Minulla on paha tapa hotkia ruoka nopeasti pureskelematta sitä kunnolla ja kulauttaa vain menemään maidon kanssa. Ei liene siis ihme, että kärsin mehevistä ilmavaivoista. Kärsin myös ajoittain löysästä vatsasta, voiko sekin aiheutua ruuan hotkimisesta ja huonosta pureskelusta? Millaisia kokemuksia teillä on? Olen nyt päättänyt terästäytyä pureskelun suhteen ja katsoa, miten vaikuttaa vatsaan. Kyselin asiasta siksi, että haluaisin tietää, voiko paranemista odottaa vai pitääkö jo alkaa epäillä keliakiaa tms.
Ruuan huono pureskelu
4
1743
Vastaukset
- Laryngo
ylimääräistä ilmaa mahaan - ja maito
sitten lisää vielä sitä kaasun muodostusta.
Löysävatsaisuudesta tässä yhteydessä en tiedä.
Kuten kirjoititkin, voihan vaivasi tosin olla oireita ihan jostain muustakin.
Refluksikkona syön itse tosi hitaasti (rauhallinen ja
hidas pureskelu) - ja sen hitaan vauhdin huomaa selvästi verrattuna muihin pöydässä/seurueessa oleviin. Ruokailuun menee aina pitempi aika - tosin meidän työporukassa kaikki haluaisi oppia "kansainvälisemmän sosiaalisen syömistahdin" (on se mukava kun työkaverit näkee asian näin positiivisesti!).
Tsemppiä kokeiluun!- Laryngo
aterialta pois ja anna syljen tehdä oma osuutensa.
- Eräs vain
Laryngo kirjoitti:
aterialta pois ja anna syljen tehdä oma osuutensa.
...neuvoista! Lueskelin netistä ja jossain mainittiin, että mm. ruuan hotkiminen voi aiheuttaa laktoosi-intoleranssin kaltaisia oireita. Lounaalla keskityin syömään salaattini rauhallisesti ja eihän se niin vaikeaa ollutkaan. Olen luoteeltani vähän hätäinen, joten joudun tosissaan keskittymään rauhalliseen syömiseen näin alkuun, mutta katsotaan, josko siitä olisi nyt apua näihin vatsavaivoihin.
- Anonyymi
Tyyli.
Kahvin juominen pureksiminen pullan kanssa MTS. Kun terastushoitajat ovat wv toinen pää Paula inva koululääketiede 5 vuotta .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol5432061Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3851672Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H201496Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641388- 561062
- 1181057
JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran191056Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti16828Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka11814Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?66813