Kanslistin koulutuspohja?

Tilda€Pa

Hei! Jos joku ystävällinen osaisi vastata... Esimerkiksi oppilaitoksissa työkentelevät kanslistit, millä koulutuksella ko. työhön pääsee? Onko AMK:n liiketalous oikea paikka? Entä onko töitä tarjolla? Millaiset lomat ja palkkaus?
Kiitos vastauksista :)

9

2726

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...
    • maisteri -toimistotyöläinen

Taitaa nykyään olla kaikki maisterinnoja.

• Vienamoinen

Ammattikoulu tai jopa peruskoulu riittää, yksinkertainen työ ei paljoa vaadi.

• sihteeri

Sulla taitaa olla todella yksinkertainen työ jos peruskoulupohjalla olet viran saanut. Ammattikoulusta tietääkseni valmistuu hitsaajia, elektroniikka-asentajia, keittäjiä jne eikä toimistotyöhön sopivia. Sinulla taitaa tuo järjenjuoksukin olla vähän sitä sun tätä. Mutta ei se mitään jos sillä pystyt porskuttelemaan :)

• sinun tiedoillesi
        sihteeri kirjoitti:

Sulla taitaa olla todella yksinkertainen työ jos peruskoulupohjalla olet viran saanut. Ammattikoulusta tietääkseni valmistuu hitsaajia, elektroniikka-asentajia, keittäjiä jne eikä toimistotyöhön sopivia. Sinulla taitaa tuo järjenjuoksukin olla vähän sitä sun tätä. Mutta ei se mitään jos sillä pystyt porskuttelemaan :)

Meillä kuule merkonomiksi valmistuu ihan ammattikoulun puolella...Joissain paikoin liiketaloudella on omat fyysyset paikkansa , mutta ihan sama keskiasteen koulutus on merkonomilla kuin hitsaajallakin.

• Hitsanomi
        sinun tiedoillesi kirjoitti:

Meillä kuule merkonomiksi valmistuu ihan ammattikoulun puolella...Joissain paikoin liiketaloudella on omat fyysyset paikkansa , mutta ihan sama keskiasteen koulutus on merkonomilla kuin hitsaajallakin.

koulutkset ovat saman arvoisia? Merkonomin tutkintoon vaadittiin ainakin silloin kun itse kävin, keskikoulututkinto ja oli kolmivuotinen. Yo-merkonomit suorittivat samat asiat mutta kahdessa vuodessa ja pääsyvaatimuksena oli ylioppilastutkinto.

• yoyo1
        Hitsanomi kirjoitti:

koulutkset ovat saman arvoisia? Merkonomin tutkintoon vaadittiin ainakin silloin kun itse kävin, keskikoulututkinto ja oli kolmivuotinen. Yo-merkonomit suorittivat samat asiat mutta kahdessa vuodessa ja pääsyvaatimuksena oli ylioppilastutkinto.

Ehkä yo-hitsrin ja yo-merkonomin :) :)

• tiedettä lukenut
        Hitsanomi kirjoitti:

Haloo! Nyt ei eletä enää mitään kiertokouluaikaa! Merkonomi tutkinto on tätänykyä toisen asteen tutkinto. Nykyään AMK:sta valmistutaan tradenomiksi, joka kai vastaa tota sun suorittamaa merkonomitutkintoa. Tradenomi koulutus kestää 3,5 vuotta. Ne oli aikoja ne keskikouluajat, mutta onneksi ne ovat menneitä aikoja...

• SIVUSTA SEURANNUT

KEITTIÖN KAUTTA PÄÄSEE AINAKI MEILLÄ OULUSSA JA JOS SATTUU
      OLEMAAN LISÄKSI YRITTÄJÄ SIVUTOIMINEN

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      7850
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      133
      4524
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      32
      3777
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3138
    5. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      2682
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      29
      2617
    7. Vielä me saadaan toisemme

Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      50
      2316
    8. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      2190
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      392
      2123
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2069
    Aihe