Motivaatiota on, mutta

yksinäistä työtä tämä opisk...

Aloitin aikoinaan keskenjääneen graduni tekemisen uudestaan tänä syksynä. Olen todella motivoitunut gradun tekemiseen, mutta välillä tai oikeastaan useinkin olen pihalla kuin lumiukko kaikista uusista tutkimusmenetelmistä ja -suuntauksista, joita on tullut tämän pitkän tauon aikana. Siispä istun yliopiston kirjastossa perehtymässä uusimpiin suuntauksiin, ja lueskelen 2000-luvun graduja, jotta osaisin soveltaa omaan graduuni alan viimeisintä tietoa.

Voi kuinka kaipaankaan opiskeluajan kavereita, joilta sai tukea gradun tekemiseen! Näin keski-ikäisenä olen kai outo lintu nuorten opiskelijoiden keskellä, mutta ei se enää minua haittaa. Yksinäistä tämä opiskelu kyllä on, kun ei tunne ketään täällä yliopistolla, jonka kanssa voisi jakaa tuntemuksiaan gradun teosta.

Onko teillä kokemuksia keskenjääneen gradun tekemisestä keski-ikäisenä? Oliko se työlästä vai sujuiko gradun tekeminen luontevasti? Sinnikkyyttä tämä todella vaatii, mutta tällä kertaa en jätä gradua kesken.

5

1572

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainoa laatuasi
      • Ap.

        Paljon kiitoksia linkistä! Nyt vain lukemaan muiden gradun kanssa pakertaneiden kertomuksia.


      • johonkin kirjastoon
        Ap. kirjoitti:

        Paljon kiitoksia linkistä! Nyt vain lukemaan muiden gradun kanssa pakertaneiden kertomuksia.

        tai mihin tahansa, että
        Hei kaikki gradun kanssa tuskailevat aikuisopiskelijat!
        Perustan täten opintopiirin joka kokoontuu
        kirjastolla joka tiistai kello 20.oo.
        Tervetuloa
        tukipiirin vetäjä
        sillä siitä selviät ja saatat saada kumppaneita tuskaan!


    • give-me-one-reason

      Hei sinä keski-ikäinen gradun kimpussa pakertaja!


      Täällä on toinen täsmälleen samassa veneessä oleva kohtalotoveri. Minäkin kaipaan noita sosiaalisia kontakteja, joita ei tällä hetkellä ole. Opiskelen Maisterihautomon ohjauksessa ja netti on viestinnän väline.Toki, olen tästä ohjauksen muodosta erittäin iloinen ja tyytyväinen. Keväällä mulla on yksi viestinnän kurssi, jolloin saanen ympärilleni piristävää (?) opiskelijaporukkaa. Minä olen itse siinä vaiheessa lopputyöni kanssa, että tutkimustehtävät tulisi tässä piakkoin muotoilla. Luen kirjallisuutta ja proffan mukaan olen jo nyt lukenut ihan riittävästi, jotta voisin muotoilla noi kysymykset. Opiskelen Elinikäisen kasvatuksen ja oppimisen koulutusohjelmassa. Laita mulle tulemaan viestiä, niin voidaan paremmin vaihtaa opiskelukuulumisia ja tsempata toisiamme. Tällä kertaa minäkään en anna periksi, vaan valmistun!

      • Ap.

        Hei kohtalotoveri! Olisi kiva vaihtaa ajatuksia gradun tekemisestä kanssasi. Laitan tähän Suomi24 sähköpostiosoitteeni. Varsinaisen osoitteeni voin antaa sinulle sitten, kun otat ensin yhteyttä.

        Opiskelu on näin keski-ikäisenä antoisaa, mutta toisen samassa tilanteessa olevan tuki olisi kyllä mahtavaa.

        Terv. [email protected]


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2670
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      93
      1987
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1518
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      272
      1048
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      68
      946
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      864
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      775
    Aihe