850 farkku vs. V70

Ostanko

Onko viimeisessä 850 farkussa ja ensimmäisessä V70:ssä käytännössä mitään muuta eroa kuin pieniä ulkonäköseikkoja? Kummanko ostaisin ja mitä kannattaa maksaa 200 tkm ajetuista?

14

4638

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enemmin

      että onko niissä mitään muuta yhteistä kuin hiukan samannäköinen kori. 850 ja V70 ovat täysin eri autoja, eri alustalle rakennettuja ja täysin erilaisia konstruktioita.

      • sinnepäinkään

        ...Jos verrataan viimeisiä 8-pätkiä ensimmäisiin V70 malleihin niin autot ovat teknisesti samat. Kyseessä on facelift malli. Vasta tämä nykyinen eroaa enemmän, vaikka siinäkin on paljon samoja osia myös alustassa, moottorista ja laatikosta puhumattakaan. Ei oo niinkuin Japseilla että tarvii kaikki muuttaa kolmen vuoden välein. Se on näet kerralla hyvin tehty.


      • Anonyymi

        Ota selvää asioista P80 volvo 850 ja V70 mk1
        P2 Volvo v70 mk2/ s60 s80
        P1Volvo s40 v40 v50 -04 eteenpäin


    • koiranluut

      Koiranluut on samat. Bilteman luettelossa on vain 850-malli ja se käy 70:iin

    • Hans

      Pääasiassa on kuten sanoit, ulkomuodossa joitain eroja ja tekniikan hienosäätöä enimmäkseen. Peruskori ja alusta samat, en ole aivan varma missä määrin esim. alustan osat ovat vaihtokelpoisia. Hankinnassa lienee vaikuttaa tarjonta&hinta ja kilometrilukemat...

    • s80

      ei nuista vanhoja romuista kannata kauheita maksaa.. tulee tippumaan niin rankasti hintataso noissa kun niitä tulee rajan yli kun afrikkalaisia ruuan perässä.

      • Volvomania

        Mainitsemasi hinta olisi sopiva, kertoisitko, mistä saisi ostaa näitä kymppitonnin Volvoja.


    • jakkis

      Itse ajele vm 96 850:llä, eli siis viimeistä vuosimallia tuosta autosta. Olen käynyt koeajamassa seuraavan mallin v70:siä. Ei niissä kyllä suuren suuria eroja ole. Ei mitään mullistavaa, pientä viilausta on tietenkin tehty, ja keula ja kojetaulu hieman pyöreämmät. Ajettavuus on ihan sama, 850 tuntuu jopa jämäkämmältä. Melutasossakaan ei ole eroa, vaikka ulospäin 850:ssä on paremmat pörinät. Kuulee jo äänestä, mikä auto on tulossa kulman takaa. Uskallan väittää, että paremman auton saat, jos hankit vm 96 850:n kuin että hankkisit seuraavan vm:n v70:n. Viimeiset mallit 850:stä ovat kuin itse luotettavuus. Kaikki pelaa ja vikoja ei ole.Korjaamolle ei ole paljon muuten asiaa, kunhan käyttää määräaikaishuolloissa.

      • Volvo Puranen

        Minulla samalainen kaunokainen kuin kaverilla eli siis 850 v m 96 väri valkoinen.
        Kyllä on ilo ajella eipä ole huomautettavaa .Lämpöinen peli niin tietysti yksi vika siinä on hyvä ajettava vaimo vie pahus sen liikenteeseen .Mulle jättää oman autosa se kun ei ole 850 joku japsin tekele.


    • Jomppe

      Lainaus Tekniikan Maailmasta 7/97:
      "Monelle tulee yllätyksenä se, että näinkin samannäköisessä autossa on uusia osia peräti 2/3".

      Eli S/V70 on 67% eri auto kuin 850/855.

      • mikko

        mutta siltikin miettisin kerran jos toisenkin näiden kahden väliltä: Suurin huolettava tekijä on se, että 850 on mallisarjan viimeisiä ja näinollen lastentaudeista varsin vapaita. V70-97 on mallisarjan eka ja vaikkei niissä mitään merkittäviä vikoja ole ollut niin silti ottaisin sen mallisarjan vikan mielummin. Hinnoissakin on merkittävä ero...

        Olen tosin jäävi kun ajan 96- 8pätkällä...


      • kimi

        Toki kun tehdään face-lift jossa muuttuu lähes kaikki ovenkahvoista ja valoista lähtien niin saadaanhan erilaisten osien määrä aika valtavaksi. Harva tulee ajatelleeksi että kun muotoillaan takaluukkua vähän toisenlaiseksi niin silloin menee kymmeniä osia uusiksi. Se että autosta on 2/3 osa osia uusia niin ei tee siitä vielä parempaa. Esim äkkiä katsottuna kun lasinnostimet siirtyivät keskikonsolista kuskin oveen niin johan alkoi tulla lasinnostimen kytkinten vikoja mitä ei 850 mallissa ole koskaan ollut...

        Uusi ei välttämättä ole parempi eikä vanha huonompi.


      • Jomppe
        kimi kirjoitti:

        Toki kun tehdään face-lift jossa muuttuu lähes kaikki ovenkahvoista ja valoista lähtien niin saadaanhan erilaisten osien määrä aika valtavaksi. Harva tulee ajatelleeksi että kun muotoillaan takaluukkua vähän toisenlaiseksi niin silloin menee kymmeniä osia uusiksi. Se että autosta on 2/3 osa osia uusia niin ei tee siitä vielä parempaa. Esim äkkiä katsottuna kun lasinnostimet siirtyivät keskikonsolista kuskin oveen niin johan alkoi tulla lasinnostimen kytkinten vikoja mitä ei 850 mallissa ole koskaan ollut...

        Uusi ei välttämättä ole parempi eikä vanha huonompi.

        Lisää lainausta samaisesta TM:sta:
        "70-sarja joutuu hyppäämään tosi isoihin 850-sarjan saappaisiin"
        Eli 850 oli ja on yksi parhaista Volvoista.

        Siihen enempää kantaa ottamatta onko V70 parempi kuin 850wagon, mutta jotain parempaa hekin(TM 7/97) löysivät 850-mallista. Mm. jarrut joltain osin sekä jousitusmukavuus. Taas toisaalta 70-sarja oli mennyt joiltain osin eteenpäin, mm. turvallisuus ja varustelu sekä istuinmukavuus.


    • Volvomania

      Kumpikin malli on hyvä, tosin v70 on tietysti uudempi ja 850 on taas edullisempi.
      Suosittelisin kuitenkin valitsemaan mahdollisimman hyvä ja vähän ajettu yksilö, mallista riippumatta.
      Valintaan voisi vaikuttaa esim: kilometrimäärä, huoltokirja ja tehdyt korjaukset.
      Varusteet, kuten ilmastointa ja penkkien materiaali.
      Renkaat, vanteet jne...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8396
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe