Yksi saarnamies kertoi, että Jumala sanoi hänelle, että saat julistaa synnit anteeksi vain niille joille Minä annan luvan.
Tämä oli hänen mielestä raamatun vastaista, ja hän keroi että kävi pitkän keskustelun aiheesta Jumalan kanssa. Lopulta hän kysyi, "milloin sitten tiedän milloin ei saa julistaa synnin päästöä". Johon hän sai vastaukseksi, "kyllä sinä tiedät."
Seuraavana pyhänä heidän seurakuntaan tuli mies joka pyysi rukousta, ja samalla hetkellä Jumala näytti tälle saarnamiehelle näyn. Näytti miehen synnillistä elämää, ja toisen näyn jossa syntielämä jatkui kääntymyksestä huolimatta.
Hän sanoi ettei julistanut syntejä anteeksi, mutta rukoili miehen puolesta.
Tekikö saarnamies mielestänne oikein?
Mitä mieltä olette?
23
637
Vastaukset
Mielestäni siinä on yksi ratkaiseva asia.
Mihin tarkoitukseen henkilö rukousta pyysi?
Jos pyytää rukousta johonkin kipuun tai ajalliseen ahdinkoon, varmasti on hyvä tarkistaa onko myös synninhädästä kyse.
Mikäli ei ole synnin hädästä kyse, en katso tarpeelliseksi synninpäästön tarjoamista. Muuta voi kyllä rukoilla ja toivoa, että rukousvastaus johdattaisi henkilön uudistuksen paikalle.
Itse olen ollut tilanteessa, jossa mies pyysi rukousta käsikivun takia.
Tarkistin asian ja kyllä sitten synninpäästöön päädyimme.- kyssäri....
"Katsokaa kenen päälle kädet laskette, ettette joudu osalliseksi hänen synneistään."
Kun kuulin puheen, niin itselle tuli mieleen tämä raamatunpaikka.
Mitä tämä paikka tarkoittaa? kyssäri.... kirjoitti:
"Katsokaa kenen päälle kädet laskette, ettette joudu osalliseksi hänen synneistään."
Kun kuulin puheen, niin itselle tuli mieleen tämä raamatunpaikka.
Mitä tämä paikka tarkoittaa?Mieleeni kuitenkin tulee raamatun ajalta, että kättenpäällepanemisessa oli usein kyse johonkin tehtävään siunaamisesta.
Paavali kehottaa välttämään äskenkääntyneen valintaa johtotehtäviin. Siinä on se vaara, että kokemattomuus voi johtaa hankaluuksiin.
Jos niin käy, voi siunaaja olla selkkaukseen osasyyllinen.
Tätä sopii arvioida.- Liekanaru
vihne kirjoitti:
Mieleeni kuitenkin tulee raamatun ajalta, että kättenpäällepanemisessa oli usein kyse johonkin tehtävään siunaamisesta.
Paavali kehottaa välttämään äskenkääntyneen valintaa johtotehtäviin. Siinä on se vaara, että kokemattomuus voi johtaa hankaluuksiin.
Jos niin käy, voi siunaaja olla selkkaukseen osasyyllinen.
Tätä sopii arvioida.Apostolien aikana he käyttivät kättenpäälle panemista jolloin he julistivat syntein anteeksiantamista.
- kyssäri....
vihne kirjoitti:
Mieleeni kuitenkin tulee raamatun ajalta, että kättenpäällepanemisessa oli usein kyse johonkin tehtävään siunaamisesta.
Paavali kehottaa välttämään äskenkääntyneen valintaa johtotehtäviin. Siinä on se vaara, että kokemattomuus voi johtaa hankaluuksiin.
Jos niin käy, voi siunaaja olla selkkaukseen osasyyllinen.
Tätä sopii arvioida.Kättenpäällepanemista käytettiin siunaamisessa, mutta eikö sitä käytetty myös synnin päästössä?
Mitä kohta, voisi tarkoittaa anteeksi julistamisen kohdalla?
