Vähän yli vuodessa kävisi tuon lvi-asentajan perustutkinnon. Onko täällä kyseisen tutkinnon käyneitä? Onko lvi-ala tulevaisuuden ala? kaikki puhuvat että putkihommia riittäisi paljon. Mitä kaikkea tuo lvi-asentaja pitää sisällään? mihin hommiin olen pätevä koulun jälkeen? liksa lienee 15-20e/h ja työpäivät pitkiä jos huhuja on uskomista. Kertokaa alalla olevat/koulun käyneet!
KOULUTUKSEN SISÄLTÖ
Talotekniikan perustaidot 10 ov
Asiakaspalvelu
ATK-perustaidot
LVI- ja asennustekniikan perustaidot
Kiinteistönhoidon perustaidot
Rakennus- ja työmaatekniikan perustaidot
Sähkötekniikan perustaidot
Työturvallisuus ja työturvakorttikoulutus
EA1- ja tulityökorttikoulutus
Mittaus-, säätö- ja automaatiotekniikka 3 ov
LVI-järjestelmien mittaukset ja säätö
Kiinteistöautomaatio
Energiatekniikka
LV-asennustyöt 8 ov
Saneerausrakentaminen
LV-asennukset
Hitsaustekniikka 6 ov
Kaarihitsaus, teoria ja käytäntö
Kaasuhitsaus, teoria ja käytäntö
LVI-teknisten järjestelmien kunnossapito 4 ov
LVV-teknisten laitteiden huolto
IV-laitteiden huolto
Huoltotoiminta LVI-alalla
Työssäoppiminen 14 ov
Osaamisen näytöt (5kpl) 1 ov
Yhteensä 46 ov
VUODESSA LVI-Asentajaksi !!!
12
16695
Vastaukset
- putkarii
Äkkiä 9 ekua tunti ja urakoita ei ole muuta kuin suomi 24 foorumilla, etkä ton koulutuksen jälkeen ole oppinut oikeastaan yhtään mitään...
- se ole
Paljosti kiinni siitä, millainen ihminen sitä opiskelee, koska jotkut oppii tekemään töitä ilmankoulua ja jotkut ei vaikka kävisi 5 vuotta koulua :D kyllähän tuo jo jonkinlaiset perusteet alalle antaa, Eikä se raha aina kaikkea meinaa..
- ex amiedu
Kävin ton kurssin 5v sitten saat perustiedot lvi tekniikasta mutta kuten joku sano et itse asennuksista/työstä opi siellä mitään!! meitä aloitti pari kymmentä ja tietääkseni putkarihommia ei tänäpäivänä kurssilaisista kuin minä ja yksi toinen heppu.....suurimmasta osasta oppilaista näki heti että ei tuosta mitään tule vaikka kurssin käy loppuun.
Koulutus sopii sellaisille joilla on jo teknistä kokemusta tai rakennustyökokemusta työkalut on "pysyttävä käsissä" sitä ei mikään koulu voi opettaa toisilta homma vaan käy toisilta ei pitää olla aika tavalla PELLE PELOTON..;)
Ensimmäin työpaikka voi olla vaikee saada koska sinulla ei ole työkokemusta urakat on niin tiukassa että ei sinne ketään oteta harjottelee huoltopuolikin on tiukkaa ei sielläkään ole varaa pitää joutomiehiä.
Elikä harva tuon kurssin kävijöistä pystyy oikeesti putkariksi se on mahdollista mutta vaikeeta ja jos ole leipuri pysy leipurina..;)
Meillä molemmilla kurssilaisella jotka vielä teemme putkihommia oli tosiaan vahva tekninen työkokemus takana itse olin tehnyt erilaisia metalli/konepaja(luokkahitsari jne: rakennustöitä 15v ennen kurssia!
Palkat on aluksi abaut 9e siitä sitten eteenpäin kokemuksen mukaan itse saan viiden vuoden jälkeen 20e/h tuntitöissö huoltopuolella.
ps: Amiedun opetus on hunoa!!!!!!!!!!!- K-suomessa
juuh, kävin kanssa tuon. 20 aloitti myös, ja 2 pääsi mukaan tekemään hommia.
Loput teki jotain muuta, tai vieläkin käy vastaavilla kursseilla.
Edes opettajat ei panostaneet opetukseen, kun vuodessa ei opi kuitenkaan mitään. Tuon koulutuksen jälkeen olisi pienet mahdollisuudet oppisopimuskoulutukseen, mutta en päässyt edes siihen vaikka hain ympäri suomesta sitä paikkaa. Eli aloin tekemään muita hommia. En siis suosittele. - lodde
K-suomessa kirjoitti:
juuh, kävin kanssa tuon. 20 aloitti myös, ja 2 pääsi mukaan tekemään hommia.
Loput teki jotain muuta, tai vieläkin käy vastaavilla kursseilla.
Edes opettajat ei panostaneet opetukseen, kun vuodessa ei opi kuitenkaan mitään. Tuon koulutuksen jälkeen olisi pienet mahdollisuudet oppisopimuskoulutukseen, mutta en päässyt edes siihen vaikka hain ympäri suomesta sitä paikkaa. Eli aloin tekemään muita hommia. En siis suosittele.ite oon tällä hetkellä oppisopimuksella putkiasentajaksi, enkä suosittele kellekkään tätä koulua,jos ei tee työkseen tätä jo. ite en tee töissä päivääkään näitä hommia ja ottaa päähän käydä, muuten ei tuu vakinaista paikkaa missä olen oppisopimuksessa!!
Faktahan on se että tuolta kurssilta et todennäköisesti vuodessa saa tutkintoa vaan paperin jossa lukee peruskurssi. Töitä ei tällä hetkellä ole kyllä tarjolla. Mol sivut nopeasti kun käy läpi niin viisi putkiasentajan paikkaa koko suomessa =). suhteilla voi hommiin päästäkkin mutta aloituspalkat on noin 10e tunti.
- Ei ikinä LVI alalle
Samanlaisen kävin Koulutuskeskus Salpauksessa aikoinaan . Ja vaikka päälle hieman työkokemusta alalta olikin niin ei ainakaan Lahtelaiset ylimieliset putkifirmarunkkarit ota töihin . Aikuispuolen koulutus kun on yhtä tyhjän kanssa näköjään.
- 8458658
Sama Savossa lahjakkain 10% pääsee töihin 10E/tunti..
- Herrasmies85
Itse suoritin amiedussa lvi-perustutkinnon. Nyt vedän omia työmaita putkipuolella isossa korjausrakentamisen yrityksessä. Mee ihmeessä kouluun jos työkalut pysyy kädessä ja olet tarkkasilmäinen, niin varmasti saat töitä. Tällä hetkellä opiskelen amiedussa lvi-erikoisammattitutkintoa. Tarkoitus olisi saada KVV paperit käteen.
- Hpjp
Eipä pieksämäellä saa putkimiestä alle 50e tunti. Jos joku tulee tekemään 20e tunti niin tervetuloa
Mailia osoiteeseen [email protected]- asssssssssss
Puhut yrityksen verollisesta laskutuksesta.
Tuossa edellä puhuttiin rengin palkasta. Hänen työnantajansa maksaa palkan lisäksi kaikenlaisia eläkevakuutus-ja sairausvakuutusmaksuja sekä yrityksen kuluja, ja yrityksen katteenkin. - Suomitäynnäaivokuolleita
Et taida ymmärtää yritys toiminnasta yhtään mitään:-)).... Jos työntekijän palkka on 15e/h niin yritykselle se maksaa kaikkineen kuluineen n24e/h. Tuosta 50e/10e/h yritykselle jää joka tunnilta yli 30e/h.. Kyllä ihmiset on tyhmiä. Jos edes suostuu töihin kympillä:-) Raksalla kaikki apu jantteritki saa sen vähintään..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1639606Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde493060Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja422841- 612649
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2012055- 1061964
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251893Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä531450Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121286- 281241