hänelle nouseen näppyjä jolloin se vasta huomataa.

• Peccan

Olin 15, estolääkityksen olisin saanut jos en olisi ollut sairaalassa (HAH). No joo, suurimman osan ajasta eli useamman päivän olin vuoteenomana (=en pystynyt istumaankaan) yli 40 C kuumeessa ja näin kaiken keltaisen aaltoilevana :) Kutina tuli sitten kun olin tajuissani, ja että oli kamala. Atoopikkona olin jo valmiiksi herkistynyt ihon ärsytyksille ja pitkän sairaalaoleskelun seurauksena (= kuivaakin kuivempi ilma) olin huonoihoinen.

• AAAAAAAAAA!!!

Ite oon 16v ja vesirokkoa sairastanut n. 3 päivää. Näppylöitä runsaasti yli sata. Suussakin on jo ainakin 5. Mitään lievitystä kutinaan en käytä ja siksi kutina onkin niin prkleen kova että tekisi mieli nylkeä ittensa. Suosittelen ehdottomasti jotain lievennystä kutinaan sillä muuten joku päivä saattaa olla niin vttumainen fiilis että kilahtaa ja raapii koko ihon verille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5346
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3701
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3263
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      11
      2505
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2102
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2027
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      163