Hei! Jos joku ystävällinen osaisi vastata... Esimerkiksi oppilaitoksissa työkentelevät kanslistit, millä koulutuksella ko. työhön pääsee? Onko AMK:n liiketalous oikea paikka? Entä onko töitä tarjolla? Millaiset lomat ja palkkaus?
Kiitos vastauksista :)
Kanslistin koulutuspohja?
9
2726
Vastaukset
- ...
Esim. soveltuva toisen asteen ammatillinen perustutkinto
Työnkuvaus: http://www.helsinkirekry.fi/StaticHTML/a12_koulsiht.html - maisteri -toimistotyöläinen
Taitaa nykyään olla kaikki maisterinnoja.
- Vienamoinen
Ammattikoulu tai jopa peruskoulu riittää, yksinkertainen työ ei paljoa vaadi.
- sihteeri
Sulla taitaa olla todella yksinkertainen työ jos peruskoulupohjalla olet viran saanut. Ammattikoulusta tietääkseni valmistuu hitsaajia, elektroniikka-asentajia, keittäjiä jne eikä toimistotyöhön sopivia. Sinulla taitaa tuo järjenjuoksukin olla vähän sitä sun tätä. Mutta ei se mitään jos sillä pystyt porskuttelemaan :)
- sinun tiedoillesi
sihteeri kirjoitti:
Sulla taitaa olla todella yksinkertainen työ jos peruskoulupohjalla olet viran saanut. Ammattikoulusta tietääkseni valmistuu hitsaajia, elektroniikka-asentajia, keittäjiä jne eikä toimistotyöhön sopivia. Sinulla taitaa tuo järjenjuoksukin olla vähän sitä sun tätä. Mutta ei se mitään jos sillä pystyt porskuttelemaan :)
Meillä kuule merkonomiksi valmistuu ihan ammattikoulun puolella...Joissain paikoin liiketaloudella on omat fyysyset paikkansa , mutta ihan sama keskiasteen koulutus on merkonomilla kuin hitsaajallakin.
- Hitsanomi
sinun tiedoillesi kirjoitti:
Meillä kuule merkonomiksi valmistuu ihan ammattikoulun puolella...Joissain paikoin liiketaloudella on omat fyysyset paikkansa , mutta ihan sama keskiasteen koulutus on merkonomilla kuin hitsaajallakin.
koulutkset ovat saman arvoisia? Merkonomin tutkintoon vaadittiin ainakin silloin kun itse kävin, keskikoulututkinto ja oli kolmivuotinen. Yo-merkonomit suorittivat samat asiat mutta kahdessa vuodessa ja pääsyvaatimuksena oli ylioppilastutkinto.
- yoyo1
Hitsanomi kirjoitti:
koulutkset ovat saman arvoisia? Merkonomin tutkintoon vaadittiin ainakin silloin kun itse kävin, keskikoulututkinto ja oli kolmivuotinen. Yo-merkonomit suorittivat samat asiat mutta kahdessa vuodessa ja pääsyvaatimuksena oli ylioppilastutkinto.
Ehkä yo-hitsrin ja yo-merkonomin :) :)
- tiedettä lukenut
Hitsanomi kirjoitti:
Haloo! Nyt ei eletä enää mitään kiertokouluaikaa! Merkonomi tutkinto on tätänykyä toisen asteen tutkinto. Nykyään AMK:sta valmistutaan tradenomiksi, joka kai vastaa tota sun suorittamaa merkonomitutkintoa. Tradenomi koulutus kestää 3,5 vuotta. Ne oli aikoja ne keskikouluajat, mutta onneksi ne ovat menneitä aikoja...
- SIVUSTA SEURANNUT
KEITTIÖN KAUTTA PÄÄSEE AINAKI MEILLÄ OULUSSA JA JOS SATTUU
OLEMAAN LISÄKSI YRITTÄJÄ SIVUTOIMINEN
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617850- 1334524
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323777- 213138
- 232682
- 292617
- 502316
- 252190
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322069