Kumpi on parempi??

Mrs Nalle

Hei! Olemme kolmehenkinen perhe johon kuuluu vanhempien lisäki kohtapuoleen 12 vuotias poika. Ensi kesäksi varattu matka heinäkuulla Dubrovnikiin. Varmasti hieno paikka, mutta sittenkin vielä aprikoimme olisiko Makarska parempi vaihtoehto. Tykkäämme uida ja liikkua luonnossa, mutta myös shoppailla ja tutkiskella nähtävyyksiä. Olemme ruuan suhteen avoimia ja maistelemme mielellämme paikallisia ruokia. Teemme yleensä omatoimisesti retkiä matkakohteestamme lähiseudulle. Toivoisimme vinkkejä ja mielipiteitä molemmissa paikoissa käyneiltä, positiivisia ja negatiivisia kommentteja otetaan vastaan.

1

1029

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • monipuolisempi

      ns. "maaseutu" on jokapaikassa lähellä, myös Dubrovnikista. Ja siellä on sen kuuluisan vanhan kaupungin lisäksi myös ihan mukavia rantoja ja hauskat ruokatorit (ai sitä uskomattomia erilaisten oliivien ja juustojen määrää).

      Pari päiväretkeä kannattaa tehdä ainakin, esimerkiksi Mostariin (Bosnia Hertsegovinaan) ja Kotoriin (Serbia-Montenegroon). Ne ovat molemmat upeita paikkoja ja aika lähellä Dubrovnikista. Eikä Budvakaan kaukana ole (ja siellä nimenomaan ne läheiset mustat vuoret, Monte Negro), jos vuoraa auton. Ja onhan siellä monia muitakin kohteita.

      Dubrovnikin vanhassa kaupungissa on paljon katsottavaa, mutta siellä ei kyllä kannata ruokailla. Olen ollut siellä useita kertoja ja aina olen pettynyt ruokiin. Se ei ole sellainen elävä vanhakaupunki, jossa asuisi paikallisia, vaan pikemminkin se on museo ja turistirysä. Hyvää ruokaa saa Dubrovnikissakin sieltä missä paikallisetkin käyvät.

      Kotorin lahdellakin oli vaikea löytää muita kuin mauttomia turistiravintoloita. Mutta hyviä kalaravintoloita on esimerkiksi Montenegrossa Kotorin ja Dubrovnikin välillä pienissä rantakylissä/kapungeissa. Tiehän kulkee aivan rantaa ja upeita jyrkänteitä pitkin. Tie on kunnossa ja liikennekin ihan kohtuullista - ei siis järin huimaa tai vaarallista.

      Makarskan viikosta minulla ei jäänyt paljonkaan hyvää sanottavaa, joten jääköön sen huonot puolet sanomatta. Pääsihän sieltä tietysti aina pois retkille. Mutta sanonpa nyt kuitenkin sen, että sinne en kaipaa takaisin. Dubrovnikin ympäriristössä käyn usein, samoin Splitin ja Zadarin ja Istriallakin olen palloillut useamman kerran. Kroatian saaret ovat myös kauniita ja vesi puhdasta - noin Välimereksi.

      Hyvää matkaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5634
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2496
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1977
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      59
      1725
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      10
      1281
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe