En voi luottaa

Surullinen ja ahdistunut

Toivottavasti joku jaksaa lukea tämän....


Poikaystäväni (tässä tarinassa Antti) ei ole pettänyt minua. Hän pyynnöistäni huolimatta teki asioita, joista en pitänyt (liittyy "kaveri"naisiin).
Luottamushan siinäkin meni ihan kybällä. Olivat kuitenkin asioita, joista olisi selvitty kun olisi vain kertonut tekevänsä niin, mutta kärpäsestä kasvoi härkänen asioiden (huom! useita) tultua ilmi.

No, mietiskelyn jälkeen jatkettiin seurustelua, mutta Antti kuitenkin noilla teoillaan todisti, että tykkää salailla asioita, enkä nyt enää uskalla/pysty tai peräti haluakaan luottaa häneen. Mikäpä sen salailijaluonteen muuttaisi?

Kaivan nykyään kaikesta mahdollisesta mustasukkaisuuden aihetta, harvoin kuitenkaan möläytän niitä ilmoille. Saan yksin ollessani ahdistuskohtauksia ja kuvittelen kaikenlaista.

Tällä hetkellä pahin asia, josta en meinaa päästä yli, on seuraava: poikaystävälleni on tärkeää, että hän tulee toimeen ihmisten kanssa. Erityisesti kaverini kanssa, koska heillä on yhteisiä tuttuja.

Tässä taannoin hän kehui kaikkien kuullen kaverini ulkonäköön liittyvää piirrettä ja muille tuli tilanteessa hieman hämmentyneet ilmeet (se ei siis muidenkaan mielestä ollut kovin soveliasta). Minua loukkaa ihan suunnattomasti se, että muut luulevat nyt minun poikaystäväni haluavan oikeasti kaveriani. Heidän katseensa kertoi tarpeeksi.
Joko itseluottamukseni on todella pohjalla, tai sitten he oikeasti ajattelevat (minua säälien) niin.

Ja pahinta tässä on siis se, etten usko Antin olevan millään tavoin kiinnostunut kaveristani (oikeasti!), mutta se, että muut luulevat niin.. se loukkaa!
Kaverini sattuu olemaan ihminen, joka kaipaa kovasti muiden huomiota ja kehuja, enkä pidä siitä, että hänkin kenties luulisi jotain muuta poikaystäväni kohteliaisuudesta. Hänen uskonsa itseään kohtaan vaihtelee suuresti kehujen saannin perusteella (yhtenä päivänä hän on fiksuin ja kaunein ja seuraavana hän ei koskaan tule saamaan ketään). Ainoa asia, joka minua helpottaisi, olisi se että kaverini luulot Antin puheista puhdistettaisiin, eli olisin onnellinen jos Antti vastapainoksi sanoisi jotain negatiivistakin. Mutta en voi sellaista pyytää ja Antti on olevinaan niin kohtelias, ettei omin päin sellaista tekisi. Ja tosiaankin olevinaan, koska osaa kyllä puhua ihmisistä törkeästikin.
Enkä toisaalta haluaisikaan, koska ne viimeiset itseluottamukseni rippeet ei tahdo sellaista tapahtuvan.

Kannattaako minun enää jatkaa tätä suhdetta, tuntuu etten kestä enää näitä ajatuksiani, olen alkanut ajattelemaan itsestäni vain negatiivisia asioita, koska Antilla oli pokkaa loukata minua niin monin tavoin.. Hän ei varmasti oikeasti tarkoittanut loukata, mutta hän on niin AJATTELEMATON!
Miten voin pyytää, että hän kehuisi vain minua eikä muita? Olen aivan hulluuden partaalla, kun olen löytänyt itsestäni näin säälittävän puolen..

3

781

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokenut...

      Oma pitkä suhteeni loppui juuri samanlaisiin asioihin. Ei ollut suoranaista pettämistä, mut salailua ja ajattelemattomuutta kylläkin. Pikkuhiljaa se luottamuksen puute jäyti ja kasvoi ja johti tunteiden kuolemiseen. Oma virheeni oli se, että en puhunut minua vaivaavista asioista, vaan pidin kaikki negatiiviset tunteet sisälläni.

      Neuvoisin siis puhumaan poikaystäväsi kanssa näistä asioista. Älä syyttele, vaan selitä, miltä sinusta tuntuu ja miksi. Tsemppiä.