"ettette joutuisi syylliseksi hänen synneistään"
Jos julistetaan synnit anteeksi ihmiselle, joka ei aiokkaan tehdä parannusta synnistä, vaan haluaa vain hyvän omantunnon ja jatkaa entistä syntielämää. Eikö tällainen esimerkki, voisi sopia tähän paikkaan? - Roineenfilosofi
Liekanaru kirjoitti:
Apostolien aikana he käyttivät kättenpäälle panemista jolloin he julistivat syntein anteeksiantamista.
Apostolien aikaan ja sen jälkeen
Tapahtuivat nämä 3 asiaa samassa yhteydessä:
kaste, kätten päällepaneminen, ensimmäinen ehtoollinen.
Kasteopetus oli noin 2 vuotta. Kastamattomat lähtivät pois salista ehtoollisenvieton alkaessa.
-----¨
ÄLKÄÄ TEHKÖ EVVANKELIUMISTA HOKKUS-POKKUS-TEMPPUA!
Olisi hyvä huomata se, ettei syntien anteeksisaaminen ole sidottu minkään litanian kuuntelemiseen.
Se, että kuuntelen tietyn repliikin, ei ole poistamassa syntejä. Ikävä kyllä ns. pönttöusko ja kaulausko ovat johtaneet monia harhaan.
Syntien anteeksisaaminen:
Perustuu Jumalan rakkauteen ja lupaukseen, jonka hän ilmoittaa meille sanassaan.
Uskomalla JUMALAN SANAA sovituksesta Kristuksessa, ihminen tarttuu tähän anteeksiantoon.
Jos siis ymmärretään, että se on sidottu Jumalan rakkauteen ja sanassa annettuun lupaukseen, niin
MIKÄ TAHANSA evankeliumin saarna on saarnaa syntien anteeksiantamisesta kuulijalle.
MYÖS luettu sana.
Ei tätä muuta toiseksi lause "usko tulee kuulosta". VAi, voiko joku sanoa, että luettu evankeliumi, lupaus Jumalan armosta syntiselle ei olekaan totta, se ei siis kerrokaan armollisesta Jumalasta? - hapatusta!!!!!
kyssäri.... kirjoitti:
Kättenpäällepanemista käytettiin siunaamisessa, mutta eikö sitä käytetty myös synnin päästössä?
Mitä kohta, voisi tarkoittaa anteeksi julistamisen kohdalla?
"ettette joutuisi syylliseksi hänen synneistään"
Jos julistetaan synnit anteeksi ihmiselle, joka ei aiokkaan tehdä parannusta synnistä, vaan haluaa vain hyvän omantunnon ja jatkaa entistä syntielämää. Eikö tällainen esimerkki, voisi sopia tähän paikkaan?Kuinka kukaan on tietoinen toisen ihmisen sydämen tilasta?
Sinähän teet nyt itsestäsi tuomarin!
Luuletko tosiaan, että Pietari juoksi helluntaina ympäri Jerusalemin toria panemassa käsiään 3000 kääntyneen päälle tai kaulalle ja hokemassa "Jeesuksen nimessä ja veressä!"?? kyssäri.... kirjoitti:
Kättenpäällepanemista käytettiin siunaamisessa, mutta eikö sitä käytetty myös synnin päästössä?
Mitä kohta, voisi tarkoittaa anteeksi julistamisen kohdalla?
"ettette joutuisi syylliseksi hänen synneistään"
Jos julistetaan synnit anteeksi ihmiselle, joka ei aiokkaan tehdä parannusta synnistä, vaan haluaa vain hyvän omantunnon ja jatkaa entistä syntielämää. Eikö tällainen esimerkki, voisi sopia tähän paikkaan?Yksi asia tuli mieleeni. Kun Jeesus lähetti opetuslapsia saarnaamaan, Hän antoi yhden ohjeen: Kuhunka huoneeseen te tulette, sanokaa: Rauha olkoon tälle huoneelle. Jos siellä on rauhan lapsia...
Jos ei ole, niin rauha palaa teille.
Siis, jos tervehtii rauhalla ei-rauhan lasta, ei hänen syntinä tartu, vaan rauha palaa toivottajalle.- teutatess
hapatusta!!!!! kirjoitti:
Kuinka kukaan on tietoinen toisen ihmisen sydämen tilasta?
Sinähän teet nyt itsestäsi tuomarin!
Luuletko tosiaan, että Pietari juoksi helluntaina ympäri Jerusalemin toria panemassa käsiään 3000 kääntyneen päälle tai kaulalle ja hokemassa "Jeesuksen nimessä ja veressä!"??Mahdollisena syntisenä, sen tarkemmin meistä ei kukaan, näe pintaa syvemmälle, Jos toinen on pyytänyt syntisyyttä anteeksi, paras on siinätapauksessa, saarnata synnit anteeksi .
No ei tietenkään Pietari olisikaan voinut Pyhää Henkeä heille, sehän sanotaan Raamatussa, että se laskeutui kuin Tuulispää humaus. - vakavuutta
teutatess kirjoitti:
Mahdollisena syntisenä, sen tarkemmin meistä ei kukaan, näe pintaa syvemmälle, Jos toinen on pyytänyt syntisyyttä anteeksi, paras on siinätapauksessa, saarnata synnit anteeksi .
No ei tietenkään Pietari olisikaan voinut Pyhää Henkeä heille, sehän sanotaan Raamatussa, että se laskeutui kuin Tuulispää humaus.sinä kans vastaat tuttuun tyyliin ihan omiin kysymyksiisi, et siihen mitä joku kirjottaa.
- teutatess ,
vakavuutta kirjoitti:
sinä kans vastaat tuttuun tyyliin ihan omiin kysymyksiisi, et siihen mitä joku kirjottaa.
Eikö tänne kirjoiteta siksi, että joku vastaisi ainakin ajattelen niin, Jos sullekaan ei kukaan vastaisi, niin luulen ettet viitsis.
- theoforos
kyssäri.... kirjoitti:
Kättenpäällepanemista käytettiin siunaamisessa, mutta eikö sitä käytetty myös synnin päästössä?
Mitä kohta, voisi tarkoittaa anteeksi julistamisen kohdalla?
"ettette joutuisi syylliseksi hänen synneistään"
Jos julistetaan synnit anteeksi ihmiselle, joka ei aiokkaan tehdä parannusta synnistä, vaan haluaa vain hyvän omantunnon ja jatkaa entistä syntielämää. Eikö tällainen esimerkki, voisi sopia tähän paikkaan?Kättenpäällepanemista käytettiin ortodoksisessa kirkossa jo apostolien aikana, ja käytetään edelleen nykyäänkin, sekä pappisvihkimyksessä että synninpäästön lukemisessa katuvalle. Kolmas kättenpäällepanemisen käyttö apostolisena aikana oli Pyhän Hengen lahjan sakramentin yhteydessä, mutta sen osalta nykyään ei ortodoksisessa kirkossa enää ole käytössä kättenpäällepaneminen, vaan se toimitetaan voitelemalla mirhaöljyllä risti otsaan, rintaan, käsiin ja jalkoihin.
Tuossa puheena olleessa Raamatun kohdassa on kuitenkin kyse pappisvihkimyksestä, eli pitää olla varovainen, ketä tuohon vastuulliseen tehtävään vihitään, ei esim. äsken kääntyneitä. - teutatess
theoforos kirjoitti:
Kättenpäällepanemista käytettiin ortodoksisessa kirkossa jo apostolien aikana, ja käytetään edelleen nykyäänkin, sekä pappisvihkimyksessä että synninpäästön lukemisessa katuvalle. Kolmas kättenpäällepanemisen käyttö apostolisena aikana oli Pyhän Hengen lahjan sakramentin yhteydessä, mutta sen osalta nykyään ei ortodoksisessa kirkossa enää ole käytössä kättenpäällepaneminen, vaan se toimitetaan voitelemalla mirhaöljyllä risti otsaan, rintaan, käsiin ja jalkoihin.
Tuossa puheena olleessa Raamatun kohdassa on kuitenkin kyse pappisvihkimyksestä, eli pitää olla varovainen, ketä tuohon vastuulliseen tehtävään vihitään, ei esim. äsken kääntyneitä.Ettei mene hapatuksen puolelle .
- Kyssäri....
vihne kirjoitti:
Yksi asia tuli mieleeni. Kun Jeesus lähetti opetuslapsia saarnaamaan, Hän antoi yhden ohjeen: Kuhunka huoneeseen te tulette, sanokaa: Rauha olkoon tälle huoneelle. Jos siellä on rauhan lapsia...
Jos ei ole, niin rauha palaa teille.
Siis, jos tervehtii rauhalla ei-rauhan lasta, ei hänen syntinä tartu, vaan rauha palaa toivottajalle.Eniten kiinnostaisi ajatukset, "ettette joutuisi osalliseksi heidän synneistään". Mitä tämä voisi tarkoittaa käytännössä?
Mitä haittaa siitä on käytännössä?
Miten se vaikuttaa molempiin? yms.
Esimerkkisi palveluvirasta, jossa kokemattomuus voi johtaa suuriin vaikeuksiin oli hyvä. Mutta miten toisten syntien osallisuus, lankeaa auttajan kannettavaksi? Kyssäri.... kirjoitti:
Eniten kiinnostaisi ajatukset, "ettette joutuisi osalliseksi heidän synneistään". Mitä tämä voisi tarkoittaa käytännössä?
Mitä haittaa siitä on käytännössä?
Miten se vaikuttaa molempiin? yms.
Esimerkkisi palveluvirasta, jossa kokemattomuus voi johtaa suuriin vaikeuksiin oli hyvä. Mutta miten toisten syntien osallisuus, lankeaa auttajan kannettavaksi?mitä nyt tuli mieleeni.
Kirkossamme velloo kysymys asiasta, josta on kai kirjoitettu kirjakin: Synti vai siunaus.
Jos ei tiedetä, onko joku asia synti vai siunaus, on haarukointi aika lailla levällään.
Jos epävarmalla tunnolla menee siunaamaan asian, joka saattaa ollakkin synti, tulee osalliseksi toisen synnistä.
Kun sokea taluttaa sokeaa, molemmat lankeavat samaan kuoppaan.- teutatess
vihne kirjoitti:
mitä nyt tuli mieleeni.
Kirkossamme velloo kysymys asiasta, josta on kai kirjoitettu kirjakin: Synti vai siunaus.
Jos ei tiedetä, onko joku asia synti vai siunaus, on haarukointi aika lailla levällään.
Jos epävarmalla tunnolla menee siunaamaan asian, joka saattaa ollakkin synti, tulee osalliseksi toisen synnistä.
Kun sokea taluttaa sokeaa, molemmat lankeavat samaan kuoppaan.Esimerkiksi se sopii Sellaiseen, kuin homojen siunaamiseen aivan hyvin.
- kyssäri....
vihne kirjoitti:
mitä nyt tuli mieleeni.
Kirkossamme velloo kysymys asiasta, josta on kai kirjoitettu kirjakin: Synti vai siunaus.
Jos ei tiedetä, onko joku asia synti vai siunaus, on haarukointi aika lailla levällään.
Jos epävarmalla tunnolla menee siunaamaan asian, joka saattaa ollakkin synti, tulee osalliseksi toisen synnistä.
Kun sokea taluttaa sokeaa, molemmat lankeavat samaan kuoppaan.Näin itsekkin ajattelen.
Tästä tuli mieleeni yksi oma kokemus. Jumala puhui joskus vuosia sitten ihan vastaavaa, mitä kirjoitit. Hän sanoi, "jos te siunaatte väärää, niin sekin tulee siunatuksi". Ihmettelin tätä ensin, sillä se kuullosti silloin vieraalta.
Myöhemmin olen saanut nähdä sen monta kertaa käytännössä. Siksi Jeesus itse sanoo, jos vihollinen ajetaan pois, ja se pääsee takaisin, niin se ottaa 7 pahempaa vohollista mukaansa.
Ehkä siksi Paavali kirjoittaa, "minulla on teistä synnytyskipu, kunne Kristus saa teistä otteen". Paavali koki synnytys tuskaa perustamistaan seurakunnista ja uskovista. Kunnes ne olivat kasvaneet uskossaan niin vahvaksi, että heistä itsestään oli tullut toisten opettajia. Ei hän jättänyt lapsiaan orvoiksi, vaan huolehti niistä kunnes ne olivat aikuisia.
Katulapsi ilman holhoojaa, on suuressa vaarassa joutua siihen tilaan, että vihollinen pääsee 7 pahemman vihollisen kanssa takaisin.Siksi ajattelen että tästä johtuu se, miksi monista Kristuksen nimeä kantavista, tulee pakanoitakin pahempi suustaan ja käytöksestään.
Sama tapahtuu myös silloin kun siunaamme väärää, ja teemme sen helposti jos itsekkään emme ole oppineet tuntemaan oikeaa ja väärää. Jos julistamme synnit anteeksi ihmiselle joka ei ole aikonutkaan luopua synnistä, niin silloin siunaamme väärää. Monta kertaa haetaan hyvää omaatuntoa ja ystävien myötätuntoa omille asioille, eikä aikomuksena ole parannuksen tekeminen.
- Ahdas portti
Tällaisyta se nykyään on, itseriittoinen ja omahyväinen narsismi hengelliseen kaapuun puettuna.
- vaan ylimielinen solvaus ja...
Ei tämä ollut mikään mielipide, vaan ylimielinen solvaus ja halveksunta. Mielipide perustellaan.
Jos sinulla on perusteluja mielipiteeseesi,niin kirjoita, mutta tee se tuomitsematta ja halveksumatta toisia.
Kertomuksessa saarnamies ensin itsekkin sanoi, että se on Sanan vastainen, mutta keskusteltuaan Jumalan kanssa, oli valmis koettelemaan sanan. - henki elää
vaan ylimielinen solvaus ja... kirjoitti:
Ei tämä ollut mikään mielipide, vaan ylimielinen solvaus ja halveksunta. Mielipide perustellaan.
Jos sinulla on perusteluja mielipiteeseesi,niin kirjoita, mutta tee se tuomitsematta ja halveksumatta toisia.
Kertomuksessa saarnamies ensin itsekkin sanoi, että se on Sanan vastainen, mutta keskusteltuaan Jumalan kanssa, oli valmis koettelemaan sanan.Kyssäri tahtoo siis uudenheräyksen oppia. Armoa annetaan vain silloin, kun mitään muuta konstia ei ole.
Jos ihminen pyytää armoa, on se julistettava.
Jeesus taas julisti armoa, missä hiukankin näki katumusta. - enkä itse ollut siinä puole...
henki elää kirjoitti:
Kyssäri tahtoo siis uudenheräyksen oppia. Armoa annetaan vain silloin, kun mitään muuta konstia ei ole.
Jos ihminen pyytää armoa, on se julistettava.
Jeesus taas julisti armoa, missä hiukankin näki katumusta.Kysyin mielipidettä, enkä itse ollut siinä puolesta enkä vastaan.
Perusteltua mielipidettä, jos olet sen puolella, niin miten perustelet sen ja jos olet vastaan, niin miten perustelet sen.
Lähinnä kiinnosti perustelu joka on raamatussa, tai kestää raamatun valossa.
- opastaa
Jeesuksen ilmoittamana että anteeksi tulee antaa.
Anteeksi saajan asia on se miten se armoa käyttää.
Anteeksihan saa vain armosta.
En tiedä mitä mies on nähnyt ja miten toiminut, mutta itse luottaisin Raamatun ohjeisiin, sillä en jaksa uskoa, että Jumala toimisi vastoin Raamatussa antamiaan ohjeita.- vielä vähän
sillä kertomuksessasi " mies pyysi rukousta".
Mies ei pyytänyt anteeksi joten mitä sitä edes sotkemaan asiaan.
Ymmärrän että ihminen saattaa toista pyytää rukoilemaan, etenkin jos hän itse ei osaa.
Kuitenkin olisin sitä mieltä, että ihminen toimii oikein ja parhaiten silloin kun rukoilee itse.
En oikein välillä ymmärrä sitä toisten rukoilupyyntöä, kun meillä kaikilla on omat sydämemme huolet ja asiat. Kuinka toinen voisi tietää ne tarkalleen ja rukoilla niiden puolesta?
Opetelkaa rukoilemaan itse !
Jumala on meidän kaikkien Jumala.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1453056- 502482
- 1082473
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382151Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2431745- 1011699
Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4551675Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j91594Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää141552R.I.P. Kristian Antila
Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi231359