Miten saan queryn toimimaan. Haluan valita kahdesta eri tablesta (turku,helsinki) kaikki henkilöt, joiden arvo ei ole 'tj'. Query on tällä hetkellä seuraavanlainen:
"SELECT henkilo FROM turku,helsinki WHERE henkilo != 'tj'"
Miten saan muokattua querysta toimivan?
Kysely ja useat tablet
2
348
Vastaukset
- ......
Onko kysely mahdollista toteuttaa niin, että siinä on vain 1 WHERE ehto?
- Hjälp!
Eikä siitä selviä yhdellä selectilläkään, mutta result setit saa yhdistettyä:
SELECT henkilo FROM turku WHERE henkilo != 'tj'
UNION
SELECT henkilo FROM helsinki WHERE henkilo != 'tj'
Mutta en kyllä ymmärrä miksi sinulla edes on identtisiä tietoja kahdessa eri taulussa. Se ei ole oikein relaatiomallin mukaista edes.
Eli jos voit muuttaa taulusi rakennetta vaikka niin, että lisäät kentän "kaupunki" molempiin, selviät yhdellä selectillä ja yhdellä wherelläkin.
Näin:
select henkilo from kaikki where henkilo != 'tj' and kaupunki in ('helsinki','turku')
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 392497
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait31518Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...381373- 841323
- 631211
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä40959Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.124843- 31771
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi25623Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan58596