      • aloittaja

        Ja lisään vielä sen verran, että "Antti" on tietoinen, että tuo hänen kohteliaisuutensa loukkasi minua ja olen yrittänyt rautalangasta vääntää, mikä siinä minua niin pahasti loukkaa mutta hän ei vain jotenkin ymmärrä..

        Olen myös jauhanut ja jauhanut näitä asioita, miten en uskalla luottaa, mutta hän olisi jo valmis unohtamaan ne.. Tai hän jaksaa kuunnella, mutta tuntuu, että hän sanoo ymmärtävänsä vain, jotta pääsisin mahdollisimman pian yli noista asioista ja voitaisiin jatkaa niinkuin ennenkin.

        Suurimmaksi osaksi meillä menee ihan hyvin, mutta aika ajoin nämä asiat palaavat mieleeni ja ikävä kyllä ne palaavat aina yhtä voimakkaina tuntemuksina..

        Hän on itsekin mustasukkainen, ei liian, mutta tarpeeksi jotta mielikuvitukseni saa siivet (miksi on -tekeekö itse jotain??).

        Juu.. yritän selvittää ajatuksiani, mutta välillä se helpottavimmalta tuntuva ajatus on eri teille lähtö (mikä tuntuu tosi raskaalta sekin, koska ilmeisesti kuitenkin rakastan), enkä tiedä millaisen muuttumisen vaadin jotta pystyn antamaan anteeksi nuo valheet.. :(


      • näin...
        aloittaja kirjoitti:

        Ja lisään vielä sen verran, että "Antti" on tietoinen, että tuo hänen kohteliaisuutensa loukkasi minua ja olen yrittänyt rautalangasta vääntää, mikä siinä minua niin pahasti loukkaa mutta hän ei vain jotenkin ymmärrä..

        Olen myös jauhanut ja jauhanut näitä asioita, miten en uskalla luottaa, mutta hän olisi jo valmis unohtamaan ne.. Tai hän jaksaa kuunnella, mutta tuntuu, että hän sanoo ymmärtävänsä vain, jotta pääsisin mahdollisimman pian yli noista asioista ja voitaisiin jatkaa niinkuin ennenkin.

        Suurimmaksi osaksi meillä menee ihan hyvin, mutta aika ajoin nämä asiat palaavat mieleeni ja ikävä kyllä ne palaavat aina yhtä voimakkaina tuntemuksina..

        Hän on itsekin mustasukkainen, ei liian, mutta tarpeeksi jotta mielikuvitukseni saa siivet (miksi on -tekeekö itse jotain??).

        Juu.. yritän selvittää ajatuksiani, mutta välillä se helpottavimmalta tuntuva ajatus on eri teille lähtö (mikä tuntuu tosi raskaalta sekin, koska ilmeisesti kuitenkin rakastan), enkä tiedä millaisen muuttumisen vaadin jotta pystyn antamaan anteeksi nuo valheet.. :(

        jälkikäteen...

        Luottamus on toki parisuhteen kulmakiviä. Mutta... Luottamuksen on toimittava kahteen suuntaan: sinun on osattava luottaa ja toisen osapuolen pitää haluta olla luottamuksesi arvoinen. Kumpi sinun mielestäsi toteutuu paremmin..?
        Kokemuksesta voin sanoa, että jos toinen "rankaisee" jatkuvasti rankaisemalla jostain asiasta, joka on jo puitu loppuun, alkaa tulla sellainen olo, että onko tämä kaiken vaivan arvoista? Poikaystäväsi halusi vain olla ystävällinen kaverillesi - ja sinä värkkäät siitä väkisin kärpäsestä härkästä. Kaikkea ei voi saada ja toisen mieltä ja tekoja et voi hallita. Voit toki esittää toivomuksia - johon toinen sitten reagoi tavallaan.
        On vain uskallettava luottaa toiseen - muuten ei mitään saa. Hyvällä onnella luottamuksesi palkitaan hyvällä suhteella - huonolla onnella koet pettymyksen. Älä kuitenkaan tapa poikaystäväsi tunteita liiallisella nipotuksella!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      138
      10080
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2924
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      188
      2727
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      24
      2087
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      16
      1852
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1669
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    8. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1546
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe