kuuluvatko kotityöt yksin vaimolle?

onneton orja

Olemme uusioperhe. isä, äiti ja molemmilla 18 vee lapset,poika ja tyttö. Kumpikin olemme maksaneet omat ja lapsemme kulut itse. Yhteiset menot maksaneet tasan puoliksi. Ongelma on se, että vain minun vaimona pitäisi siivota toisten roskat, likaiset astiat, tavarat,työkalupakit kaikki romut, mitkä muut jättävät käsistään milloin minnekin. Huolehtia tiskauksesta,pyykistä,siivouksesta. Kantaa kaikki ruuat kaupasta ja iloisesti valmistaa perheelle maittavat kotiruuat.
Senlisäksi pitäisi laittautua nahkahameeseen, korkkareihin, saumasukkiin, tissipusakkaan. Kammata tukka just oikein ja kova meikki ja viehkeä suloinen ilme päälle kaiken raatamisen jälkeen, kun herra työpäivänsä (aina ei siellä oo ees tekemistä) palaa työpaikaltaan.
Suututaan, jos ehdottaakin toisten osallistumista kotitöihin! Ne kuuluvat yksin vaimolle (pyykkikone on muuten liian vaikea miehen käytettäväksi, ja tyttären vartalolle ja kynsille ei sovi siivous eikä muukaan )
Mitä teen? Olen onneton, rakkaus haihtuu haukuttaessa. Onko ketään kohtalotoveria?

16

1015

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja uus..

      ja uusperhe..koska opit ,mitä opit edellisestä suhteesta,,,mitä opit seuraavasta suhteesta,,koska ylensä opitaan jotain..???

      siis jo alusta tehdään selväksi missä kaappi seisoo, kuka käskee ja mitä tehdään,

      et ole orja jos et sitä itse haluaa olla ,vain nautitko siitä...kävele ulos happihypylle ..ja kelaa vähän ...katsele ympärille mitä näet ....

      sinullA/TEILLÄ on isot lapset ..käske ne siivoamaan omat jälkensä..mies voi osallistua siivoukseen myös...jos ei osalListu OTA ERO!!

      • onneton orja

        Edesmennyt mieheni teki kotona mielellään töitä, enemmän kuin minä..suorastaan hemmoitteli. Tämä kertoi seurusteluaikana osaavansa kaikkea, kun kerran oli yksinhuoltaja ollut jonkin aikaa.
        Ostimme omakotitalon, josta maksoin käteisellä lähes puolet, ja hän otti vain isot lainat. Miten tästä lähddddet, kun ketään ei voi kotoaan häätää? Olen kuin pässi narussa :((


      • voi lähteä.
        onneton orja kirjoitti:

        Edesmennyt mieheni teki kotona mielellään töitä, enemmän kuin minä..suorastaan hemmoitteli. Tämä kertoi seurusteluaikana osaavansa kaikkea, kun kerran oli yksinhuoltaja ollut jonkin aikaa.
        Ostimme omakotitalon, josta maksoin käteisellä lähes puolet, ja hän otti vain isot lainat. Miten tästä lähddddet, kun ketään ei voi kotoaan häätää? Olen kuin pässi narussa :((

        Avioeron yhteydessä yhteinen pesä jaetaan. Jos jompikumpi puolisoista jää asumaan yhteiseen kotiin, on hän velvollinen lunastamaan toisen puolison osuuden asunnosta omakseen. Siis voit aivan hyvin lähteä itse kävelemään ja asunnossa kiinni olevat rahasikin saat kyllä aikanaan takaisin.
        Suosittelen asumuseroa. Muuta joksikin aikaa muualle, jätä niin mies kuin kaikki lapsetkin nykyiseen kotiinsa ihmettelemään että mihin se siivooja oikein katosi. Voihan se olla, että haluavat sinut takaisin vähän sinun puolestasi paremmilla ehdoillakin. Tai sitten tulee ihan oikeasti ero, mutta eihän oikeasti kotiorjana oleminen ole sen arvoista kuitenkaan, joten jos ero tulee, saa tullakin.


    • ole yksin vaimon

      tai äidin tehtävä huolehtia kodista. Se on yhteinen paikka jossa jokaisen tulisi yhtäläisesti osallistua viihtyisyyden ylläpitämiseen. Valitettavasti vain ainoa keino jolla saat muutkin jotakin tekemään taitaa olla se, että lakkaat itse tekemästä yhtään enempää kuin hekään, ja kestät sitä saastaisuuden lisääntymistä ja todennäköistä kritiikkiä "heikosta taloudenpidostasi" niin kauan, että joku muu murtuu ensin, ja myöntää, että tämän itsensä on pakko jotakin asialle tehdä. Jos rahasi riittävät todella pitkään kestävään lomamatkaan, suosittelen lämpimästi läävän jättämistä joksikin aikaa.

      • onneton orja

        juuri noin olen tässä itsekin tuumaillut! Kiitos


    • töihin !

      Todellakaan ei kuulu kotityöt yksin vaimolle.
      Nyt nouset kapinaan. Lopetat yksiselitteisesti kaiken kotitöiden teon. Kulkekoot likaisissa vatteissa ja syökööt kylmää ruokaa nämä laiskat perheenjäsenesi.
      Jos et nouse kapinaan, niin mikään ei muutu. Eihän kukaan perheenjäsenistäsi ole niin "hullu", että rupeaisi vapaaehtoisesti (pyynnöstäsi) avuksi ja tekijäksi kotitöihin,jotka ennen ovat tulleet valmiiksi kuin "manulle illallinen".

      Joten PAKKO on ainoa keino. Saat itse harkita toteutustavat.
      Ja loppujen lopuksi hanki vaikka yksiö itsellesi omaan elämään,jos väki siellä kotona ei rupea ymmärtämään mitä haluat ja mitä tarkoitat kotitöiden tekemisellä ja jakamisella.
      Uskon, että tarvittaessa löydät kyllä jonkun yksiön itsellesi. Jätä ne laiskimukset siihen siivottomuuden keskelle kaikessa rauhassa.

      Sitäpaitsi, niille 18-vuotiaille voit osoitella kaikessa rauhassa ulko-ovea ja omaa (itse maksettua) elämää. Eivät taida lapsukaiset ymmärtää mitä kaikki (elämä) maksaa ja miten paljon kotityöt vievät sekä aikaa että voimia. Tsemppiä Sinulle !

    • Jottain

      Erosin jokunen aika sitten ja jäin lasten kanssa
      asumaan omakotitaloa. Olen nyt tutustunut näihin äitien niin raskaisiin kotitöihin, joita kuorossa valitetaan.
      Voisin sanoa, että jos nainen hoitaa omakotitalossa kaiken muun paitsi sisäsiivouksen,ruoanlaiton ja pyykinpesun eli pitää talon kunnossa, hoitaa pihan, auton aina tankattuna lähteä, kesämökin ja tuo tuloista suurimman osan, lupaan valittamatta hoitaa kepeät ja siistit sisähommat
      valittamatta.
      Ilmottautukaa kiinnostuneet.

      • sitä jottai!

        Otin aikoinaan eron jossa osasyynä oli aloittajan mainitsema tilanne. Ostimme omakotitalon(vanhan), kävikin niin puheista huolimatta että koko hoito jäi minun vastuulleni, täysin. Pienet lapset(3), sisä ja ulkohommat, kaikki helvetin ongelmat mitä vastaan tuli. Järkytys oli suuri kun huomasin mihin olin joutunut, ei auttanut puheet eikä huudot. Ennen taloon muuttoa minulla oli vastasyntynyt lapsi mukana kun kävin maalailemassa ja laittamassa uutta kotia, että sitä rataa meni ja kyllä tuli opittua kantapään kautta asiat ja työt. Jos mielikuvitus riittää niin miettikää mitä kaikkea tälläiseen arkeen sisältyy.


      • Justiinsa
        sitä jottai! kirjoitti:

        Otin aikoinaan eron jossa osasyynä oli aloittajan mainitsema tilanne. Ostimme omakotitalon(vanhan), kävikin niin puheista huolimatta että koko hoito jäi minun vastuulleni, täysin. Pienet lapset(3), sisä ja ulkohommat, kaikki helvetin ongelmat mitä vastaan tuli. Järkytys oli suuri kun huomasin mihin olin joutunut, ei auttanut puheet eikä huudot. Ennen taloon muuttoa minulla oli vastasyntynyt lapsi mukana kun kävin maalailemassa ja laittamassa uutta kotia, että sitä rataa meni ja kyllä tuli opittua kantapään kautta asiat ja työt. Jos mielikuvitus riittää niin miettikää mitä kaikkea tälläiseen arkeen sisältyy.

        Kaikki nuo helvetin ongelmat kuuluu miehelle. Haaveilijoita on maailma täys, oma tupa ja perunamaa. Ajatelkaa niitä naisia jotka jäi leskeksi sodan jälkeen, nyt hienoja vanhoja naisia, elämänviisaita, ei katkeria. Hoidan kaiken itse, omakotitalon, lapset, enkä valita. Jos saan lapset maailmalle kunnialla, on siinä palkka ja elämän tarkoitus. Kiva nukahtaa illlalla, hyvä kirja seurana, eipä tarvii kuunnella katkeroituneen läskipersevaimon katkeraa sepustusta, joka johtuu perimmältään siitä, ettei prinssi tullutkaan valkealla ratsulla.
        Onko oikeasti olemassa naisia joille riittää arkinen rehellinen ja luotettava mies joka huolehtii asioista ja perheestään, en usko.


      • oikein ymmärtänyt
        Justiinsa kirjoitti:

        Kaikki nuo helvetin ongelmat kuuluu miehelle. Haaveilijoita on maailma täys, oma tupa ja perunamaa. Ajatelkaa niitä naisia jotka jäi leskeksi sodan jälkeen, nyt hienoja vanhoja naisia, elämänviisaita, ei katkeria. Hoidan kaiken itse, omakotitalon, lapset, enkä valita. Jos saan lapset maailmalle kunnialla, on siinä palkka ja elämän tarkoitus. Kiva nukahtaa illlalla, hyvä kirja seurana, eipä tarvii kuunnella katkeroituneen läskipersevaimon katkeraa sepustusta, joka johtuu perimmältään siitä, ettei prinssi tullutkaan valkealla ratsulla.
        Onko oikeasti olemassa naisia joille riittää arkinen rehellinen ja luotettava mies joka huolehtii asioista ja perheestään, en usko.

        vastausta minulle. Minä olen tosi tyytyväinen suoritukseeni äitinä vaikka meinasi usko loppua.
        Tuloksena 3 hienoa ja hyvinkäyttäytyvää lasta. Esim. 18v poika ei käytä alkoa vaikka asustelee jo omillaan. Olin aina kotona lapsien kanssa vaikka työ olisi ollut tarpeen. Nyt sitä en enää saa, haen kyllä kaiken aikaa. Kaikki valinnat olen tehnyt lapsia ja heidän parastaan ajatellen. En valita vaan ylpeänä sanon että paras työtodistus minulla on nuo lapset jotka myös näyttävät rakkautensa minuun. Surullisena kuuntelen vain kun aikuiseksi tullessaan vanhemmilla lapsilla menee välit isäänsä huonoksi.
        Kovia aikoja on ollut, voipi sanoa etteivät kaikki olisi sellaisesta selvinneet. Kas kun elämässä voi sattua samaan aikaan niin monenlaista murhetta, jälkeenpäin ihmettelen itsekin olenko elänyt tuon kaiken.


      • edelliseen
        oikein ymmärtänyt kirjoitti:

        vastausta minulle. Minä olen tosi tyytyväinen suoritukseeni äitinä vaikka meinasi usko loppua.
        Tuloksena 3 hienoa ja hyvinkäyttäytyvää lasta. Esim. 18v poika ei käytä alkoa vaikka asustelee jo omillaan. Olin aina kotona lapsien kanssa vaikka työ olisi ollut tarpeen. Nyt sitä en enää saa, haen kyllä kaiken aikaa. Kaikki valinnat olen tehnyt lapsia ja heidän parastaan ajatellen. En valita vaan ylpeänä sanon että paras työtodistus minulla on nuo lapset jotka myös näyttävät rakkautensa minuun. Surullisena kuuntelen vain kun aikuiseksi tullessaan vanhemmilla lapsilla menee välit isäänsä huonoksi.
        Kovia aikoja on ollut, voipi sanoa etteivät kaikki olisi sellaisesta selvinneet. Kas kun elämässä voi sattua samaan aikaan niin monenlaista murhetta, jälkeenpäin ihmettelen itsekin olenko elänyt tuon kaiken.

        On olemassa kuvaamasi naisen kaltaisia. Kumpa minulle sellainen onni olisi sattunut vastaan, pelkkiä renttuja kohtasin matkallani.


      • On vähissä
        edelliseen kirjoitti:

        On olemassa kuvaamasi naisen kaltaisia. Kumpa minulle sellainen onni olisi sattunut vastaan, pelkkiä renttuja kohtasin matkallani.

        Nostan hattua ja pokkaan. Tuskin Sinua tullaan kiittelemään, omat lapset tietysti, mutta vasta aikuisina oikeasti tajuavat mitä olet tehnyt. Sinussa on selkärankaa ja olet tehnyt sen ainoan asian joka on tärkeää, huolehtinut lapsistasi.
        Olet hieno ihminen.


      • kyllä loytyy
        Justiinsa kirjoitti:

        Kaikki nuo helvetin ongelmat kuuluu miehelle. Haaveilijoita on maailma täys, oma tupa ja perunamaa. Ajatelkaa niitä naisia jotka jäi leskeksi sodan jälkeen, nyt hienoja vanhoja naisia, elämänviisaita, ei katkeria. Hoidan kaiken itse, omakotitalon, lapset, enkä valita. Jos saan lapset maailmalle kunnialla, on siinä palkka ja elämän tarkoitus. Kiva nukahtaa illlalla, hyvä kirja seurana, eipä tarvii kuunnella katkeroituneen läskipersevaimon katkeraa sepustusta, joka johtuu perimmältään siitä, ettei prinssi tullutkaan valkealla ratsulla.
        Onko oikeasti olemassa naisia joille riittää arkinen rehellinen ja luotettava mies joka huolehtii asioista ja perheestään, en usko.

        Hei!
        Tyttäreni 34 v. jää todennäköisesti kolmen pienen lapsen kanssa asumaan omakotilaloon, omasta tahdostaan.
        Miestä ei kiinnosta kotityöt ei lastenhoito kaverit on aina etusijalla aina. Nytkin viidettä viikonloppua peräkanaan tuli lauantaiaamuna kotiin kello puoli kuusi nukku pari tuntia ja lähti kirpputorille. On äkäinen kun lapset pitävät ääntä eikä saa rauhassa nukkua. Kotona pitäisi vaimon vielä passata häntä lapset 6v, 2,5v ja 1 v kyllä niiltä ei enää aikuista miestä ehdi ja jaksa palvella. Pienin poltti kätensä hoito on vaatinut 3 viikkoa sairaalassa käyntejä joka toinen päivä. Tänään on sitten kahden lapsen syntymäpäivät ja juhlien järjestelyssä olisi tarvittu apua mieheltäkin jossain muodossa. Mutta eipä tullut muuta kuin läimäytys kuusivuotiaan kasvoihin ja potkaisu tyttäreni jalkaa. Tässä vaiheessa tyttäreni mitta täyttyi ja ilmoitti että nyt on parasta että keräät tavarasi poistut kuvioista. Varmaan on paraillaan kapakassa uusia uhria metsästämässä ja kertomassa miten huono vaimo hänellä on. Seuraa varmaan saa kun on hyvän näköinen mutta luonne oikukas. Onneksi minä asun mieheni kanssa tässsä vieressä joten lapsilla ei ole hätää saavat kaiken mahdollisen avun meiltä niin taloudellisesti kuin muutenkin.
        Että kyllä niitä on kaikenlaisia ihmisiä niin miehissä kuin naisissakin.
        Hyvää jatkoa kaikille ja parempaa vuotta 2009


      • tyttärenne
        kyllä loytyy kirjoitti:

        Hei!
        Tyttäreni 34 v. jää todennäköisesti kolmen pienen lapsen kanssa asumaan omakotilaloon, omasta tahdostaan.
        Miestä ei kiinnosta kotityöt ei lastenhoito kaverit on aina etusijalla aina. Nytkin viidettä viikonloppua peräkanaan tuli lauantaiaamuna kotiin kello puoli kuusi nukku pari tuntia ja lähti kirpputorille. On äkäinen kun lapset pitävät ääntä eikä saa rauhassa nukkua. Kotona pitäisi vaimon vielä passata häntä lapset 6v, 2,5v ja 1 v kyllä niiltä ei enää aikuista miestä ehdi ja jaksa palvella. Pienin poltti kätensä hoito on vaatinut 3 viikkoa sairaalassa käyntejä joka toinen päivä. Tänään on sitten kahden lapsen syntymäpäivät ja juhlien järjestelyssä olisi tarvittu apua mieheltäkin jossain muodossa. Mutta eipä tullut muuta kuin läimäytys kuusivuotiaan kasvoihin ja potkaisu tyttäreni jalkaa. Tässä vaiheessa tyttäreni mitta täyttyi ja ilmoitti että nyt on parasta että keräät tavarasi poistut kuvioista. Varmaan on paraillaan kapakassa uusia uhria metsästämässä ja kertomassa miten huono vaimo hänellä on. Seuraa varmaan saa kun on hyvän näköinen mutta luonne oikukas. Onneksi minä asun mieheni kanssa tässsä vieressä joten lapsilla ei ole hätää saavat kaiken mahdollisen avun meiltä niin taloudellisesti kuin muutenkin.
        Että kyllä niitä on kaikenlaisia ihmisiä niin miehissä kuin naisissakin.
        Hyvää jatkoa kaikille ja parempaa vuotta 2009

        pysyy päätöksessään. Tuossa aiemmin kirjoittelin ja lapseni olivat suurinpiirtein samanikäisiä. Tuollaisessa tilanteessa lapsille saattaa tulla jo henkisiä vaurioita, näkyvät myöhemmin. Nimittäin jos tilanne jatkuisi. Käsittämätöntä on tuonkin "isän" käytös.


      • kummallista !
        kyllä loytyy kirjoitti:

        Hei!
        Tyttäreni 34 v. jää todennäköisesti kolmen pienen lapsen kanssa asumaan omakotilaloon, omasta tahdostaan.
        Miestä ei kiinnosta kotityöt ei lastenhoito kaverit on aina etusijalla aina. Nytkin viidettä viikonloppua peräkanaan tuli lauantaiaamuna kotiin kello puoli kuusi nukku pari tuntia ja lähti kirpputorille. On äkäinen kun lapset pitävät ääntä eikä saa rauhassa nukkua. Kotona pitäisi vaimon vielä passata häntä lapset 6v, 2,5v ja 1 v kyllä niiltä ei enää aikuista miestä ehdi ja jaksa palvella. Pienin poltti kätensä hoito on vaatinut 3 viikkoa sairaalassa käyntejä joka toinen päivä. Tänään on sitten kahden lapsen syntymäpäivät ja juhlien järjestelyssä olisi tarvittu apua mieheltäkin jossain muodossa. Mutta eipä tullut muuta kuin läimäytys kuusivuotiaan kasvoihin ja potkaisu tyttäreni jalkaa. Tässä vaiheessa tyttäreni mitta täyttyi ja ilmoitti että nyt on parasta että keräät tavarasi poistut kuvioista. Varmaan on paraillaan kapakassa uusia uhria metsästämässä ja kertomassa miten huono vaimo hänellä on. Seuraa varmaan saa kun on hyvän näköinen mutta luonne oikukas. Onneksi minä asun mieheni kanssa tässsä vieressä joten lapsilla ei ole hätää saavat kaiken mahdollisen avun meiltä niin taloudellisesti kuin muutenkin.
        Että kyllä niitä on kaikenlaisia ihmisiä niin miehissä kuin naisissakin.
        Hyvää jatkoa kaikille ja parempaa vuotta 2009

        Tuntuu, että lasten tekeminen ja saaminen ovat jotenkin olleet vaimon "projekti". Mies ei kiinnostu kodista, vaimosta tai lapsista. Minkähän takia niitä kotileikkejä ylipäätään on alettu leikkiäkään....?


    • rentuun

      mikä kelpaa mikä ei.olet palvellut liikaa lähde lomalle...

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10682
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3033
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2849
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2137
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1709
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1656
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1478
    Aihe